![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henri vergist zich.
België heeft geen 4 maar 6 regeringen met 6 bijbehorende parlementen: De federale regering. De Vlaamse regering (een samenvoeging van de regering van de Vlaamse Gemeenschap en de regering van het Vlaams Gewest). De Waalse Gewestregering. De Brussels Hoofdstedelijk Gewestregering. De Franstalige Gemeenschapsregering. De Duitstalige Gemeenschapsregering. De Vlamingen hebben één regering met bijbehorend parlement. De franstaligen hebben er drie met bijbehorende parlementen. Maar d�*�*r hoor je Henri en consoorten nooit over klagen.
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u daarmee niet akkoord kan gaan, is het bijgevolg beter u te richten op inhoudelijke argumentatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat het argument is, stel ik voor dat u een grote voorstander wordt van een dictatuur. Een man aan het hoofd. Geen parlement. Geen verkiezingen. Allemaal flink goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg even uw redenering: wat moeten die "Vlamingen" dan met die Belgische vlag? Toch met de Brabantse kleuren, nietwaar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, bepaalde presidentiële republieken zijn inderdaad goedkoper. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het Griekse presidentieel systeem, dat eerder een ereambt is en ook zo aangevoeld wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag ik mij ook af.
Als we nu eens geen koningshuis meer hadden en in de plaats van 6 regeringen met aanhang slechts 1 regering, hoeveel geld zou er dan vrij komen? Hoeveel werkzoekende kunnen we dan met dat geld een baan verschaffen die allen op hun beurt dik belastingen betalen. Belastingen die nu NIET of veel minder betaald worden, dat betekend dat gij en ik niet alleen moeten opdraaien voor al die nutteloze kosten maar dat we bovendien nog eens veel te veel belastingen betalen. Of zie ik dat verkeerd. Al degene die dan belasting zouden betalen daar waar die belasting nu niet betaald wordt, moeten wij in hun plaats toch ophoesten aangezien ze dat geld wel degelijk nodig hebben om al die fantasie-uitgiften te kunnen waar maken. Het is misschien een moeilijke rekensom maar als ge het zo bekijkt dost dat koningshuis ons nog een pakske meer dan dat wat ze ons voorschotelen. Zelfde redenering als; ik koop een luxe dure auto, wat kost die mij? Ik kon ook met dat geld een appartementje gekocht hebben dat me maandelijks 500 euro opbrengt. Wanneer ik het geld uitgeef aan die auto kan ik het niet uitgeven aan iets anders. Dus kost die auto mij niet het bedrag van de auto zelf maar dat bedrag + 500 euro, ja toch? Laatst gewijzigd door Garry : 14 november 2013 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er vanaf wat ge onder goede doelen verstaat. Ik denk dat die daar een heel ander idee over hebben. Er voor zorgen dat het in een belastingvrij potje komt om het zo zonder successierechten te kunnen doorschuiven naar hun familieleden is het soort goede doelen van dat soort zweetdieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor discussie vatbaar. Maar daar gaat het hier niet over. Laten we om te beginnen die koninllijke familie afschaffen. Een rechtstreekse besparing van 39 miljoen per jaar, oftewel een miljard euro op 20 jaar. Zonder enig nadeel.
Laatst gewijzigd door Antoon : 15 november 2013 om 00:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |