Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2013, 22:59   #141
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Dat vind ik dus ook, volgens mij heeft zijn afkomst er weinig mee te maken.
Een roofmoord plegen zal niet typisch Russisch zijn maar het is zeker niet iets dat de gemiddelde Vlaming zou doen bij geldnood, verre van. Deze laatste zou geld lenen (bij familie/ vrienden/bank) of zijn rekening (verder) in het rood laten gaan, zeker als hij vast werk had zoals de dader. Hoe kan men een roofmoord op de eerste de beste persoon nu serieus als een oplossing voor geldgebrek zien in onze tijd? Dit is een zeer tijdelijke oplossing waarbij men achteraf jaren in de cel mag doorbrengen. In de krant stond ook dat de dader geen financiele hulp van de vriendin in het huishouden wou aanvaarden. Dus ik denk dat de moordenaar uit een primitievere cultuur kwam, met ouderwetse normen en waarden en helemaal niet zo goed geintegreerd was. Ik bespeur geen respect of waardering voor de Vlaming of Vlaamse vrouwen. In dat opzicht heeft zijn afkomst wel met de moord te maken. We zitten hier niet in de Steppe waar je misschien ongestraft kan moorden. Tenzij hij echt een psychopaat is.

Laatst gewijzigd door Laynee : 1 augustus 2013 om 23:04.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 23:13   #142
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het eens met de draadstarter Boadicea

De politie voert slechts de taak uit die haar door de overheid wordt toebedeeld. Maar de politieman die zijn job, als mens, goed wil uitoefenen, zou een echt van fictief gevaar kunnen onderscheiden (lees: de goede oude tijd van de champetter). Maar deze politie focust zich op de eigen bevolking met allerlei pestboetes, zoals het verkeer, GAS... omdat de kleine man een gemakkelijk doelwit is zonder veiligheidsrisico + geldgewin.

Heden was op radio Joe een interview met de politie die onmiddellijk duidelijk stelde dat de 6 snelheidscontroles niets te maken hebben met pestboetes of geld op te halen
In de rechtbank wordt men voor meerdere diefstallen, slechts 1 keer veroordeelt wegens sprake van een direct causaal verband. Maar niet voor het verkeer, want + 6 bijhorende boetes die niet bedoeld zijn om geld in het laatje te brengen

Hoe beschouw ik dit? De overheid:
- richt zijn pijlen op de eigen bevolking;
- overtreedt zijn eigen wetten;
- houdt zijn eigen bevolking voor den domme;
- lacht met de eigen bevolking;
- holt de rechten van de kleine man uit, lees: klassenrecht. Afkopen rechtszaak; BTW voor advocaten; GAS...;
- ...
- liegt tegen de eigen bevolking?
En dus hoort justitie ook in dit rijtje thuis.

Er zullen hier wel enkelen zijn die niet mijn mening zijn toebedeeld. Ok. Maar hoe komt het dan dat dit de indruk is van zéér veel mensen. De overheid zit met een zwaar imagoprobleem -alsof de overheid zich daarom zorgen zou maken-, en neemt dus de verkeerde beslissingen.

Indien men massaal staat snelheid te controleren, is men niet de veiligheid van de mensen aan het handhaven (-> en kom nu niet leuteren dat snelheid ook veiligheid is... Ik heb het hier over wapens, drugs, georganiseerde misdaad... (-> correctie: dit laatste is de staat zelf, maar op legale wijze Ik denk dat ik antwoord heb gevonden op mijn eigen stelling)).

Ik vind dat haar leven mogelijks had kunnen worden gered indien de politie zich richt op het echte gevaar in de maatschappij.
En hierdoor zou de kleine man ook misschien sneller zijn kind terugvinden.

Noot: veel sterkte aan de nabestaanden. Ook aan het meisje daags voordien.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 augustus 2013 om 23:34.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 23:51   #143
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Een roofmoord plegen zal niet typisch Russisch zijn maar het is zeker niet iets dat de gemiddelde Vlaming zou doen bij geldnood, verre van. Deze laatste zou geld lenen (bij familie/ vrienden/bank) of zijn rekening (verder) in het rood laten gaan, zeker als hij vast werk had zoals de dader. Hoe kan men een roofmoord op de eerste de beste persoon nu serieus als een oplossing voor geldgebrek zien in onze tijd? Dit is een zeer tijdelijke oplossing waarbij men achteraf jaren in de cel mag doorbrengen. In de krant stond ook dat de dader geen financiele hulp van de vriendin in het huishouden wou aanvaarden. Dus ik denk dat de moordenaar uit een primitievere cultuur kwam, met ouderwetse normen en waarden en helemaal niet zo goed geintegreerd was. Ik bespeur geen respect of waardering voor de Vlaming of Vlaamse vrouwen. In dat opzicht heeft zijn afkomst wel met de moord te maken. We zitten hier niet in de Steppe waar je misschien ongestraft kan moorden. Tenzij hij echt een psychopaat is.
Hou toch op met die idiote racistische cliché's ("Vlamingen plegen geen roofmoorden").

Wat leesmateriaal:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30109_00428378
http://www.standaard.be/cnt/gel2m0tob
http://www.politics.be/nieuws/5990/

(en da's na vijf minuten Googlen)
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 00:20   #144
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Hou toch op met die idiote racistische cliché's ("Vlamingen plegen geen roofmoorden").

Wat leesmateriaal:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30109_00428378
http://www.standaard.be/cnt/gel2m0tob
http://www.politics.be/nieuws/5990/

(en da's na vijf minuten Googlen)
Dit begrijp ik niet zo goed. Wat is er zo racistisch aan het suggereren dat in dit geval de dader's Russische achtergrond wel met de moord te maken kan hebben?
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2013, 07:01   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk denk ik dat onder een populatie van mensen die emigreren, er relatief meer 'durvers', 'avonturiers', en in één trok mee door "mensen die minder terugschrikken om geweld ... te gebruiken" zitten.

Als ge dan weet dat in de oostbloklanden er heel wat getrainde vechtmachines in het leger (of in rebellenleger) opgeleid werden, die ondertussen voor een groot deel ontslagen zijn wegens afbouw van de militaire capaciteit .... waarom zouden zulke mensen, in goed gestructureerde bendes met opdrachtgevers, ondersteunende functies ... en uitvoerders, niet "hier komen gemakkelijk oogsten wat relatief gemakkelijk voor het rapen ligt" ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be