![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Is die foto in je laatste bericht een kerktoren, xenophon?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een confronterende, doch juiste vergelijking.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand wordt er verhinderd om zijn opperkabouter te aanbidden. En intussen hoeven mensen die vrij willen zijn van godsdienst wat minder aan te kijken tegen die opdringerige symbolen van onderdrukking en complete absurditeit.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() je ziet dan ook wie de meeste stemmen krijgen.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, diegenen die niet aan de macht mogen komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zou in de grondwet vooral moeten staan hoe de overheid in verhouding staat met het volk en moeten er bepaalde grondwaarden in staan. Deze grondwet mag dan ook pas gewijzigd worden met bijzondere meerderheden ed. Niet alles hierover moet kunnen gewijzigd worden door referenda maar toch moeten er ook zaken wel kunnen gewijzigd worden door referenda. een voorbeeld is bv de toetreding tot de EU, een referendum lijkt me noodzakelijk. Alle andere wetten, die maw vooral de verhouding tussen de mensen regelen, moeten kunnen onderhevig zijn aan referenda. Een gewone meerderheid is dan ook voldoende. Hier kan de stem van het volk zeer nuttig zijn. Dat kan gaan over lokale zaken (moet er een weg komen op een bepaalde plaats, moet er een zwembad gebouwd worden,.....) tot nationale zaken (drugs, homohuwelijken,...). Ik zie niet in waarom dit geen nuttige aanvulling kan zijn van een representatieve democratie. Je gaat altijd grijze zones hebben, valt bv de bouw van een minaret onder godsdienstvrijheid of niet? Daarover zou dan een speciale rechtbank moeten kunnen over oordelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de vraag is waarom er zoveel weerstand is in België hierover? en dat bij alle politieke partijen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het principe, zeker en vast. Ik ben wel geen fetisjist van het referendum. Als het er is, des te beter, als het er niet komt, ga ik daar mijn slaap niet voor laten. Want ik blijf wantrouwig tegenover wat men te gemakkelijk "de wil van het volk", of "de wil van de meerderheid" noemt.
Ik heb veel meer bedenkingen bij de manier waarop onze "parlementaire democratie" werkt en door de particratie steeds verkracht wordt. Dit oplossen lijkt mij een grotere prioriteit. Kan het referendum daar een deel van zijn? Misschien, ik weet het niet. Citaat:
![]() Wat ik wel vaststel, is dat de politiek nogal vaak denkt te weten wat "het volk wilt" en wat "het volk niet wilt". En politici worden niet graag op fouten gewezen. Ik vermoed dat dit een stukje van het antwoord is.
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals een bewijs dat de kans veel groter is dat schending van mensenrechten en individuele vrijheden plaatsvinden in autocratische landen dan in democratische(re) landen. De kans dat dergelijke situaties ooit in Zwitserland, na een referendum, zullen ontstaan is zo goed als nihil. Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 november 2013 om 21:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van het eerste referendum weet ik niet wat de uitslag is of zal zijn, het 2e is al een paar keer afgekeurd en dat zal wel opnieuw gebeuren en ik verwacht hetzelfde lot voor het derde. Referenda zijn niet perfect maar ik heb oneindig meer vertrouwen in mijn medeburgers dan in een schare beroepspolitici... Een stevige republiek met daarbinnen referenda lijkt me zowat het beste.
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Grijze zones zullen er idd zijn, maar het aan een rechtbank toevertrouwen? Nee dank u. Dat is simpelweg de deur wagenwijd openzetten voor de geleidelijke verkrachting van het recht. Denk maar aan de veelal nefaste invloed van het amerikaans hooggerechtshof op hun grondwet.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft kan en mag door wie dan ook naar hartenlust worden afgeweken van de 'klassieke' 'Westerse' indeling van het muzikale materiaal, te weten: do re mi fa sol la ti + kruizen en mollen. Uiteraard hoeft dat nog niet te betekenen dat 1) zulks op om het even wélk moment van de dag/nacht kan en mag gebeuren en 2) zulks aan om het even wélke geluidssterkte kan en mag gebeuren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |