Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden?
Ja 32 48,48%
Neen 34 51,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2004, 23:37   #141
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat klopt. Maar het is niet aan te raden. Aangezien de medio MRR geen spiegels gebruikt, heeft hij u in het merendeel van de gevallen niet zien afkomen. Wat dus voor enorm gevaarlijke situaties zorgt. En dan spreek ik nog niet over één van de meest arrogante typen MRRs, die als ze zien dat ze rechts worden ingehaald, ook maar beginnen optrekken !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
O maar ik let daarop hoor. Wanneer er zo iemand in Belgie van het linkse naar het rechtse baanvak uitwijkt om voorbij te steken, ga ik altijd vriendelijk op het rechtervak rijden om die mens te behoeden van de driedubbele verkeersovertreding die hij plant te begaan: Rapper als 120 rijden, sneller als de flow of traffic te rijden, en langs rechts voorbijsteken.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 23:37   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
het gaat ook niet over middenstrookrijden in die verkeerssituatie. het gaat over de moment dat je makkelijk rechts kan rijden aan hetzelfde tempo als wanneer je op de middenstrook zou rijden.
Zelfs dan blijf ik meestal op de middenstrook rijden. Er is dan ook geen enkele reden om dat niet te doen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 23:39   #143
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bullshit! Aangezien ik continu 120-130 km/u rijd op de middenstrook, is er voor de rechtsrijders absoluut geen reden om "helemaal naar links" uit te moeten wijken als ze mij voorbij willen. Want, beste, ALS ze mij inderdaad voorbij willen, overtreden ze sowieso het verkeersreglement waarvan jij vindt dat iedereen er zich aan moet houden, nietwaar?
het is niet omdat iemand anders een overtreding begaat dat jij het recht hebt om ook een overtreding te begaan he vb piet vermoordt zus, nu mag ik broer vermoorden. denk nie dat het gaat pakken zu

Oud 26 augustus 2004, 23:42   #144
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen gaat het daar in dit topic niet over; hier gaat het over het constant blijven rijden op het MIDDENVAK, iets wat alleen kan als er ook een linker- en een rechtervak naast dat middenvak lopen. Snapt ge't plaatje?
ja daar gaat het wel over. aangeziend e enige reden die jij aangehaald hebt net dat feit is:
nl als je op een 3 vaks baan rijdt mag je op de middenrijstrook rijden want iemand die je wil inhalen moet sowieso een overtreding begaan.
dus ook op een 2 vaksbaan geldt dat. wel wete wa? waarom rijdt ge dan nie gewoon constant links? ook op een drievaksbaan?

Oud 26 augustus 2004, 23:46   #145
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg me ook al af op welke autosnelwegen je kilometers na elkaar niemand op de rechterrijstrook ziet. Op de autosnelwegen waar ik regelmatig gebruik van maak, heb ik dat fenomeen eigenlijk nog nooit gezien...
wel ik ben net terug van zee. rijd ik lekker op de e40 rijdt er opeens op het middenvak een tuffer tegen 100 per uur. aangezien ik volledig rechts reed, ben ik die ook gewoon voorbijgereden. blijkbaar vond die mens dat niet fijn althans dat leid ik af uit zijn geflikker met zijn grote koplampen...
maar het hindert dus wel.
1. ik ben niet zeker dat die bestuurder, op het moment dat hij nog meer achterliggers ziet aankomen, niet opeens naar rechts uitwijkt.
2. sommige bestuurders denken dat rechts inhalen helemaal verboden is en wijken dus af van het uiterst rechtse baanvak naar het uiterst linkse

Oud 26 augustus 2004, 23:47   #146
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs dan blijf ik meestal op de middenstrook rijden. Er is dan ook geen enkele reden om dat niet te doen.
er is dan ook geen enkele reden niet op het rechtse baanvak te rijden...

Oud 26 augustus 2004, 23:49   #147
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Een rijbewijs met strafpunten is geen goed idee.
Een tienjaarlijkse nieuwe proef ware een goed idee.
Net als het verplicht maken van rijlessen (geen lessen meer door familie!) én een maximumleeftijd voor een rijbewijs.

Nu is er een minimumleeftijd voor een rijbewijs, waarom is er dan geen maximumleeftijd?
omdat niet iedere mens gelijk is, en de ene al wat sneller dement wordt dan de andere kijk maar eens rond op dit forum frequentere controles op rijgedrag zou dan geen slecht idee zijn.

Oud 26 augustus 2004, 23:56   #148
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet omdat iemand anders een overtreding begaat dat jij het recht hebt om ook een overtreding te begaan he vb piet vermoordt zus, nu mag ik broer vermoorden. denk nie dat het gaat pakken zu
Wat ik bedoel is dat ik niet met een slakkengangetje over de autosnelweg kruip. Iemand op het rechterbaanvak die een voorligger wil voorbijsteken, hoeft niet persé helemaal naar het linkse baanvak te zwiepen om zowel zijn voorligger als mij voorbij te steken, want dan betekent dat dat hij überhaupt al te snel aan het rijden is voor het rechtse baanvak.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 augustus 2004, 23:56   #149
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja daar gaat het wel over. aangeziend e enige reden die jij aangehaald hebt net dat feit is:
nl als je op een 3 vaks baan rijdt mag je op de middenrijstrook rijden want iemand die je wil inhalen moet sowieso een overtreding begaan.
dus ook op een 2 vaksbaan geldt dat. wel wete wa? waarom rijdt ge dan nie gewoon constant links? ook op een drievaksbaan?
Omdat ik liever op het middenvak rijdt.

Citaat:
Oud 26 augustus 2004, 23:59   #150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel ik ben net terug van zee. rijd ik lekker op de e40 rijdt er opeens op het middenvak een tuffer tegen 100 per uur. aangezien ik volledig rechts reed, ben ik die ook gewoon voorbijgereden. blijkbaar vond die mens dat niet fijn althans dat leid ik af uit zijn geflikker met zijn grote koplampen...
maar het hindert dus wel.
1. ik ben niet zeker dat die bestuurder, op het moment dat hij nog meer achterliggers ziet aankomen, niet opeens naar rechts uitwijkt.
2. sommige bestuurders denken dat rechts inhalen helemaal verboden is en wijken dus af van het uiterst rechtse baanvak naar het uiterst linkse
Daarom zei ik in het begin van deze thread al dat het beter zou zijn om de chauffeurs aan te pakken die werkelijk hinder veroorzaken. Iemand die tegen 100 op het middenvak blijft rijden, veroorzaakt inderdaad hinder; daar heb je volkomen gelijk in. Maar niet iedere chauffeur die op het middenvak blijft rijden veroorzaakt daardoor ook hinder. Zie je dat verschil dan niet?

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 00:00   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, namelijk mijn persoonlijke voorkeur voor het middenvak.

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 00:24   #152
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, het is namelijk verplicht.

Aangezien je enkel langs links mag voorbijsteken, is er in jouw geval maar 1vak om in te halen, anders zouden dat er 2zijn. Snap jij nu echt niet dat de doorstroming vermindert als iedereen aan elke willekeurige snelheid gewoon in het midden of links zou blijven rijden? Is het dan zo veel gevraagd om 4meter naar rechts op te schuiven?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 00:30   #153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Toch wel, het is namelijk verplicht.

Aangezien je enkel langs links mag voorbijsteken, is er in jouw geval maar 1vak om in te halen, anders zouden dat er 2zijn. Snap jij nu echt niet dat de doorstroming vermindert als iedereen aan elke willekeurige snelheid gewoon in het midden of links zou blijven rijden? Is het dan zo veel gevraagd om 4meter naar rechts op te schuiven?
Ja. En jij snapt blijkbaar nog altijd niet dat het NIET gaat om het rijden aan "elke willekeurige snelheid". Zoals ik ook tegen James al zei: niet iedere chauffeur die op het middenvak blijft rijden, veroorzaakt daardoor ook hinder.

Citaat:
Oud 27 augustus 2004, 00:57   #154
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. En jij snapt blijkbaar nog altijd niet dat het NIET gaat om het rijden aan "elke willekeurige snelheid". Zoals ik ook tegen James al zei: niet iedere chauffeur die op het middenvak blijft rijden, veroorzaakt daardoor ook hinder.
Neen, natuurlijk niet maar of je nu 90 of 120km/u rijdt, er zullen er altijd zijn die je voorbij willen rijden en als je 2 vrije rijvakken hebt gaat dat nu eenmaal vlotter dan als je er maar 1 ter beschikking hebt. In druk verkeer is het bovendien hinderlijk dat er op het rechterrijvak achter een vrachtwagen gaten vallen van 400meter, de 2linkervakken geraken daardoor verzagdigd, maar ik val weer in herhaling.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 08:40   #155
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik haal altijd links in in Belgie, gij niet?
Dat moest "rechts" zijn natuurlijk. En neen.
Oud 27 augustus 2004, 08:43   #156
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik krijg meer en meer de indruk dat u het soort chauffeur bent die steeds vindt dat alleen anderen fouten maken.
Neen hoor. Het verschil is echter dat ik wéét wanneer ik fouten maak. In tegenstelling tot anderen die blijkbaar naar eigen goeddunken de wegcode wel dan niet wensen na te leven.
Oud 27 augustus 2004, 08:45   #157
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is het al ooit bij u opgekomen dat de file kan veroorzaakt worden door een vrachtwagen die bezig is om voorbij te steken?
En dan? Is dat dan een reden om er allemaal links achter te gaan hangen en rechts een gat te laten van enkele 100'n meters?

Citaat:
Ik zie heus niet in waarom de file naar rechts zou moeten uitwijken om u vrije doorgang te geven. Geduld is een mooie deugd.
Als ge zo geduldig zijt, pak dan het openbaar vervoer 8) En laat de weg vrij voor degenen die de wegcode kennen.
Oud 27 augustus 2004, 08:46   #158
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is precies wat jij doet aangezien u iemand die aan de maximum toegelaten snelheid voor u rijdt als hinderlijk en gevaarlijk beschouwd.
Ja. Denkt u dat vooral. Kijk vooral niet naar uw eigen weggedrag
Oud 27 augustus 2004, 08:48   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar leg je de lat ?
50m, 100m, 200m,500m ?
In welke verkeerssituatie, hoe druk is het op het tweede vak?
Wat als het rechtse vak er ronduit miserabel bijligt?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 08:52   #160
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar leg je de lat ?
50m, 100m, 200m,500m ?
In welke verkeerssituatie, hoe druk is het op het tweede vak?
Als je dat zelf niet kunt inschatten, vraag ik me af wat jij nog doet achter het stuur van een auto.

Citaat:
Wat als het rechtse vak er ronduit miserabel bijligt?
Les excuses sont faites pour s' en servir.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be