Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2013, 07:22   #141
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik heb ook een vraag : is zoals een mantra steeds de gruwelijkste misdaden van de blanken - en de aziaten - herhalen een teken van intelligentie ?
Ik denk , en dat schreef ik hier reeds, dat er verschillende soorten van intelligentie bestaan, en dat men zich niet blind moet staren op de IQ tests die wij kennen, daar die slechts op één bepaald soort intelligentie gericht zijn.
Een goede metser, in staat van een degelijk huis te bouwen, heeft ook een zekere intelligentie, die in niets te vergelijken valt met die van een geleerde zoals Einstein om er maar één op te noemen. En beiden hebben hun nut.
Ook een Amazone-Indiaan, die perfect zijn leefwereld kent, en daaruit alles kan halen wat hij nodig heeft, is intelligent. Misschien zijn die mensen zelfs intelligenter dan wij, want ze hoeven hun omgeving amper te veranderen om ze uit te baten, en ze zijn ongevaarlijk voor het milieu waarin ze leven.
Is de mantra van het beklemtonen van de mindere intelligentie van anderen, getoetst aan de 'normen' van hier, ook een bewijs van intelligentie ?
En met je laatste zin bewijs je tenandere mijn stellling, voor zover ik er al één heb.....
Oud 24 september 2013, 15:56   #142
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nee, geen vragen meer.... Maar wel de opmerking dat er blijkbaar voor alles (achteraf) een uitleg (zeg maar uitvlucht) voor te vinden is
En welke uitleg zouden we kunnen geven voor uw kwade wil ?
Je stelt vragen, en krijgt antwoorden. Ben je niet akkoord, weerleg mijn uitleg, maar zo maar wat den onnozelaar zitten uithangen is wel wat te gemakkellijk, hé...Nu, ik begrijp dat wel, je moet toch iets zeggen...Als je niet beter kunt, kun je niet, hé. Ik ga daar geen drama over maken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 15:57   #143
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de mantra van het beklemtonen van de mindere intelligentie van anderen, getoetst aan de 'normen' van hier, ook een bewijs van intelligentie ?
En met je laatste zin bewijs je tenandere mijn stellling, voor zover ik er al één heb.....
Je leest mijn postings niet blijkbaar. De stelling dat een Amazone Indiaan mogelijk intelligenter is dan de moderne mens, vermits hij in zijn omgeving alles vind wat hij nodig heeft, zonder die omgeving te veranderen en te beschadigen, is MIJN stelling.
Je mag daarmee instemmen, niet ze u toe-eigenen als ware het dat je ze uitgevonden hebt.

Laatst gewijzigd door meneer : 24 september 2013 om 16:00.
Oud 24 september 2013, 19:23   #144
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
En welke uitleg zouden we kunnen geven voor uw kwade wil ?
Je stelt vragen, en krijgt antwoorden. Ben je niet akkoord, weerleg mijn uitleg, maar zo maar wat den onnozelaar zitten uithangen is wel wat te gemakkellijk, hé...Nu, ik begrijp dat wel, je moet toch iets zeggen...Als je niet beter kunt, kun je niet, hé. Ik ga daar geen drama over maken.
Laat me dan dit nog 's stellen : hoofdhaar, baardhaar en snor zijn niet weggeëvolueerd omdat ze te praktisch waren (stof- en ander ongeregeldbescherming). Maar laat dat haar nu toch wel wreed lang groeien en vies worden zonder het te knippen en te verzorgen.... Redelijk interessant bij het bewegen door struikgewas en ander plantaardig gedoe ? En uitstekend geschikt om door een vijandig persoon te worden gebruikt om eens heftig aan te trekken.... Ik veronderstel dat het wegevolueren van het andere haar niet samen kwam met het 'vinden' van knipgerei en antiluizenspray en dergelijke, vlechtkunstenaarschap, enz.....
Ik wil maar zeggen dat dat 'uitleggen' van waarom de ene eigenschap evolueerde en een andere niet, gebeurt vanuit ons huidige zichtspunt zonder ook maar enige rekening te houden met het feit dat er ook een 'toeval' bestaat, dat iets gebeurt niet om die bepaalde reden, maar dat dat gebeuren wel van pas komt voor die reden.
Blindedarm, staartbeen ? Nogal nutteloos, maar nog niet weggeëvolueerd.... Benieuwd wat voor uitleg er zal zijn als dat ooit uiteindelijk toch zou gebeurd zijn.....
Hopelijk is dit onnozel genoeg als antwoord ?
Oud 24 september 2013, 19:33   #145
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Je leest mijn postings niet blijkbaar. De stelling dat een Amazone Indiaan mogelijk intelligenter is dan de moderne mens, vermits hij in zijn omgeving alles vind wat hij nodig heeft, zonder die omgeving te veranderen en te beschadigen, is MIJN stelling.
Je mag daarmee instemmen, niet ze u toe-eigenen als ware het dat je ze uitgevonden hebt.
Ik reageer inderdaad op postings zonder ze te lezen...
Mijn stelling is dat het minder intelligent zijn van de doorsnee-Afrikaan niets zegt over het 'intelligent zijn' op zichzelf aangezien het eerste gemeten wordt naar Westerse waarden en het laatste, zoals je in je laatste zin zegt, afhankelijk is van de situatie ter plaatse..... Ja, zjust hetzelfde als wat jij zegt....OK, jij hebt het copyright op deze stelling.....
Oud 24 september 2013, 20:38   #146
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer inderdaad op postings zonder ze te lezen...
Mijn stelling is dat het minder intelligent zijn van de doorsnee-Afrikaan niets zegt over het 'intelligent zijn' op zichzelf aangezien het eerste gemeten wordt naar Westerse waarden en het laatste, zoals je in je laatste zin zegt, afhankelijk is van de situatie ter plaatse..... Ja, zjust hetzelfde als wat jij zegt....OK, jij hebt het copyright op deze stelling.....
Op sommige van je stellingen heb je 100% gelijk.

De reden waarom men in Centraal Afrika minder snel technisch is geëvolueerd is trouwens heel eenvoudig, er was geen nooodzaak om te evolueren.
In Noord-Afrika, Azië en Europa moest men zich aanpassen om te kunnen overleven.
En de technologische ontwikkelingen zijn trouwens niet overal even snel gegaan.
In de woestijn en bergstreken gingen de evoluties sneller dan in bosrijke gebieden.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de gebieden rond de middellandse zee ooit de hoogste technologische ontwikkelde streken van Europa en Afrika waren.

Om op de andere stelling te antwoorden, we komen allemaal uit Afrika.
Wel dit klopt volgens de huidige bevindingen, maar ....

Tijdens de toch vanuit Afrika over heel de wereld hebben er verschillende ontwikkelingen en veranderingen binnen de zwervende groepen plaats gehad.

En daarnaast zit je nog met het verschil van de stammen. Zelfs vandaag zie je die verschillen nog tussen de Afrikaanse stammen.

En hiermee komen we dus op het politiek vraagstuk in deze draad, zijn de west-Europeese blanken racisten.
Ik denk dat zij veel minder racist is dan eender welke andere bevolkingsgroep op deze aardbol. Als je ziet dat ze in de Arabische wereld oorlog voeren tegen elkaar vanwege de geloofsgroep binnen de Islam waartoe ze behoren.
Als je ziet dat men in centraal-Afrika elkaar uitmoord omdat men tot een andere stam behoort.

En natuurlijk komen zij in opstand tegen de steeds groter wordende groep niet Blanken. Dit is echter meer een vorm van zelfbehoud dan van racisme.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 22:15   #147
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me dan dit nog 's stellen : hoofdhaar, baardhaar en snor zijn niet weggeëvolueerd omdat ze te praktisch waren (stof- en ander ongeregeldbescherming). Maar laat dat haar nu toch wel wreed lang groeien en vies worden zonder het te knippen en te verzorgen.... Redelijk interessant bij het bewegen door struikgewas en ander plantaardig gedoe ? En uitstekend geschikt om door een vijandig persoon te worden gebruikt om eens heftig aan te trekken.... Ik veronderstel dat het wegevolueren van het andere haar niet samen kwam met het 'vinden' van knipgerei en antiluizenspray en dergelijke, vlechtkunstenaarschap, enz.....
Ik wil maar zeggen dat dat 'uitleggen' van waarom de ene eigenschap evolueerde en een andere niet, gebeurt vanuit ons huidige zichtspunt zonder ook maar enige rekening te houden met het feit dat er ook een 'toeval' bestaat, dat iets gebeurt niet om die bepaalde reden, maar dat dat gebeuren wel van pas komt voor die reden.
Blindedarm, staartbeen ? Nogal nutteloos, maar nog niet weggeëvolueerd.... Benieuwd wat voor uitleg er zal zijn als dat ooit uiteindelijk toch zou gebeurd zijn.....
Ja, het is onnozel genoeg. je mag er fier op zijn.

Maar je wou weten waarom haar op bepaalde plekken bleef doorgroeien ? D�*�*r kunnen we enkel achter raden. Speculatie. Het enige zekere dat ik daar van kan zeggen is dat het een gevolg is van de genetische informatie die de cellen bevatten die zorgen voor de groei van die haren. Mutatie ? Wisselwerking tussen genen en omgeving, of nog iets anders, ik weet dat niet. Ik beweer dan ook niet dat ik alles weet.
Er zijn nog heel veel dingen die de wetenschap niet kent of weet.

Wat de blindedarm betreft, alhoewel Darwin dacht dat het enkel een evolutionair overblijfsel was, gaan er nu andere stemmen op.
Een paar jaar geleden publiceerden biologen een theorie over de blindedarm. Zij stelden dat de blindedarm dient als toevluchtsoord voor goede bacterieën. Wanneer je darmflora verstoord is door bvb diarree, kunnen ze van daaruit opnieuw de darmen bevolken.

Tot slot het staartbeen. Zijn voornaamste functie, het ondersteunen van de staart, heeft het reeds lang verloren. Wij hebben inderdaad geen staart meer. Maar volledig nutteloos is het zeker niet. De stuit dient als aanhechtingspunt voor skeletspieren , vooral de voornaamste spier in de billen, waarvan ik de latijnse naam even vergeten ben, en ook een beetje als schokdemper, wanneer je gaat zitten.

Zo. Nog vragen ?
Oud 24 september 2013, 22:15   #148
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar je wou weten waarom haar op bepaalde plekken bleef doorgroeien ? D�*�*r kunnen we enkel achter raden. Speculatie. Het enige zekere dat ik daar van kan zeggen is dat het een gevolg is van de genetische informatie die de cellen bevatten die zorgen voor de groei van die haren. Mutatie ? Wisselwerking tussen genen en omgeving, of nog iets anders, ik weet dat niet. Ik beweer dan ook niet dat ik alles weet.

Wat de blindedarm betreft, alhoewel Darwin dacht dat het enkel een evolutionair overblijfsel was, gaan er nu andere stemmen op.
Een paar jaar geleden publiceerden biologen een theorie over de blindedarm. Zij stelden dat de blindedarm dient als toevluchtsoord voor goede bacterieën. Wanneer je darmflora verstoord is door bvb diarree, kunnen ze van daaruit opnieuw de darmen bevolken.

Tot slot het staartbeen. Zijn voornaamste functie, het ondersteunen van de staart, heeft het reeds lang verloren. Wij hebben inderdaad geen staart meer. Maar volledig nutteloos is het zeker niet. De stuit dient als aanhechtingspunt voor skeletspieren , vooral de voornaamste spier in de billen, waarvan ik de latijnse naam even vergeten ben, en ook een beetje als schokdemper, wanneer je gaat zitten.

Zo. Nog vragen ?

Laatst gewijzigd door meneer : 24 september 2013 om 22:17.
Oud 24 september 2013, 23:06   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Zijn voornaamste functie, het ondersteunen van de staart, heeft het reeds lang verloren. Wij hebben inderdaad geen staart meer. Maar volledig nutteloos is het zeker niet. De stuit dient als aanhechtingspunt voor skeletspieren , vooral de voornaamste spier in de billen, waarvan ik de latijnse naam even vergeten ben, en ook een beetje als schokdemper, wanneer je gaat zitten.

Zo. Nog vragen ?
De Bilceps?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2013 om 23:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 23:08   #150
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb geen gevoel voor ritme en ik kan niet twerken.

No way dat mijn voorouders uit Afrika komen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2013, 23:46   #151
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Bilceps?
Musculus glutaeus maximus.
Dat is de geleerde naam.
Oud 25 september 2013, 01:18   #152
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Big deal.
Laat kleuters buiten spelen, en ze stapelen ook keien opeen.
Als op die gedrochten een bom valt, zal ik er geen traan om laten.
Laat u toch niet oplepelen dat die piramides hoogtepunten van beschaing en cultuur zijn.
Het zijn simplistische constructen, op een hoop getast door zandnegers.

Conclusie: Chinezen zijn niet te lui om testen af te leggen.
Afrikanen daarentegen...

Dat komt oa door het communisme. Doch zijn Chinezen niet slimmer dan anderen.

ps. Die piramides zijn heus niet zo simpel als jij ze voorstelt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 01:46   #153
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat komt oa door het communisme. Doch zijn Chinezen niet slimmer dan anderen.
Mongoloïden scoren over het algemeen net dat tikje beter op de intelligentietesten.
Citaat:
Die zijn dan ook niet gebouwd op het initiatief van negroïden. De Egyptenaren die men daarvoor verantwoordelijk kan stellen waren duidelijk deftig gebruinde Kaukasoïden. Of als we het gortig willen voorstellen, gemengden.
Of zou de Egyptische kunst uit de oudheid vooral nutteloze figuren uit hun maatschappij voorstellen?
Oud 25 september 2013, 06:44   #154
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mongoloïden scoren over het algemeen net dat tikje beter op de intelligentietesten.

Die zijn dan ook niet gebouwd op het initiatief van negroïden. De Egyptenaren die men daarvoor verantwoordelijk kan stellen waren duidelijk deftig gebruinde Kaukasoïden. Of als we het gortig willen voorstellen, gemengden.
Of zou de Egyptische kunst uit de oudheid vooral nutteloze figuren uit hun maatschappij voorstellen?
Jaja schuif het maar in de schoenen van de zogezegde inferieure negroïde genen.

De hersenen zijn een orgaan, weet je... net als elk ander menselijk lichaamsdeel hebben ze een universele gelijke functie... Het is trouwens niet wetenschappelijk bewezen dat Afrikanen wel degelijk dommer zijn.
Oud 25 september 2013, 06:45   #155
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat komt oa door het communisme.
Bullshit.
Het communisme is net activiteits- en initiatief-dodend.
Het communistisch systeem gaf geen enkele incentive om ijverig te zijn en vooruit te raken.
Iedereen kreeg toch hetzelfde (quasi nogabollen)

Citaat:
Doch zijn Chinezen niet slimmer dan anderen.
Neen, minder lui.
Citaat:
Komaan, wij hebben ook al sinds mensenheugnis een kelderke en een onderaards gangetje.
Een teringhoop kankerstenen op mekaar, met een lijk in vodden erin, dat zijn piramides.
Oud 25 september 2013, 06:56   #156
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bullshit.
Het communisme is net activiteits- en initiatief-dodend.
Het communistisch systeem gaf geen enkele incentive om ijverig te zijn en vooruit te raken.
Iedereen kreeg toch hetzelfde (quasi nogabollen)

Bah nee iedereen werd naar staatsscholen gestuurd waar men hun geheugen deed oefenen want in China is het lager onderwijs veelal gebaseerd op klakkeloos vanbuiten leren. Daarmee dat die correct op die IQ tests scoren - omdat hun hersenpan voldoende getraind is en niet omdat de kwaliteit van hun hersenen beter is.
Oud 25 september 2013, 06:59   #157
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste Afrikanen waren niet zwart zoals nu, maar café au lait, zoals halfbloeden vandaag. Degenen die Afrika verlieten voor minder zonnige oorden werden geleidelijk aan blank of geel, naargelang. Ook voedsel speelt daarbij een rol.
Degenen die in Afrika bleven, en waarvan de hedendaagse negers rechtstreeks afstammen werden generatie na generatie donkerder. Trouwens, alle negers zijn niet even zwart, ook onderling hebben zij lichamelijke en kleur-verschillen.
Daarover is vandaag geen twijfel meer.
Ook is die archaïsche mens wel fel veranderd sinds die goede ouwe tijd dat al onze voorouders nog in Afrika woonden. De blanken, maar ook de Afrikanen van vandaag zijn geëvolueerd sindsdien, zelfs al zie je dat niet even goed bij iedereen.
ken jij gele mensen meneer? ik heb er ene gekend 3 maanden later gaf hij de geest ,kapot gezopen lever , ik zie hier alle dagen chinezen in thailand ,moet den eerste gele nog zien
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 07:00   #158
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Lees haar posts, hé, en je zal zien: er valt met dat mens niet te praten.
met jou valt wel een boompje op te zetten he kal, zolang het maar bashen op blanke mensen is he jongen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2013, 07:02   #159
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

Zo. Nog vragen ?
Dus mijn stelling dat er veel speculatie is, is toch niet zo onnozel ? Waarom discussiëren we daar dan nog over ?
En wat die blindedarm en dat staartbeen betreft.....die zijn wel degelijk (gedeeltelijk) weggeëvolueerd, dus waarom zou dat niet definitief kunnen worden ? En dan ben ik wèl benieuwd wat als 'verklaring' zal/zou worden gegeven....
P.S. die schokdemperfunctie had ik toch liever niet gehad de laatste keer dat ik op mijn staartbeentje viel......
Oud 25 september 2013, 07:06   #160
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ken jij gele mensen meneer? ik heb er ene gekend 3 maanden later gaf hij de geest ,kapot gezopen lever , ik zie hier alle dagen chinezen in thailand ,moet den eerste gele nog zien
Die meneer kijkt te veel naar de Simpsons bwuhahaha!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be