![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De romantiek van een soort van grootmacht te zijn met gedeelde normen, waarden en cultuur.
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die twee sluiten elkaar niet uit, maar liggen historisch verticaal en nu in Europees verband horizontaal in elkaars verlengde. Dus mijn gevoel zegt dat er geen echt verschil is doordat het Hollander, Vlaming en Duitser zijn in mijn verenigd is in volledige harmonie. Dat ik in Nederland geboren ben is louter toeval.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 november 2014 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit nooit iets uit, maar sta me toch toe daar ernstig aan te twijfelen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2014 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() Isaac le Maire (soms geschreven als Le Meer), afkomstig uit Doornik en voor de Spanjaarden gevlucht uit Antwerpen, was van alle Amsterdamse kooplieden met ƒ 97.000 de grootste investeerder en mocht aanschuiven aan de bestuurstafel als een van de Heren XVII...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo was de grens tussen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden en later ook de grens tussen Nederland en België puur toevallig, wat min of meer (ruil Limburg-Luxemburg) in handen was ten tijde van de wapenstilstand/vredesverdrag. Een paar kilometer noordelijker of zuidelijker had van Nederlanders Vlamingen/Belgen gemaakt en andersom. |
|
![]() |
![]() |