Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2013, 13:12   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja uiteraard! of dacht je dat het djinns of engelen waren?

Waar héb je het over? dacht je dat die boekjes niet gevolgd worden? denk je dat de regeltjes in die boekjes totaal geen invloed hebben op de houding van de volgelingen in die verschillende religies?

Ook de Azteken waren mensen, wel die hadden dan weer een religie die mensenoffers voorschreef. Denk je ook dat die werden uitgevoerd door de djinns of wat?
Waar ik het over heb is dat het de mensen zijn die bijvoorbeeld aan geweld doen.

Niet de religie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 13:14   #142
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In welke islamitische landen is internet verboden?

Dat was mijn intentie niet meer. Let je op?

Dat kan eenvoudig gebypasst worden.

Dat moet ik helemaal niet consequent.

Ik sta nu 50% van mijn inkomen af, en nog aardig meer op bonussen en premies.

Natuurlijk. Alle moslims bidden vijf maal per dag...

Ik ben geheelonthouder, had ik al gezegd.

Dat eten we nu ook al vaak, zonder het te beseffen.

Wat een quatsch. Dat is cultureel ingegeven, niet religieus.

Pech voor mijn vrouw, zou ik zeggen.
Verklaar je nader?
Oud 9 november 2013, 13:16   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger had men daarover niks te zeggen: ook in islamitische paradijzen heb je geen keuze (Lombas hierboven is compleet in de war). Een keuze impliceert dat er verschillende mogelijkheden zijn, toch?
Ik ben niet in de war. Ik ben een kritisch, niet al te onintelligent persoon met een goede maatschappelijke functie, een bovengemiddeld inkomen, een vrije, introverte levensstandaard met een voorkeur voor maatschappelijk conservatisme die plots wordt geconfronteerd met een islamitische revolutie.

En dat verandert weinig aan mijn reactie ten opzichte van een grote meerderheid van de rest van de bevolking - zoals elke revolutie, bezetting, dictatuur &c. in het verleden heeft bewezen.
Oud 9 november 2013, 13:18   #144
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verklaar je nader?
Ik zou geen kritiek uiten.
Oud 9 november 2013, 13:18   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke islamitische landen is internet verboden?
vb. Iran? nog niet van gehoord?

Citaat:
Dat was mijn intentie niet meer. Let je op?
o, u heeft dus geen mening meer, dan is het simpel.

Citaat:
Dat kan eenvoudig gebypasst worden.
hoe doe je dat zonder mening?

Citaat:
Dat moet ik helemaal niet consequent.
mensen zonder mening hoeven inderdaad helemaal niks. Robotten ook niet, die zijn ook voorgeprogrammeerd.

Citaat:
Ik sta nu 50% van mijn inkomen af, en nog aardig meer op bonussen en premies.
goed zo! allemaal ten voordele van de nieuwe verrijkers die voor uw pensioen en het afkuisen van uw poep gaan zorgen.

Citaat:
Natuurlijk. Alle moslims bidden vijf maal per dag...
enkel de "vromen" en vooral dezen die willen gezien worden. Mensen zonder mening leven ook zo.

Citaat:
Ik ben geheelonthouder, had ik al gezegd.
dat is al gemakkelijk. Keelt U ook graag levende dieren of mensen?

Citaat:
Dat eten we nu ook al vaak, zonder het te beseffen.
mensen zonder mening vinden dat inderdaad helemaal niet erg. Net zomin als ze het erg vinden dat er troep in de cafetaria wordt aangeboden of met gif bespoten groenten door uw strot worden geduwd. Kan allemaal geen kwaad. Lombas heeft toch geen mening.

Citaat:
Wat een quatsch. Dat is cultureel ingegeven, niet religieus
.
lees misschien even de koran?

Citaat:
Pech voor mijn vrouw, zou ik zeggen.
Inderdaad. als men met iemand zonder mening is gehuwd heeft men inderdaad pech.

Het is nu allemaal héél duidelijk voor mij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 13:19   #146
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou geen kritiek uiten.
Jij als intelligent persoon wil niet graag je mening geven?
Oud 9 november 2013, 13:22   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet in de war. Ik ben een kritisch, niet al te onintelligent persoon met een goede maatschappelijke functie, een bovengemiddeld inkomen, een vrije, introverte levensstandaard met een voorkeur voor maatschappelijk conservatisme die plots wordt geconfronteerd met een islamitische revolutie.

En dat verandert weinig aan mijn reactie ten opzichte van een grote meerderheid van de rest van de bevolking - zoals elke revolutie, bezetting, dictatuur &c. in het verleden heeft bewezen.
wel dat bedoelde ik hierboven: u heeft dus geen mening.

Maar als je het wil weten: ik heb al verschillende malen gezegd dat ik de eerste ben om me te bekeren en in burka naar de supermarkt te gaan eenmaal de kolonisatie compleet zou zijn hoor.

Maar dat is niet hetzelfde als bewust geen mening hebben.
U bent waarschijnlijk gewoon om onder de radar te leven en zich als kneedbaar kwallig materiaal te gedragen?

en anders had U het in de voorwaardelijke toekomstige wijs moeten schrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2013, 13:30   #148
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vb. Iran? nog niet van gehoord?
Internet is in Iran helemaal niet verboden. Ik heb een Zoroastrische Iraanse kennis die digitaal helemaal mee is hoor.

Citaat:
o, u heeft dus geen mening meer, dan is het simpel.
Toch wel, maar ik zou ze niet uiten. Net zoals een overgrote meerderheid van de burgers die binnen een despotisch regime leven.

Citaat:
goed zo! allemaal ten voordele van de nieuwe verrijkers die voor uw pensioen en het afkuisen van uw poep gaan zorgen.
Gaan ze minder zorgvuldig met mijn excrementatie omspringen dan de oude verrijkers?

Citaat:
enkel de "vromen" en vooral dezen die willen gezien worden. Mensen zonder mening leven ook zo.
Geen enkele moslim die ik ken, bidt vijf maal per dag consequent.

Citaat:
dat is al gemakkelijk. Keelt U ook graag levende dieren of mensen?
Heb je een probleem met westerlingen die geen alcohol nuttigen?

Citaat:
mensen zonder mening vinden dat inderdaad helemaal niet erg. Net zomin als ze het erg vinden dat er troep in de cafetaria wordt aangeboden of met gif bespoten groenten door uw strot worden geduwd. Kan allemaal geen kwaad. Lombas heeft toch geen mening.
Tussen vergiftigde groenten en halalvlees ligt toch een kleine afstand, me dunkt.
Oud 9 november 2013, 13:31   #149
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Internet is in Iran helemaal niet verboden. Ik heb een Zoroastrische Iraanse kennis die digitaal helemaal mee is hoor.

Toch wel, maar ik zou ze niet uiten. Net zoals een overgrote meerderheid van de burgers die binnen een despotisch regime leven.

Gaan ze minder zorgvuldig met mijn excrementatie omspringen dan de oude verrijkers?

Tussen vergiftigde groenten en halalvlees ligt toch een kleine afstand, me dunkt.
Jij hebt als "intelligent" persoon niet de drang om je mening te uiten?

Jij vindt het allemaal best als je dat nergens meer kan? Zelfs niet op het internet.
Oud 9 november 2013, 13:33   #150
six
Banneling

Standaard

De meeste burgers uiten nu al geen mening. Zeker niet op hun werk of in ietwat officiele kringen, maar ook onder vrienden en kennissen. Ik merk het naarmate ik ouder word: tieners hadden een heel uitgesproken standpunt, nu let men ermee op. Mensen die te luid een mening verkondigen worden ook scheef bekeken.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 13:35   #151
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt als "intelligent" persoon niet de drang om je mening te uiten?

Jij vindt het allemaal best als je dat nergens meer kan? Zelfs niet op het internet.
Mondeling, waarschijnlijk.

Digitaal, zeker niet. Ik ben werkachtig in de informatievergaring. Al wat je schrijft, kan worden opgespeurd. Je kunt nog beter bellen dan dat je iets op het internet schrijft. Al kan men met woordenscreening steeds gemakkelijker filteren in gesprekken.
Oud 9 november 2013, 13:36   #152
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De meeste burgers uiten nu al geen mening. Zeker niet op hun werk of in ietwat officiele kringen, maar ook onder vrienden en kennissen. Ik merk het naarmate ik ouder word: tieners hadden een heel uitgesproken standpunt, nu let men ermee op. Mensen die te luid een mening verkondigen worden ook scheef bekeken.
Dat hangt wel heel erg af van de omgeving waarin je zit.

Maar laat ik uit sportiviteit even hierin meegaan. Dan is het inderdaad zo dat mensen steeds meer opletten met wat ze zeggen.

Maar daarom bestaat het internet. Hier kun je in principe vrijwel alles zeggen wat je wil. In een islamitisch land kan dat naar alle waarschijnlijkheid niet.
Oud 9 november 2013, 13:38   #153
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mondeling, waarschijnlijk.

Digitaal, zeker niet. Ik ben werkachtig in de informatievergaring. Al wat je schrijft, kan worden opgespeurd. Je kunt nog beter bellen dan dat je iets op het internet schrijft. Al kan men met woordenscreening steeds gemakkelijker filteren in gesprekken.
Voor een groot deel is dit correct.

Het punt is alleen dat heel veel mensen internet gebruiken. En als je toch in de problemen komt heb je altijd nog het tor netwerk en allerlei andere omzeiling.

In die zin is het in een islamitisch land ook geen probleem om je mening te verkondigen op het internet.
Oud 9 november 2013, 13:46   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is het gevolg van de Policor censuur natuurlijk. Eerst aftasten of men met een policor mens spreekt en indien niet, worden de meningen zeker en vast geuit. (liefst niet in het openbaar natuurlijk, Siberië is nooit ver weg).

Oud 9 november 2013, 13:47   #155
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een groot deel is dit correct.

Het punt is alleen dat heel veel mensen internet gebruiken. En als je toch in de problemen komt heb je altijd nog het tor netwerk en allerlei andere omzeiling.

In die zin is het in een islamitisch land ook geen probleem om je mening te verkondigen op het internet.
Ja, maar wie weet dat er een risico aan verbonden is, zal dit niet zo snel doen.

Na een tijd gaan mensen die dit toch doen en in de problemen komen als onverantwoord en onvolwassen worden gezien, zeker door vrouwen. Dan komt er een stigma ertegen.
Oud 9 november 2013, 13:47   #156
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar wie weet dat er een risico aan verbonden is, zal dit niet zo snel doen.

Na een tijd gaan mensen die dit toch doen en in de problemen komen als onverantwoord en onvolwassen worden gezien, zeker door vrouwen. Dan komt er een stigma ertegen.
Dus?

Wat is je punt ?
Oud 9 november 2013, 13:49   #157
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus?

Wat is je punt ?
Zelfde als gisteren: dat de heldhaftige Vlaamse bevolking weinig of geen verzet zal bieden aan een overname.
Oud 9 november 2013, 13:51   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je eens aan Afshin Elian gaan vertellen dan.

Citaat:
OK onderdanig aan de policor verplichting.

Citaat:
In mijn geval niet, ik ben een femelleke. In uw geval gaan uw vrouwelijke inpakdames een probleem hebben met het behandelen van uw mannelijke lichaamsdelen. Het zal "eigen kuis" worden denk ik.

Citaat:
hangt van het publiek af.

Citaat:
neen, het maakt het leven voor u veel gemakkelijker. Binnenkort verplichting om de waterpijpen in café's te installeren. Daar ga je ook geen probleem mee hebben neem ik aan? Vrouwen worden sowieso geweerd, muziek ook, allemaal geen probleem; Wat kan het leven toch leuk zijn.

Citaat:
Gewoonlijk een rayon of twee.
houd er wel rekening mee dat vergiftigde groenten volledig halal zijn, net zoals niet gekoelde vleeswaren (onverdoofd geslacht door een moslim) en andere leuke lekkernijen. Zolang de muizen en kakkerlakken er niet rondlopen is het halal en dus OK voor Lombas?

Oud 9 november 2013, 13:58   #159
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfde als gisteren: dat de heldhaftige Vlaamse bevolking weinig of geen verzet zal bieden aan een overname.
Uhu, ik ontken dat ook nergens.

Ik weet alleen niet wat dit te maken heeft met lombas individuele apathische houding.

Of is lombas hier de troll/advocaat van de duivel die de vertegenwoordiger van het Vlaamse volk speelt?

Oud 9 november 2013, 14:14   #160
six
Banneling

Standaard

Lombas -is- zo, hij is een geboren ambtenaar zonder echte moraliteit. Maar de standpunten die hij hier tekent worden in grote mate gedragen door de meeste Vlamingen, ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be