![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Mambo;7074860][quote=Tashunka;7074423]
Citaat:
Mijn wapens dienen niet voor zelfverdediging. Die dienen bij mij voor de sport en historische waarde, maar uiteraard zijn de meeste wapens hier niet voor ontworpen. Een wapen is intentioneel ontwikkeld om te verwonden. De secundaire functie is natuurlijk het sportief en recreatief schieten. Een auto, een mes en een zebrapad hebben dit niet als primaire functie.
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je mag wapens niet geladen opborgen of volle laders hebben liggen dus op dit aspect bega je een overtreding.
|
|
|
#143 | |
|
Minister
|
Citaat:
Aalst valt nog mee om eens naartoe te rijden, is het mogelijk om als niet leden een eventueel bestaand parcours af te leggen? Bij ons enkel 10, 25, 50 en 100 meter. Kaartjes, kaartjes, en nog eens kaartjes. Kotsmoe begint een mens dat te worden
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In geval van verkeerd of accidenteel gebruik...zal men na het eerste schot zo verschoten zijn dat men stopt. En indien echt nodig, echt in geval van noodzaak is 3 keer doortrekken ook maar een seconde.
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoals hier vb, waar leden van de Bende van Nijvel lid waren: http://www.ipscteam.be/ |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=From_Vlaanderen;7074900][quote=Mambo;7074860]
Citaat:
Mensen die slaapdronken zijn kunnen echt vreemd doen met wapens. In mijn militaire dienst heb ik zulks geval zelf voorgehad. Ik heb trouwens ooit eens iemand gesproken die ook vergunningen had voor wapendracht en thuis een serie liggen had...maar ze zijn ze toch komen pikken. Die kwamen speciaal inbreken voor zijn wapens dus.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 maart 2014 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#148 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door plakker : 27 maart 2014 om 00:12. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht ik een wapen hebben ooit, ik zou het zo doen.
|
|
|
|
#150 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je hebt gelijk bij het accidenteel schieten of bij kinderen, maar wanneer het nodig is, dan zijn 2 losse flodders puur tijd- en kansverspilling
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nou ..we hebben hier een primeur!
|
|
|
|
#152 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste de inbreker weet dus echt niet of dat nu een losse flodder was of niet. Die staat al even perplex als ieder ander op dat moment. In geval van doorschieten ben je een seconde bezig, misschien zelfs minder. Ik kan me echt niet voorstellen dat een normale gewone mens zomaar in zulke situaties terecht komt. Welke inbreker gaat nu gewapend in uw kamer komen met de bedoeling te schieten om wat? Om uw onderbroeken te stelen?
|
|
|
|
#154 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar ook zij weten dat niet. Voor mij is het simpel, door in te breken verlies je al je rechten.
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb tal van rijke klanten en die hebben een safe room. Geen wapens, maar die sluiten zichzelf gewoon op. Persoonlijk denk ik dat je beter investeert in een safe room annex slaapkamer dan wat anders. Een speciale deur aan je slaapkamer kost waarschijnlijk niet zoveel meer dan een revolver/pistool.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 maart 2014 om 00:42. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja op konijnen en zo.
|
|
|
#158 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Persoonlijk zou ik er veel spijt van hebben iemand neer te schieten, ook al is het een inbreker.
Kan raar klinken misschien maar het is zo. Ik zou me schuldig voelen. Nou ja...misschien omdat ik zelf zo een beetje één en ander heb meegemaakt?
|
|
|
#159 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wel, dan kan je zowel sterven, en wel liefst met onmiddellijke ingang
|
|
|