Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2013, 14:00   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
't Is daarmee waarschijnlijk dat u voor Vorst en Vaderland bent....
Bij Hans Anders krijg je twee brillen voor de prijs van één. Als ik jou was zou ik ze allebei tegelijk opzetten bij het lezen van iemand's ondertitels.....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:03   #142
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik ken ook andere werklozen/armen... En die zouden moeten geholpen worden... veel meer dan nu.
Het profitariaat moet in de eerste plaats aan werk geholpen worden.
En dan bedoel ik niet in nep-jobs of in ongevraagde nep-diensten waar de werkmens ook voor opdraait.
Citaat:
We zouden ze natuurlijk ook kunnen vergassen!
Ach we gaan die toer op.
Er schopt iemand tegen een heilig huisje aan, de moral majority heeft niet direct een passend weerwoord, en dan wordt de boodschapper maar direct in het nazi-hoekje geduwd.
Oud 1 juli 2013, 14:03   #143
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bij Hans Anders krijg je twee brillen voor de prijs van één. Als ik jou was zou ik ze allebei tegelijk opzetten bij het lezen van iemand's ondertitels.....

Ik had het wel gezien.
Alleszins bedankt voor je welgemeente goede raad.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:05   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet mij geen sossen leren kennen..

Dat er profiteurs onder de werklozen/armen zitten moet je me echt niet vertellen. Die ken ik er mee hopen.
Maar ik ken ook andere werklozen/armen... En die zouden moeten geholpen worden... veel meer dan nu.

We zouden ze natuurlijk ook kunnen vergassen!
Hou je goede raad maar.
Ik behoorde als kind namelijk zélf tot, wat men vandaag zo mooi noemt, een "kansarme". Zolang alleen het eigen volk kansarm was maakten de rooien daar geen probleem van. Ik heb daar in alle geval nooit iets van gemerkt. Als ik niet kansarm gebleven ben ligt dat dus NIET aan de rooien maar aan mezelf.
Oud 1 juli 2013, 14:06   #145
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er profiteurs onder de werklozen/armen zitten moet je me echt niet vertellen. Die ken ik er mee hopen.
En de groep "toevallige" werklozen door faillissementen/herstructureringen/sluitingen wordt steeds groter. Ze moeten inderdaad meer geholpen worden dan nu het geval is, maar dan moeten de profiteurs eruit. Aangezien ik dat gewoonweg niet zie gebeuren vrees ik echter dat je het gewoon niet zal kunnen veranderen.
Bepaalde extra voordelen geven aan werklozen/steuntrekkers zou voor die groep profiteurs enkel maar een extra motivatie zijn om in hun situatie te berusten. Het is de mentaliteit waar iets aan schort: want wie wil nu gaan werken als men op het einde van de rit maar evenveel overhoudt...

Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:08.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:07   #146
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En dan bedoel ik niet in nep-jobs of in ongevraagde nep-diensten waar de werkmens ook voor opdraait.
Ach we gaan die toer op.
Er schopt iemand tegen een heilig huisje aan, de moral majority heeft niet direct een passend weerwoord, en dan wordt de boodschapper maar direct in het nazi-hoekje geduwd.
Dus iedereen die arm is, is een profiteur?

Natuurlijk moeten we die mensen proberen aan het werk te krijgen en liefst geen nep-diensten/-jobs.

Hoe ga je die geven? Heb je trouwens ooit in uw leven al 1 job gecreëerd (hierop moet je natuurlijk niet antwoorden).

Doe eens een paar voorstellen.
Oud 1 juli 2013, 14:10   #147
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
En de groep "toevallige" werklozen door faillissementen/herstructureringen/sluitingen wordt steeds groter. Ze moeten inderdaad meer geholpen worden dan nu het geval is, maar dan moeten de profiteurs eruit. Aangezien ik dat gewoonweg niet zie gebeuren vrees ik echter dat je het gewoon niet zal kunnen veranderen.
Bepaalde extra voordelen geven aan werklozen/steuntrekkers zou voor die groep profiteurs enkel maar een extra motivatie zijn om in hun situatie te berusten.
Meuh, daarmee ben ik akkoord (alhoewel zeer sterk gesteld)

Hopelijk besef je wel dat er een massa armen zijn, die men niet als profiteurs kan beschouwen.
Oud 1 juli 2013, 14:13   #148
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou je goede raad maar.
Ik behoorde als kind namelijk zélf tot, wat men vandaag zo mooi noemt, een "kansarme". Zolang alleen het eigen volk kansarm was maakten de rooien daar geen probleem van. Ik heb daar in alle geval nooit iets van gemerkt. Als ik niet kansarm gebleven ben ligt dat dus NIET aan de rooien maar aan mezelf.
Euh... dat veel van de bestaande armoede in de hand gewerkt is door de rooien, dat moet je me niet vertellen.
En dat het grootste deel van die profiteurs er zijn dankzij de rooien, ook niet.

Neemt natuurlijk niet weg dat er een pak niet-profiterende armen zijn, die - mijn inziens althans - moeten geholpen worden.

En dat je op uw eigen kracht uit de kansarmoede bent geraakt, da's natuurlijk te bewonderen.
Oud 1 juli 2013, 14:15   #149
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die het handje ophoudt, en langer dan nodig op de kap van anderen leeft is een profiteur.

Citaat:
Natuurlijk moeten we die mensen proberen aan het werk te krijgen en liefst geen nep-diensten/-jobs.

Hoe ga je die geven?
Een goede start ware alvast om het hele belastingsstelsel te herdenken, en een verschuiving van lasten op arbeid naar lasten op consumptie te bewerkstelligen.

Citaat:
Heb je trouwens ooit in uw leven al 1 job gecreëerd (hierop moet je natuurlijk niet antwoorden).
Het gedeelte van wat ik na belasting van mijn geld overhou, consumeer ik volledig op.
Dat betekent dat ikzelf alleen al ongeveer twee extra jobs creëer...
Oud 1 juli 2013, 14:16   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach we gaan die toer op.

Twitterendwaterding heeft allicht nog nooit van Godwin's law gehoord.
Oud 1 juli 2013, 14:20   #151
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meuh, daarmee ben ik akkoord (alhoewel zeer sterk gesteld)

Hopelijk besef je wel dat er een massa armen zijn, die men niet als profiteurs kan beschouwen.
Absoluut en die zijn de dupe van die genoemde groep profiteurs.
Ik wil dan ook absoluut solidair zijn, maar hoe het er hier aan toe gaat is gewoon wraakroepend. Ik ken zelf wel wat mensen die in heel hun leven amper gewerkt hebben en ik kan niet zeggen dat ze het slecht hebben hoor. (Eén ervan is zogezegd invalide, terwijl ze wel 4x per week op stap kan gaan en dansen etc. Ik vind het gewoon onmogelijk dat zo'n mensen door controles komen...)
Ik ken ook anderen die een leefloon krijgen en een hoop uren in het zwart werken. Ook zij hebben het alles behalve slecht hoor.
Terwijl wij hiervoor een hoop geld betalen zijn er mensen die steeds uit de boot vallen; mensen die het wel echt nodig hebben en het wel slecht hebben.

De definitie van 'armoede' is hierbij een andere discussie: want als ik van iemand die bij het OCMW werkt bijvoorbeeld hoor dat een gsm een must is en de torenhoge rekeningen erbij genomen worden "omdat je toch niet kan verlangen dat ze zich alles ontzeggen" dan stel ik mij toch wel vragen.
Trouwens al bij veel "kansarmen" binnengeweest wiens huis gestoffeerd is met het nieuwste van het nieuwste qua technologie hoor.

Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:22.
Oud 1 juli 2013, 14:21   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neemt natuurlijk niet weg dat er een pak niet-profiterende armen zijn, die - mijn inziens althans - moeten geholpen worden.
En dat pak niet-profiterende armen wordt geholpen met vakantiepassen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2013 om 14:22.
Oud 1 juli 2013, 14:22   #153
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die het handje ophoudt, en langer dan nodig op de kap van anderen leeft is een profiteur.

Een goede start ware alvast om het hele belastingsstelsel te herdenken, en een verschuiving van lasten op arbeid naar lasten op consumptie te bewerkstelligen.

Het gedeelte van wat ik na belasting van mijn geld overhou, consumeer ik volledig op.
Dat betekent dat ikzelf alleen al ongeveer twee extra jobs creëer...
Als jij alles opsoupeert wat ga je dan bij een grote tegenslag doen?

Toch niet je handje openhouden?

Je heb alle symptomen om in dit geval tot de profiterende klasse te gaan behoren.

Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 1 juli 2013 om 14:28.
Oud 1 juli 2013, 14:23   #154
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat pak niet-profiterende armen wordt geholpen met vakantiepassen?
Jij zou die mensen elk plezier misgunnen?
Oud 1 juli 2013, 14:26   #155
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit is inderdaad een walgelijke vorm van populisme..

En dit allemaal van ons geld. We moeten al betalen voor uitkeringen en ander geneuzel en nu moeten we ook nog gaan betalen voor de vakantie,s van "arme" mensen...
populisme bestaat in twee vormen
- kadootjes voor de arme
- en belast de rijke marketing

bijna alle partijen bezondigen zich eraan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:27   #156
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Absoluut en die zijn de dupe van die genoemde groep profiteurs.
Ik wil dan ook absoluut solidair zijn, maar hoe het er hier aan toe gaat is gewoon wraakroepend. Ik ken zelf wel wat mensen die in heel hun leven amper gewerkt hebben en ik kan niet zeggen dat ze het slecht hebben hoor. (Eén ervan is zogezegd invalide, terwijl ze wel 4x per week op stap kan gaan en dansen etc. Ik vind het gewoon onmogelijk dat zo'n mensen door controles komen...)
Ik ken ook anderen die een leefloon krijgen en een hoop uren in het zwart werken. Ook zij hebben het alles behalve slecht hoor.
Terwijl wij hiervoor een hoop geld betalen zijn er mensen die steeds uit de boot vallen; mensen die het wel echt nodig hebben en het wel slecht hebben.

De definitie van 'armoede' is hierbij een andere discussie: want als ik van iemand die bij het OCMW werkt bijvoorbeeld hoor dat een gsm een must is en de torenhoge rekeningen erbij genomen worden "omdat je toch niet kan verlangen dat ze zich alles ontzeggen" dan stel ik mij toch wel vragen.
Trouwens al bij veel "kansarmen" binnengeweest wiens huis gestoffeerd is met het nieuwste van het nieuwste qua technologie hoor.

Je moet het me niet vertellen. En daar moet inderdaad iets aan gedaan worden. Anders is het systeem niet houdbaar (als het dat nog is).
Neemt natuurlijk niet weg dat de echte niet-profiterende arme mens moet geholpen worden...
Maar die bestaan volgens sommigen niet!

-------------------------------------

De linkse partijen en organisaties dragen een ongelooflijke grote verantwoordelljkheid voor de armoede en het profitariaat.
Niet de echt armen en kansarmen.
Oud 1 juli 2013, 14:28   #157
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe ga je die geven? Heb je trouwens ooit in uw leven al 1 job gecreëerd (hierop moet je natuurlijk niet antwoorden).

Doe eens een paar voorstellen.
Zeker niet, maar zelfs in tijden dat we richting 300.000 werklozen in VL gaan moet er een strikt onderscheid gemaakt worden tussen werkwilligen en profiteurs.

Al weet ik ook wel dat er nauwelijks nog werk te vinden is, toch gaat het hem hier over de eerlijkheid. En misschien zullen de clichés van "ze doppen allemaal voor hun plezier" eindelijk eens stoppen. En je gaat me niet vertellen dat er geen "werklozenhaters" zijn die zelf zonder werk vielen en nooit nog zullen veralgemenen.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 juli 2013 om 14:28.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:28   #158
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is ook dat het voor veel werkenden en niet-kansarmen ook niet evident is om met het gezin een dagje pretpark te doen. Vooral hen ga je hiermee voor het hoofd stoten.
Terwijl ik eerlijk gezegd de meerwaarde van zo'n dagje pretpark niet inzie.

Doe dan eens per jaar iets voor alle kinderen in de gemeente bijv.

Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:29.
Oud 1 juli 2013, 14:28   #159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik misgun niemand zijn plezier.
Maar wel als ik er moet voor opdraaien.

Als iemand een of andere kansarme een pleziertje wil gunnen, dan is dat wat mij betreft ok.
Maar dan wél uit eigen zak.

Wat nu gebeurt:
-De werkmens geld afpakken
-De nep-solidaire herverdelers ervan betalen.
-De profiteurs pleziertjes ervan gunnen
-De werkmens nog eens goed uitmaken voor egoïst als hij daartegen protesteert.
Oud 1 juli 2013, 14:30   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij alles opsoupeert wat ga je dan bij een grote tegenslag doen?

Toch niet je handje openhouden?
Je bedoelt dat wie alles opsoepeert wat hij zélf verdiende, en waar hij jarenlang ruim de helft van heeft bijgedragen aan "sociale" en andere lasten, het stempel "handje openhouden" verdient als hij tijdens zijn leven een klein deeltje van de hem ontfrutstelde centen zou terugvorderen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be