Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 18:01   #141
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijnheer Khil wist onlangs te zeggen dat hij 'mandataris' is voor n-va. Ik hoop dat zijn tussenkomsten in de gemeenteraad wat spitsvondiger zijn dan 50% van zijn postings hier die bestaan uit de befaamde woorden : trolololo
Alz zo'n knuppels, die permanent taalfouten schrijven terwijl ze dat nu juist aan de anderen verwijten, zich kandidaat stellen voor de NVA, dat weten meteen we hoe laat het is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 18:02.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:04   #142
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nochtans heeft Khil gelijk om te reageren op de boodschap van Hollande. Wanneer je proza naar voor brengt zoals dit:

dan hoef je niet verbaasd te zijn dat je "gepakt" wordt op taalfouten. Ook al heeft het met het onderwerp niets te maken. Voor grofheden "�* la Hollande" zijn er op dit forum individuen die stante pede het gaan uithuilen bij de moderator.
U doet niet onder in grof taalgebruik. En u pakt ook mensen op taalfouten, terwijl u zelf met de regelmaat van een goede klok kanjers van fouten maakt. En dus, ik zou maar niet zo hoog van de toren blazen, schoolmeesterke.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 18:06.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:10   #143
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer Khil wist onlangs te zeggen dat hij 'mandataris' is voor n-va. Ik hoop dat zijn tussenkomsten in de gemeenteraad wat spitsvondiger zijn dan 50% van zijn postings hier die bestaan uit de befaamde woorden : trolololo
raar dat knuppeltje en querus daar nooit geen commentaar op hebben, zo zie je maar welke zielegaards het zijn die vlaams nationalisten.
hollande is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:10   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U doet niet onder voor grof taalgebruik. En u pakt ook mensen op taalfouten, terwijl u zelf met de regelmaat van een goede klok kanjers van fouten maakt. En dus, ik zou maar niet zo hoog van de toren blazen, schoolmeesterke.
Die "kanjers" vind ik echt leuk. Net zoals dat "schoolmeesterke". Nochtans acht ik het goed mogelijk dat jij ergens een normaalschool hebt gevolgd. Je weet wel, een kweekschool voor "schoolmeesterkes". Doorgaans zijn dergelijke individuen er als de kippen bij om iemand met de term "schoolmeesterke" te versieren. Jouw proza barst van nijdige frustratie. Gewoon omdat mijn teksten een heel stuk beter geschreven zijn dan jouw gewauwel.
quercus is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:17   #145
hollande
Banneling

Standaard

bl
Citaat:
Nochtans heeft Khil gelijk om te reageren op de boodschap van Hollande. Wanneer je proza naar voor brengt zoals dit:

dan hoef je niet verbaasd te zijn dat je "gepakt" wordt op taalfouten. Ook al heeft het met het onderwerp niets te maken. Voor grofheden "�* la Hollande" zijn er op dit forum individuen die stante pede het gaan uithuilen bij de moderator.
blijkbaar kwetst de waarheid, gaan we eens de grofheden van uw soort opzoeken en posten.
begin maar te zoeken bij uw vriendje robert t. dat dat mannetje hier nog zit verbaasd mij, ik denk dat hij hier serieuze bescherming heeft van een of andere moderator.
hollande is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:19   #146
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw proza barst van nijdige frustratie. Gewoon omdat mijn teksten een heel stuk beter geschreven zijn dan jouw gewauwel.
en dat noem ik grootheidswaanzin van uw kant. Napoleon achterna.
hollande is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:27   #147
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "kanjers" vind ik echt leuk. Net zoals dat "schoolmeesterke". Nochtans acht ik het goed mogelijk dat jij ergens een normaalschool hebt gevolgd. Je weet wel, een kweekschool voor "schoolmeesterkes". Doorgaans zijn dergelijke individuen er als de kippen bij om iemand met de term "schoolmeesterke" te versieren. Jouw proza barst van nijdige frustratie. Gewoon omdat mijn teksten een heel stuk beter geschreven zijn dan jouw gewauwel.
Ik noem u een schoolmeesterke omdat u een van de eersten bent geweest op dit forum die andere posters probeerde te pakken op taalfouten wanneer u het niet kon halen in een discussie. En eigenlijk zou ik u een 'mislukt schoolmeesterke' moeten noemen, want u schrijft zelf met vaste regelmaat taalfouten. Zo simpel is het. Meer moet men daar niet van maken.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:31   #148
hollande
Banneling

Standaard

ja en dan, hoelang ga je het deze keer uitzingen eer je weer van het forum gesmeten wordt.
hollande is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:58   #149
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk daar allemaal maar weinig van. Niet dat alles koek en ei is in ons land, maar:

-de staatsschuld is voor het eerst sinds j�*�*ren gedaald.
-de werkgelegenheid volgens de RVA niet schitterend maar volgens diezelfde RVA doet België in vergelijking met het buitenland het niet zo slecht in de deze crisis.
-onze belastingen zijn hoog, maar we krijgen er heel wat voor terug.
-wat onze economie betreft: de Zwitserse uitzendgroep Adecco ziet duidelijk tekenen van economische verbetering. In het vierde kwartaal van vorig jaar boekte de groep de eerste omzetgroei sinds het tweede kwartaal van 2012. En ook 2014 is positief gestart. De Belgische economie hield wonderwel goed stand in vergelijking met buitenlandse economieën.
-asiel en migratiebeleid: significante vooruitgang sinds Maggie de Block
- transparantie van de staatsfinanciën: wat de poster hiermee bedoelt, is me vokomen duister.

Besluit
Dat doemdenken van de poster, trekt op niet en vele. Eerder de gekende NVA-praat.
Slaap verder systeem, slaap verder jongen, het ontwaken zal vreselijk zijn.
reservespeler is offline  
Oud 27 maart 2014, 18:59   #150
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval, uw bewering dat er alleen Franstalig universitair onderwijs was in België tot in de jaren zestig, is flagrant fout. Trouwens, dit is niet uw enige gezegde dat fout was in uw 'forumcarrière'. En het betert er precies niet op.
Natuurlijk zijn al die anderen mis.
Leuven Vlaams was maar om te lachen.
reservespeler is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:03   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De taaltoestand inzake hoger onderwijs was schandalig, dat valt niet tegen te spreken. Ik wil er gewoon op wijzen dat er ook voor de wetswijziging van '30 al enkele (beperkte...) mogelijkheden waren voor zij die in hun moedertaal wilden studeren. Leuven was de eerste die (beperkt) cursussen in het nederlands gaf. Dat was kort voor WO I al zo. Ook in antwerpen waren er enkele mogelijkheden, bv aan de toen befaamde Koloniale Hogeschool. (vanaf begin jaren '20) en later aan de Rijkshandelshogeschool. (nu alletwee opgegaan in Ruca). Heel belangrijk, doch minder gekend is dat het Sint-Aloysius(EHSAL) geheel nederlandstalig les gaf. Schiltz bijvoorbeeld studeerde daar.
De strijd zou echter vooral in Gent plaatsvinden. Vanaf 1920 is daar menig robbertje gevochten om de belofte van Albert I die de regering weigerde in te willigen om de univ te vernederlansen ook nog dikke steun kreeg van de machtige franstalige gentse bourgeoisie. Vanaf '23 kon je kiezen : ofwel 2/3 nederlandse cursus en 1/3 franstalig, ofwel in omgekeerde volgorde. Een infame regeling uiteraard. In 1930 is de volledige vernederlandsing er gekomen.
Wie interesse heeft in geschiedenis, kan ik aanraden om het volgende te lezen : http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...63808443,d.ZG4 het geeft veel details en achtergrondinfo maar toont ook vooral aan waarom bepaalde actoren zo erg tegen waren. En de tegenstanders waren raar maar waar de liberalen en een katholieke premier heeft tot tweemaal toe zijn ontslag moeten gaan aanbieden aan de koning vooraleer men overstag ging.

Als klein ventje hoorde ik van mijn grootouders eigenlijk een dubbele boodschap. De ene kant zei dat als je wilde, dat je nederlands kon studeren en toch hoger onderwijs met succes volgen en dat het bewijs daarvan voor mijn neus stond. Toch was er nul komma nul vlaams nationaal sentiment dat daarbij kwam kijken, dat was gewoon een principiële houding van een bijzonder koppige man.
De andere kant redeneerde anders, die mensen dachten oprecht dat ze hun kinderen 'meer kansen' meegaven door ze naar een franstalige katholieke meisjesschool te sturen. Die dachten zelfs niet aan hoger onderwijs, dat kwam niet bij hen op. In hun beleving was het hoogst haalbare dat hun dochters ergens bureauwerk konden doen in een 'goeie firma' en ze gingen ervan uit dat het patronaat hoedanook franstalig was.

Wat ik lees van jou is nieuw voor mij, ik wist niet dat het onderwijs op taalvlak in limburg zo sterk verfranst was, tot op beroepsniveau. Ik herhaal het : schandalig.
Wie waren de inrichtende machten ? Ik vermoed identiek dezelfde als nu : ofwel het rijk, ofwel de katholieke club. Het lijkt me onbegrijpelijk dat beroepsonderwijs niet in eigen taal is gegeven.
Mijn vader die in de jaren dertig studeerde in Leuven was verplicht Frans te praten, er stonden zelfs straffen op als je werd betrapt met Nederlands praten, dit zelfs in de vrije tijd.
reservespeler is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:49   #152
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
en dat noem ik grootheidswaanzin van uw kant. Napoleon achterna.
Iedere tekst op dit forum, behalve die van jou, kun je dan beschouwen als "grootheidswaanzin". Want jij slaagt er zelden in om zowel lompheden als fouten te vermijden.
quercus is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:52   #153
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
ja en dan, hoelang ga je het deze keer uitzingen eer je weer van het forum gesmeten wordt.
Jij had er reeds lang moeten uitgegooid worden. Uw grofheden kunnen bezwaarlijk als een opwaardering van dit forum bestempeld worden.
quercus is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:54   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betwetertje, begint u zelf maar eens zonder fouten te schrijven. Ja?

Uw post vandaag:

Niet 'belgiscistisch', maar 'belgicistisch'.

Tralalala.
Schoolmeesterke spelen laat System uit het Oosten alleen zichzelf toe.
Oud 27 maart 2014, 19:56   #155
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk zijn al die anderen mis.
Leuven Vlaams was maar om te lachen.
.. de zot spreekt vaak de waarheid .. leuven vlaams was inderdaad maar om te lachen .. een kleinburgerlijk feestje laattijdig gekaapt door nazionalisten .. nu ja we hielden er tenminste paul goossens en ludo martens aan over ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 maart 2014 om 19:56.
4x10E6 is offline  
Oud 27 maart 2014, 19:59   #156
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Schoolmeesterke spelen laat System uit het Oosten alleen zichzelf toe.

Hij is dan ook een schoolmeester...
quercus is offline  
Oud 27 maart 2014, 20:00   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij is dan ook een schoolmeester...
U verwart me met uw geestesgenoot Van den Berghe.

Daarentegen, dat u nu in het onderwijs zou gestaan hebben of denkt er nog in te staan, zou me niet verwonderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 20:05.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 20:45   #158
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn vader die in de jaren dertig studeerde in Leuven was verplicht Frans te praten, er stonden zelfs straffen op als je werd betrapt met Nederlands praten, dit zelfs in de vrije tijd.
Komt zelfs voor in "Wij heren van Zichem" waar een jonge Jo De Meyere student Coene speelde. Nederlands = boete betalen.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 maart 2014, 21:00   #159
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Komt zelfs voor in "Wij heren van Zichem" waar een jonge Jo De Meyere student Coene speelde. Nederlands = boete betalen.
Inderdaad. Maar dat is toch allemaal voltooid verleden tijd. Als Obama nog had moeten blijven janken en zeuren over de slavernij, dan was hij nu geen president van de VS.

De Vlaams-nationalisten zitten altijd te grienen over het feit dat sommigen hier veel te vaak de collaboratie oprakelen. Dat is voorbij zeggen ze dan. Maar zij rakelen zelf altijd het verleden op, zoals nu weer.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 21:23   #160
Zwijgt
Partijlid

Zwijgt's schermafbeelding

Standaard

Ach wat, als (tot mijn diepe schaamte) voormalig van de sp.a kan ik een ding zeggen: het is een vergaarbak van nepotistische oogklepdragers die nog steeds vast houden aan een stalinistisch model die geen kritiek kunnen verdragen. Hoewel ik me reeds lang heb gedistantieerd van hen krijg ik nog steeds een heftige portie rode haatmail in mijn inbox. Triestig partijtje.
Zwijgt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be