![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() "Had", ja. Maar aan andermans citaten te zien lijk je met gefaalde trolpogingen geminderd te zijn.
Zelfhaat? Ach, wees niet zo streng voor jezelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo heb je aftelbare oneindigheid: een verzameling bevalt dan evenveel elementen als de natuurlijke getallen (1,2,3, ... ). De verzameling gehele getallen Z heeft bijvoorbeeld evenveel elementen als de verzameling natuurlijke getallen: Stel voor alle even natuurlijke getallen dat de bijectie F(n) van N naar Z als volgt verloopt: n even: F(n) = n/2 n oneven: F(n) = - (n-1)/2 Vul wat natuurlijke getallen in en je zult zien dat je alle gehele getallen kunt verkrijgen. Voor alle rationale getallen (dus ook breuken) kan men een gelijkaardige bijectie maken. Voor de reele getallen R, is het niet zo: tussen alle rationale getallen (breuken) zijn er oneindig veel getallen die niet vanuit een simpele bijectie uit N verkregen kunnen worden. Er zijn dus meer reele dan natuurlijke getallen, en toch zijn beide getallenreeksen oneindig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nee, ik heb een hekel aan mensen die niet consequent zijn . Je kunt toch wel lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit een brief van de Cherokee indianen gericht aan de vreemde landrovers:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 december 2013 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Ik ben slecht vertrouwd met het concept van het categorische imperatief. Filosofie lezen is iets wat ik niet goed kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat namelijk geen getal groter dan oneindig. Als de reële getallenreeks oneindig is kan de natuurlijke getallenreeks niet groter zijn dan de reële getallenreeks. Lijkt me zo. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 december 2013 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bon. Om even te recapituleren. Ik zette je op de negeerlijst omdat je pogingen tot trollen pijnlijk slecht waren, en je eigen argumenten simplistisch waren. Ik haalde je van de negeerlijst omdat ik (schijnbaar verkeerdelijk) de indruk kreeg dat daar beterschap in gekomen was, en plaatste een bericht (met een mooi lachertje) als teken van welwillendheid. Er een tekeningetje bij maken zou me beledigend lijken, maar gezien je simplistische redenering was het een vergissing om dat niet te doen. Gezien je simplistisch denken zag ik er geen reden toe om iets meer te zoeken achter de tekst "Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die niet consequent kunnen zijn", en kan de enige conclusie, in jouw simplistische denkwijze, maar zijn dat jij de inconsequente persoon bent. Dat je op mij doelde was ondanks de totale verkeerde interpretatie wel duidelijk, hoor. Dat mijn teken van welwillendheid wordt gerepliceerd met een nieuwe trolpoging, is dat ook. En ja, het voortdurend gebruik van het woord "simplistisch" is een provocatie. Ach, hoe uiterst vulgair. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Je lijkt op Immanuel Kant. Je praat veel maar zegt erg weinig. Wel een leuke poging om enigszins interessant over te komen. Maar zet je mij wel weer even op de negeerlijst? Alvast bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een filosofisch jasje voor een oud en vrijwel universeel recept om een samenleving leefbaar te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een concept waarvoor andere regels gelden dan voor getallen. En inderdaad: past men gewone getalregels erop toe lijkt het absurd. Wat de aftelbare en overaftelbare oneindigheden betreft, dit is een vrij goed bestudeerd wiskundig concept, namelijk cardinaliteit van een verzameling. Het is wiskundig wel degelijk aantoonbaar dat R meer elementen dan N heeft. http://en.wikipedia.org/wiki/Cantor%...gonal_argument Het bewijs is redelijk omslachtig om hier uit te typen, maar in die fomulering van Cantor redelijk intuitief. Als je niks vindt, wil ik wel een goede uitleg op het internet voor je zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ja?
Citaat:
Citaat:
Nee hoor. Je valt uit je rol. Wees toch eens wat consequenter. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 7 december 2013 om 17:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nee. 3: Ik zet je niet op de negeerlijst. 4: Ik zou het fijn vinden als je dat toch zou doen. 5: Ik heb geen rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me er meer in dienen te verdiepen, maar wil daar op dit moment niet de tijd voor nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Neem jij jezelf dan in ruil ook in situaties van koppigheid meer serieus?
Waarom namedrop je dan Kant? Waarom moet ik dat dan wel doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Waarom niet? (onnozele vragen krijgen onnozele antwoorden). 3: Omdat je dat al had gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maakte de associatie tussen Kant en fractals. Op die wijze geraakte Kant betrokken in de discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |