Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 15 mei 2014, 22:05   #141
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een kleine partij : LDD
JM Dedecker: "Je wordt vlugger bestraft om te rijden met een fiets zonder licht dan om een fiets te stelen"
Boduo is offline  
Oud 15 mei 2014, 23:37   #142
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nog een kleine partij : LDD
JM Dedecker: "Je wordt vlugger bestraft om te rijden met een fiets zonder licht dan om een fiets te stelen"
En om helemaal niet te rijden word je nog meer gestraft. Vandaag aan de lijve ondervonden op de correctionele rechtbank in Leuven, waar ik in beroep ging tegen een verstekvonnis van de politierechtbank.

De feiten - In maart 2013 koop ik in Brugge een occasieautootje voor de partij, autootje dat de verkoper (aan wie het geld cash was betaald door een partijgenoot) op zaterdagavond in Hoegaarden zal komen leveren. Het sneeuwt die dag en ikzelf ben niet thuis. De verkoper die wil weten waar het autootje moet worden geleverd poogt mij te bellen maar botst op mijn lief. Zij geeft hem het adres van het partijbureau en vertelt hem erbij dat hij het ding op de oprit van het brouwerijtje naast mijn deur mag afzetten (dus niet op de openbare weg). Daarna bedenkt ze zich dat er tijdens de weekends behoorlijk wat volk komt naar de verderop gelegen kroeg van de kleine brouwer en dat nogal wat klanten parkeren op de oprit naast de deur van het partijbureau, dus zegt ze hem het autootje in dat geval maar aan de overkant van de straat moet parkeren.
Hij zegt haar dat dit problematisch is omdat hij zijn nummerplaten nodig heeft. Daarop zegt ze hem dat hij er voorlopig twee fakeplaten kan aanhangen voor het geval de oprit naast de deur niet vrij zou zijn en zegt hem als nummer hetzelfde te gebruiken van haar eigen auto.
De zaterdagavond sneeuwt het echter dus belt de verkoper op en vraagt hij of een levering op zondagavond ook goed is? Ik zeg hem dat dit geen probleem is.
De zondagavond, erg laat - want het sneeuwt nog steeds - rijdt de verkoper het autootje van Brugge naar Hoegaarden. Noch ik, noch mijn lief zijn thuis: we zitten op restaurant. Omdat de oprit van het brouwerijtje volzet is zet hij het autootje op straat en hangt hij er de fake nummerplaten aan.
Een buurman die ongelukkig is met het vele weg en weer geloop in het parkeerlokaal belt rond middernacht de Tiense flikken op om als attente burger te melden dat er een verdachte auto aan de overkant van het parkeerlokaal staat.
Ondertussen zijn mijn lief en ik terug van het restaurant, zijn we toegekomen bij haar thuis en wordt er op de deur geklopt. "Aufmachen!" Heel verhaal. Auto zonder verzekering in het verkeer gebracht! Ik leg de flikken uit dat ik het ding nog niet eens gezien heb, enkel op een foto op het internet, en vertel ik dat ik er geen millimeter mee gereden heb. Er helpt geen lievemoederen aan: het ding wordt weggetakeld. Op facebook uit ik mijn ongenoegen over het gedrag van de flikken die na middernacht op de deur van mijn lief stonden te bonken, net toen we lagen te vrijen.

Het politierapport - Misnoegd over mijn fb verslag probeert het politieverslag mijn verdediging met alle mogelijke middelen te weerleggen. Zo merken zij (dagen na de feiten) op dat er wel met de auto gereden is, want hij was grotendeels sneeuwvrij wat niet het geval was bij de andere geparkeerde auto's. Ook merken ze op dat het aantal afgelegde kilometers op de factuur verschilt met die op de kilometerteller, voor hen het schoonste bewijs dat IK er wel mee moet hebben gereden. (Op die manier bewijs je dat een rechte een kromme is natuurlijk!)

Vandaag op de rechtbank - Een vrouwelijke procureur zegt ijskoud dat alle feiten bewezen zijn en vraagt bevestiging van de straf: één jaar rijverbod om te hebben rondgereden met een onverzekerde auto zonder nummerplaten.

Dingen die alleen in Belgistan voor faire rechtspraktijk worden gehouden. Uitspraak op 12 juni. Ik kan enkel hopen dat de drie rechters van minder vooroordelen zullen getuigen.
JP Van Rossem is offline  
Oud 15 mei 2014, 23:45   #143
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Vergat nog te zeggen dat de procureur ook de door de vorige rechter uitgesproken drie maanden gevangenisstraf bevestigd wil horen. Kortom, rechtspraak �* la tête du cliënt. Onmiddellijk nieuws voor De Morgen on-line, voor VTM-on line en voor het plaatselijke Hoegaardse Nieuws. Over de goed doodgezwegen partij ROSSEM uiteraard geen nieuws.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 00:06   #144
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP van Rossem
Daarop zegt ze hem dat hij er voorlopig twee fakeplaten kan aanhangen voor het geval de oprit naast de deur niet vrij zou zijn en zegt hem als nummer hetzelfde te gebruiken van haar eigen auto.
Dus twee auto's met dezelfde nummerplaat? Is dat niet illegaal? Whatever. Het verhaal is een goed voorbeeld van het Belgische 'systeem' met haar absurde straffen.

In een moderne politiestaat vindt men sowieso wel iets als men iemand wil nekken. De bevolking wordt daarom liefst in een permanente staat van overtreding gehouden. De overdosis van wetten dienen dat doel. Het enigste alternatief (zeker voor de armen) is binnenblijven en braaf naar de propaganda op TV kijken, die zegt hoe goed je het toch wel hebt en hoe vrij je toch wel bent, ondertussen je kritisch bewustzijn aflerend. Buiten mag je komen om wat te consumeren. Liefst, want spaargeld heeft de politiestaat liever niet.

Stel u voor hoe dit binnen een paar generaties zal zijn. Het communisme zal erbij verbleken qua controle over de bevolking. Als dat nu niet al het geval is.

Over het doodzwijgen van kleine partijen in de media. Die media hebben natuurlijk 'belangrijkere' dingen te doen dat de bevolking te informeren over alternatieven voor hun stem uit te brengen op verkiezingsdag (eigenlijk is er gewoon niets dat belangrijker is voor een staatsmedia in een gezonde maatschappij). Het is naief te denken dat de media in een staat als België daarvoor dienen. De media dienen er om de machthebbers te bestendigen in hun macht, om de bevolking koest te houden.

Men zal op een andere manier dienen te groeien totdat de elite niet meer om de partij heen kan. Mond aan mond reklame, sociale media, sociale projecten opstarten, protestacties enz...

P.S. U heeft toch die verkoper als getuige om de versie van de politie te ontkrachten? Niet dat het niet andersom zou moeten zijn natuurlijk, met de bewijslast.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2014 om 00:20.
Johan Bollen is offline  
Oud 16 mei 2014, 06:22   #145
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

(Op die manier bewijs je dat een rechte een kromme is natuurlijk!)

Dat is pure wiskunde JP, beide uiteinden van een rechte raken elkaar in het oneindige of hoe was dat ook alweer...

Los hiervan, wat is het standpunt van ROSSEM mbt de massale toestroom, +50.000 per jaar, van immigranten?
Skobelev is nu online  
Oud 16 mei 2014, 06:37   #146
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Moet ik antwoorden, Skobelev? Neen, toch niet aan iemand uit Kinshasa aan de Dender die hele dubieuze vlaggetjes gebruikt en wat cijfers bijkleurt als het hem goed past.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 08:15   #147
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp dat jullie Europees niet (kunnen) opkomen.
Wat is je stemadvies voor Europa?
Nick_ is offline  
Oud 16 mei 2014, 08:28   #148
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Ik begrijp dat jullie Europees niet (kunnen) opkomen.
Wat is je stemadvies voor Europa?
Groen waarschijnlijk, gezien zijn programma.
Pericles is offline  
Oud 16 mei 2014, 08:43   #149
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Wie ben ik om stemadviezen te geven? Ik weet enkel dat, op bankieren na, politiek het vuilste spel ter wereld is en dat rode kaarten er altijd naar de kleintjes gaan. Ikzelf ga uiteraard niet stemmen. Heb ik nog nooit gedaan en zal ik hopelijk nooit doen.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 08:49   #150
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Van Rossem Bekijk bericht
Moet ik antwoorden, Skobelev? Neen, toch niet aan iemand uit Kinshasa aan de Dender die hele dubieuze vlaggetjes gebruikt en wat cijfers bijkleurt als het hem goed past.
Cijfers bijkleurt? Waren er meer? Verlaar anders de bevolkingsaanwas maar eens als je weet dat de Vlaamse Aboriginal zich te weinig voortplant om zijn soort in stand te houden.
ok, no prob, blijkbaar wenst ROSSEM veel geblaat en weinig wol te blijven.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 mei 2014 om 08:49.
Skobelev is nu online  
Oud 16 mei 2014, 08:52   #151
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Nog veel plezier met de zwartjes aan de Dender, Skobelev.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 08:53   #152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Cijfers bijkleurt? Waren er meer? Verlaar anders de bevolkingsaanwas maar eens als je weet dat de Vlaamse Aboriginal zich te weinig voortplant om zijn soort in stand te houden.
ok, no prob, blijkbaar wenst ROSSEM veel geblaat en weinig wol te blijven.
Volgens wat verscheen in de krant waren we op 1/1/2013 met 11132000 dat waren er meer dan 50000 meer dan het jaar ervoor.
Pericles is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:00   #153
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Ik lig er niet wakker van. Jij dan wel? Of lijd je al je leven lang aan slaaploosheid? Ha, zo.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:14   #154
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lig er niet wakker van. Jij dan wel? Of lijd je al je leven lang aan slaaploosheid? Ha, zo.
Als ik dat moet betalen , ja
En slapeloosheid is niet aangenaam, je wordt er chagrijnig van .
Overigens, haast geen mens ligt wakker van het feit dat jij nu opnieuw opkomt, zelfs de piratenpartij krijgt een groter forum.
Pericles is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:24   #155
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Ja, hé. Content daarmee? Is altijd leuk nog eens een blije mens te ontmoeten.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:36   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, hé. Content daarmee? Is altijd leuk nog eens een blije mens te ontmoeten.
Goed eten en goed drinken en een vrouw waarop je kan vertrouwen , een dak boven je hoofd en de mogelijkheid van eens een goed boek je lezen.
Wat moet een mens nog meer hebben?
Geniet gewoon van het leven , straks ben je 70
Je zegt zelf dat de politiek een corrupte wereld is, waarom wil je er dan nog per se deel van uitmaken ?
Of wat wil je nu bereiken ?
Zelfbevestiging ?
Iedereen weet dat je niet dom bent hoor .
Pericles is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:51   #157
JP Van Rossem
Vreemdeling

Standaard

Ik ben wel dom, dom geweest om mij in te zetten voor een programma waarmee er uiteindelijk niets gebeurt. Maar allez, waarom zou ik klagen, ik heb een pracht van een vrouw, een heuse verschijning, die mij graag ziet en die met haar 30 stukken jonger is en mij vooral jong laat voelen.
JP Van Rossem is offline  
Oud 16 mei 2014, 09:58   #158
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel dom, dom geweest om mij in te zetten voor een programma waarmee er uiteindelijk niets gebeurt. Maar allez, waarom zou ik klagen, ik heb een pracht van een vrouw, een heuse verschijning, die mij graag ziet en die met haar 30 stukken jonger is en mij vooral jong laat voelen.
Dom, of nog steeds idealistisch? Ik vind het net knap dat je je gedrevenheid en woede behoudt en probeert er ook iets mee te doén, ipv apathisch in de zetel te ploffen. Ik vrees dat 2014 niét het jaar van ROSSEM zal worden, maar ik zou zeker niét opgeven! Kritische stemmen zoals die van jou hebben we, meer dan ooit, nodig! Intussen nog veel plezier, liefde en geluk gewenst voor jullie beiden!
Miauw! is offline  
Oud 16 mei 2014, 10:01   #159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij dat te horen.
En ik hoop dat je geest tot rust kan komen, maar dat lijkt bij jou geen evidente zaak te zijn.
Onrust zit blijkbaar in je bloed en je krijgt het er moeilijk uit.
PS: je hebt in het verleden veel te veel prijsgegeven over je privé leven en dat wordt misbruikt, dat had je moeten weten.
Pericles is offline  
Oud 16 mei 2014, 10:04   #160
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dom, of nog steeds idealistisch? Ik vind het net knap dat je je gedrevenheid en woede behoudt en probeert er ook iets mee te doén, ipv apathisch in de zetel te ploffen. Ik vrees dat 2014 niét het jaar van ROSSEM zal worden, maar ik zou zeker niét opgeven! Kritische stemmen zoals die van jou hebben we, meer dan ooit, nodig! Intussen nog veel plezier, liefde en geluk gewenst voor jullie beiden!
Op idealisme overleef je niet Miauw, dat wordt misbruikt. Op realisme wel.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be