![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Zei hij in een heldere vlaag van introspektie....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie zich hier als bemoeizuchtige presenteert ,kan toch een ander niets verwijten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Uw lofzang op Belgie maakt op mij geen indruk. Natuurlijk interesseert het Nederland niet hoe Belgie verder gaat. Nederland heeft al 400 jaar niets van de Vlamingen kunnen verwachten. Vlamingen hebben tot op de de dag van vandaag altijd de kant van de Latijnse landen gekozen. Logisch dat Nederlander daar totaal geen interesse meer voor hebben. Nederland is een Noord Europees land en heeft daar haar overeenkomsten en bondgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij opvalt en zelfs verbijstert, Adrian, is de wijze waarop ge dat hier als een mantra herhaalt, een verstokte Belgicist als Everytime in de rede vallend.....
En dat dan nog wel voor een Nederlander!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 februari 2014 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij stelt hij niet meer dan wat de huidige situatie is. België is een staat zoals ook Zwitserland een staat is met meerdere culturen en talen. Voor een Nederlander? Wel, al was ik uit Nicaragua dan verandert er niets aan de staat België zoals deze nu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat is onze relatie dus pertinent niet. Vol met emotie en passie. Onze relatie is anders als bijvoorbeeld Nederlanders en Engelsen. Die emotie zie je zowel bij voor als tegenstanders van hereniging. En de taal is van ons allen. En daar komt ie weer, de taal is gans het volk. Onafhankelijk van staatkundige structuren. .
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 februari 2014 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 februari 2014 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 februari 2014 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 26 februari 2014 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 februari 2014 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als Belgicist zou u moeten weten dat zakendoen en een goede persoonlijke relaties vaak samen gaan. En er zijn heel wat van zulke goede relaties.
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U vergist opnieuw, maar dat geeft niet.
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan u alvast een goed aanraden waarin dit heel duidelijk staat beschreven. Gestaafd door uittreksels uit allerlei historische documenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat respecteer ik.
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We moeten dus helaas besluiten dat Mauste over dat onderwerp volslagen leek is maar desondanks het niet alleen nodig vindt van hier daarover de les te komen spellen, maar anderen bovendien nog eens verwijt er niets over te weten. ![]() En kijk, de ironie wil nu net dat uitgerekend diegene ons verwijt van arrogant te zijn.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 februari 2014 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
(P.S. Mauste heeft wel tijdens zijn academische opleiding filologie 4 jaar lang geschiedenis gestudeerd. Welke deskundigheid leggen jullie voor buiten jullie aftandse, rancuneuze clichés over de francofonie?) |
|
![]() |
![]() |