![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Het is trouwens onmogelijk om een blank om te vormen tot een echte huls voor semiautomatische pistolen. Headspace van een repeteerwapen wordt in tienden van een milimeter gemeten. Zo'n forummer met een set naaldvijlen en een dremel zorgt er sowieso voor dat het pistool na 1 schoot gruwelijk vastklemt als het overhoofd wel voedt. Voor revolvers lijkt dit mij nog haalbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zeker? Of vallen historische wapens nu ook al onder verboden wapens?
Ik begrijp ook al de commotie niet over nepwapens ombouwen, koop toch gewoon een wapen in het zwart. Iedereen zal toch wel ene gangster kennen zeker?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 oktober 2013 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs naar tientallen meters kan je fluiten als uw huls ontploft in de kamer van uw wapen. Enfin, uwe kogel zal wel weg zijn, maar ik vrees ook elke kans op een tweede schot.
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() Mooie tijden. Idealiter gesp je dan ook vlug een rapier om je middel he, alvorens die inbreker te lijf te gaan.
![]()
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof er ooit al een overval geweest is met een vuursteenmusket uit de achtiende eeuw.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, normalerwijze heb je maar één schot nodig per inbreker.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Het is nog veel grappiger dan dit.
Laatst gewijzigd door six : 31 oktober 2013 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lijkt me sterk.
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik snap het hoor, mijn prof EMC was ook zo, maar dan met antennes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
6 mm Flobert De patroon 6 mm Flobert is rond 1845 ontwikkeld door de Parijse wapensmid Flobert. Hij heeft in feite een koperen slaghoedhulsje omgevormd en verlengt en daar een rond kogeltje op geperst. http://www.sv-b.nl/svb/Munitie/munitie.htm Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of ze hier te verkrijgen zijn, dat is een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat alarmpistool is een GP 9mm. De patronen zijn 8 mm. Is ook een nogal bizarre maat. Is niet voor niks gedaan. Enfin ik wil het toch niet zelf proberen. Dat laat ik liever over aan anderen ![]() Stel je hebt een illegaal wapen waarvoor je niet aan munitie raakt : ofwel vraag je iemand die wel een vergunning heeft voor een wapen van hetzelfde kaliber om je munitie te bezorgen ofwel sluit je je aan bij een schietclub en koop je jezelf hetzelfde kaliber en heb je een deel kogels zogezegd opgeschoten of je houdt de hulsen bij en hervult ze. Zoals iemand hier al aangaf is de kwestie van een geweer net hetzelfde als met een wagen rijden. Daar kan je ook iemand mee vermoorden. Wagens worden niet verboden, wapens wel. Ik denk nog altijd dat er andere redenen achter zitten dan moorden voorkomen (als je wil moorden, heb je trouwens geen vuurwapen nodig) Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Enfin : als het louter om de verdediging van je woning te doen is, zou ik eerder gebruik maken van een kruisboog. De boog en de munitie is heel gemakkelijk te maken en die dingen zijn op korte afstand minstens even dodelijk, zo niet dodelijker. Bovendien niet onderworpen aan vergunningplicht. Hetzelfde geldt voor blanke wapens zoals zwaarden, messen.
Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef er dan eerde de voorkeur aan vergund een pistool binnen bereik te houden en zo het niet langer vergund kan weet ik het ook niet, maar dan denk ik toch dat ik er mijn voeten aan zou vegen. Waar is mijn recht als burger van voor eigen veiligheid en die van mijn gezin te zorgen? Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Simpel, er is geen recht om voor de veiligheid van jezelf en je gezin te zorgen, enkel een beperkt recht om jezelf proportioneel te verdedigen indien er geen andere uitweg is.
De bedoeling van de Europese modelmaatschappij is dat er geen misdaad is en bijgevolg geen wapens nodig zijn. De bedoeling was dat de weinige excessen door de politie zouden worden opgevangen. |
![]() |
![]() |