![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan bedoel ik niet in nep-jobs of in ongevraagde nep-diensten waar de werkmens ook voor opdraait. Citaat:
Er schopt iemand tegen een heilig huisje aan, de moral majority heeft niet direct een passend weerwoord, en dan wordt de boodschapper maar direct in het nazi-hoekje geduwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik behoorde als kind namelijk zélf tot, wat men vandaag zo mooi noemt, een "kansarme". Zolang alleen het eigen volk kansarm was maakten de rooien daar geen probleem van. Ik heb daar in alle geval nooit iets van gemerkt. Als ik niet kansarm gebleven ben ligt dat dus NIET aan de rooien maar aan mezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bepaalde extra voordelen geven aan werklozen/steuntrekkers zou voor die groep profiteurs enkel maar een extra motivatie zijn om in hun situatie te berusten. Het is de mentaliteit waar iets aan schort: want wie wil nu gaan werken als men op het einde van de rit maar evenveel overhoudt... Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk moeten we die mensen proberen aan het werk te krijgen en liefst geen nep-diensten/-jobs. Hoe ga je die geven? Heb je trouwens ooit in uw leven al 1 job gecreëerd (hierop moet je natuurlijk niet antwoorden). Doe eens een paar voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopelijk besef je wel dat er een massa armen zijn, die men niet als profiteurs kan beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat het grootste deel van die profiteurs er zijn dankzij de rooien, ook niet. Neemt natuurlijk niet weg dat er een pak niet-profiterende armen zijn, die - mijn inziens althans - moeten geholpen worden. En dat je op uw eigen kracht uit de kansarmoede bent geraakt, da's natuurlijk te bewonderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat betekent dat ikzelf alleen al ongeveer twee extra jobs creëer...
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twitterendwaterding heeft allicht nog nooit van Godwin's law gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik wil dan ook absoluut solidair zijn, maar hoe het er hier aan toe gaat is gewoon wraakroepend. Ik ken zelf wel wat mensen die in heel hun leven amper gewerkt hebben en ik kan niet zeggen dat ze het slecht hebben hoor. (Eén ervan is zogezegd invalide, terwijl ze wel 4x per week op stap kan gaan en dansen etc. Ik vind het gewoon onmogelijk dat zo'n mensen door controles komen...) Ik ken ook anderen die een leefloon krijgen en een hoop uren in het zwart werken. Ook zij hebben het alles behalve slecht hoor. Terwijl wij hiervoor een hoop geld betalen zijn er mensen die steeds uit de boot vallen; mensen die het wel echt nodig hebben en het wel slecht hebben. De definitie van 'armoede' is hierbij een andere discussie: want als ik van iemand die bij het OCMW werkt bijvoorbeeld hoor dat een gsm een must is en de torenhoge rekeningen erbij genomen worden "omdat je toch niet kan verlangen dat ze zich alles ontzeggen" dan stel ik mij toch wel vragen. Trouwens al bij veel "kansarmen" binnengeweest wiens huis gestoffeerd is met het nieuwste van het nieuwste qua technologie hoor. Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat pak niet-profiterende armen wordt geholpen met vakantiepassen?
Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2013 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet je handje openhouden? ![]() Je heb alle symptomen om in dit geval tot de profiterende klasse te gaan behoren. Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 1 juli 2013 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- kadootjes voor de arme - en belast de rijke marketing bijna alle partijen bezondigen zich eraan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je moet het me niet vertellen. En daar moet inderdaad iets aan gedaan worden. Anders is het systeem niet houdbaar (als het dat nog is). Neemt natuurlijk niet weg dat de echte niet-profiterende arme mens moet geholpen worden... Maar die bestaan volgens sommigen niet! ------------------------------------- De linkse partijen en organisaties dragen een ongelooflijke grote verantwoordelljkheid voor de armoede en het profitariaat. Niet de echt armen en kansarmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al weet ik ook wel dat er nauwelijks nog werk te vinden is, toch gaat het hem hier over de eerlijkheid. En misschien zullen de clichés van "ze doppen allemaal voor hun plezier" eindelijk eens stoppen. En je gaat me niet vertellen dat er geen "werklozenhaters" zijn die zelf zonder werk vielen en nooit nog zullen veralgemenen. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 juli 2013 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Feit is ook dat het voor veel werkenden en niet-kansarmen ook niet evident is om met het gezin een dagje pretpark te doen. Vooral hen ga je hiermee voor het hoofd stoten.
Terwijl ik eerlijk gezegd de meerwaarde van zo'n dagje pretpark niet inzie. Doe dan eens per jaar iets voor alle kinderen in de gemeente bijv. Laatst gewijzigd door Meuh : 1 juli 2013 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik misgun niemand zijn plezier.
Maar wel als ik er moet voor opdraaien. Als iemand een of andere kansarme een pleziertje wil gunnen, dan is dat wat mij betreft ok. Maar dan wél uit eigen zak. Wat nu gebeurt: -De werkmens geld afpakken -De nep-solidaire herverdelers ervan betalen. -De profiteurs pleziertjes ervan gunnen -De werkmens nog eens goed uitmaken voor egoïst als hij daartegen protesteert.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat wie alles opsoepeert wat hij zélf verdiende, en waar hij jarenlang ruim de helft van heeft bijgedragen aan "sociale" en andere lasten, het stempel "handje openhouden" verdient als hij tijdens zijn leven een klein deeltje van de hem ontfrutstelde centen zou terugvorderen?
|
![]() |
![]() |