Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2013, 15:16   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Zuivere blanke?
Heb jij daar een meetinstrument voor?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:19   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en van waar haal jij je gegevens?

geef eens een definitie van "van oorsprong geen Belg". Is iemand die hier geboren is maar 1 van zijn/haar ouders niet, is dat een Belg?
Dat soort hypocriete discussie is hier al genoeg gevoerd zeker?
Een vreemdeling die zich als een vreemdeling blijft gedragen, leeft en denkt als een vreemdeling kan geen "Belg" worden omdat hij/zij een kaartje heeft met "Belg" erop die toegang geeft tot alles wat hier te rapen valt!
Zelfs "hier geboren" zijn maakt niets uit indien het bovenstaande toepasselijk is. Was hij in China geboren was hij/zij een Chinees zeker?
Ken je zo'n voorbeelden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:23   #143
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een vreemdeling die zich als een vreemdeling blijft gedragen, leeft en denkt als een vreemdeling kan geen "Belg" worden omdat hij/zij een kaartje heeft met "Belg" erop die toegang geeft tot alles wat hier te rapen valt!
Zelfs "hier geboren" zijn maakt niets uit indien het bovenstaande toepasselijk is. Was hij in China geboren was hij/zij een Chinees zeker?
Ken je zo'n voorbeelden?
Wat met een autochtone Vlaming die moslim word en zich als moslim gedraagt? Is hij niet langer Vlaming? Moet hij gedeporteerd worden? Zo ja, naar waar?
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:27   #144
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Wat met een autochtone Vlaming die moslim word en zich als moslim gedraagt? Is hij niet langer Vlaming? Moet hij gedeporteerd worden? Zo ja, naar waar?
Zo iemand verdient om levenslang geïnterneerd te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 juni 2013 om 15:27.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:31   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je zo'n voorbeelden?
voil�*. Klaar en duidelijk, maar blijkbaar toch te moeilijk om te begrijpen voor onze linkse policor vriendjes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2013 om 15:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 15:36   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aha, een voorwaarde is dus wit zijn?

maw, iemand trouwt met een Poolse, zijn kinderen zijn onmiddellijk autochtoon, want wit.

maar, iemand wiens ouders hier zijn geboren, zijn grootouders ook, maar hij heeft toevallig geen volledig witte huid, kan nooit autochtone kinderen krijgen?
Je weet toch zelf dat dit belachelijke praat naast de kwestie is?
Belg in België worden, Fransman in Frankrijk enz moet een kwestie van ingesteldheid en houding zijn, niet dat je er geboren bent en verder even goed een vreemdeling blijft in wat je doet en denkt! Men heeft er hier al teveel het "Belg-zijn" naar hun kop gegooid! Onze maatschappij is daar al genoeg door naar de bliksem!
Hoe werkt dat in Iran, Irak, China enz ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 16:07   #147
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat met een autochtone Vlaming die moslim word en zich als moslim gedraagt?Is hij niet langer Vlaming? Moet hij gedeporteerd worden? Zo ja, naar waar?
Een persoon die zich gedraagt zoals de koran voorschrijft, die hoort niet in de West Europese samenleving thuis.

Zolang verbanning geen gangbare straf is voor criminelen, dan zullen we het moeten doen met de huidige strafwetgeving. Die helaas nogal dom in elkaar zit.
Oud 27 juni 2013, 16:15   #148
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een persoon die zich gedraagt zoals de koran voorschrijft, die hoort niet in de West Europese samenleving thuis.
Hier raken we wat de kern van het debat zou moeten zijn, over de 'echte' moslim.

Wat is dat zich volgens de koran gedragen.

Zij die beweren écht te zijn en poeslief gedragen zich volgens de koran. Zeggen ze.

Zij de extremist zijn gedragen zich ook volgens de koran. Zeggen ze.

Ondanks aansturen is de vraag naar de échte moslim nog niet beantwoord.

Misschien kan threadsteller of een van de bevoegde acolieten deze vraag eens eenduidig beantwoorden. Het zou daarbij al helpen mocht iemand ons inlichten omtrent welke verzen van de koran geldig zijn en welke er nog wel instaan maar niet meer geldig zijn omdat allah zelf nieuwere verzen heeft gebracht om de oude te verbeteren en te vervangen zoals blijkt uit soera 2.

Wie is eigenlijk de kampioen in echtheid (en ontmaskert daarmee tegenpartij tot valseriken)?
Oud 27 juni 2013, 16:19   #149
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat alles. Hij heeft zich laten dopen uit eigen vrije. Hij heeft twee jaar op een islamitische school gezeten inderdaad, gevolgd door twee jaar op een Christelijke school. Hij is nooit een moslim geweest.
Dat weten we niet zeker, je moet maar 1 zinnetje uitspreken bij wat getuigen en je bent moslim hé.

volgens wikipedia
"gedurende twee jaar onderwijs aan een katholieke basisschool die door de Nederlandse kapucijn Bart Janssen is gesticht. Hij was er ingeschreven als moslim."

Hij was 27 toen hij zich liet dopen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 16:31   #150
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vroeger is gepasseerd, praat over nu.

ik woon midden de allochtonen, ik doe mijn ogen open en ook mijn oren. Wat jij vertelt, is complete onzin.
Jaja, Zele is immers de islamregio bij uitstek.
Als je over allochtonen wenst mee te praten raad ik je volgende buurten/wijken aan in het Brusselse :

St-Jans Molenbeek : buurt rond St-Jans Plein vlak aan het gemeentehuis, buurt metrostations Beekkant, Graaf van Vlaanderen, Zwarte Vijvers, Ribaucourt.......
St-Joost-ten-Node : VOLLEDIG (90% is islamitisch)
Schaarbeek : buurt Josaphat-park (levensgevaarlijk na invallen duisternis), Masuistraat, Brabantstraat, wijk berenkuil....
Anderlecht : wijk Kuregem - Grondelsstraat, G.Moreaustraat, Lemmensplein, het Rad, ja zelfs de omgeving rond het Dapperheidsplein schijnt nu ook al ingepalmd, alsook de Wayezstraat, ooit een bloeiend handelscentrum.

Ga in elk van die wijken eens zes maanden wonen, en kom dan nog eens terug.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 juni 2013 om 16:57.
Oud 27 juni 2013, 16:48   #151
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtstreeks naar Buchenwald daarmee!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 16:57   #152
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik weiger geen discussie, dat doe jij. En dan verwijt je mij negativiteit.
Ik reageer op je posts. Ik weiger dus niet de discussie.

Nu mag je me altijd uitleggen waar de positiviteit zit in onderstaande beledigingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Je bent de koning van het simplisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Goed bezig.

Beschouwt u zich zelf als een 'hoogvliegende' - lees verheven boven de kuffar - échte moslim? Dat zou pas veelzeggend zijn.
I rest my case!

Citaat:
Navo massa 'moorden' en een apologie van mij daaromtrent? Het zou me verbazen. Misschien verschillen we wat van mening over de definitie van 'moord'.
Als de Amerikaantjes indianen vermoorden, dan is het plots geen moorden, want de Amerikaantjes zijn "de goei" en de indianen zijn "de slechten"? Versta je dat onder "meningsverschillen over definities"?

Ik denk dat wij vooral van mening verschillen over de heiligheid van het menselijk leven. Voor NAVO-nihilisten is een mensenleven niets waard.

Citaat:
Antisemitische vooroordelen van mij? ik heb hogerop nog de hand uitgestoken naar de mens-moslim
Ja, dat hebben we met je bovenstaande regelrecht racistische opmerkingen duidelijk gezien. Het feit dat je zelf niet beseft hoe racistisch en beledigend je opmerkingen zijn, spreekt boekdelen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juni 2013 om 16:59.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 17:29   #153
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Die is maar effe moslim. Voor hetzelfde geld was die effe baghwan, hindoe, hippie, punker, gothic, of boeddhist.

Als die fase doorleefd en beleefd is, laten ze dat meestal vallen en worden weer zichzelf.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 17:39   #154
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die is maar effe moslim. Voor hetzelfde geld was die effe baghwan, hindoe, hippie, punker, gothic, of boeddhist.

Als die fase doorleefd en beleefd is, laten ze dat meestal vallen en worden weer zichzelf.
De meesten blijven moslim, de meeste converts maken die keuze heel bewust, na grondige studie op latere leeftijd (gemiddeld 27).

Ze nemen het ook serieuzer op dan "de parttime moslims" om het zo te zeggen.
Wat jij vertelt is nonsens.
Oud 27 juni 2013, 17:45   #155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je zo'n voorbeelden?
Een Belg die zich niet gedraagt, is dat dan ook een vreemdeling?

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 27 juni 2013 om 17:47.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 17:46   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Hier raken we wat de kern van het debat zou moeten zijn, over de 'echte' moslim.

Wat is dat zich volgens de koran gedragen.

Zij die beweren écht te zijn en poeslief gedragen zich volgens de koran. Zeggen ze.

Zij de extremist zijn gedragen zich ook volgens de koran. Zeggen ze.

Ondanks aansturen is de vraag naar de échte moslim nog niet beantwoord.

Misschien kan threadsteller of een van de bevoegde acolieten deze vraag eens eenduidig beantwoorden. Het zou daarbij al helpen mocht iemand ons inlichten omtrent welke verzen van de koran geldig zijn en welke er nog wel instaan maar niet meer geldig zijn omdat allah zelf nieuwere verzen heeft gebracht om de oude te verbeteren en te vervangen zoals blijkt uit soera 2.

Wie is eigenlijk de kampioen in echtheid (en ontmaskert daarmee tegenpartij tot valseriken)?
Ze maken het zelf een beetje moeilijk natuurlijk. Door abrogatie zijn de laatst doorgeseinde verzen natuurlijk de enige echte.... Maar dan moet men de koran in chronologische volgorde lezen. En dan vrees ik dat de stoute moslims de énige échte moslims zijn, want al die brave versjes die Allah doorseinde toen Mo nog in de minderheid was en hoopt dat de joodse stammen hem gingen volgen die zijn dus allemaal afgeschaft door die abrogatie. Jammer maar helaas. Het probleem met de koran is natuurlijk dat die zichzelf dus constant tegenspreekt waardoor de islamitische logica nogal eens een loopje met de waarheid neemt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2013 om 17:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 18:23   #157
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
I rest my case!
Belachelijk. Geen reactie waard.

Dat wou ik toch even melden.
Oud 27 juni 2013, 18:34   #158
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Laten we het houden op mijn ervaring van 35 jaar moslim zijnde. 99,99 % die ik in al die jaren gesproken heb (familie, vrienden, kennissen, toevallige ontmoetingen op de vele en vele feesten, enzovoort) denkt zoals die imam het verwoord.
Hoe komt het dan dat 1/3 van je mannelijke familie de sluier willen verplichten. Of is dat weer normaal te noemen?

Verplichten wil zeggen dat het nageleefd moet worden en dat er straffen moeten staan op het niet dragen, dat is extremisme.

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 juni 2013 om 18:35.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2013, 18:43   #159
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat 1/3 van je mannelijke familie de sluier willen verplichten. Of is dat weer normaal te noemen?

Verplichten wil zeggen dat het nageleefd moet worden en dat er straffen moeten staan op het niet dragen, dat is extremisme.
Het is ook extremistisch om de hoofddoek verplicht af te laten zetten bij bepaalde functies. Dat is niet meer van deze tijd, zulke houding.

Laatst gewijzigd door Salah : 27 juni 2013 om 18:44.
Oud 27 juni 2013, 18:47   #160
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

gewoon om de onderdanigheid van de vrouwen te accentueren.
Je zal in het uitgangsleven ook nooit moslima's tegenkomen die alleen op stap zijn. Mannen daarentegen...........

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 juni 2013 om 18:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be