![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Ik weet er alleszins geen blijf meer mee... Something is underneath my skin pushing its limits.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag dat de mens inziet dat hij eerst en vooral voor zichzelf verantwoordelijk is en voor zichzelf moet uitkomen en dat dat niets te maken heeft met gehoorzaamheid aan een gevestigde macht, die dag valt hun zogezegde grote macht als een kaartenhuisje in elkaar. We zien dat nu al op godsdienstig vlak in het Westen; welke invloed heeft de kerk nog op het gros van de mensen, zelfs op zij die zich gelovigen noemen? Citaat:
Maar dat ze veel leed over de mensheid afroepen kan natuurlijk niet ontkend worden. En misschien is dat alleen al hun bijdrage in de vooruitgang van het mensdom; het duwt alle mensen voorwaarts om het bestaande in twijfel te trekken en te zoeken naar andere oplossingen. Niets is zo dodelijk en negatief voor de vooruitgang dan vast te houden aan het gekende, aan het bestaande, aan de gewoonte. En moesten de bestaande leiders hun opdracht zo goed uitvoeren dat iedereen tevreden zou zijn met zijn huidig bestaan dan zou de verdere evolutie gewoonweg doodbloeden. Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2014 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je andere bijdrage van mij zou lezen dan zou je inzien dat ik instinct niet zie als de mindere van het verstand en dat ik er juist vanuit ga dat de mensen het verstand dwaas weg op een voetstuk hebben geplaatst; een voetstuk dat het verstand zeker niet verdient Citaat:
Als u hem een tijdje lang omgekeerd drilt zal hij het omgekeerde aanvaarden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie over het kleine heenkijkt zal nooit het echte grote vinden. Wat wel kan is dat wanneer u dichter en dichter bij de bron van het zijn komt, dat zijn uitstraling u diepstes en hoogtens doet beleven die soms wel moeilijk te dragen zijn voor ons afgestompte wezens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verhalen van heksverbrandingen, boekverbrandingen, publieke angst scheppen door publieke folterpraktijken te organiseren etc. Hoe Constantine het Christendom heeft moeten (her)vormen. Alles is gehuld in een sluier van mystiek, waar die er het meeste van weet uiteindelijk "de slimste" is. Maar ik verwoord me dan misschien verkeerd. Nu duidelijk genuanceerd. ![]() Mijn vraag is vooral concreet, hoe verlos je de heilige geest? En hoe druk je dat door op een niveau dat ik van boven naar beneden op de Paus kan zwaaien en niet andersom? ![]() Peche for Christ! Laatst gewijzigd door Peche : 1 juni 2014 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 1 juni 2014 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het instinct moeit zich niet met goed en met kwaad; het is het verstand die ons die tegenstellingen opgedrongen heeft en alzo ons tot slaaf van onszelf heeft gemaakt. Vooruitgang is voor mij iets anders dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere vergeet niet dat wij vanuit een bevoorrechte positie in het Westen spreken, nu al betalen heel veel mensen onze privilèges met veel pijn, slavernij en de dood. Vergeet daarbij niet dat een groot deel van onze welstand opgebouwd is op regelrecht slavenwerk; Amerika, Caraïbische eilanden..., uitroeiing van inheemse bevolkingen.... Het westen heeft, in de grond, heel weinig om fier op te zijn en vele inheemse volkeren kunnen ons veel meer leren en bijbrengen dan dat wij bij hen gestolen hebben en nog verder gaan stelen omdat wij dan zogezegd een hoogwaardige kultuur zouden zijn. Wat als de natuur zich op ons gaat wreken, zoals wij nu bezig zijn met hem te verwoesten? Citaat:
Wat mij meer bedrukt is dat er nog hele volkeren leven die hun leiders (godsdienstige en/of wereldsen) nog aanbidden en als analfabeten hun geboden opvolgen. Daar wordt ik soms moedeloos over en toch zal alles wel lopen zoals het moet lopen, want het groter geheel zie ik ook niet. Ik kan alleen maar vertrouwen op een hoger zijn en proberen er zo dicht mogelijk bij aan te leunen en het zo te versterken. Niet als een actieve wereldse opstandeling die de andere wil bekeren; wie ben ik; en als wereldse lompe kracht doe ik misschien veel meer kwaad dan goed (bekijk daarvoor de zogezegde groten der aarde), maar als een versterking van wat leeft binnen in mij en dat kan ik alleen doen door dat wat binnen in mij leeft van de zuiverste kwaliteit, waartoe ik staat ben, te laten worden. Dat is mijn positieve bijdrage aan deze wereld, aan de evolutie en aan de verdere Menswording. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() [quote=Peche;7173908]
dubbel Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juni 2014 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed en kwaad zijn leefregels die voor elke roedel verschillen. Dit geldt ook voor de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
..... maken ze de ondergeschikte mens wijs. Eens behorende tot de machthebbers gelden diezelfde leefregels natuurlijk niet meer.... Dus is het heel duidelijk dat het geen aangeboren leefregels zijn nodig voor het opbloeien en het overleven van de soort, maar leefregels door de 'machtige' der aarde opgedrongen aan hun ondergeschikten op basis van een zogezegde verstandelijke redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem met atheïsten, ze hebben geen moraal. Of op zijn best een zeer flexibele veranderlijke wegwerpmoraal. Daardoor kunnen ze zonder blikken of blozen het vermoorden van ongeboren baby's in de moederschoot goedkeuren, terwijl ze moord en brand gillen over het verwijderen van een stukje vel wat grote gezondheidsvoordelen heeft en al vele miljoenen levens gered heeft. En daarom zijn atheïsten de minst betrouwbare mensen, op hetzelfde nivo als verkrachters: Study: Atheists distrusted as much as rapists http://usatoday30.usatoday.com/news/...ism/51777612/1 By Kimberly Winston, Religion News Service Updated 12/10/2011 4:42 AM A new study finds that atheists are among society's most distrusted group, comparable even to rapists in certain circumstances. Psychologists at the University of British Columbia and the University of Oregon say that their study demonstrates that anti-atheist prejudice stems from moral distrust, not dislike, of nonbelievers. "It's pretty remarkable," said Azim Shariff, an assistant professor of psychology at the University of Oregon and a co-author of the study, which appears in the current issue of Journal of Personality and Social Psychology. The study, conducted among 350 Americans adults and 420 Canadian college students, asked participants to decide if a fictional driver damaged a parked car and left the scene, then found a wallet and took the money, was the driver more likely to be a teacher, an atheist teacher, or a rapist teacher? The participants, who were from religious and nonreligious backgrounds, most often chose the atheist teacher. The study is part of an attempt to understand what needs religion fulfills in people. Among the conclusions is a sense of trust in others. "People find atheists very suspect," Shariff said. "They don't fear God so we should distrust them; they do not have the same moral obligations of others. This is a common refrain against atheists. People fear them as a group." Shariff, who studies atheism and religion, said the findings provide a clue to combating anti-atheism prejudice. "If you manage to offer credible counteroffers of these stereotypes, this can do a lot to undermine people's existing prejudice," he said. "If you realize there are all these atheists you've been interacting with all your life and they haven't raped your children that is going to do a lot do dispel these stereotypes." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat de moderator hier ingrijpt ! Dit is er wel over ! Atheïsten over hetzelfde kam scheren als verkrachters ? Trouwens, ik heb in de discussie over abortus zelfs niet deelgenomen. Je moet je schamen, als je dat nog enigszins kunt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Thy juices, purified Soma, all-pervading, swift as thought, go of themselves like the offspring of swift mares; the celestial well-winged sweet-flavoured-juices, great exciters of exhilaration, alight upon the receptacle.
Thy exhilarating all-prevading juices are let loose separately like chariot-horses; the sweet-flavoured Soma waves go to Indra the wielder of the thunderbolt as a cow with milk to the calf. Like a horse urged on to do battle, do thou who art all-knowing rush from heaven to the receptacle whose mother is the cloud... Purified Soma, thy celestil steed-like streams as quick as thought are pouring along with the milk into the receptacle; the rishis, the ordainers of sacrifice, who cleanse thee, O rishi-enjoyed Soma, pour thy continous streams into the midst of the vessel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hier een onderzoek voor je wat dat zegt: Study: Atheists distrusted as much as rapists http://usatoday30.usatoday.com/news/...ism/51777612/1 En of je het leuk vindt of niet: Dat zijn de feiten. Mensen vertrouwen atheïsten niet omdat ze geen moraal hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Bs'd
Scheldwoorden zijn de argumenten van iemand die geen argumenten meer heeft. Laatst gewijzigd door Eliyahu : 2 juni 2014 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tegen religieuze dwaasheden zijn geen argumenten bestand