![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beter gezegd: Een waardig mens wilt daar niets mee te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() We zitten nog altijd in de keynesiaanse logica: gemengde economie met een belangrijke rol voor zowel de staat als de privé-sector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Je antwoord niet op een aantal gerichte vragen (zoals post 80). Jouw opinies hier als feiten presenteren die andere forumleden maar moeten aanvaarden komt idd wel iet of wat arrogant over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dring er niet op aan dat mijn opinies als feiten worden aanvaard (zoals straddle doet), maar wel dat men er op zijn minst kennis van neemt. De discussie verzandt weer in klassiek moddergooien, terwijl mijn opinies juist veel complexer, subtieler en genuanceerder zijn dan dat. Vandaar dat ik ze opnieuw post.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds de jaren '70 is de trend naar meer deregulering en privatisering in alle Europese landen merkbaar, al gaat het in het ene land al wat sneller dan in het andere. De huidige crisis is een rechtstreeks gevolg van deze neoliberale politiek.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een 'onheilige alliantie' tussen big business en big governement, een alliantie minder ruimte zou krijgen indien de overheid kleiner zou zijn. Laatst gewijzigd door mvd : 5 oktober 2013 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
In de VS is dat nog veel duidelijker dan in Europa waar dit veel verdokener optreedt. In de VS financieren de bedrijven PAC's zonder wiens steun niemand verkozen raakt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bizar ook dat jij je bronnen moet gaan zoeken bij 'uiterst-links', het is imo juist nuttig om zoveel mogelijk bronnen raad te plegen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 5 oktober 2013 om 17:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik zei is: de VRT is neoliberaal. Sinds de jaren '70 is er een beweging voor een rechtser economisch beleid die je neoliberaal of neoconservatief kunt noemen. Je kan ook zeggen "ja maar dat is geen echt liberalisme". Ok, maar what's in a name?
Belangrijk is dat het aandeel van de lonen in het BBP sindsdien alleen maar gedaald is en het aandeel van de winsten gestegen, en dat ook binnen de lonen de ongelijkheid is toegenomen. Dat is niet alleen te wijten aan het beleid, maar het beleid heeft er ook een rol in gespeeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 oktober 2013 om 19:39. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch opvallend te noemen dat er hier mensen zijn die de Gouden Dageraad verdedigen.
Hierdoor gaan mensen Nationalisme linken met het geweld op onschuldige mensen. Ook zie ik vaak logische denkfouten van de mensen die sympathie hebben voor de Gouden Dageraad. Ze stellen het geweld op immigranten toelaatbaar moet zijn omdat de immigranten ook veel dingen fout doen. Dit is een logica waar zelfs Anders Breivik op zou zeggen "nou nou jongens, dat is wel heel krom hé) . Laatst gewijzigd door Nietzsche : 5 oktober 2013 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha, juist wel hé, om de gemiddelde Griek te beschermen heb je zelforganisaties, oppositiepartijen en vakbonden nodig. Als die worden vermoord door GD, dan kunnen ze zich niet meer verzetten tegen banken, regering en Troika. En de immigranten, die staan grotendeels helemaal onderaan de ladder, of GD concentreert haar geweld toch op de groep immigranten onderaan de ladder, niet op de consultants van de Troika. Daar vallen natuurlijk de raakste klappen in de crisis. Het is pas werkelijk pervers wanneer men gaat zeggen dat geweld tegen die groep een stap is in het bestrijden van banken en Troika. Het is precies het tegengestelde natuurlijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 5 oktober 2013 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit zijn geen fringe denkers maar toonaangevende, vooraanstaande denkers met duidelijke en begrijpbare analyses die de grondslagen vormen voor zowel Derde and Vierde Positie, dus de enige echte oppositie van het westers liberaal systeem (dixit deze denkers en niet straddle). Met uitzondering van jezelf, wie zou de essentiele ideeen van die denkers kennen? Ik pas mij aan, aan het nivo van een Tamam en een ''Nietzsche'', wiens enige tegenwerpingen zich (zeer voorspelbaar) beperken tot de immer wederkerende onnozele clisjees '' GD zijn neo nazis, holocaust ontkenners en willen gehandicapten aanpakken''. Tja... Citaat:
![]() . Laatst gewijzigd door straddle : 5 oktober 2013 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, een geniepige Ad hominem in de hoop dat kallikles daar in mee gaat.
Helaas straddle, ik denk dat kallikles iets te intelligent is om in zulke manipulatietechnieken te trappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Is Kallikles intelligent Nietzsche????? Bedankt voor uw tip, ik kende hem en zijn schijfsels totaal niet, alhoewel hij en ik hier al sedert 2005 vertoeven. Sorry dat ik daar op alludeerde ![]() ![]() Apropos, dus wééééééral een ad hominem van mij volgens jou... Stop eens met zeuren en druk op de knop als je dat vindt. Wanneer ga je eens iets zinnig vertellen hier ipv aan projectie te doen en uw waanvoorstellingen te etaleren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat horen we bij Soral? I.p.v. "gauche du travail" krijgen we een ophemeling van fiscale emigranten zoals Depardieu. Franse acteurs krijgen waanzinnig hoge lonen die helemaal niet in verhouding staan tot de geleverde "travail", door de combinatie van het waanzinnige kapitalistische verloningsbeleid met een even waanzinnige Frans-nationalistische cultuurpolitiek. L'exception française weet je wel. De grootste pulp moet gesubsidieerd als het maar Frans is. En dan gaat de man lopen met al die subsidies en weigert nog belasting te betalen. En dat soort mensen steunt Soral, alleen omdat hij zich verder laat vetmesten door Poetin. Over naar de "droite des valeurs". I.p.v. de traditionele huwelijkswaarden die ik verdedig krijgen we bij Soral "sociologie du dragueur" en een man die er prat op gaat de eer van 800 deernen verschalkt te hebben. Wat een valeurs! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de niet-ingewijden: http://www.youtube.com/watch?v=QVwZmROjALU Citaat:
Maar zijn Islamo-Trotskisten blijven toch op mijn lachspieren werken, hoor. En dat is precies het probleem: bij zijn publiek gaat dat soort quatsch erin als zoete koek. Die denken dan dat ze naar een "vooraanstaand denker" aan het luisteren zijn... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 oktober 2013 om 22:21. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw idee is '' GD=systematisch geweld''. Dat is al een verkeerd uitgangspunt, een vaststaand feit voor u en het interesseert mij totaal niet u van iets anders te overtuigen. Als ik je zeg, dat je nagenoeg NIETS kan geloven hoe de systeem-media het GD voorstelt, dan zal je dat ook wegwuiven, ik maak me geen illusies. Jullie menen het te weten en jullie menen op een verhoogd moreel platform te staan (''hoe is het toch mogelijk dat iemand GD kan verdedigen'') met het geleuter over systematisch geweld tegen immigranten, dat er niet eens is. Je bent hoger al komen aandraven met een onnoemelijk belachelijke bron voor vermeende geplande persecutie van gehandicapten. Compleet ridicuul. Het is een schoolvoorbeeld van een smeercampagne tegen GD, door de usual suspects. En ik zou u serieus moeten nemen met zo een zever? Citaat:
Vervolgens, je hebt criminaliteit van sommige immigranten en criminaliteit van sommige autochtonen. Het komt van BEIDE zijden. Wat jullie doen is het éénzijdig voorstellen. De militia is opgericht ter verdediging van de lokale bevolking tegen de horde immigranten en verdediging tegen het tuig van antifa. Antifa is opgericht als aanvallende kracht tegen de nationalisten. De militia wordt ook ingezet voor werken van solidariteit zoals het uitdelen van voedsel, brandbestrijding, waterverdeling, reparatiewerken etc |
||
![]() |
![]() |