![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er op neer dat een tweebaans file vóór het kruispunt op één vak gedwongen wordt om de mensen die naar of van het bedrijf rijden ruimte te geven. De eigenlijke werken zijn 100m na het kruispunt. Ik wil er mee aantonen dat het heus niet de bedoeling is van de voorkruipers is om de file korter te maken maar gewoon asociaal gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer extra regeltjes.......
Echte regelneven zijn het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Daar zie ik helemaal niet de situatie die jij beschrijft hoor (of de situatie moet er veranderd zijn sinds de foto's op google earth genomen zijn): ik zie een tweevaksbaan, met daarnaast een voorsorteerstrook voor zij die naar links moeten. Ik zie niet waar hier zou moeten geritst worden zoals jij beweert. Voorbij het kruispunt is er gewoon een invoegstrook voor wie van het bedrijf de Kennedylaan op moet rijden. Als jij bedoelt dat er zijn die niet naar Arcelor moeten, maar eens op het kruispunt toch de invoegstrook oprijden om dan op het einde ervan terug de tweevaksbaan op te rijden, dan heeft dat op geen enkele manier te maken met ritsen, da's misbruik maken van een invoegstrook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bon, nu kan ik helemaal niet meer volgen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben blij dat dit eindelijk wettelijk vastligt, al zou ik hier toch geen zware overtreding van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn twee basisinstellingen voor de menselijk gedrag bij file.
De ene is, zodra je ziet dat er file is, ga je aan het einde staan en wacht je rustig je beurt af. Lijk een Engelse gentleman aan de bushalte. De andere is, precies doen of je de file niet ziet, iedereen voorbijsteken, en op het einde plots "oh, er is hier een file, die had ik niet gezien, maar laat mij nu toch maar door, ik wil niet wachten tot het mijn beurt was, mocht ik achteraan aangeschoven hebben". Met het voorbijsteken zoals in het tweede geval, wordt de file in totaal niet korter. Alle auto's moeten door de hindernis rijden, en of er vooraf op één rijstrook meer of minder aangeschoven wordt, maakt niet uit dat er meer auto's per minuut door de hindernis geraken. Tegen die voorbijstekers is evenwel niets te doen. Dus is nu de norm, als enige mogelijkheid: zie je een file, dan zet je je op de rijstrook waar je verst kunt doorrijden (meestal linker rijstrook), je steekt iedere wachtende ongegeneerd voorbij, en je eist - voorzichtig - je plaats op helemaal aan het einde, daar waar de doorgang smaller wordt. Ikzelf ben eer van het eerste type. Geen behoefte aan voorbijsteken. Maar nu het "wettelijk zo voorzien is", zal ik het ook maar doen zeker. Niet in het minst omdat het anders toch niet afdwingbaar is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schapen kennen namelijk de huidige wegcode al niet, laat staan dat ze de toekomstige gaan kennen. ![]() Zelfs wat inhalen of "voorbijsteken" is kennen ze ook niet. Wat kennen schapen eigenlijk wel ? lol Citaat:
Die lange file belet vele schapen aan de rekken te komen waar nu net het schapenvoer ligt. Zelfs dwarse doorgangen worden afgeblokt. De 2e kassa is namelijk enkel voor de mensen. ![]() Achter de kassa´s - net voor de uitgangsdeur- wordt met de winkelkar, netjes om beurt, pas geritst. Sorry aan de schapen no offence. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2013 om 13:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2013 om 14:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen voortaan op alle rijvakken aanschuift kan niemand meer voorbijsteken en is er geen reden meer om niet reglementeer te ritsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar da's eigenlijk niet relevant. Welk vak is er nu precies afgesloten daar aan Arcelor, en waar juist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist doordat de mensen zien dat ze de hele tijd voorbijgereden werden dat ze voorstekers niet willen laten invoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat maar zitten. Als je het niet begrijpt kan ik er ook niet aan doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn net die "voorstekers" die het principe van aanschuiven in de praktijk brengen. Dat rijvak ligt daar niet voor niets, en tenzij het een voorsorteervak is, is er geen enkele reden om het niet te gebruiken. Als al de rest graag in 1 rijtje blijft staan aanschuiven en dat rijvak onbenut laat, dan moeten ze er ook maar tegen kunnen dat anderen dat rijvak wel gebuiken waarvoor het bedoeld is: volledig benutten en aanschuiven op het einde.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie er het nut niet van in om twee km voor het ritspunt een bord te plaatsen om naar één vak te gaan. |
|
![]() |
![]() |