Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2004, 11:49   #141
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Klopt, ook niet vergeten trouwens dat in de middeleeuwen het hier zo warm was dat er hier wijn kon verbouwd worden... Het is hier trouwens ooit ook tropisch geweest, savanne, steppe, ijsvlakte...
men verbouwt hier tegenwoordig ook wijn

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 11:50   #142
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen, frieten zijn zo belgisch als een dakvenster : de friet heeft zijn oorsprong in de maasvlakte waar men oorspronkelijk, voor de aardappel, kleine visjes frituurde. De naam 'french fry' stamt trouwens uit woI toen engelse officieren de bereidingswijze overnamen van enkele franstalige belgische officieren en hen voor Fransen aanzagen. Uwe friet is dus waals, nen biefstuk kunt ge overal eten.

Ik eet trouwens toch liever stoofkarbonaden....
In fact, the explanation is quite simple: in English, 'to french' means (or at least meant) 'to cut into lengthwise pieces'. You probably know 'frenched beans'. So logically, French Fries is short for 'frenched and fried potatoes'. In fact, the English call them 'chips', a word which has a similar meaning (a chipped piece of wood).

http://www.belgianfries.com/index.cfm?Module=histor1

Des te meer reden om je een kriek te lachen met die Amerikanen en hun "freedom fries"
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 10 september 2004 om 11:51.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 11:51   #143
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Misschien omdat ze dan zelf kunnen beslissen wanneer de dijken moeten opgehoogd worden zonder het aan Elio te moeten vragen.
dat zullen al serieuze dijken moeten zijn
nogmaals, ik hoop dat niks van al dit zal gebeuren (splitsing/overstroming)
ik vind het wel bizar dat les flamingants niet inzien dat een vlaanderen dat tot de noordzee behoort maar weinig meerwaarde biedt
Oud 10 september 2004, 11:51   #144
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL

je snapt het niet he???
Jij wel?
Oud 10 september 2004, 11:51   #145
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit over paalwoningen geleerd ?
toch wel
ooit over vooruitgang gehoord ?
Oud 10 september 2004, 11:52   #146
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel als je eruit wil afleiden dat het allemaal wel zal meevallen, dat er niks nieuws onder de zon is

we zijn met veel meer dan ooit tevoren, en het klimaat verandert sneller dan ooit tevoren
uitspraken als "het was hier vroeger ook kouder of warmer" zijn simpele irrelevanties
integendeel. als het gebeurde zonder veel mensen, is het dus een natuurlijke evolutie.

Oud 10 september 2004, 11:52   #147
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wel?
ja: ik gaf je een andere absurde vorm van "patriottisme"
deze vorm vond jij blijkbaar ook absurd, hoewel je niet inzag dat ik het ironisch bedoelde
Oud 10 september 2004, 11:52   #148
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat zullen al serieuze dijken moeten zijn
nogmaals, ik hoop dat niks van al dit zal gebeuren (splitsing/overstroming)
ik vind het wel bizar dat les flamingants niet inzien dat een vlaanderen dat tot de noordzee behoort maar weinig meerwaarde biedt
Waarom krijgen we het dan niet van jullie? Of kunnen jullie niet verder zonder de miljardenstroom?
Oud 10 september 2004, 11:54   #149
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
integendeel. als het gebeurde zonder veel mensen, is het dus een natuurlijke evolutie.
dat kan zijn, ik weet het niet

ik heb het enkel over de gevolgen voor vlaanderen, 1 van de dichtsbevolkte gebieden ter wereld
ik moet spontaan aan bangladesh denken eigenlijk: dichtbevolkt en voortdurend overstroomd worden
Oud 10 september 2004, 11:54   #150
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom krijgen we het dan niet van jullie? Of kunnen jullie niet verder zonder de miljardenstroom?
van mij mag het hoor! als een meerderheid der vlamingen dit wil, no problem
zelf zou ik echter tegen stemmen
Oud 10 september 2004, 11:55   #151
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat die geitewollen sokken niet begrijpen is dat de mens een onderdeel van de natuur is en zijn vervuiling ook. Daardoor is de "global warming" een onderdeel van een natuurlijk proces. Ik vind het trouwens straf dat dat aantal meters dat de Noordzee gaat stijgen steeds varieert. Van een halve tot meer dan 10 meter, alles is al mogelijk geweest. Het lijkt wel een beetje op dat weerbericht : wisselvallig met af en toe een bui, daar kan je ook alles van maken.
Oud 10 september 2004, 11:58   #152
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die geitewollen sokken niet begrijpen is dat de mens een onderdeel van de natuur is en zijn vervuiling ook. Daardoor is de "global warming" een onderdeel van een natuurlijk proces. Ik vind het trouwens straf dat dat aantal meters dat de Noordzee gaat stijgen steeds varieert. Van een halve tot meer dan 10 meter, alles is al mogelijk geweest. Het lijkt wel een beetje op dat weerbericht : wisselvallig met af en toe een bui, daar kan je ook alles van maken.
inderdaar, daar gaan we akkoord

echter, voor de eerste maal in de geschiedenis is een dierensoort zich hiervan bewust
dit alleen maakt het al een opmerkelijke situatie
Oud 10 september 2004, 12:01   #153
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat kan zijn, ik weet het niet

ik heb het enkel over de gevolgen voor vlaanderen, 1 van de dichtsbevolkte gebieden ter wereld
ik moet spontaan aan bangladesh denken eigenlijk: dichtbevolkt en voortdurend overstroomd worden
verschil is dat het gemiddeld inkomen in bangladesh een fractie is van dat van ons. zoals al gezegd worden hier dijken en dergelijke gebouwd.
het gaat hier over voorspellingen tegen het jaar 3000! nauwkeurigheid?
ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat de voorspelling van het stijgen met 8m door greenpeace gedaan was en dat op basis daarvan de KUL de gevolgen zou berekend hebben.

Oud 10 september 2004, 12:05   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel
ooit over vooruitgang gehoord ?
Ja, nu bouwt men dijken. 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 12:05   #155
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verschil is dat het gemiddeld inkomen in bangladesh een fractie is van dat van ons. zoals al gezegd worden hier dijken en dergelijke gebouwd.
het gaat hier over voorspellingen tegen het jaar 3000! nauwkeurigheid?
ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat de voorspelling van het stijgen met 8m door greenpeace gedaan was en dat op basis daarvan de KUL de gevolgen zou berekend hebben.
jaja tuurlijk
ik zei denken aan, ik zei niet vergelijken met

soit, het is idd nog allemaal ver van ons bed, vandaar wellicht dat les flamingants er liever geen rekening mee houden
Oud 10 september 2004, 12:07   #156
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, nu bouwt men dijken. 8)
dan heeft men toch geen paalwoningen nodig?
wat was dan de relevantie van die paalwoningen?
Oud 10 september 2004, 12:10   #157
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
inderdaar, daar gaan we akkoord

echter, voor de eerste maal in de geschiedenis is een dierensoort zich hiervan bewust
dit alleen maakt het al een opmerkelijke situatie
Ah, misschien toch nog een serieuze discussie. Bon, als (let wel ALS) vlaanderen onder water komt te staan (dwz alles lager dan 8 meter) dan impliceert dit wel serieuze klimatologische veranderingen.

In een eerste periode gaat het opwarmen, dwz dat je in Brussel, Wallonie en dergelijke het eigenlijke "bangla desh" klimaat gaat kennen van hevige regens en overstromingen. Vlaanderen is dan immers al, zoals jij het stelt, verzopen. Dit wil ook zeggen dat zaken zoals malaria, cholera, tyfus en mogelijks ook het marburg virus jullie bevolking serieus zal uitdunnen. Niet alleen Vlaanderen verliest dus.

In een tweede periode (die best heel snel op de eerste kan volgen) gaat de golfstroom zich steeds verder zuidwaards verplaatsen door de verzoeting van de atlantische oceaan. Gevolg : een nieuwe ijstijd en dan kunnen jullie maar beter gewend worden aan het leven in een diepvriezer.

In een derde periode wordt de atlantische oceaan weer zouter (de ijskap op Europa en het noorden van het amerikaanse continent zorgt daar voor) waardoor het klimaat hier weer warmer wordt en de ijskappen terug inkrimpen.

Ik denk dus dat ALS dit staat te gebeuren, de in deze context pietlullige discussie over brussel en vlaanderen niet veel meer zal uitmaken evenals het feit dat je enkele meters hoger woont. Wat denk jij?
Oud 10 september 2004, 12:10   #158
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
men verbouwt hier tegenwoordig ook wijn
Tja, in holland brouwen ze ook bier...
Oud 10 september 2004, 12:20   #159
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja tuurlijk
ik zei denken aan, ik zei niet vergelijken met
soit, het is idd nog allemaal ver van ons bed, vandaar wellicht dat les flamingants er liever geen rekening mee houden
U bent een laakbaar discussiepersoon.

Gisteren haalde u er Ethiopië bij om te stellen dat de Walen als volk niet gaan verdwijnen uit armoede, toen ik vroeg of u nu Wallonië met Ethiopië ging vergelijken zei u dat u dat niet gedaan had.
Nu zegt u om te denken aan Bangladesh inzake overstromingen en als james u er op wijst dat de economische toestand daar even anders is zegt u opnieuw denken aan en niet vergelijken.

U haalt er eerst extreme toestanden bij om in een discussie gelijk te halen (trant van jij moet niet klagen want ginder gaan ze dood) en als iemand u op deze oneerlijkheid wijst dan zegt u dat je niet mag vergelijken, waarmee u impliciet zegt dat uw eerder argument niet relevant is.

Mooi is dat.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 12:29   #160
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

We maken gewoon van Blankenberge een Benidorm. En Brugge zal terug een echte havenstad worden en weer het Venetie van het Noorden worden.

Mooie tijden zullen weer aanbreken voor het zelfstandige Vlaanderen. De Vlaamse vloedgolf naar Vlaamse onafhankelijkheid stijgt en overspoelt Belgie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be