Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2013, 21:53   #141
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radijsje Bekijk bericht
Ik denk dat vele bewuste Vlamingen het niet aandurven. Wellicht ben je verstandig genoeg om te weten waarom.
Ik meen me toch te herinneren dat ze enkele jaren geleden daar geen schrik voor hadden. Zou het niet eerder zijn dat de Vlaamse bevolking begint te beseffen dat het rijke onafhankelijke Vlaanderen een sprookje is? Dat de realiteit anders is. Namelijk een klein staatje met nog minder macht dan België, volledig afhankelijk van de buurlanden. Van geen of toch heel weinig betekenis in een geglobaliseerde wereld.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 juli 2013 om 21:53.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 22:06   #142
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan zijn. De N-VA schijnt namelijk maar een 5% meer te halen volgens bepaalde polls.

(en ik herinner me niet dat de Vlamingen ooit veel gevlagd hebben. Zelfs de belgicistische Nederlandstaligen hangen de driekleur maar mondjesmaat uit).
Ze hebben de Vlaming geconditioneerd dat de Vlaamse vlag = Vlaams belang, anderzijds is Belgische vlag = Belgisch koningshuis.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:18   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Heb het ook gemerkt, zo'n 100 km langs lintbebouwing afgelegd en jawel 1 vlag. Wat leeft dat toch, dat Vlaanderen.
In Vlaanderen heerst er veel onverschilligheid. Elf juli is op dat vlak niet anders dan eenentwintig juli. Zelfs op plaatselijke feestdagen als kermissen e.d. wordt vandaag de dag nauwelijks nog ge- en bevlagd. Vroeger was dat wel heel anders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:19   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik meen me toch te herinneren dat ze enkele jaren geleden daar geen schrik voor hadden. Zou het niet eerder zijn dat de Vlaamse bevolking begint te beseffen dat het rijke onafhankelijke Vlaanderen een sprookje is? Dat de realiteit anders is. Namelijk een klein staatje met nog minder macht dan België, volledig afhankelijk van de buurlanden. Van geen of toch heel weinig betekenis in een geglobaliseerde wereld.
Was u het niet die voor een onafhankelijk, eengemaakt Limburg was?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:23   #145
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8Ѭ8 Bekijk bericht
De bar is blijkbaar vroeg opengegaan vandaag? Of stond die nog open van gisteren?

Volgens mij is uw hoofdkussen een grote vlek van vettige uitloopzever en drank.

Uw koleirigheid is aandoenlijk. Allez! Va jouer au °-vld!!!
Zijn drankzucht is spreekwoordelijk op dit forum.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 07:52   #146
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zijn drankzucht is spreekwoordelijk op dit forum.

"Jackouille, on ferme!"
"No, barman! Another... Jack Daniels!" [slecht Engels accent]
Oud 13 juli 2013, 08:08   #147
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Heb het ook gemerkt, zo'n 100 km langs lintbebouwing afgelegd en jawel 1 vlag. Wat leeft dat toch, dat Vlaanderen.
De bevlagging was niet overweldigend, daar heb je gelijk in. Ik heb er in mijn gemeente van 25.000 inwoners een tiental gezien maar heb alleen de voornaamste straten gedaan. We zijn geen volk van vlaggenvertoon. In mijn straat hebben verschillende mensen een belgische vlag. Ze wordt alleen uitgehangen bij een bruiloft. Niet op 21 juli.
Maar wanneer je van mening bent dat het Vlaams-nationalisme niet meer bestaat omdat de meesten het beest niet uithangen zeg ik je : verkeerd gedacht.

En wanneer je nog eens 100 km lintbebouwing afrijdt op 11 juli moet je de volgende keer eens Vlaanderen doen i.p.v. Wallonië!

Laatst gewijzigd door robert t : 13 juli 2013 om 08:09.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 08:13   #148
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja, dat zal het zijn. Ik heb ook geen vlag uitgehangen. Wellicht "besef" ik nu ook dat de realiteit anders is.

not.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 13 juli 2013 om 08:14.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:38   #149
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar waarschijnlijk dat vele Vlamingen vroeger toen ze ginder gingen werken soms tussen de varkens moesten slapen.
Zo ja,en dan? Waar denkt u dat ze in Vlaanderen sliepen?
In een boxspring?
Enne,zeg eens,waarom gingen die Vlamingen dan bij die Waalse smeerlappen werken?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:41   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
We sparen onze vlaggen voor tijdens de kroning.

Ik heb het niet zo met vlaggen maar voor die gelegenheid zou ik toch graag een Vlaamse hangen, gewoon om te pesten.
Het schijnt nochtans de Belgische vlaggen vlot verkocht worden en de winkel uitvliegen. Tenminste volgens de bedrijven die deze vlaggen maken. Maar dat zal wellicht ook te maken hebben met het wereldkampioenschap voetbal.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:42   #151
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We sparen onze vlaggen voor tijdens de kroning.

Ik heb het niet zo met vlaggen maar voor die gelegenheid zou ik toch graag een Vlaamse hangen, gewoon om te pesten.
Ik zie dat anders. Wie dat wil mag altijd de vlaamse vlag hangen. We hebben die al sinds 1973 en die hoeft geen anti belgische betekenis te hebben. Ik spreek dan wel over de officiële vlag, niet dat spul waar voorpost vlaams blok mee loopt te zeulen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:45   #152
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben de Vlaming geconditioneerd dat de Vlaamse vlag = Vlaams belang, anderzijds is Belgische vlag = Belgisch koningshuis.
Dat is NIET waar. Niks mis met de vlaamse vlag, die hangt aan elk stadhuis trouwens en roept geen enkele vlaams blok connotatie op. Enkel dat hondsvot waar VB in grossiert is onlosmakelijk met die partij verbonden.
Vreemd genoeg zijn er veel nva fans die dat willen of kunnen inzien.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 09:58   #153
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is NIET waar. Niks mis met de vlaamse vlag, die hangt aan elk stadhuis trouwens en roept geen enkele vlaams blok connotatie op. Enkel dat hondsvot waar VB in grossiert is onlosmakelijk met die partij verbonden.
die gemanicuurde vlag, is van de Vlaams Gemeenschap. dat zijn die mannen en vrouwkens die onze centen naar de Waals gemeenschap overhemelen. dat zijn die m/v die onze Vlaams wegen vol stellen met flitspalen, om zo wat meer geld ui Vlaamse zakken te kloppen, en naar de Waals haan te voeren. en die gemanicuurde vlag is ook de vlag van de m/m die ons die ons altijd maar bestraffen, en langer laten werken, om hun parlementaire wedde te kunnen uitbouwen. liever de Vlag van VL. belang en Voorpost, dan de Vlag van de verraders van de Vlaming.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:41   #154
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
die gemanicuurde vlag, is van de Vlaams Gemeenschap. dat zijn die mannen en vrouwkens die onze centen naar de Waals gemeenschap overhemelen. dat zijn die m/v die onze Vlaams wegen vol stellen met flitspalen, om zo wat meer geld ui Vlaamse zakken te kloppen, en naar de Waals haan te voeren. en die gemanicuurde vlag is ook de vlag van de m/m die ons die ons altijd maar bestraffen, en langer laten werken, om hun parlementaire wedde te kunnen uitbouwen. liever de Vlag van VL. belang en Voorpost, dan de Vlag van de verraders van de Vlaming.
Fernand. Je laatste zin is niet correct. Ik volg de politiek iets meer dan 50 jaar, wanneer het VB niet bestond en Voorpost niets voorstelde. Onze vlag is altijd de zwarte leeuw op gele achtergrond geweest. Geen rode tong en klauwen. Die is er pas rond 1970 gekomen toen de vlag officieel werd maar ook een deel van de betekenis verloren ging. Het regime-Vlaanderen gelooft er zelfs niet meer in. Heeft de minister-president onlangs geen nieuw logo voor Vlaanderen voorgesteld? Vind je daarin een leeuw terug? Zelfs niet wanneer je al je verbeeldingskracht boven haalt. Beschamend!
Oud 13 juli 2013, 10:50   #155
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Fernand. Je laatste zin is niet correct. Ik volg de politiek iets meer dan 50 jaar, wanneer het VB niet bestond en Voorpost niets voorstelde. Onze vlag is altijd de zwarte leeuw op gele achtergrond geweest. Geen rode tong en klauwen. Die is er pas rond 1970 gekomen toen de vlag officieel werd maar ook een deel van de betekenis verloren ging. Het regime-Vlaanderen gelooft er zelfs niet meer in. Heeft de minister-president onlangs geen nieuw logo voor Vlaanderen voorgesteld? Vind je daarin een leeuw terug? Zelfs niet wanneer je al je verbeeldingskracht boven haalt. Beschamend!
de vlag die Voorpost, en Vlaams Belang gebruiken zijn de originele Vlaamse Vlag, der Vlamingen. de gemanicuurde leeuw is van de verraders der Vlamingen. zo hebben ze de Leeuw een belgisch kleurtje gegeven. geel schild. zwarte leeuw en rode nagelkens. dus de tricolore
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 11:07   #156
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
de vlag die Voorpost, en Vlaams Belang gebruiken zijn de originele Vlaamse Vlag, der Vlamingen. de gemanicuurde leeuw is van de verraders der Vlamingen. zo hebben ze de Leeuw een belgisch kleurtje gegeven. geel schild. zwarte leeuw en rode nagelkens. dus de tricolore
Ik zeg juist hetzelfde als jij. Herlees mijn post nog eens.
Oud 13 juli 2013, 11:37   #157
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan verschillende versies van de leeuwenvlag zonder rode klauwen. Buiten die ene versie met de uitgerekte leeuw (en dan nog) hebben die geen van allen specifiek iets met het Vlaams Belang te maken.
De Vlaamse vlag is de Vlaamse vlag, en al de rest is autistisch gezever. Ik heb een vlag zonder rode klauwen uitgehangen, niet om een politiek statement te maken, maar gewoon omdat ik er toevallig zo eentje heb.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 11:48   #158
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De haan is tenminste geen dier uit... Afrika.
ter info, de kip en ja ook de haan komen oorspronkelijk uit zuid-oost Azië

de leeuw heeft in bepaalde europese gebieden rondgelopen
Oud 13 juli 2013, 12:13   #159
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij draait de redenering om: die vlag met een volledig zwarte leeuw is helemaal geen VB-vlag. Het is omdat het VB toevallig die vlag voerde als symbool op het moment dat de partij zowat het monopolie had op de Vlaamse gedachte, omdat de meeste anderen toen gaan lopen zijn, dat sommigen hem willens nillens met de partij blijven associëren.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 12:35   #160
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
ter info, de kip en ja ook de haan komen oorspronkelijk uit zuid-oost Azië

de leeuw heeft in bepaalde europese gebieden rondgelopen
De kip en de haan komen oorspronkelijk uit Wallonie. Daarom is de haan ons symbool.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be