![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het probleem dat mensen met mij hebben is dat ik hen bestrijd met hun eigen wapens als mr VDB een tegenargument heeft tov wat ik zeg, vraagt hij om een bron dus doe ik dit ook met hem als ik iemand herken die vit op bepaalde woorden, ga ik ook vitten op zijn/haar woorden bovendien ben ik van een strekking die de meesten hier op stang jaagt (belgicistisch, beetje links): PIEKFIJN! voor de rest hoef ik jou eigenlijk niks uit te leggen als ik nog niets bijgedragen heb, dan is dat zo (wat ik overigens betwist), maar jij hebt helemaal geen recht van spreken
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
juist ja "analyse"
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"vlamingehater" moi ik sla zelfs nog geen vlieg dood, ik zal een flamingant zelfs op een pint trakteren (misschien maar Bel Pils maar soit ![]()
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In België heeft men in feite een meervoudig districtenstelsel. De provincies vormen de districten, waarin meerdere zetels te verdelen zijn. De vaststelling van het aantal zetels per district wordt vooraf bepaald op basis van het aantal inwoners, wat zorgt voor onevenwichtigheid tussen Vlaanderen en Wallonië. Zelfs als alle Walen thuisblijven, behouden ze toch al hun zetels. Aangezien de opkomst in Wallonië ondanks de opkomstplicht lager is dan in Vlaanderen, de districten kleiner zijn, en misschien door een hoger percentage niet-stemgerechtigden onder de bevolking (meer kinderen? meer buitenlanders?), hoeven Waalse partijen minder stemmen te halen voor een zetel dan Vlaamse partijen. Dat probleem zou op te lossen zijn door de zetelverdeling landelijk te laten plaatsvinden, en dan ná de verkiezingen op basis van het aantal uitgebrachte stemmen in de districten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 augustus 2004 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() dit is dus verkeerd de senaat ontvangt 2 senatoren per staat de kamer kent een proportionele representatie dit is het fameuze "Connecticut Compromise" Citaat:
Citaat:
alsof het in vlaanderen een en al uniformiteit is in deze!!! Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vraag je al voortdurend waar ik intellectueel oneerlijk was verder dan een vage referentie geraak je echter niet hoe zou dat komen? je lijkt me anders niet het type dat opgeeft als je denkt dat je gelijk hebt
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
als VL=1 stem dan W=+/- 1,2 stemmen capich? Bronnen zegt U? 18 mei 2003 NVA= 201.399 stemmen 1 zetel ECOLO= 201.118 stemmen 4 zetels natuurlijk zal jij nu mijn bronnen aanvallen omdat ik niet heb meegedeeld of dit kamer of senaat was ![]() bij de weg: in mijn voorbeeld 1VL = 4W maar ik wil niet veralgmenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
in mijn voorbeeld: 1W = 4VL sorry... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jij rukt mijn uitspraak uit zijn context ik had het over het feit dat een waal slechts 1 stem (bolleke) heeft, tenzij je over andere bronnen beschikt??
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wil je dat de discussie oprakel en hier post? ik wil best hoor
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je mag niet enkel naar het totaal aantal stemmen kijken, je moet ook naar de spreiding kijken als ik overal 1000 stemmen haal, dan haal ik misschien 50.000 stemmen maar geen zetel kom ik enkel in Deerlijk City op (of teminste het relevant kiesarr.) en krijg 50.000 stemmen, dan haal ik een zetel hebben de Deerlijkenaren dan meer stemmen dan de Erps-Kwerpsenaren? I think not
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 16 augustus 2004 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
De 4 Waalse Ecolo-ers hun gewicht in de kamer is 4X groter dat de ene (=1) Niveaan Dus is het bolleke (om het met uw woorden te zeggen) van de Walen meer waard (+/- 20%) dan het bolleke van de Vlaming. Extrapolatie? ONGEVEER EEN MILJOEN VLAMINGEN HUN STEM IS NIETS WAARD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() voor de goede orde, ik ontken niet dat de walen over-gerepresenteerd zijn, ik betwist enkel het voorbeeld dat men hier gaf het aantal zetels per is zoals men hier aangaf, "vast" maw, het is dus mogelijk om met een bepaald aantal stemmen te halen over gans vlaanderen en niks te halen in termen van zetels ECHTER, haalt men alle stemmen in, pakweg Gent, dan kan er best een zetel uit de bus komen capice?
![]() |
![]() |
#160 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |