![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een bestendige opdracht is hetzelfde bedrag op welbepaalde tijdstippen storten aan een welbepaalde rekening. Voorbeeld: elke week (slecht voorbeeld) hetzelfde bedrag aan zakgeld voor de studerende kinderen. Elke maand hetzelfde bedrag voor de huishuur van hun kot. Elke trimester de lening van mijn suikernonkel een beetje aflossen voor de schijn. - een domiciliëring: een bedrijf krijgt van jou de toestemming om de factuur rechtstreeks naar de bank te sturen. Ik doe dat voor een aantal tijdschriften, voor energie en water, maar niet voor de gsm ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal mijn bank al mijn domiciliëringen per 1 januari 2014 laten stopzetten. Laat de eurocraten maar de belastingen betalen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 augustus 2013 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is een opdracht die jij geeft aan de bank tot je ze gewoon opzegt of verwijdert. Als iedereen zijn domiciliëringen omzet in een doorlopende of bestendige opdracht, is het probleem van de baan. Jij blijft dan zelf de opdrachtgever, die ook de opdracht geeft ze te stoppen. Ik vermoed dat ze al veel telefoontjes had gehad, want ze zei dadelijk, met jou doorlopende opdrachten val je daar niet onder. Toch iedereen bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Normale mensen hebben domiciliëringen voor hun vaste kosten (water, elektriciteit, gas, telefonie). Bedrijven die ze kennen dus en die zich (afgezien van hun prijsbeleid) niet bezighouden met malafide praktijken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik zie geen reden waarom een bedrijf zou weigeren een domiciliëring stop te zetten, tenzij het een of ander louche onderneming betreft, en dan moet je - zoals ik eerder al zei - volslagen idioot zijn om daar een domiciliëring aan te geven. Ik heb trouwens zelf geen enkele domiciliëring. Nooit gehad. Ik bepaal zelf wat er van mijn bankrekening afgaat en wanneer. Het enige wat er automatisch afgehaald werd, was mijn hypotheek.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef je 100 % gelijk waar je zegt dat je die domiciliëringen stopzet. Ikzelf heb domiciliëringen nooit vertrouwd en dus heb ik er geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net zoals mijn colruytkaart. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Helaas, Electrabel aanvaardt geen aangetekende brieven. Is mij overkomen toen ik destijds van Electrabel overstapte naar Lampiris. 2x een aangetekende brief verstuurd naar Electrabel, 2x kreeg ik die terug met de mededeling "geweigerd". Daar sta je dan, met die "aangetekende brief" in jouw handen... Het is uiteindelijk allemaal in orde gekomen (via tussenkomst van Lampiris zelf) maar het toont aan dat er een hemelsbreed verschil is tussen theorie en praktijk.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 augustus 2013 om 05:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met elektronische rekeningen in België.
In Zwitserland bestaat domiciliëring niet. Net zoals in de meeste Europese landen (en straks dus ook in België) wordt met automatische incasso gewerkt. Echte daar maak ik enkel gebruik van voor mijn creditcard. Voor nutsvoorzieningen, verzekeringen en abonnementen krijg ik gewoon een elektronische rekening in de in-box in mijn online banking, en die keur ik dan gewoon goed, en dan wordt ze betaalt. Ik kan ook regeltjes zetten, en maak daar ook gebruik van. Bijvoorbeeld: Betaal automatisch mijn GSM rekening een keer per maand als het bedrag minder dan X is. Dat lijkt dan overigens weer op domiciliëring. Als het goed is heb je met de nieuwe SEPA automatische incasso regeling overigens vergelijkbare mogelijkheden. Ik zou iedereen aanraden inderdaad een maximum te zetten.
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwitersland maakt geen deel uit van de EU.
Natuurlijk willen ze wel de voordelen van de eu, maar niet de nadelen. In ieder geval: alle banken in de eu hebben nu afgesproken om voor eenzelfde tarief als intern voor hun land van oorsprong, de 'automatische' overschrijving aan te bieden aan mekaars klanten. Als Zwitersland alleen met haar systeem blijft werken, dan is dat geen 'interne markt', en dan schermt zij haar interne markt af. Niet eu-lovers beseffen het vaak niet, maar 'terugplooien op zichzelf, het slechte van verkeerd begrepen nationalisme' is niet goed voor jouw en mijn portemonnee. .
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenminste als ge uw eigen achterlijke commentaar niet extra wenst te etaleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je eerste regel betreft, dat is ook dikke zever. Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen maken fouten en proberen die fouten te verbergen waardoor gij het slachtoffer wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze beweerden koudweg niets ontvangen te hebben. Later vonden ze er blijkbaar één terug maar ondertussen zijn de bedragen wel afgehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit deze getuigenis kan er maar één conclusie worden getrokken: alle domiciliëringen opzeggen voor 1 februari 2014.
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij deze herinner ik er even aan dat Electrabel al met SEPA werkt. Wie daar een domiciliëring heeft lopen kan deze domiciliëring NU ook al niet meer opzeggen via de bank, maar moet dat rechtstreeks bij Electrabel doen. Liefst via een aangetekend schrijven.
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |