![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat ga wanneer ge Spaans kunt niet beperkter bent dan met Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @GARRY:
IFR commercial flight niet vergelijken met VFR sportvliegtuig flights aub. In het laatste geval helpt het wel uw franstalige luchtvaart phraseologie te beheersen. Maar dan weer niet in Spanje waar ze naast hun spaans gelul geen "testikel" begrijpen van uw Engelse lingo, speciaal "op den buiten" daar. En ze hebben wel een heel grote "buiten". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 april 2014 om 09:14. Reden: correcties |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks de boycot van de Franstalige Belgen van de Vlaamse kust ( van 25% naar 20 %Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust) zat de Vlaamse Kust reeds vol tijdens de Paasvakantie. Dit in tegenstelling met vroeger ,toen de Vlaamse Kust pas volzet was tijdens hittegolven in Juli of Augustus. De Vlaamse Kust heeft de Franstalige Belgen dus niet nodig om te floreren. Het dreigement dat de Franstalige Belgen de Vlaamse Kust zouden mijden na de Vlaamse onafhankelijkheid heeft dan ook geen enkele slagkracht meer en de Vlaamse Kust- Middenstanders kunnen bij de volgende verkiezingen dus ook zonder vrees op de partijën van de Forza Flandria stemmen ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 april 2014 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moest het marktaandeel van Renault, na de sluiting van hun fabriek in Vilvoorde , met 5% gezakt zou zijn , denk je dat de vakbonden van de Vilvoordse ex-Renault arbeiders niet triomfantelijk zouden aangekondigd hebben dat hun boycot van Renault geslaagd was? Als het marktaandeel van de Franstalige Belgen aan de Vlaamse Kust met 5% zakt de laatste jaren ,dan vind ik dat je wel degelijk ook van een boycot -effect kan spreken. Gelukkig voor de Vlaamse Kust heeft die Franstalige boycot geen enkel effect gehad daar er veel meer Vlaamse ,Engelse ,Duitse en Nederlandse toeristen bijgekomen zijn ,dan dat er Franstalige Belgen weggebleven zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle vrijheid is beperkt, al was het alleen nog maar door het beperkte realistisch mogelijke. Je geloofde toch niet werkelijk dat ik bedoelde dat leerlingen mochten kiezen uit o.a. al de talen die bijvoorbeeld in India gesproken worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bevind me op nogal veel plaatsen in de wereld en buiten Engels zou ik echt niet weten welke taal de mensen eventueel begrijpen naast hun moedertaal....En in de 'spaans sprekende landen is ook hun tweede taal Engels ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom Engels als tweede taal?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Dat er op dit forum nog mensen zitten die niet weten, of liever, niet willen begrijpen dat Engels zowat de wereldtaal is geworden...Daarvan vraag ik mij af onder welke steen die tijdens de laatste decennia hebben geleefd. Ik heb zelf Frans gehad in 't middelbaar onderwijs, en raad eens hoeveel ik die taal heb nodig gehad nadat ik was afgestudeerd? Juist ja: nooit. Engels, daarentegen, gebruik ik zowat elke dag, zowel schriftelijk als mondeling. Frans spreek je enkel in Wallonie en in Frankrijk, daarbuiten schakel je best over op Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn Frans daarentegen is perfect en verzorgd (meer dan mijn Nederlands) en dat heeft me op zakelijk gebied geen windeieren gelegd en ik voel me ook meer cultureel verbonden met Frans. Niemand heeft dezelfde voorkeuren of capaciteiten. Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 april 2014 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Besef jij eigenlijk wel dat de kans bestaat dat ondanks het feit dat het aandeel waalse toeristen op het totaal aantal toeristen zakt, er mogelijk 2 of 5 of zelfs 37 keer zoveel walen naar de kust gaan in vergelijking met vroeger?! En dan loop jij hier te mekkeren over een 'geslaagde boycot'? Hoe idioot kun je eigenlijk zijn zeg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit economische overwegingen. Niet iedereen is polyglot, Engels is universeel en leert daarbij tamelijk gemakkelijk aan (komt daarbij dat de Engelssprekenden over het algemeen geen taalpuriteinen zijn). Maw men kan zich beter concentreren op onderwijs van techniek, aangevuld met een relatief gemakkelijk aan te leren taal, het Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijven die van u dat het er zogezegd minder zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder Citaat:
Het wordt dringend tijd dat ge u eerst informeert voor ge uw flamingante gewauwel neerschrijft. Laatst gewijzigd door pajoske : 23 april 2014 om 12:14. |
|||
![]() |
![]() |