![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch kan ik het niet laten er op te wijzen dat alles nog niet in de saccoche is. Zo is er nog verdeling van de rechters en magistraten in BHV, de 100 grote postjes, de eerst volgende poll, de begroting 2013 en 2014 en als laatste moet de doos van Pandora, art 190, terug dicht. Blijft deze doos open dan kan in 2014 eender wat gebeuren.
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() [quote=Fiscoman;6771205]waarom zou de N-VA dat terug moeten geven ,dus de tegenstanders wapens geven en uw eigen wapens terug geven ,jaa zou je wel willen he linkse jongen ,nee dat geld gebruiken om de tradio s te bestrijden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Je kan veel valse eisen in je programma steken waar je dan op toegeeft in een compromis natuurlijk. Dat is politiek spel. De Wever is een conservatief en conservatieven overal ter wereld hebben liever en een lager en een hoger huis, en een parlement en een senaat. Kwestie van de verandering een beetje te kunnen tegen houden he. Conservatieven zijn niet zo voor verandering. Tenzij het terug naar vroeger is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=ouwe knar;6771501]
Citaat:
Waarom toch altijd het triestige link rechts spelletje? Gebrek aan argumenten dat we weer op de man moeten spelen? Trouwens waarom? Omwille van de kracht van verandering. Wij worden al zo leeggezogen door al die werkloze, frauderende Walen. We kunnen elke euro gebruiken toch? Laatst gewijzigd door Fiscoman : 24 augustus 2013 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ging het over Verhofstad? over Vanquickenborne? Waarom altijd ergere gevallen erbij slepen ter verantwoording? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Heb ik ook geclaimt dat Dewever overbetaald is? Bovendien; "ik veronderstel" "volgens mijn berekening". Feit is dus dat het niet geweten is. Transparantie ook deel van de verandering? (nee, want de andere partijen doen dat ook niet, dus moet Dezever dat ook niet doen) NEE VRIEND Ik zei (weerom) dat iemand die altijd staat te zeveren over verandering, wel nogal consequent de lijn vaart van zijn voorgangers Laatst gewijzigd door Fiscoman : 24 augustus 2013 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Boeiende bijdrage
Laatst gewijzigd door Fiscoman : 24 augustus 2013 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal deze kritiek van jou opslaan. Wie weet hoe snel ik jou van hetzelfde laken een pak kan geven.
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=ouwe knar;6771501]Zou je niet beter correct leren quoten inplaats van mij woorden in de mond te leggen die iemand anders schreef?
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het komt op het opnemen van mijn verantwoordelijkheid, ja dan ben ik oerconservatief. Voor zovele andere zaken, o.a. het etische, zijn wij lang niet conservatief. Qua staatsorganisatie zijn wij helemaal niet conservatief. Welke partijen zijn voor een senaat waarvan de leden verkiesbaar zouden zijn over gans de twee staten ? (tot wanneer het blijkt dat dat dan volgens het principe één man één stem met hetzelfde gewicht dus zonder grendels, zou moeten gaan ....) Ga dus maar maar een ander hol gaan keffen. Hier storen wij ons daar niet aan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet echter ook dat La Belgique een surrelistisch land is waar letterlijk alles mogelijk is. Daar verandert artikel 195 weinig aan. Aan dat artikel hebben onze "democraten" trouwens hun gat geveegd bij élke staatsmisvorming. Om het met de woorden van je oude onderschrift te zeggen: Van verraad tot verraad gaan we naar een Vlaamse staat. Het regime is sterk, maar uiteindelijk zal het toch de duimen leggen. Misschien maak ik dit niet meer mee, maar dat het belgisch regime zal verdwijnen staat in de sterren geschreven. Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat bedoelt Cyrano. En op dat vlak heeft hij gelijk. Di Rupo en de zijnen zullen echter het onmogelijke doen om die doos terug te vergrendelen voor de volgende verkiezingen. Al was het maar om anderen dan zijzelf te beletten dat ze er gebruik van maken.
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedoelde overgangsbepaling stelt immers : “Evenwel kunnen de Kamers, samengesteld ingevolge de vernieuwing van de Kamers van 13 juni 2010, in overeenstemming met de Koning, beslissen over de herziening van de volgende bepalingen, artikelen en groeperingen van artikelen, uitsluitend in de hierna aangeduide zin” Kortom, de Kamers die niet (meer) zijn samengesteld ingevolge de vernieuwing van 13 juni 2010 voldoen niet aan de vereisten van de overgangsbepaling in GW Art. 195, en kunnen derhalve niet (meer) beslissen over de aangehaalde bepalingen, artikelen en groeperingen van artikelen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 augustus 2013 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd Gwylan, dit is koeterwaals voor mij.
Ik weet wel dat een land waarin herhaaldelijk door het Grondwettelijk Hof ongrondwettelijk verklaarde verkiezingen worden gehouden, waar die verkiezingen vervolgens, ook keer op keer, "legaal" worden verklaard door het parlement, en waar, last but not least, wordt gehandeld "in overeenstemming met" een staatshoofd zonder democratische legitimiteit, in zo'n land kan elk ander dictatoriaal regime gedijen.
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk te begrijpen dat, indien Di Rupo en de zijnen hun staatsmisvorming niet gestemd krijgen voor de volgende verkiezingen, de overgangsbepaling in GW Art.195 na de verkiezingen van 2014 niet meer dienstig is voor Di RupoII. Allez, volgens de grondwet toch. Want als er iets is dat in verband met de belgische grondwet met verve werd bewezen, dan is het dat ze niet meer is dan een velletje toiletpapier. Goed genoeg om er de politieke tegenstanders mee in het gareel te houden, maar voor de regimepartijen een prul telkens de grondwet hen dwarsboomt in hun plannen.
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vergeet inderdaad nogal dikwijls dat een juridisch argument voor veel mensen weinig meer is dan saai gebroebel, maar wil van mij aannemen dat de door mijnheer Cyrano aangehaalde doos van Pandora automatisch terug dicht gaat op het ogenblik dat en om de reden die ik aangeef in post 156. Gelet op het door uw huidige meerderheidscoalitie geschapen precedent, zie ik evenwel mogelijkheden voor eender welke “nieuwe” meerderheidscoalitie in het parlement om desgewenst “de doos” weer te openen middels een nieuwe grondwetsherziening (al was het slechts een herziening - lees aanpassing – van GW Art. 195). Dat is nu eenmaal het gevolg van het buiten beschouwing laten van de geest van de grondwet … En voor een goed begrip : of die "nieuwe" meerderheidscoalitie al dan niet (nog) iets te maken heeft met Di Rupo en/of met zijn partij, doet weinig of niets ter zake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is trouwens al verschrikt door belgisch-nationalisten op gealludeerd.....en schande van gesproken.... Het Belgiekse staat, eigen schuld dikke bult, met één voet op een mijn. Zolang zijn voet onbeweeglijk op dezelfde plek blijft staan blijft het belgiekse bestaan....
![]() |