Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2004, 20:51   #141
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial][size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
maar dan moeten ze wel een extra hersenkwab bezitten om de logica ervan te begrijpen.
Zoals al lang geweten in de neurologie, neurofysiologie en neuro-anatomie, is niet zozeer de grootte van de hersenen of het aantal kwabben van belang, als wel het aantal en de efficiëntie van de synapsen.
Nu zou ik Jusbou kunnen antwoorden op zijn/haar eigen niveau en hem/haar toebijten dat er niets mis is met de grootte van onze hersenen of ons aantal kwabben, maar wel met het aantal of de efficiëntie van zijn/haar hersenbanen, maar ik ben nu eenmaal tegenstander van de mentaliteit van bepaalde mensen op dit forum, die hun gebrek aan redelijke argumenten verbergen achter aanvallen op de intelligentie en het veronderstelde gebrek eraan van de tegenstander.
Ik zal het dus houden op de algemene opmerking dat de manier waarop mensen redeneren en logica opbouwen, niet afhangt van hun aantal hersenkwabben, maar van de aanleg van hun synapsen.

Citaat:
een voorbeeld of 2:

1) eens vlaanderen onafhankelijk word zijn alle franstaligen als bij donderslag verdwenen: franstalig imperialisme opgelost
Uiteraard niet. Maar een onafhankelijk Vlaanderen is wel een noodzakelijke voorwaarde om een antwoord te bieden aan dat imperialisme.
Dat is heel gemakkelijk in te zien als je kijkt naar ons westelijk grensgebied (Frankrijk). Ook daar wonen Frans(talig)en waarvan een aantal geen Nederlands (wil) kent(nen), maar er is geen institutionele verfransing zoals er is in ons zuidelijk grensgebied (Wallonië).
Als een taalgrens niet gerespecteerd wordt, is de volgende stap een staatsgrens, dat is de logica zelve.

Citaat:
2) europa van 250 regios is veel beter bestuurbaar dan europa van 25 landen
Bestuurbaarheid hangt niet af van het aantal landen/regio's, maar van de structuren. Die structuren moeten zodanig worden uitgebouwd dat een optimaal democratisch bestuur mogelijk wordt. In een democratie staan de structuren immers ten dienste van de burgers, en niet omgekeerd.

Citaat:
en zo zijn er nog van die logische redeneringen
voorbeelden?
[/size][/font]
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 20:57   #142
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
u heeft vast een grote overtuigingskracht als u al die arme stakkers kunt voorliegen dat ze op de een of andere manier onderdrukt worden door franstaligen.
Dat is al de tweede keer dat je ons beschuldigt van "liegen". Is dat de manier waarop de BUB een tegensprekelijk debat aangaat? Nog wel dat jullie geen stemmen halen, het zou een mooie boel worden in het parlement.
Oud 31 oktober 2004, 21:01   #143
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Dit is reclame spam!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 21:17   #144
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ge kunt ni klagen he kindje, levend in een van de rijkste landen ter wereld, geen hongerzorgen moeten hebben, een goede SZ kunnen genieten, kunnen studeren naar believen, u ten volle kunnen ontplooien,... Het had slechter kunnen zijn.
Natuurlijk had het slechter kunnen zijn. Maar het kan nog altijd beter.
Vlaanderen en Wallonië zonder België, zou veel van verbeteringen kunnen bewerkstelligen.
Het is niet omdat het niet slecht gaat, dat we geen idealen meer mogen hebben.
Oud 31 oktober 2004, 21:36   #145
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Dat is al de tweede keer dat je ons beschuldigt van "liegen". Is dat de manier waarop de BUB een tegensprekelijk debat aangaat? Nog wel dat jullie geen stemmen halen, het zou een mooie boel worden in het parlement.
Ik zou u er toch eens aan willen herinneren dat het juist het Vlaams Blok is dat afkomt met de slogan "Verhofstadt liegt" te pas en te onpas. En als u liegt, dan zie ik niet in waarom wij dat niet zouden mogen zeggen. U zou beter uitleggen waarom u niet liegt. Dat zou tenminste constructief zijn i.p.v. hier wat te komen uit je nek lullen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 22:00   #146
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C*
Even 2 THA point graag

Het is uiteraard een zeer mooi initiatief, toch zijn er al verschillende van dergelijke verenigingen. Ik denk dan ook dat het samenbundelen van al deze Vlaams nationalistische jongeren meer effect zou hebben. De verenigingen schieten vandaag de dag als paddestoelen uit de grond, maar even later smelten ze als ijs voor de zon, dit mag niet de bedoeling zijn.

Alvast succes,

Mvg
Dat is een heel juiste opmerking.

Dat is ook wat wij met Jonge Vlamingen voor ogen hebben. Wij proberen twee doelen te bereiken:
1. een netwerk uitbouwen tussen nationalistische jongeren van verschillende organisaties.
2. Vlaamsgezinde jongeren via dit netwerk laten doorstromen naar de georganiseerde Vlaamse Beweging.
Oud 31 oktober 2004, 22:06   #147
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Dit is reclame spam!
Als je dat helemaal in het begin gezegd had, zou ik het nog begrijpen, hoewel ik er niet mee akkoord ga.

Op dit moment hebben er zich echter een aantal discussies ontwikkeld in deze draad, zodat de term "reclame spam" hier zeker niet op zijn plaats is.
Oud 31 oktober 2004, 22:35   #148
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou u er toch eens aan willen herinneren dat het juist het Vlaams Blok is dat afkomt met de slogan "Verhofstadt liegt" te pas en te onpas.
Ik noteer dat de BUB hierbij is overgeschakeld op de derde strategie na "1. beschuldig je tegenstander van liegen" en "2. doe denigrerend over het intelligentiepeil van je tegenstander", met name: "3. koppel je tegenstander aan het Vlaams Blok".

Jonge Vlamingen heeft als organisatie niets te maken met het Vlaams Blok, en al helemaal niet met wat het Vlaams Blok zegt over Verhofstadt.

Citaat:
En als u liegt, dan zie ik niet in waarom wij dat niet zouden mogen zeggen. U zou beter uitleggen waarom u niet liegt.
Jij zou beter eens zeggen waarom ik volgens jou lieg, dan kan ik tenminste uitleggen waarom ik niet lieg.

Elke keer dat één van jouw discipelen mij hierboven beschuldigde van liegen, heb ik dat trouwens weerlegd, en tot nu toe heeft geen van hen een reactie gegeven op mijn antwoord - maar zich toch ook niet verontschuldigd voor een ongegronde belediging aan mijn adres. Jullie mogen bij de BUB wel eens een cursus wellevendheid organiseren.

Ik noteer hier trouwens een teruggrijpen naar strategie 1 uit het BUB-debat-handboek.

Citaat:
Dat zou tenminste constructief zijn i.p.v. hier wat te komen uit je nek lullen.
En jawel, Hans1 vestigt een absoluut record door het combineren van de eerste drie BUB-debat-strategieën in - hou u vast aan uw bretellen - vier volzinnen! Wie biedt meer?

En wat dat "constructief" betreft: zoals iedereen zelf kan vaststellen in deze draad, heb ik steeds een inhoudelijk antwoord gegeven op ieders vraag of opmerking. Het waren daarentegen steeds de BUB-ers die zich bedienden van technieken van bijzonder laag niveau, met name de tegenstander beschuldigen van liegen of afschilderen als een dommerik. Zelf heb jij ons zelfs aan het Vlaams Blok willen linken. Ik vermoed dan ook dat die laatste zin per ongeluk in deze post terecht gekomen is en eigenlijk bedoeld was voor je discipelen.
Oud 31 oktober 2004, 23:45   #149
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vreemd, ik had net dezelfde indruk over Vlaams-nationalisten. Zij zijn hier anders wel de kampioenen van het liegen, veralgemenen en schelden.

Geef me eens een voorbeeld van jouw laatste pertinent inhoudelijk antwoord op deze fora?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 31 oktober 2004 om 23:47.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 06:38   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd, ik had net dezelfde indruk over Vlaams-nationalisten. Zij zijn hier anders wel de kampioenen van het liegen, veralgemenen en schelden.

Geef me eens een voorbeeld van jouw laatste pertinent inhoudelijk antwoord op deze fora?
Op jouw vraag is geantwoord, net voor bovenstaande non-reactie van jou, Hanske.
Oud 1 november 2004, 13:01   #151
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Als je dat helemaal in het begin gezegd had, zou ik het nog begrijpen, hoewel ik er niet mee akkoord ga.

Op dit moment hebben er zich echter een aantal discussies ontwikkeld in deze draad, zodat de term "reclame spam" hier zeker niet op zijn plaats is.
Is eerste keer dat ik deze topic zie en antwoordde ook op het begin ervan.

Als het begin mij niet aanstaat, zal de rest ook gene vette zijn.
Oud 1 november 2004, 14:57   #152
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
DE Vlaams-nationalisten (allemaal dus) zijn de kampioenen van het veralgemenen. En dat zal vooral géén veralgemening zijn zeker?

Het getuigt niet van goede manieren om mij te beledigen en ongegrond te beschuldigen omdat je op dit forum in een persoonlijke vete verwikkeld zit met andere Vlaams-nationalisten.

Citaat:
Lees deze draad. Ik neem zelfs de moeite om te antwoorden op holle slogans en platvloerse insinuaties van jouw discipelen.
Wat is trouwens jouw laatste pertinent inhoudelijke reactie op dit forum? Ik volg een aantal draden op dit forum, en meer dan haatproza en provocaties allerhande ben ik van jou nog niet tegengekomen.
Oud 1 november 2004, 15:06   #153
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Is eerste keer dat ik deze topic zie en antwoordde ook op het begin ervan.

Als het begin mij niet aanstaat, zal de rest ook gene vette zijn.
Dat is wel een vreemde redenering voor een habitué op dit forum. Zeg mij niet dat je nog niet hebt opgemerkt dat de meest veelbelovende discussies hier kunnen ontaarden in ordinaire scheldpartijen, en de meest banale stellingen aanleiding kunnen geven tot interessante debatten.

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 1 november 2004 om 15:07.
Oud 1 november 2004, 16:02   #154
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

[size=4]JONGE VLAMINGEN SCHIETEN UIT DE STARTBLOKKEN ![/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
[size=4] [/size]
Oud 4 november 2004, 22:26   #155
Xanthippe
Schepen

Standaard

[size=1]
Citaat:
[/size]

Laatst gewijzigd door Xanthippe : 4 november 2004 om 22:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be