![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doe je na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
(B) naar Wallonië verhuizen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
(B) zelfmoordaanslagen plegen of kniezen als een slechte verliezer |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,25% |
(B) pacificeren, erin berusten: ik heb verloren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
(V) blij zijn en pacificeren |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
(V) op naar Groot-Nederland |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,25% |
(V) Vlaanderen hervormen tot een (con)federatie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,67% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar weet u het beter dan een financiële instelling met een gedegen reputatie. Merkwaardig is wel dat we, ondanks veel blablabla-kritiek van jullie kant, nog nooit een tegenstudie hebben gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mijn spijt wordt nog versterkt door het feit dat Wallonië hun waarschijnlijk eerder kwijt dan rijk is want na de splitsing schieten ze in Wallonië hun koning wegens nutteloos naar de maan (zie koningskwestie)... Door het opdrogen van de niet bestaande transfers zullen ze hun zo geliefd staatshoofd ten andere niet kunnen onderhouden... Als wij als Vlamingen nu eens een inspanning deden en ook deden alsof er geen transferts zouden bestaan dan zouden de ratachisten misschien niet zo worden uitgelachen in Frankrijk en waren we bij een splitsing én van de CPAS Wallonië én van onze Royalisten tezamen vanaf.... en jawel dit is een droom hoor want bij een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen willen vooral de Belgicistische windhanen vooraan op de foto staan... ze hebben dat ook in de laatste uren van de bezetting gedaan met hun witte band tot schande van de echte verzetshelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Makkelijk zat om zo genuanceerd te kunnen denken, ja toch?
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Uitspraak die ik voor uw rekening laat, maar, eerlijk gezegd, vrij irritant - want onwaar - vind, ware het niet... dat dit soort van uitlatingen COMPLEET contra-productief is. Dertien juni heeft dit bewezen. Tweedens: minderheid t.o. meerderheid. Daar beginnen we weer. 75% heeft niet voor het VB gekozen, 70% niet voor de 'separatisten'. Maar dan ook geen 80% voor sp.a of voor vld, etc. Mijn - klassiek, toegegeven - voorbeeld is dan : op 20 toeristen , zijn er 9 die naar Blankenberge gaan en elke andere wil elk naar een andere bestemming. Beslissing: om het even waar is goed, maar niet Blankenberge!? Niet bepaald democratisch, volgens mij...
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Momenteel wonen wij in België in kwalitatief het 5de beste land ter wereld. Dat wil vanzelfsprekend niet zeggen dat de één of de ander uit diverse redenen elders niet gelukkiger zou kunnen zijn. Ik ken nogal wat mensen die in Frankrijk waren gaan wonen en nu terugkeren omdat de
gezondheidszorgen hier door de Sz goedkoper en ook kwalitatief beter zijn. als er hier bepaalde zaken niet voldoende terugbetaling genieten steekt er een storm van protest op en hopla het verhuist naar het ziekenkaspakket (dat de Sz-afhoudingen stijgen is ongewenst !) Als Vlaanderen onafhankelijk wordt is het waarschijnlijk dat het "welvaartspeil" zakt (ondanks het feit dat de "transferten" naar Wallonië wegvallen) Maar we zullen toch nog bij de top 10 blijven. ... De meeste VB-ers belgicisten ? Dat is mogelijk het gehate bestaan van België is een bestaansreden voor deze partij - alhoewel ook in een onafhankelijk Vlaanderen kan de hetze tegen al wat Wals is Vals is voortgaan .. als Vlaanderen in de EU blijft mogen EU onderdanen hier namelijk probleemloos komen wonen.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Iemand die werkelijk gewonnen is voor de idee om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zal juist NIET voor het Vlaams Blok stemmen, want die is er zich van bewust dat hij zijn stem weggooit. Neen, die stemt voor de N-VA, maar kijk: d�*t doen jouw zogenaamde "separatisten" van het Vlaams Blok niet. En waarom doen ze dat niet? Omdat ze meer belang hechten aan het standpunt van het Vlaams Blok inzake vreemdelingen. Racisme dus.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |