Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 augustus 2004, 16:47   #141
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Zou dat niet wat wreed zijn ?
Ah neen. Gewoon droppen in Soudan met "Black cock only" op zijn achterste geschreven...8)

Cheers.
Agitator is offline  
Oud 23 augustus 2004, 17:10   #142
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

wreed tov. van die Afrikaantjes, bedoel ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 23 augustus 2004, 17:32   #143
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wreed tov. van die Afrikaantjes, bedoel ik.
Dat klopt inderdaad...
Agitator is offline  
Oud 27 augustus 2004, 13:25   #144
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De Croo wil dat wij een vierde van ons inkomen aan de Derde Wereld geven: Citaat "Dan blijven ze ginder en zal hun kinderaantal automatisch dalen en beheersbaar worden."

In mijn ogen wordt het steeds gekker in de wetstraat. Die gasten moeten aardig aan de drugs zitten, anders kan ik het niet verklaren.

Wij moeten dus één week per maand voor de derde wereld gaan werken. Met andere woorden moeten wij meer gaan werken opdat ze in de derde wereld niet meer hoeven te gaan werken.

Hoe het kinderaantal zal gaan dalen als ze in de derde wereld meer geld hebben om een nog grotere kroost te kunnen voeden is voor mij een utopisch raadsel. De Croo maakt dan toch de grote fout dat de mensen in de derde wereld een geheel andere culturele achtergrond hebben waar geheel andere spelregels gelden.

Wat vindt u van het idee van De Croo
Het idee is niet slecht, op voorwaarde dat het alleen geldt voor de hogere lonen, en dan nog naargelang het inkomen. Laat ons zeggen, vanaf een netto gezinsinkomen van pakweg 2000 euro moet men 5 percent afstaan, vanaf 2500 euro tien percent, vanaf 3000 euro vijftien percent, vanaf 3500 euro twintig percent, enfin, enzovoort. Dus eerst iemand met 4000 euro netto inkomen zou een vierde moeten afstaan. Dan heeft die nog altijd 3000 euro over. Lijkt me best doenbaar. Extra pluspunt is dat strebers met een mega-inkomen zo goed als alles zullen moeten inleveren...
Generaloberstvonstorch is offline  
Oud 27 augustus 2004, 17:16   #145
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Wat vindt u van het idee van De Croo
Die man is gek.
Hij weet duidelijk niet hoeveel Vlamingen er zijn die dagelijks nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen, terwijl hij als grootverdiener de staat pluimt: kamervoorzitter, professor-VUB, advocaat, burgemeester-met-dienstbetoon,...
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 28 augustus 2004, 08:48   #146
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Generaloberstvonstorch
Het idee is niet slecht, op voorwaarde dat het alleen geldt voor de hogere lonen, en dan nog naargelang het inkomen. Laat ons zeggen, vanaf een netto gezinsinkomen van pakweg 2000 euro moet men 5 percent afstaan, vanaf 2500 euro tien percent, vanaf 3000 euro vijftien percent, vanaf 3500 euro twintig percent, enfin, enzovoort. Dus eerst iemand met 4000 euro netto inkomen zou een vierde moeten afstaan. Dan heeft die nog altijd 3000 euro over. Lijkt me best doenbaar. Extra pluspunt is dat strebers met een mega-inkomen zo goed als alles zullen moeten inleveren...
Zijn dat die strebers die uw werkloosheidsvergoeding betalen?

Als dit zo nog doorgaat komen we in een situatie waar één persoon, 9.999.999 Belgen onderhoudt én zowat de rest afgeeft om ook de derde wereld te redden. Voelt iemand zich geroepen? Is er nen streber in de zaal? Een psychiater zou ook al veel doen.
Oud 28 augustus 2004, 09:30   #147
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Zijn dat die strebers die uw werkloosheidsvergoeding betalen?

Als dit zo nog doorgaat komen we in een situatie waar één persoon, 9.999.999 Belgen onderhoudt én zowat de rest afgeeft om ook de derde wereld te redden. Voelt iemand zich geroepen? Is er nen streber in de zaal? Een psychiater zou ook al veel doen.
Wat een idiote reaktie. Ten eerste ben ik niet werkloos, waarom dan uw belachelijke vraag?
Ten tweede leven de meeste rotverwende kutbelgen sowieso boven hun stand: wagen, huisje, reisje, computertje, duur muziekinstallatietje, buitenverblijfje, enzovoort.

Ik zeg: het minimumloon zou voor iedereen die werkt 1000 euro moeten zijn. En het maximumloon 2000 euro (netto dan wel). Al de rest van ons BNP moet naar de derde wereld en naar de zwakkeren in onze samenleving die niet kunnen of mogen werken.
Generaloberstvonstorch is offline  
Oud 29 augustus 2004, 18:17   #148
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een idiote reaktie. Ten eerste ben ik niet werkloos, waarom dan uw belachelijke vraag?
Ten tweede leven de meeste rotverwende kutbelgen sowieso boven hun stand: wagen, huisje, reisje, computertje, duur muziekinstallatietje, buitenverblijfje, enzovoort.

Ik zeg: het minimumloon zou voor iedereen die werkt 1000 euro moeten zijn. En het maximumloon 2000 euro (netto dan wel). Al de rest van ons BNP moet naar de derde wereld en naar de zwakkeren in onze samenleving die niet kunnen of mogen werken.
In de overdrijving ziet men de waarheid ... maar sommigen niet.

Reken mij dan maar bij die zwakkeren. Ik vertik ... ik bedoel: ik kan niet werken vanwege ... euh ... euh ... mijne zwakke rug. Mag ik nu ontvangen?

Gans die sociale rotzooi komt er op neer dat de ene voor de andere mag betalen. Dat werkende voor niet werkende moeten betalen (1 voor 0,73 anderen). Dat studies aantonen dat de welvaartstaat vooral voor de rijkere helft van de bevolking zorgt! Jazeker, ik herhaal het, er gaan meer middelen van het overheidsbudget naar de rijkere helft van de bevolking dan naar de armere helft. [size=1]Cfr. Inkomensherverdeling door sociale zekerheid, universiteit Leiden, 1998 & Profijt van de Overheid III, Sociaal en Cultureel Planbureau, 1994.[/size]
Dat armen langer arm blijven in een welvaartstaat.
Dat echte behoeftigen pas geholpen worden als er een meerderheid voor is en een wetje stemt.

52% van het BBP gaat naar de staat. Ongeveer 15% heeft ze nodig om haar kerntaken uit te voeren inclusief onderwijs. De rest gaat naar de verzorgingsstaat.
Geef de mensen terug 85% van hun loonkost en zo hebben ze marge om op vrijwillige basis de derde wereld en de vierde wereld écht te helpen.
Beloon mensen voor de resultaten die ze halen en bestraf ze niet met een 100% belasting boven de 2.000 euro.
Oud 30 augustus 2004, 12:11   #149
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als we verder gaan in de decadente racistische beweging die ons Europa teistert,

heeft de Derde Wereld ons hulp binnenkort niet meer nodig. Ons niveau zal zo gedaald zijn, dat het voor hun gemakkelijk zal zijn om te concurreren.
Kijk maar naar China, onlangs nog een Derde Wereld land.
Koriander is offline  
Oud 31 augustus 2004, 16:46   #150
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

wa is da nu vor ne zever , minimum en maximum loon ????????? LOON NAAR WERK !!!!!!!!!!!! , is het niet normaal da iemand met meer verantwoordelijkheid verdiend wat hij waard is , en niet da minimum of da maximum
pibo® is offline  
Oud 31 augustus 2004, 17:38   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
wa is da nu vor ne zever , minimum en maximum loon ????????? LOON NAAR WERK !!!!!!!!!!!! , is het niet normaal da iemand met meer verantwoordelijkheid verdiend wat hij waard is , en niet da minimum of da maximum
Wat ben je met loon naar werk als Stevaert 49% van je hebben en houden wil herverdelen ? Stop herverdeling nu want het vermoordt elke consensus rond solidariteit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 september 2004, 18:44   #152
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent waarschijnlijk nog een naieve puber.
Cynicus is offline  
Oud 5 september 2004, 07:34   #153
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Wat ben je met loon naar werk als Stevaert 49% van je hebben en houden wil herverdelen ? Stop herverdeling nu want het vermoordt elke consensus rond solidariteit.
't jazekerst , ik doe nu veel weekend werk op men job , als ik verander zoek ik wel een job zonder dat weekendwerk , juist omdat alles is aangegeven en ik er bijna niks van zien , buiten ne hoge belastingsbrief door diene robert stevaert en co
pibo® is offline  
Oud 5 september 2004, 12:44   #154
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
't jazekerst , ik doe nu veel weekend werk op men job , als ik verander zoek ik wel een job zonder dat weekendwerk , juist omdat alles is aangegeven en ik er bijna niks van zien , buiten ne hoge belastingsbrief door diene robert stevaert en co
Klopt wel. Ik hoor van nog mensen dat als ze de keuze krijgen van den baas, ze vakantie prefereren boven extra geld omdat je van dat laatste toch zo goed als niets te zien krijgt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be