![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat valt niet mee. Ik heb daar nooit aan geleden, maar integendeel heb ik daar altijd veel plezier in gehad mijzelf als de ware Christus te weten. Groot ben ik daarentegen ook in bescheidenheid de microwezentjes als veel hogere goden te erkennen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 september 2013 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeddha: zalig zij die op hunne navel kunnen staren, want zij zullen hunne geboorte zien......
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat je mij kan antwoorden is de hele tijd "wat je zegt, dat ben je zelf". Kinderlijke onmacht. De "bescheidenheid" van zichzelf tot God uit te roepen ja. ![]() ![]() En daar iedereen op fora mee lastig te vallen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte Zen boeddhist maakt zich niet zo boos, maar weet zich ten alle tijden te beheersen.
Ja, hij zal blij zijn eindelijk de ware Christus te hebben ontmoet. Het is daarentegen de Duivel die het licht niet kan verdragen en van pure nijd en ellende niet weet hoe hij Mij nu weer beledigen moet. Maar het doet allemaal niets af aan de eeuwige en oneindige waarheid van mijn atoomtheorie ook al gaat iedereen daar tegen te keer. Aldus zal de mens in duisternis blijven dwalen. ![]() een microwezentje in een privé ruimteschip (een echte Zen-boeddhist.... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 september 2013 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat je van Zen niets in praktijk weet te brengen, anders zou je je niet gedragen als een forumvervuilende morosoof en je met al je onbewijsbare beweringen en speculaties en fantasieën onsterfelijk belachelijk maken en de onophoudelijke risée zijn van iedereen.. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet echt een Zen -boeddhist. Ik had daartoe de noodzakelijke contacten niet met bona fide Zenmeesters van de directe tak. Ik geloof niet, dat die er zijn in België. Ik heb mijn eigen spiritualiteit ontwikkeld. Maar die is zwaar beïnvloed door Zen. Ook door Tao. Maar onwillekeurig willens nillens ook door mijn katholieke opvoeding (en door het humanisme en de ecologie en door bepaalde filosofieën, zoals de stoa). Zo heb ik een aartsvijandin NIET vermoord vanwege het gebod: "Gij zult niet doden". Maar het is Zen die mij de overmatige zelfbetrokkenheid en de hardnekkige moordlust heeft helpen uitroeien met wortel en tak, voornamelijk door meditatie. .. Niet het katholieke geloof. Dat verbiedt alleen, maar helpt je niet die en andere soorten (schadelijke) lusten met wortel en tak uit te roeien. We zien dat ook met de golf pedofilie in de Kerk. De (schadelijke) lusten laten zich door een louter geloof niet met wortel en tak uitroeien maar blijven binnen de persoon hun eigen leven leiden. Heel pijnlijk is dat, ook al ga je niet tot daden over en ook al weet je, dat je dat nooit gaat doen. Zen daarentegen helpt effectief loslaten. Tao ook. Ascese ook. Je moet je niet vergissen: Het zijn de personen met een heftig gevoelsleven en trauma's die spiritualiteit het meeste nodig hebben. Een van nature kalm en onbeschadigd persoon heeft niet veel spiritualiteit vandoen. Het zijn dikwijls dramatische gebeurtenissen in de levens van mensen die ze naar de spiritualiteit toewenden. En sommigen
vinden daar baat bij. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Een goeie meditatie is geen navelstaarderij (en moet ook geen zittende meditatie zijn), maar een versmelten met het geheel van het zijnde.
Maar je moet eerst het op hol geslagen paard dat het gedachtenproces is, het ratiocineren, aan banden weten te leggen (het vat leegmaken). Liefst en best in langdurige stilte en afzondering. Als je geluk hebt, kom je dan tot de ontdekking dat het absolute geen bibliotheek vol boeken over hoogdravende begrippen is maar iets uiterst concreet. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vredig gevoel dat de mens zomaar kan overkomen bij het horen van schone muziek of door de harmonie van de natuur. Citaat:
Je kunt ook rustig nadenken. Geen probleem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekendgemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid
Als er iemand dom is dan is het Matthijs van Boxsel zelf wel, met name wat mijn atoomtheorie betreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien toch eens kijken naar de (politieke) acties van boeddhistische monniken over de laatste jaren... Dat zou wel eens heel leerzaam kunnen zijn... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Het ratiocineren heeft je kompleet uit je hengsels gelicht. Het beste dat je kan doen is je stante pede naar een erkende Zenmeester begeven en je ervan af laten helpen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() Kom kom, je hoeft niet zo grof te zijn. Ik geloof ook in de microgolfwezentjes. Hoe warm ik anders de overschot van mijn afhaalchinees op? Ik zie geen vuur in die oven, het moeten dus wel microgolfwezentjes zijn!
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je verdraait zijn woorden ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2013 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fout is te menen het allemaal zelf alleen te kunnen doen. Dat is nog eens pure narcistische waan, ook solipsisme geheten. Citaat:
![]() Maar hij die in de microwezentjes gelooft is sociaal, geniet eeuwige hulp en bijstand en heeft vaak plezier en behoeft anderen niet uit te schelden om zich groot te wanen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste die kan laten zien mijn atoomtheorie te begrijpen, die moet nog geboren worden, maar mij beledigen, ja, dat kunnen ze allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat het resultaat is van je vele Zen oefeningen dan stelt het niet veel voor. Ik dacht dat Zen leerlingen beschaafde en beheerste figuren waren, maar bij jou blijkt het volkomen tegendeel: helemaal door gedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het: laat je niet in de war brengen door eno2, want hij begrijpt er nog steeds niks van.
|
![]() |
![]() |