Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 16:18   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als er duidelijke labels zijn waardoor ik kan opmaken wat wel of niet halal is, wees dan 100 % zeker dat ik voor niet halal kies!
Trouwens, als het om prijzen gaat dan is varkensvlees altijd goedkoper en komen niet-halal-eters dus beterkoop uit als ze regelmatig runds- of ander vlees afwisselen met varkens.
En een varkensworstje of een varkenslapje is heel lekker. Probeer het maar eens! U zegt immers dat het niets uitmaakt of iemand wel of niet halal eet, als dat niets uitmaakt, eet dan zelf ook eens niet-halal, hé!
Hij is moslim. Die mogen geen varkensvlees .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 16:32   #142
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij is moslim. Die mogen geen varkensvlees .
Als hij vindt dat het voor ons geen verschil maakt of we al dan niet halal eten, dan mag dat voor hem ook geen verschil maken. Anders discrimineert hij zichzelf
Oud 29 augustus 2013, 16:37   #143
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij vindt dat het voor ons geen verschil maakt of we al dan niet halal eten, dan mag dat voor hem ook geen verschil maken. Anders discrimineert hij zichzelf
Nee, hij zegt dat het je leven niet gaat veranderen.

Of je nu halal of geen halal eet, het maakt geen drastische veranderingen in je leven ofzo.

Halal vlees is trouwens wel fucking lekker. Kreeg het laatst van iemand, en dat werd ook speciaal gekruid ofzo. Weet niet precies.
Oud 29 augustus 2013, 16:49   #144
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Halal-vlees is het resultaat van gemartelde dieren. Verwerpelijk binnen de Westerse Beschaving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 17:24   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet lezen wat ik schrijf hé. Ik zei niet dat het voor jou geen verschil maakt of jij al dan niet halal eet, ik had het erover dat het voor jou geen verschil maakt of iemand anders al dan niet halal eet. Mind the difference!

Ik ben een sterk voorstander van etikettering.

Ik probeer sowieso rood vlees te vermijden want dat is kankerverwekkend en eigenlijk probeer ik sowieso mijn vleesconsumptie zo laag mogelijk te houden. Dat raad ik iedereen aan, moslims en niet-moslims en dan is die discussie overbodig en dan kunnen we ons misschien eens met iets interessants bezighouden.

What about that?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 17:54   #146
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je moet lezen wat ik schrijf hé. Ik zei niet dat het voor jou geen verschil maakt of jij al dan niet halal eet, ik had het erover dat het voor jou geen verschil maakt of iemand anders al dan niet halal eet. Mind the difference!

Ik probeer sowieso rood vlees te vermijden want dat is kankerverwekkend en eigenlijk probeer ik sowieso mijn vleesconsumptie zo laag mogelijk te houden. Dat raad ik iedereen aan, moslims en niet-moslims en dan is die discussie overbodig en dan kunnen we ons misschien eens met iets interessants bezighouden.

What about that?
Dat over rood vlees is wel erg ongenuanceerd. Fransen eten veel vlees, drinken wijn, eten veel dierlijk vet en toch zijn ze een vreselijk gezond land.

Daar is ook onderzoek naar gedaan trouwens.

Maja, op deze manier dwalen we af. Toch had ik de neiging om het even te zeggen/typen, en dat ik heb ik bij deze dan ook gedaan.

Oud 29 augustus 2013, 19:44   #147
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is ook zo (behalve voor religieuze doeleinden) Laat dat nu net zo pervers zijn.
Het oprekken van bepaalde wetten omwille van religieuze redenen is inderdaad te zot voor woorden.
Niemand haalt het zijn hoofd om geloof x of y sneller dan het toegelaten maximum te laten rijden in de bebouwde kom, waarom zouden we dit dan wel doen voor andere facetten van de regelgeving.
Op welke basis gaat men andere overtuigingen die ook wel een aantal privileges in hun pakket willen dit recht ontzeggen, welke niet discriminerende criteria gaan we hanteren om een uitzondering al dan niet toe te staan.

Laatst gewijzigd door Sean : 29 augustus 2013 om 19:45.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:03   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Circe heeft zich hier ook eens onsterfelijk belachelijk gemaakt door te zeggen dat ze bij Döner Company, die een exclusiviteitscontract heeft met de NMBS, een broodje ging bestellen en dan weigeren het te betalen. Moedig, hé? Uiteraard deed ze in haar broek en durfde ze het niet echt te doen...

Ik ben overigens de enige op dit forum die dat exclusiviteitscontract heeft aangeklaagd. Zo werd een Vlaamse middenstander door de NMBS aangespoord om investeringen te doen in zijn broodjeszaak, om daarna onmiddellijk door diezelfde NMBS buitengesmeten te worden te voordele van Döner Company. Dat is pas schandalig en het heeft niets met halal, maar alles met big business te maken.

Döner Company, Quick of McDonald's, het is van hetzelfde laken een broek. Maar daar zal je van onze reactionaire vrienden geen kritiek op horen! Ze durven niet...
mijn geheugen laat me in de steek, ik herinner me niks van in mijn broek doen, noch dat ik iets niet durfde te doen.
Heb je even een quote aub?

[quote]
Citaat:
Jij en ik weten dat je dat niet zult doen. Hier zagen op het forum, ja, maar iets doen, ho maar. Zelfs Circe, veel radicaler in haar woorden dan jou, deed in haar broek. Het blijft bij woorden. De wil om te vechten voor je idee is er niet, ook al omdat je weet dat het om futiliteiten gaat die je eigenlijk niet aanbelangen. Geef toe, wat verandert je leven omdat er iemand halal of geen halal eet? Nul, nul.
Wééral? en w�*�*r?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2013 om 20:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:19   #149
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of je nu halal of geen halal eet, het maakt geen drastische veranderingen in je leven ofzo.

Halal vlees is trouwens wel fucking lekker. Kreeg het laatst van iemand, en dat werd ook speciaal gekruid ofzo. Weet niet precies.
Wel, dan zal het zijn leven ook niet veranderen als het geen drastische veranderingen maakt of men nu halal eet of niet. Mogelijk is halal vlees lekker maar spek en eieren is superlekker. Dat hij het goede voorbeeld geeft en bewijst dat het geen drastische veranderingen geeft om eens niet halal te eten ipv halal!
Oud 29 augustus 2013, 20:20   #150
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halal-vlees is het resultaat van gemartelde dieren. Verwerpelijk binnen de Westerse Beschaving.
2
Oud 29 augustus 2013, 20:21   #151
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

What about that?
Oh? Ik ben dus niet iemand anders? In welke categorie val ik dan?
Ik vermijd ook rood vlees. Mijn spek en varkensworstjes zijn goed doorbakken hoor!
Oud 29 augustus 2013, 20:22   #152
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dan zal het zijn leven ook niet veranderen als het geen drastische veranderingen maakt of men nu halal eet of niet. Mogelijk is halal vlees lekker maar spek en eieren is superlekker. Dat hij het goede voorbeeld geeft en bewijst dat het geen drastische veranderingen geeft om eens niet halal te eten ipv halal!
Hij is moslim?

Wat begrijp je precies niet?
Oud 29 augustus 2013, 20:22   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik gebruik ook regelmatig Ras el Hanout om mijn ribbetjes te kruiden. Superlekker. niks met halal te maken.

Zo te zien behoort U tot de superintellectuele groep die menen dat het gebruik van ras el hanout het vlees halal maakt. Wel dan kunnen ze gewoon verdoofd geslacht vlees dus ook gebruiken. Helemaal halal zegt Nietsche.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 augustus 2013, 20:23   #154
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Oud 29 augustus 2013, 20:25   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik vind dat indien men geen levende katten van de Ieperse toren meer mag gooien of geen levende ganzen de nek mag aftrekken in Hoevenen en Stabroek - iets waar ik nog nooit ben bij geweest of directe hinder van ondervond - dat men dan evenmin in slachterijen dieren mag doodmartelen omdat een 7de eeuwse pedofiele roverhoofdman dit zo heeft voorgeschreven.

Oud 29 augustus 2013, 20:25   #156
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik gebruik ook regelmatig Ras el Hanout om mijn ribbetjes te kruiden. Superlekker. niks met halal te maken.

Zo te zien behoort U tot de superintellectuele groep die menen dat het gebruik van ras el hanout het vlees halal maakt. Wel dan kunnen ze gewoon verdoofd geslacht vlees dus ook gebruiken. Helemaal halal zegt Nietsche.
1: Daar heb ik het dan ook niet over.

2: Dat ik superintellectueel ben, dat klopt. Alleen jammer dat jij er zo weinig van begrepen hebt.

Ik spreek nergens over el hanout.
Oud 29 augustus 2013, 20:27   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Daar heb ik het dan ook niet over.

2: Dat ik superintellectueel ben, dat klopt. Alleen jammer dat jij er zo weinig van begrepen hebt.

Ik spreek nergens over el hanout.
U spreekt over "speciale kruiden."

Citaat:
Ras el Hanout (Râs al Hânout) is een kruidenmengsel uit Marokko van meer dan 20 kruiden (het kan oplopen tot 100 verschillende kruiden!). Gelijkaardige kruidenmengsels worden ook gebruikt in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. In het mengsel zit onder andere kardemom, bosbessen, gember, piment, kaneel, galangawortel, kruidnagel, nootmuskaat, kurkuma, foelie en zwarte peper. De meeste kruiden worden geroosterd en daarna worden de kruiden samen fijngemalen tot een geurige donkere kruidenmix. Vroeger had elke handelaar zijn eigen mengsel, Ras el Hanout betekent dan ook letterlijk “het hoofd van de winkel”, wat vrij kan vertaald worden tot “het beste van de winkel”.

Je kunt het gebruiken om kip, lamsvlees of vis mee te kruiden en couscous op smaak te brengen. Het geeft ook een lekkere Noord-Afrikaanse tint aan aardappelen, ratatouille, stoofpotjes,…
Over dat superintellectueel koppeke gaan we maar even zwijgen zeker?

Oud 29 augustus 2013, 20:28   #158
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat over rood vlees is wel erg ongenuanceerd. Fransen eten veel vlees, drinken wijn, eten veel dierlijk vet en toch zijn ze een vreselijk gezond land.

Maja, op deze manier dwalen we af. Toch had ik de neiging om het even te zeggen/typen, en dat ik heb ik bij deze dan ook gedaan.

Et en plus ils mangent des sautés de porc au brie avec des champignons et du vin
http://www.750g.com/saute-de-porc-au...con-r17816.htm
Oud 29 augustus 2013, 20:28   #159
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

Dankzij de flavonoïden in de wijn.

http://www.ntvg.nl/publicatie/voedin...iekte/volledig

Komt ook voor in chocolade.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:31   #160
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Dankzij de flavonoïden in de wijn.

http://www.ntvg.nl/publicatie/voedin...iekte/volledig

Komt ook voor in chocolade.
Weet ik. Alleen rood vlees is ook niet direct ongezond, hoor.

Je moet het gewoon niet te vaak eten. Maar dat is met alles zo. Veel water drinken is ook dodelijk.

http://natuur-en-wetenschap.plazilla...-snel-dodelijk

Dat kallikles dus bewust geen rood vlees eet lijkt in eerste instantie dus heel verstandig, omdat je er kanker van kan krijgen blablabla.

Maar het met mate eten kan geen kwaad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be