![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In economisch opzicht zal er weinig aan de hand zijn, want de verstrengeling is enorm en niemand heeft geldelijk belang bij verwijdering van Vlaanderen en Nederland.
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is tamelijk ongewoon en not done om zich zo op politiek niveau zo uit te laten over een ander land (alhoewel ook Wilders bij ons een dergelijk figuur is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is vaak voor eigen politiek gewin, ligt naar mijn idee ook in het verlengde van een Belgicistische attitude en opvoeding. Dat men in later stadium Flamingant is geworden zegt dus helemaal niets. Het is hetzelfde laken een pak.
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
louter met het groot cultuurverschil tussen vlamingen en nederlanders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Om als staat te overleven zal een onafhankelijk Vlaanderen naar grotere bondgenoten zoeken zoals ook wij altijd bondgenoten zoeken die groter zijn dan wijzelf. Nederland is in dit spel enerzijds te groot en anderzijds te klein voor Vlaanderen. Hangt het z'n jas aan de Nederlandse kapstok heeft Vlaanderen weinig speelruimte en wordt er voor hen veelal bepaald. Met slechts een derde in oppervlakte, een derde van het aantal inwoners en een veel kleiner GDP worden ze domweg overvleugeld door Nederland. Nederland kan zich niet veroorloven rekening te houden met Vlaanderen waar het haar belangen uitspeelt in te maken keuzes wat betreft Duitsland, Frankrijk, UK, de US, dan wel Rusland of China. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En ik die dacht dat het een typsch militaire en dus kultuurwillekeurige grens was ten tijde van 1648 toen de Spaanse en Staatse wapens zwegen. Ben IK dus effe verkeerd, zeg....! ![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 november 2013 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Is dat zo? Het is anders wel internationaal tamelijk ongewoon om zich politiek zo uit te laten.
Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() veel hollandse bedrijven die een saturatiepunt hebben bereikt in hun marktsegment proberen deze verder te uit te breiden in Vlaanderen.
Omgekeerd gebeurd dit niet in die mate of nauwelijks..zodoende dat men kan stellen dat Nederland economisch meer afhankelijk is van Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat wordt hier steeds gesteld en een aantal kleine kinderen op dit forum voeden die idee, maar waaruit blijkt dat in het echte leven?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessant...
Als men bijvb. nu doorheen Nederland een oost-west grens zou trekken en we wachten lang genoeg dan is het resultaat binnen pakweg twee eeuwen een kultuurgrens.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
(meen iets van circa 750 NL bedrijven/vestingen in de US) Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik voel daar niets van in mijn omgeving maar het is natuurlijk nooit te laat van eens een onderzoek te doen.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 november 2013 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() In meer of mindere mate. Misschien zou je voorbeeld duidelijker zijn als bijvoorbeeld het oostelijke deel van Nederland bij Duitsland wordt getrokken.
|
![]() |
![]() |