![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle Arabieren, zwarten, Chinezen en andere Aziaten die hier hetzelfde zouden willen doen, zou ik dan buitengooien. Zo bedoel ik het en niet anders. En die arrogante multi-nationals ... ik lees hier soms dat zwarten hun eigen bevolking verkochten als slaven aan slavenhandelaars als argument om kolonisatie en slavernij vanuit Europa wat te relativeren. Wel, Europese politici doen dat eigenlijk ook een beetje. Ze verkopen hun eigen volk en vertikken het om andere mogelijkheden te zoeken. Ik relativeer dat niet, waarom zou ik dan de kolonisatie moeten relativeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de Noord-Amerikaanse indianen hadden al lang een deftige status moeten hebben. Al lang. En wat je zegt over de verwantschap tussen nazaten van eilandbewoners uit de Stille Zuidzee en Zuid-Amerikaanse indianen kan berusten op wetenschappelijke onderzoek maar is vanuit mijn oogpunt compleet irrelevant. Kijk naar de mensen die het gebied door en door kennen, eeuwenlang al, die van dat land leven zonder het kapot te maken, en geef die mensen dan het respect dat ze verdienen. Dat is het minste van het minste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Mugabe mag voor mijn part in Den Haag zich gaan verantwoorden. Die man moest al lang dood zijn. Heb je zijn overwinningstoespraak gehoord? Hoe dat die sprak over de oppositie? Vele zwarte Afrikanen schamen zich dood.
Destijds heb ik artikels gelezen en reportages gezien van blanke mensen die wel wilden meewerken op een gezonde, constructieve manier (helemaal niet die verkrampte attitude van Boeren in hun geïsoleerdheid), maar het regime van Mugabe laat dat niet toe en dat is volledig fout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Wat daar mis mee is, is dat bloeiende landbouwbedrijven met een stevige infrastructuur, degelijke werkgelegenheid en vaak met een schooltje of een ziekenhuisje, vernield werden en geconfisceerd, en dat de mensen die dat land daar innamen (gunst van Mugabe persoonlijk) geen raap van een ajuin konden onderscheiden. Zelfs de lokale bevolking (de zwarten dus) zijn moeten gaan vluchten voor die mannekes van Mugabe of ze werden onder druk gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor die blanke boeren was daar niets mis mee. Waarom moet die man precies dood? Omdat hij niet aan de Westerse leiband loopt? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 augustus 2013 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik weet ook wel dat de Boeren maar één vaderland hebben, en dat is hun stee waar ze al generaties en generaties wonen. Toch blijf ik erbij dat ze daar niet thuishoren en dat impliceert voor mij dat ze een andere attitude tgo de rest van de mensen die daar wel thuishoren, mogen aanleren. Als ze hun vaderland zo lief hebben, waarom kunnen ze niet met een open blik kijken naar die 'andere' bevolking die ze generaties lang als vuil hebben behandeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En moeten de Boeren vandaag dan uitgemoord en gefolterd worden voor zaken die in het verleden zijn fout gegaan? Bovendien zeg je dat ze die andere bevolking generaties lang als vuil hebben behandeld terwijl de zwarten het NERGENS in Afrika zo goed hadden als in ZA. Daarmee wil ik de (door de Engelsen ingevoerde) Apartheid niet goedpraten, maar je moet ze ook niet buiten proporties opblazen. In elk geval, wat er de voorbije jaren ook is gebeurd, Afrikanerkinderen die gefolterd worden voor de ogen van hun ouders, dat valt door niets goed te praten. De multicultuur heeft haar falen bewezen, de enige oplossing vandaag is een eigen staat voor de Boeren en een eigen staat voor de andere volkeren, zodat ze hopelijk als goede buren kunnen samenleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Dan moeten we de blanken uit Amerika en Australië ook terugsturen. En de overgrote meerderheid van de zwarten terug naar Centraal-Afrika, want die zijn gelijktijdig met de Boeren in Zuid-Afrika aanbeland. Zoals al 10 keer gezegd was trouwens...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die horen wél thuis in Zuid Afrika en Namibie.
Citaat:
Wel moet er een herverdeling komen van de productiemiddelen. Citaat:
Een pleidooi om Belgie te scheiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Te gek voor woorden dat je een dergelijke politieke crimineel nog in bescherming mneemt. Dat heeft hel;emaal niets met de westerse leiband te maken.
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() De Nederlanders en de Franse Hugenoten arriveerden eind 1600 in Zuid-Afrika. In de twee eeuwen tussen 1700 en 1900 ontwikkelde zich een eigen taal, het Afrikaans.
Het ontstaan van een eigen taal duid op een lange aanwezigheid, geïsoleerd van het Europese moedercontinent. In die eerste honderd jaar dat de Britten er niet zijn binnen gevallen bleven ze trouwens maar op een relatief kleine plek en buiten de Khoi Khoi en de San kwamen ze eigenlijk niet met autochtonen in contact. De Afrikaners zijn dus net zo goed als alle andere bevolkingsgroepen van Zuid-Afrika rechtmatige inwoners van het land. In zekere zin zou je ze zelfs autochtonen kunnen noemen. Na 300 jaar is dat niet meer dan normaal. Laatst gewijzigd door Dennis : 19 augustus 2013 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() In 1652 maakte Van Riebeeck van de Kaap een Nederlandse nederzetting en vormde een steunpunt voor de schepen die op Indonesïë voeren en voor de retourvaarten.
Ruim 3 1/2 eeuw in het bezit van de Nederlanders en hun nazaten totdat de Britten het bestuur overnamen. Die nazaten kun je moeilijk allochtonen noemen temeer daar aan de Oranje rivier de Boeren en Zulu's gelijktijdig tegenover elkaar stonden. Voordien was er geen Zulu in de Kaap te bekennen. De ontdekking van Witwatersrand en de aanwezigheid van goud bracht e.e.a. in een stroomversnelling. Plotseloos waren er werklui nodig voor de mijnen die als paddestoelen uit de grond vlogen en hiervoor werden de Zulu's aangetrokken. Dat leidde tot een invasie van zwart werkvolk met alle politieke gevolgen van dien.
![]() |
#156 |
|
![]() In 1652 maakte Van Riebeeck van de Kaap een Nederlandse nederzetting en vormde een steunpunt voor de schepen die op Indonesïë voeren en voor de retourvaarten.
Ruim 3 1/2 eeuw in het bezit van de Nederlanders en hun nazaten totdat de Britten het bestuur overnamen. Die nazaten kun je moeilijk allochtonen noemen temeer daar aan de Oranje rivier de Boeren en Zulu's gelijktijdig tegenover elkaar stonden. Voordien was er geen Zulu in de Kaap te bekennen. De ontdekking van Witwatersrand en de aanwezigheid van goud bracht e.e.a. in een stroomversnelling. Plotseloos waren er werklui nodig voor de mijnen die als paddestoelen uit de grond vlogen en hiervoor werden de Zulu's aangetrokken. Dat leidde tot een invasie van zwart werkvolk met alle politieke gevolgen van dien.
![]() |
#157 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel die historie over het koninkrijk van de Zoeloes en het geweld dat daarmee gepaard ging kan niet als een argument gebruikt worden om de houding van de blanken in Zuid-Afrika in de 19de en 20ste eeuw te rechtvaardigen. De Zoeloes waren thuis, de blanken niet. Terwijl de Zoeloes gedurende een dik negen jaar in het begin van de 19de eeuw hun territoria uitbreidden, woedden er in Europa ook oorlogen. En ik denk niet dat de Russische tsaar de tactiek van de verschroeide aarde van de e Zoeloes heeft overgenomen, het zal wel even andersom geweest zijn. Het feit dat regio's onbewoond waren, houdt geen steek. In se is onze planeet altijd bewoond, maar niet altijd door mensen. En nu haal ik er Zuid-Amerika bij en die dégoutante mentaliteit van regeringen aldaar om de jungle in stukjes te versnijden met wegen en om onherstelbare vernielingen toe te laten want 'die indiaantjes zijn maar met zovelen op een te grote oppervlakte en feitelijk zouden ze kunnen kamperen in ene voetbalstadion'. Sommige parels moetje in hun schelp laten zitten. Wie die wijsheid niet heeft ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat die Boeren in Zuid-Afrika zichzelf 'aparteren'. Daar is niks gezonds aan. Net zoals die Klu-Klux-clan gozertjes die teren op pure nostalgie. |
|
![]() |
![]() |