Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2013, 07:41   #141
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Islamofobie integendeel is een provocatieve gewelddaad dat volgens mij bestreden en bestraft moet worden.
Goed zo! Niet versagen, hé! Je komt er nog wel.
Oud 24 november 2013, 07:41   #142
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. U heeft gelijk, dat zo iets gebeurd kan totaal niet, en ik hoop dat ze de daders vinden! Het bekladden van gebedshuizen is wel degelijk een daad van agressie, niet passend binnen deze samenleving.

2. met uw andere opmerking ben ik het echter grondig oneens, islamfobie bestaat niet, en islamcritisisme is vaak terecht en moet kunnen binnen een vrije samenleving.Het is niet omdat een stelletje debielen dit doet, dat u kunt eisen of verwachten dat critici hun mond houden, het leveren van kritiek, ook op religie behoort tot onze cultuur, en droeg bij tot individuele vrijheid en gelijkheid, mensen horen van uw moskee af te blijven, maar u hoort van onze vrijheden af te blijven.
Maar goed, alle gekheid op een stokje.

2. Voil�*. Méér moet dat niet zijn.

Eén van de weinig zinnige posts in deze topic.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 november 2013 om 07:43.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 11:22   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Maar goed, alle gekheid op een stokje.

2. Voil�*. Méér moet dat niet zijn.

Eén van de weinig zinnige posts in deze topic.
Dank u wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 11:29   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk is dit fout. Vandalisme is altijd fout.

Mijn standpunt verschilt van het jouw in die zin dat ik dit geen zwaar vergrijp vind. Ik lees dat de daders nu ineens wèl onmiddellijk zijn opgepakt én vastgehouden. Daarvoor moet je anders al bijna iemand voor vermoord hebben als men je wil vasthouden.

Graffiti is graffiti en hakenkruisen ergens op kliederen is fout.

Mijn voorbeeld uit Nederland toont dat het blijkbaar erger is om voorbij een moskee te rijden zonder iets te doen, dan om een kerk in brand te steken, met ernstige schade als gevolg. het verhaal van de kerk stond één uurtje op het net, dat van de moskee werd breed uitgesmeerd en de niet-dader (die zijn voornemen dus niet had uitgevoerd) kreeg anderhalf jaar cel.

In engeland werden mensen vervolgd omdat ze stukjes bacon voor de deur van de moskee hadden laten vallen... wat een drama zeg! Hak er eentje zijn hoofd af als allah hakmaar volgeling, en je krijgt evenveel pers of boete. Om kinderen te verkrachten kan je je alvast al beroepen op "andere cultuur" en dus worden vrijgesproken.

D�*t is wat me stoort. Het twee maten en twee gewichten gedoe.

En ik vind brandstichting mèt schade ook nog eens erger dan graffiti op de muur en een varkenskop in de tuin.
Maar ik geef toe: neen het is niet oorbaar!

Toch even deze commentaar ook nog vermelden. het zou best wel eens kunnen dat hij gelijk heeft:

en hier heb je dan het onder de mat geschoven verhaal van waarschijnlijk de zoveelste kerk (men gaat nu niet doen alsof dat het enige feit is):

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction
Gelijke maten en gewichten, daar geeft ik je gelijk in, snap trouwens niet waarom je die dader aanhoudt, een verhoor leek me voldoende voor deze feiten, aanhouden doe je maar bij vluchtgevaar of wanneer vrijlating het onderzoek kan bedreigen, lijkt me dus hier overbodig.
Oud 24 november 2013, 11:36   #145
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het in de meeste vrijmetselaarsloges dit ook niet het geval?
Nee, maar wat heeft dit met mijn opmerking over een moskee te maken? Juist ja...
Oud 24 november 2013, 11:39   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1 ding is een feit, vandalisme is iets wat de leefomgeving voor ieder verziekt.

Dat het nu een kerk, een moskee, een school of vuilbakje is. Of zelfs een hagelwitte Feryn garagepoort aan Dewinter zijn huis, dat vernielen of bekladden doet men niet.

Het is trouwens 1 van de misdaden waar een duidelijke straf op geplakt kan worden.

Bof, het is wel verwonderlijk hoe snel de politie hier wel op kan reageren. En hoeveel gemekker er over ontstaat. Waarom? Omdat het een zelfverklaarde aggresieve slachtoffergroep gaat? Troeteltjes van bepaalde politieke groepen?
Oud 24 november 2013, 11:41   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ze niet vergeten, net als mij hebben miljoenen moslims niet meegedaan aan dergelijke rellen, waarom doe je hierover paardekleppen op?
Natuurlijk geloof je mij niet want je hebt onvoldoende contact met een gemiddelde Vlaamse moslim(a) denk ik, je staat er met je neus voor en toch ben je er blind voor.
Dat klopt, wat het niet meedoen aan dergelijke rellen betreft, maar hoevele moslims namen openlijk afstand van die rellen, zonder het vermanende vingertje dat je " respect" moet hebben voor islam en " begrijpen dat een cartoon kwetst en de profeet beledigen " nu eenmaal voor rellen zorgt?

Wakker worden dus , ook de gemiddelde Vlaamse moslim(a)! Het spotten met religie hoort tot onze cultuur en geschiedenis, islam vormt geen uitzondering voor spot en kritiek en geeft daar evenveel reden toe dan andere religies, en van die vrijheden om op allerlei manieren te bekritiseren blijven anderen af, ook moslims!
Oud 24 november 2013, 11:46   #148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moeten onschuldige mensen de verantwoordelijkheid dragen van schuldigen? Heel wat keren hebben de gemeenschappen van deze 3 moskeeën hun afkeur geuit naar alle gewelddaden door moslims, zoiets haalt helaas nooit het nieuws. Zelfs nu nog is hun reactie voor de feiten het volgende:

De imams hebben de mensen opgeroepen tot kalmte’, zegt de Genkse schepen Ali Caglar.

Ge kunt misschien nog iets leren van "barbaren".
Kijk, en daar krijg ik dus iets van! Uw imams hoeven zich niet met openbare orde te bemoeien, daar hebben we politie voor, dus " oproepen tot kalmte" hoeft niet, uw belovigen zijn burgers, de politie en ordediensten treden op wanneer er " kalmte" nodig is en niet uw imam!
Oud 24 november 2013, 11:48   #149
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, en daar krijg ik dus iets van! Uw imams hoeven zich niet met openbare orde te bemoeien, daar hebben we politie voor, dus " oproepen tot kalmte" hoeft niet, uw belovigen zijn burgers, de politie en ordediensten treden op wanneer er " kalmte" nodig is en niet uw imam!
2!!
Oud 24 november 2013, 11:54   #150
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
die van de gevandaliseerde moskeeen zoals in Genk.
Turks dan blijkbaar? Ja, de helft is seculier maar noemt zich nog steeds moslim, dat maakt het niet makkelijker op.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 12:41   #151
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ik mag toch hopen dat de hele wijk zich verzet heeft bij de aanhouding van die kansarme jongeren die wat kattekwaad uithaalden.
Er moet op z'n minst toch 1 agent gewond zijn.

Niet te hard aanpakken, die jongeren, anders radicaliseren ze misschien, aai over hun bolleke, gratis naar de voetbal enzo...

Ohnee wacht ...
Touché.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 13:09   #152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijke maten en gewichten, daar geeft ik je gelijk in, snap trouwens niet waarom je die dader aanhoudt, een verhoor leek me voldoende voor deze feiten, aanhouden doe je maar bij vluchtgevaar of wanneer vrijlating het onderzoek kan bedreigen, lijkt me dus hier overbodig.
Inderdaad, maar dat kan in dit land niet. Een moskee bekladden is den bak, een kerk bekladden is in het beste geval een verhoor. Dat komt waarschijnlijk omdat de eerste slachtoffers onmiddellijk dreigen met de boel plat te slaan en de tweede slachtoffers gewoon berusten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 13:23   #153
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Goed zo! Niet versagen, hé! Je komt er nog wel.
Een fobie is een onterechte vrees. Me dunkt dat er heel wat redenen kunnen aangehaald worden om de islam terecht te vrezen.
Al die poco politiek om hier en daar aan de achterlijkheid toe te geven om de gemoederen te bedaren lost niets op. Eens een bepaalde achterlijke eis is binnen gehaald , volgt er een volgende , nog waanzinniger en nog achterlijker dan de vorige.
Oud 24 november 2013, 13:36   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dikke 3

Niet alleen in België maar ook in Nederland bezondigt men zich aan het overschrijden van deze lijn, de scheiding tussen kerk en staat.

Al ooit geweten dat men bij de pastoor zal te rade gaan om een bende neo-nazi's te stoppen?
Ik heb het hier al eens vernoemd: waarom moest de Nederlandse queen bij een moskee op bezoek gaan theedrinken om de moslims "gerust te stellen" dat de Nederlanders hen niet gingen lynchen nadat een moslim Van Gogh had afgeslacht?
zie je koning flup al bij Léonard binnenstappen om een glaasje wijn te nuttigen als de zoveelst moslimroofoveraller een slachtoffer heeft gemaakt? Gewoon omdat Leonard dan vanop de kansel zou kunnen zeggen dat de koning hem heeft verzekerd dat dit niet meer zal gebeuren?????? halloho?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 14:15   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dikke 3

Niet alleen in België maar ook in Nederland bezondigt men zich aan het overschrijden van deze lijn, de scheiding tussen kerk en staat.

Al ooit geweten dat men bij de pastoor zal te rade gaan om een bende neo-nazi's te stoppen?
Ik heb het hier al eens vernoemd: waarom moest de Nederlandse queen bij een moskee op bezoek gaan theedrinken om de moslims "gerust te stellen" dat de Nederlanders hen niet gingen lynchen nadat een moslim Van Gogh had afgeslacht?
zie je koning flup al bij Léonard binnenstappen om een glaasje wijn te nuttigen als de zoveelst moslimroofoveraller een slachtoffer heeft gemaakt? Gewoon omdat Leonard dan vanop de kansel zou kunnen zeggen dat de koning hem heeft verzekerd dat dit niet meer zal gebeuren?????? halloho?
En daarna begint de imam die oproept tot "kalmte" een politieke carriere, zoals imam Noudin in Antwerpen!
Gelukkig is die man verschillende keren door de mand gezakt!
Oud 24 november 2013, 14:17   #156
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs al zit de gevangenis vol en enkel met moslims, diegene die er niet in zitten en niemand schade berokkenen blijven onschuldige en brave mensen. Islamofoben echter willen geen brave mensen blijven, zo blijkt. Daarom mogen er nog meer gevangenissen komen voor berechtigde islamofoben dan.
Degenen die niet in de gevangenis zitten, dragen een enkelband.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2013, 14:30   #157
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarna begint de imam die oproept tot "kalmte" een politieke carriere, zoals imam Noudin in Antwerpen!
Gelukkig is die man verschillende keren door de mand gezakt!
Vermeersch zou hem voorzeker achterlijk noemen.
Oud 24 november 2013, 16:53   #158
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moeten onschuldige mensen de verantwoordelijkheid dragen van schuldigen? Heel wat keren hebben de gemeenschappen van deze 3 moskeeën hun afkeur geuit naar alle gewelddaden door moslims, zoiets haalt helaas nooit het nieuws. Zelfs nu nog is hun reactie voor de feiten het volgende:

De imams hebben de mensen opgeroepen tot kalmte’, zegt de Genkse schepen Ali Caglar.

Ge kunt misschien nog iets leren van "barbaren".
Waarom moet de imam oproepen tot kalmte als het onschuldige burgers zijn? Daarmee zet je net aan tot een tegenreactie en zorg je dat de schuld toch bij de oorspronkelijke vandalen plaatst.

Heeft er iemand hier opgeroepen tot kalmte als christelijke begraafplaatsen beklad en vernietigd werden?
... als moslims een spreker in de universiteit beledigde en bedreigde?
... als moslims weer eens de joden beledigen en bedreigen?
... als moslims de bakermat van het christendom proberen te veroveren?
... als moslims de eeuwenoude boedhabeelden in Afganistan hebben vernietigd?

Nee, dat is blijkbaar enkel nodig bij moslims.
Oud 24 november 2013, 17:09   #159
BonBon
Banneling

Standaard

Een Belgisch/Turkse betoging tegen terrorisme in 2011

http://www.hbvl.be/limburg/genk/turk...-van-genk.aspx

Natuurlijk grijze wolven tegen de Koerden, dat is voor hen terrorisme als die zouden durven terug vechten.
Oud 24 november 2013, 17:19   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kardinaal Leonard van België veroordeelt zondag in een persbericht de "verwerpelijke daden van racisme,christofobie en vandalisme" tegen verschillende kerken in Vlaanderen.

"Deze onaanvaardbare feiten zijn tegengesteld aan de waarden van respect en tolerantie eigen aan de meerderheid van de Belgische burgers, van welke etnische of religieuze achtergrond ook", aldus de kardinaal, het hoogste overlegorgaan van de katholieke religie in ons land.

De feiten zijn schokkend. De kardinaal roept op "tot kalmte en vraagt de katholieken niet te reageren op de provocatie tenzij via vredevolle en wettelijke procedures zoals het KATHOLICISME(!!!) het voorschrijft (*)."

De kardinaal is overtuigd dat "haat het gevolg is van onwetendheid en nodigt de leiders en gelovigen van de kerken van Genk uit hun deuren te openen voor hun moslim buren in een geest van vrede en tolerantie." Openheid en dialoog zijn de enige wegen naar het harmonieuze samenleven, besluit het persbericht. Ook wordt extra aandacht besteed aan het verkeerdelijk gebruik van kerken als openbare toiletten.
(*) dus niet op de manier zoals de BELGISCHE WET het voorschrijft!

aangepaste versie te lezen op : http://www.vandaag.be/binnenland/140...amofobie-.html

ze hebben gvd een varkenskopke op de moskee gespoten!!! mogen we nu reclameren telkens we beledigende graffiti zien?

Mogen we ons aan branden auto's verwachten? Dat is toch hun gewoonte in de donkere wintermaanden hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 november 2013 om 17:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be