![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou daar niet veel minder voor terug krijgen dan nu. Degenen die op de sociale zekerheid leven daarentegen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nope, dat is geen toeval. De 12 miljard euro transfers die Vlaanderen geeft, gaan niet naar de Waalse werkman. Die dienen gewoon om de verspilling van de Belgische PS-staat in stand te houden, een verspilling die wel voor een groot deel in Wallonië gebeurt. Als die jaarlijkse 12 miljard extra efficiënt zouden worden besteed, krijg je een land dat bvb even goed zou scoren als een Scandinavisch land.
Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 januari 2014 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() En hoe denkt u dat die corrupte franstalige politici aan de macht zijn kunnen blijven? Alles wat er, federaal of bij hen verkeerd ging was toch de fout van de egoïstische Vlaamse meerderheid waar die arme franstalige minderheid niet tegenop kon en die hen arme franstaligen niets gunden. Is het niet geweten dat in een land met een externe vijand men alles van de bevoking gedaan krijgt? Hier in Belgique hadden ze geen externe vijand nodig, de Vlamingen voldeden voor die functie opperbest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De guillotine staat klaar voor een aantal traditio's. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je dat al die corrupte "vlaamstalige" politici aan de macht kunnen blijven? Wat modder smijten naar elkaar en de grote massa trapt erin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het huis is op dit ogenblik nog het enige waar je ongeveer een vaste waarde kan opplakken. Neem je nu een bestaand huis op een bouwgrond, kom je ook altijd goedkoper uit dan door eerst bouwgrond te verwerven en er dan zelf alles volgens je eigen indeling en materiaalkeuze op te bouwen. Het enige verschil met vroeger is, dat iedereen meer uitgeeft aan bouwmaterialen, verplichte dak, vloer en muur isolatie en keukeninrichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou dan ook niet alleen de Waalse politici de schuld geven, doch ook de Vlaamse. Het is populisme pur sang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hierdoor staan zoveel huizen leeg dat ze niet eens gratis kwijtgeraken. Er zijn duizenden dorpen die leeggelopen zijn ; waar zelfs geen bakkers, dokters, kruidenierszaken, ... meer zijn. Dit fenomeen is zich ook naar onze contreien aan het verplaatsen (Nederland, België, ...) waar gepensioneerden definitief het land verlaten voor zonnige en goedkope landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jullie arrogantie heeft soms het omgekeerde effect op potentiele kiezers. Het zou wel eens op een koude douche kunnen uitdraaien. Ik veeg er vierkant mijn kloten aan wie wint want het zijn toch allemaal zakkenvullers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zeer veel door de Belgische traditionele particratie aangestelde politici zakkenvullers zijn, valt niet te ontkennen. Het eigen partijprogramma wordt zelfs verloochend om de 'postjes'. Anderzijds zijn er enkele min of meer idealisten (groot woord), zowel links als rechts, die dat niet doen of hiertoe de gelegenheid niet hadden. Ik neem aan, dat volgens u een diepgroene of bloedrode strekking geen oplossing biedt, gezien de catastrofen die dit overal (mondiaal) veroorzaakte. Aan de centrum-rechtse kant zijn er echter niet-traditionele partijen, die wel uitzicht bieden op een betere en democratischere staatsorganisatie en een vrijer economisch bestel, dat de welvaart voor iedereen kan bestendigen en vergroten. Het heeft wel zin een weloverwogen keuze te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Belgische politiek heeft me ooit maar één politieker kunnen verleiden en dat was de jonge Verhofstad. Hij hing ook een zuiver liberalisme aan, wat ik nu nog altijd doe.
Helaas door politiek realisme is Verhofstad naar een soort liberaal links opgeschoven, ver weg van zijn vroegere mentors Reagan en Thatcher. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou je ons een groot plezier kunnen doen door op 25 Mei op de N-VA te stemmen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb een probleem met hun haat tegenover de Franse cultuur. Ik gebruik in mijn dagelijkse omgang vlaams-nederlands,enfin dat is ook een mengelmoes engels en frans maar mijn eerste taal om te lezen en te denken blijft frans. Dat is mijn vrijheid, daar beslist geen enkele kerktoren politieker over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze afkeer is echter ongegrond ,daar de N-VA niets heeft tegen de Franse Cultuur op zich,maar dat ze enkel de Nederlandstaligheid van Vlaanderen wil beschermen. Wat U in Uw dagelijkse omgang spreekt is natuurlijk Uw keuze,zolang U maar de taalwetten naleeft . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |