Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2014, 01:00   #141
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook in Zwitserland hebben ze die +/- 100.000 Serviers niet echt nodig.
De toevloed is te groot. Het niveau v.h. onderwijs gaat achteruit, niet-EU burgers profiteren in de Zwitserse ziekenhuizen (zoals hier), de huurprijzen gaan omhoog, enz...
Momenteel zijn er geen limieten.
De regering is een brug te ver gegaan met de immigratie.
De Zwitsers hebben een Maggie De Block nodig !
Waarom?is daar dan ook een werkende aangepaste afghaan die moet verwijderd worden?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 01:37   #142
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Wou jij daar een nachtwinkel openen schat?
Ik denk ze van plan was daar een ander soort nachtwinkel te openen. De enige vergelijking tussen de 2 soorten winkels is dat ze beide een "etalage" hebben.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 01:48   #143
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Heerlijk dit. Mijn avond kan in elk geval niet meer stuk. Ik jubel bij die zure gezichten van de euromaffia, Verhofstadt, Barosso, de ''dwijl'' en de kindermisbruiker Cohn Bendith. Toch 1 land dat de Schumanmaffia durft tegen te spreken...
Ik vind het ook goed alhoewel dat ik toch iets meer dan 50,3 % had verwacht. Maar ja hoeveel van die 49,7 % zijn daar echte native Zwitsers van ? Een van de redenen trouwens waarom het VB het zo slecht deed de voorlaatste gem. verkiezing in A. Hoe meer vreemd gespuis hoe slechter het idd. voor de rechtse partijen is (doorgaans de partijen die bruine kultuurverrijkers niet zo zien zitten).
Oud 11 februari 2014, 02:05   #144
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is alsof iemand ongastvrij is omdat hij zijn voordeur niet permanent wagenwijd open laat staan.
Het is verloren moeite om dat telkens aan Everytime trachten uit te leggen. Hij is het soort mensen van de gekende politieke strekking die bij wijze van spreken nog zijn eigen dochter zou buiten kieperen om een vreemdeling binnen te pakken. Het tegenovergestelde van eigen volk eerst, dus vreemd volk eerst no mather what.
Citaat:
Moest men eenzelfde referendum in België, Nederland, of Duitsland organiseren dan zou het resultaat waarschijnlijk hetzelfe geweest zijn.
Daar ben ik ook vast van overtuigd.
Oud 11 februari 2014, 02:11   #145
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
50,3% hebben JA gestemd. Zelfs als ze gewonnen hebben, is het een zeer kleine overwinning en het toont meer dan duidelijk dat niet iedereen in Zwitserland er mee akkoord gaat.
Hoe dom ! Nu zijn er dat idd slechts 50,3% laat ze een paar jaar wachten en de druk op de ketel nog wat verhogen en nog meer van hetzelfde soort vreemdelingen binnenhalen (nog meer moslims bvb.) en wat denk je dan ? zal het dan meer of minder dan 50,3% worden ?
Oud 11 februari 2014, 05:45   #146
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is dus niet het geval. De EU staat nu voor het voldongen feit dat zwitserland terug het recht opeist quota in te voeren. Daar kan de EU niks meer aan veranderen.

Ze kunnen natuurlijk het gewoonlijke ritueel van dreigen met allerlei rampen opvoeren, sancties tegen zwitserland gaan treffen of wie weet zelfs een invasie proberen maar voor zover ik de rechtsorde van Zwitserland begrijp staan de resultaten van bindende referenda boven wat er al dan niet van verdragen is afgesloten.

I.e. tenzij een nieuw referenda dit resultaat zou ongedaan maken heeft de EU hier alle bedreigingen van haar leiders ten spijt niks meer in te zeggen.

In die zin is het meest veelzeggende dat 'onze' leiders ipv de uitslag van een democratisch referendum te respecteren en constructief naar een oplossing te zoeken, zich vooral bezig houden met dreigen en chanteren.

Maar zo kennen we ze natuurlijk al langer.
Het recht om terug quota in te voeren is een verbreking van een clausule van het verdrag en gezien in het verdrag dat de Zwitsers getekend hebben staat dat als één clausule verbroken wordt, alle clausules verbroken worden is het verdrag verbroken. Dat is een feit, een voldongen feit. Met dreigen en chanteren heeft dat niets te maken. Bezin voor je een verdrag tekent.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 05:53   #147
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik vind het ook goed alhoewel dat ik toch iets meer dan 50,3 % had verwacht. Maar ja hoeveel van die 49,7 % zijn daar echte native Zwitsers van ?
Vreemdelingen hebben in CH geen stemrecht. En de Zwitserse nationaliteit verkrijg je niet zo eenvoudig.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 05:57   #148
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In internationale verdragen staan clausules. Die lees je best voor je die tekent, die contesteer je niet achteraf. Het referendum had moeten plaats hebben voor het verdrag werd ondertekend, niet jaren daarna. Alleen op het moment van de ondertekening waren de onmiddelijke voordelen, waarvan de Zwitsers geprofiteerd hebben, groter dan de mogelijke nadelen. We hebben Blocher toen ook niet gehoord ...
Er is ook vooraf een referendum geweest. Over internationale verdragen wordt er altijd een referendum gehouden.
De punten die nu ter discussie staan zijn:
- In hoeverre heeft de regering toen de bevolking correct geïnformeerd.
- Kan Zwitserland de in de verdragen overeengekomen mogelijkheid om contingenten in te voeren ook effectief gebruiken. Of moet er inderdaad een nieuw verdrag onderhandelt worden.
... repeat ...
Oud 11 februari 2014, 06:01   #149
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Er is ook vooraf een referendum geweest. Over internationale verdragen wordt er altijd een referendum gehouden.
De punten die nu ter discussie staan zijn:
- In hoeverre heeft de regering toen de bevolking correct geïnformeerd.
- Kan Zwitserland de in de verdragen overeengekomen mogelijkheid om contingenten in te voeren ook effectief gebruiken. Of moet er inderdaad een nieuw verdrag onderhandelt worden.
Als ze contingenten eisen die voor bepaalde Europese landen van de Unie nadeliger zijn dan voor andere, lijkt mij dat heel moeilijk aanvaardbaar voor de Unie.
Oud 11 februari 2014, 06:53   #150
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als ze contingenten eisen die voor bepaalde Europese landen van de Unie nadeliger zijn dan voor andere, lijkt mij dat heel moeilijk aanvaardbaar voor de Unie.
In feite kan Zwitserland nog tot 31 mei eenzijdig weer contingenten invoeren, zonder het verdrag te verbreken...
Maar opzeggen kan natuurlijk wel. En de EU kan ook altijd eenzijdig besluiten om een verdrag weer op te zeggen. En dan zal er wel iets nieuws onderhandelt worden.

Dat de unie geen verdrag zal aanvaarden dat de leden ongelijk behandelt is niet bij voorbaat gegeven. Per slot van rekening heeft ze immers dergelijke verdragen ook in het verleden aanvaard. En de verdragen zijn eigenlijk gesloten met individuele lidstaten. Ik vraag me af wat er gebeurt indien sommige landen er voor zouden kiezen om hun verdragen met Zwitserland niet op te zeggen...

Vergeet verder ook niet dat het vrije verkeer van personen tussen de EU en CH eigenlijk ten nadele van de EU is. Dat Zwitserland productieve, hoog opgeleide werknemers kan importeren uit de hele EU is goed voor het land, maar niet voor de EU. Of denk je dat Duitsland werkelijk graag elk jaar een paar tienduizend goede belastingbetalers ziet vertrekken?

De immigratie beperken is slechter voor Zwitserland dan voor de EU. Ik vindt het persoonlijk jammer dat dit volksinitiatief het gehaald heeft. Maar ik vindt het goed dat de bevolking hier over mag beslissen.

Maar aangezien het uiteindelijk Zwitserland is die hier in zijn eigen vel snijdt zie ik de EU nog niet zo rap represailles nemen. Denk je echt dat de EU haar economische belangen gaat riskeren omdat uit de EU vluchten voor haar burgers opeens een beetje moeilijker is geworden?

Dus uiteindelijk zal er gewoon weer een contingentering komen, zoals vroeger. En de EU gaat dat accepteren. En migreren naar Zwitserland dat zal gewoon mogelijk blijven. In het verleden waren er periodes dat zelfs meer mensen naar Zwitserland migreerden dan nu, en dat met beperkingen. In Zwitserland zijn productieve individuen altijd welkom geweest.
... repeat ...
Oud 11 februari 2014, 08:50   #151
Remspoortobback
Banneling

Standaard

De brulaap van de VLD is geestig
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 08:52   #152
cato

Standaard

Citaat:

Maar aangezien het uiteindelijk Zwitserland is die hier in zijn eigen vel snijdt zie ik de EU nog niet zo rap represailles nemen. Denk je echt dat de EU haar economische belangen gaat riskeren omdat uit de EU vluchten voor haar burgers opeens een beetje moeilijker is geworden?

Dus uiteindelijk zal er gewoon weer een contingentering komen, zoals vroeger. En de EU gaat dat accepteren. En migreren naar Zwitserland dat zal gewoon mogelijk blijven. In het verleden waren er periodes dat zelfs meer mensen naar Zwitserland migreerden dan nu, en dat met beperkingen. In Zwitserland zijn productieve individuen altijd welkom geweest.
De EU gaat dat niet accepteren!

De EU kan Zwitserland niet anders behandelen dan haar lidstaten.
Ongelijke behandeling zou een schandaal zijn!

Daarom ,de EU zal de verdragen met Zwitserland moeten opzeggen.
De Zwitsers die in de EU landen werken ,kunnen beter zo snel mogelijk weer vetrekken naar hun eigen land.
Ook de werknemers uit EU landen in Zwitserland zullen weer het land uit moeten.

Ieder besluit heeft zijn consequenties ,ook voor Zwitserland.

Laatst gewijzigd door cato : 11 februari 2014 om 08:53.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 09:23   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Kom, kom.

De Zwitserse overheid heeft 3 jaar de tijd om het initiatief door te voeren als wet. En de exacte hoogte van de quota moet nog worden vastgesteld. De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Verhofstadt zegt ook: ‘We nodigen Zwitserland uit om met de hulp van de Europese Unie een snelle oplossing te vinden vooraleer deze delicate situatie uit de hand dreigt te lopen.’
Bron:
lol ... SVP maakt in Europa deel uit van dezelfde fractie als ... Guy Verhofstadt
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 09:25   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik snap het niet, is democatie nu goed of niet goed?
lol

democratie lijkt in elk geval niet heel Europees meer
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 09:36   #155
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De EU gaat dat niet accepteren!

De EU kan Zwitserland niet anders behandelen dan haar lidstaten.
Ongelijke behandeling zou een schandaal zijn!

Daarom ,de EU zal de verdragen met Zwitserland moeten opzeggen.
De Zwitsers die in de EU landen werken ,kunnen beter zo snel mogelijk weer vetrekken naar hun eigen land.
Ook de werknemers uit EU landen in Zwitserland zullen weer het land uit moeten.

Ieder besluit heeft zijn consequenties ,ook voor Zwitserland.
Nadenken is blijkbaar te veel gevraagd...
... repeat ...
Oud 11 februari 2014, 09:37   #156
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol ... SVP maakt in Europa deel uit van dezelfde fractie als ... Guy Verhofstadt
Sinds wanneer zitten er Zwitsers in het Europees parlement?
... repeat ...
Oud 11 februari 2014, 10:48   #157
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
Ja daarom ben ik in thailand gaan wonen,omdat ik vreemde mensen niet kan uitstaan ,ik ben met een exotische dame gehuwd ,ik zal een masochist zijn zeker?man hoepel toch op met uw xenofobie
Denkt u dat zij in Thailand blij zijn met die blanke hoerenlopers? U moet blijkbaar helemaal naar Thailand en 'koopt' u daar een vrouw. Denkt u echt dat die jonge vrouwen daar op een oude verlepte blanke zitten te wachten, behalve wanneer zij geld krijgen. In België zou u nooit dergelijk bereidwillig vrouwke vinden, omdat uw kapitaal niet groot genoeg is.
Oud 11 februari 2014, 10:51   #158
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
50,3% hebben JA gestemd. Zelfs als ze gewonnen hebben, is het een zeer kleine overwinning en het toont meer dan duidelijk dat niet iedereen in Zwitserland er mee akkoord gaat.
Dat vind ik eigenlijk niet, ik ga er van uit dat onder de neen-stemmers veel mensen gevallen zijn voor de angstzaai-truuk en de oproep van alle partijen om neen te stemmen.
Dus, ondanks alles stemt nog steeds meer dan de helft van de mensen JA.
Oud 11 februari 2014, 11:08   #159
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het is triestig gesteld met uw kennis van de Europese Unie ...
Oud 11 februari 2014, 12:19   #160
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een simpel voorbeeld. De Pharma-industrie is één van de grootste sectoren in Zwitserland. Om medicamenten te kunnen verkopen in de Europese Unie moet je een accredidatie voor die geneesmiddelen krijgen van de EMEA in Londen, een Institutuut in handen van de Europese Unie. Dat zal "plots" veel moeilijker en langzamer gebeuren, zo langzaam dat hun nieuwe producten al lang concurrenten hebben gekregen op de Europese markt.
Laat me niet lachen, ieder land voor zich bepaalt wat er aan geneesmiddelen binnenkomt. En van de Britten hoeft de EU niet veel steun te verwachten. De patenten van de meeste Pharma industrieën strekken zich uit over vele landen op alle continenten.

Brussel kan onmogelijk export van medicijnen stoppen. Alleen nationale overheden kunnen medicijnen van de markt afhalen als daar reden toe bestaat. Laat verder ook opnieuw zien dat Brussel alleen een bureaucratisch
obstakel is en dat we er prima buiten kunnen.
Hoe eerder Brussel gesloopt wordt hoe beter het voor de burgers in alle landen is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be