Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2014, 12:15   #141
Peche
Banneling

Standaard

Ik weet er alleszins geen blijf meer mee... Something is underneath my skin pushing its limits.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 14:46   #142
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dit ook niet?
Als we de stoned ape theorie nog niet aan Adam en Eva kunnen voegen, is het niet aan vrome leiders de kennis toe te eigenen en te bepalen wat onder de mensen mag leven en wat niet.
Wie geeft 'vrome' leiders die macht?
De dag dat de mens inziet dat hij eerst en vooral voor zichzelf verantwoordelijk is en voor zichzelf moet uitkomen en dat dat niets te maken heeft met gehoorzaamheid aan een gevestigde macht, die dag valt hun zogezegde grote macht als een kaartenhuisje in elkaar.
We zien dat nu al op godsdienstig vlak in het Westen; welke invloed heeft de kerk nog op het gros van de mensen, zelfs op zij die zich gelovigen noemen?

Citaat:
Een hostie is niet zijn vlees en de wijn was niet zijn brood.
En hell, de vrucht was genen appel.... Waarom maken ze ons sprookjes wijs? Zoals ze ons in sprookjes doen geloven. Tot er ene langskomt en zegt dat de vrucht iets psychedelisch was en de profeten hoogstwaarschijnilijk shamanan waren.
Alles heeft met Adam en Eva te maken, daar is iets gebeurd, daar zijn wij beschaafd geworden en zijn de slimste hun misbruiken alleen maar vernufter gaan toepassen.
Ben je zeker dat het de slimste zijn? Het zijn misschien de verst verdwaalde?
Maar dat ze veel leed over de mensheid afroepen kan natuurlijk niet ontkend worden.
En misschien is dat alleen al hun bijdrage in de vooruitgang van het mensdom; het duwt alle mensen voorwaarts om het bestaande in twijfel te trekken en te zoeken naar andere oplossingen.

Niets is zo dodelijk en negatief voor de vooruitgang dan vast te houden aan het gekende, aan het bestaande, aan de gewoonte. En moesten de bestaande leiders hun opdracht zo goed uitvoeren dat iedereen tevreden zou zijn met zijn huidig bestaan dan zou de verdere evolutie gewoonweg doodbloeden.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 juni 2014 om 14:47.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 14:54   #143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Omdat je intellect bij dieren wegzet als louter instinct en bij de mens ( waar jij deel van uitmaakt ) noem je dat verstand... snappy ?
Het ben ik niet die dat doet; het is de zogezegde wetenschappen die ons dat wijsmaken.
Als je andere bijdrage van mij zou lezen dan zou je inzien dat ik instinct niet zie als de mindere van het verstand en dat ik er juist vanuit ga dat de mensen het verstand dwaas weg op een voetstuk hebben geplaatst; een voetstuk dat het verstand zeker niet verdient

Citaat:
Weet je, mijn hond weet ook verdomd goed als hij iets fout gedaan heeft en wanneer hij iets goed gedaan heeft verwacht hij daarvoor een beloning. Herkenbaar ?
Uw hond is gedrild en weet wanneer hij een beloning kan krijgen en wanneer hij riskeert gestraft te worden, maar dat heeft voor hem geen enkel verband met goed en kwaad.
Als u hem een tijdje lang omgekeerd drilt zal hij het omgekeerde aanvaarden.
Oud 1 juni 2014, 14:59   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet er alleszins geen blijf meer mee... Something is underneath my skin pushing its limits.
De vooruitgang zit gewoon in het gewone waar we over heen gekeken hebben en dat ons zijn meer bepaalt dan al het wonderbaarlijke dat ze ons proberen wijs te maken.

Wie over het kleine heenkijkt zal nooit het echte grote vinden.

Wat wel kan is dat wanneer u dichter en dichter bij de bron van het zijn komt, dat zijn uitstraling u diepstes en hoogtens doet beleven die soms wel moeilijk te dragen zijn voor ons afgestompte wezens.
Oud 1 juni 2014, 16:27   #145
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het ben ik niet die dat doet; het is de zogezegde wetenschappen die ons dat wijsmaken.
Als je andere bijdrage van mij zou lezen dan zou je inzien dat ik instinct niet zie als de mindere van het verstand en dat ik er juist vanuit ga dat de mensen het verstand dwaas weg op een voetstuk hebben geplaatst; een voetstuk dat het verstand zeker niet verdient
Van gedacht veranderd ? :
Citaat:
Bij dieren spreekt men van instinct en instinct schijnt zich niet te moeien met goed en kwaad.

Citaat:
Uw hond is gedrild en weet wanneer hij een beloning kan krijgen en wanneer hij riskeert gestraft te worden, maar dat heeft voor hem geen enkel verband met goed en kwaad.
Jij bent net zo gedrild van kindsbeen af.
Citaat:
Als u hem een tijdje lang omgekeerd drilt zal hij het omgekeerde aanvaarden.
Werk ook zo bij jou.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2014, 21:48   #146
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie geeft 'vrome' leiders die macht?
De dag dat de mens inziet dat hij eerst en vooral voor zichzelf verantwoordelijk is en voor zichzelf moet uitkomen en dat dat niets te maken heeft met gehoorzaamheid aan een gevestigde macht, die dag valt hun zogezegde grote macht als een kaartenhuisje in elkaar.
We zien dat nu al op godsdienstig vlak in het Westen; welke invloed heeft de kerk nog op het gros van de mensen, zelfs op zij die zich gelovigen noemen?
Wanneer het kaartenhuisje valt, valt het op ons. Ik zit er hedendaags veel over bezig tegen mijn lief. Ze is mijn nuchtere en vooral betere wederhelf, mijn Mariam (en ikke Jezus dan he lol). Het is niet zozeer over macht die ermee bereikt is. Het was een instituut waarop het ene gebouwd is waarna het andere. Intussen een hele infrastructuur die zich bereikt tot via de radio... Waar de Kerk valt, is het woord al gestolen en houden ze ons niet meer lomp via de hostie en absolutie, maar via politieke spellen, discussies, media, ...

Citaat:
Ben je zeker dat het de slimste zijn? Het zijn misschien de verst verdwaalde?
Maar dat ze veel leed over de mensheid afroepen kan natuurlijk niet ontkend worden.
En misschien is dat alleen al hun bijdrage in de vooruitgang van het mensdom; het duwt alle mensen voorwaarts om het bestaande in twijfel te trekken en te zoeken naar andere oplossingen.

Niets is zo dodelijk en negatief voor de vooruitgang dan vast te houden aan het gekende, aan het bestaande, aan de gewoonte. En moesten de bestaande leiders hun opdracht zo goed uitvoeren dat iedereen tevreden zou zijn met zijn huidig bestaan dan zou de verdere evolutie gewoonweg doodbloeden.
Slimste... ze weten het het meeste. Ze weten waarmee ze bezig zijn en wat er achter de schermen gebeurt. Alsof het Vaticaan niet wist van de Dode Zeerollen alvorens men ze had gevonden. Puur toevallig ontdekt, maar we mogen niet vergeten dat er een "dark ages" zijn geweest he. Zulke kopieën van de Dode Zeerollen zullen geen uitzondering geweest zijn.
Verhalen van heksverbrandingen, boekverbrandingen, publieke angst scheppen door publieke folterpraktijken te organiseren etc.
Hoe Constantine het Christendom heeft moeten (her)vormen. Alles is gehuld in een sluier van mystiek, waar die er het meeste van weet uiteindelijk "de slimste" is. Maar ik verwoord me dan misschien verkeerd. Nu duidelijk genuanceerd.

Mijn vraag is vooral concreet, hoe verlos je de heilige geest?
En hoe druk je dat door op een niveau dat ik van boven naar beneden op de Paus kan zwaaien en niet andersom?
Peche for Christ!

Laatst gewijzigd door Peche : 1 juni 2014 om 22:04.
Oud 1 juni 2014, 21:48   #147
Peche
Banneling

Standaard

dbbl

Laatst gewijzigd door Peche : 1 juni 2014 om 21:53.
Oud 2 juni 2014, 10:47   #148
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Van gedacht veranderd ? :

Jij bent net zo gedrild van kindsbeen af.

Werk ook zo bij jou.
Het vraagt inderdaad dikwijls een mensenleven om dat gedrilde eruit te bannen en de meeste mensen beginnen er zelfs niet aan; vandaar dat zovele grote monden nog zoveel misplaatste macht hebben.

Het instinct moeit zich niet met goed en met kwaad; het is het verstand die ons die tegenstellingen opgedrongen heeft en alzo ons tot slaaf van onszelf heeft gemaakt. Vooruitgang is voor mij iets anders dan dat.
Oud 2 juni 2014, 11:19   #149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer het kaartenhuisje valt, valt het op ons. Ik zit er hedendaags veel over bezig tegen mijn lief. Ze is mijn nuchtere en vooral betere wederhelf, mijn Mariam (en ikke Jezus dan he lol). Het is niet zozeer over macht die ermee bereikt is. Het was een instituut waarop het ene gebouwd is waarna het andere. Intussen een hele infrastructuur die zich bereikt tot via de radio... Waar de Kerk valt, is het woord al gestolen en houden ze ons niet meer lomp via de hostie en absolutie, maar via politieke spellen, discussies, media, ...
Peche, dat het niet zonder slag of stoot zal gaan is duidelijk; maar zelfs indien de instituten aan de macht blijven en het corrupte spel door zal gaan ook dan zal er enorm veel lijden en ellende, misschien meer dan bij een omwenteling over de mensen komen.
Ten andere vergeet niet dat wij vanuit een bevoorrechte positie in het Westen spreken, nu al betalen heel veel mensen onze privilèges met veel pijn, slavernij en de dood.
Vergeet daarbij niet dat een groot deel van onze welstand opgebouwd is op regelrecht slavenwerk; Amerika, Caraïbische eilanden..., uitroeiing van inheemse bevolkingen....
Het westen heeft, in de grond, heel weinig om fier op te zijn en vele inheemse volkeren kunnen ons veel meer leren en bijbrengen dan dat wij bij hen gestolen hebben en nog verder gaan stelen omdat wij dan zogezegd een hoogwaardige kultuur zouden zijn.
Wat als de natuur zich op ons gaat wreken, zoals wij nu bezig zijn met hem te verwoesten?

Citaat:
Slimste... ze weten het het meeste. Ze weten waarmee ze bezig zijn en wat er achter de schermen gebeurt. Alsof het Vaticaan niet wist van de Dode Zeerollen alvorens men ze had gevonden. Puur toevallig ontdekt, maar we mogen niet vergeten dat er een "dark ages" zijn geweest he. Zulke kopieën van de Dode Zeerollen zullen geen uitzondering geweest zijn.
Verhalen van heksverbrandingen, boekverbrandingen, publieke angst scheppen door publieke folterpraktijken te organiseren etc.
Hoe Constantine het Christendom heeft moeten (her)vormen. Alles is gehuld in een sluier van mystiek, waar die er het meeste van weet uiteindelijk "de slimste" is. Maar ik verwoord me dan misschien verkeerd. Nu duidelijk genuanceerd.

Mijn vraag is vooral concreet, hoe verlos je de heilige geest?
En hoe druk je dat door op een niveau dat ik van boven naar beneden op de Paus kan zwaaien en niet andersom?
Peche for Christ!
Ik zwaai al lang van boven naar beneden op de paus en wat mij nog meer positief stemt is dat diepgelovige mensen dat ook doen want zij hebben het evangelie gelezen en zelfs doorgrond en het kaf van het koren gescheiden.

Wat mij meer bedrukt is dat er nog hele volkeren leven die hun leiders (godsdienstige en/of wereldsen) nog aanbidden en als analfabeten hun geboden opvolgen. Daar wordt ik soms moedeloos over en toch zal alles wel lopen zoals het moet lopen, want het groter geheel zie ik ook niet.

Ik kan alleen maar vertrouwen op een hoger zijn en proberen er zo dicht mogelijk bij aan te leunen en het zo te versterken.
Niet als een actieve wereldse opstandeling die de andere wil bekeren; wie ben ik; en als wereldse lompe kracht doe ik misschien veel meer kwaad dan goed (bekijk daarvoor de zogezegde groten der aarde), maar als een versterking van wat leeft binnen in mij en dat kan ik alleen doen door dat wat binnen in mij leeft van de zuiverste kwaliteit, waartoe ik staat ben, te laten worden.
Dat is mijn positieve bijdrage aan deze wereld, aan de evolutie en aan de verdere Menswording.
Oud 2 juni 2014, 11:19   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Peche;7173908]
dubbel

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juni 2014 om 11:20.
Oud 2 juni 2014, 12:39   #151
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het instinct moeit zich niet met goed en met kwaad; het is het verstand die ons die tegenstellingen opgedrongen heeft en alzo ons tot slaaf van onszelf heeft gemaakt. Vooruitgang is voor mij iets anders dan dat.
Goed en kwaad zijn leefregels die voor elke roedel verschillen. Dit geldt ook voor de mens.
Oud 2 juni 2014, 14:23   #152
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed en kwaad zijn leefregels die voor elke roedel verschillen. Dit geldt ook voor de mens.
Goed en kwaad zijn leefregels die voor elke roedel verschillen. Dit geldt ook voor de mens....

..... maken ze de ondergeschikte mens wijs.

Eens behorende tot de machthebbers gelden diezelfde leefregels natuurlijk niet meer....

Dus is het heel duidelijk dat het geen aangeboren leefregels zijn nodig voor het opbloeien en het overleven van de soort, maar leefregels door de 'machtige' der aarde opgedrongen aan hun ondergeschikten op basis van een zogezegde verstandelijke redenering.
Oud 2 juni 2014, 15:40   #153
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed en kwaad zijn leefregels die voor elke roedel verschillen. Dit geldt ook voor de mens....

..... maken ze de ondergeschikte mens wijs.

Eens behorende tot de machthebbers gelden diezelfde leefregels natuurlijk niet meer....

Dus is het heel duidelijk dat het geen aangeboren leefregels zijn nodig voor het opbloeien en het overleven van de soort, maar leefregels door de 'machtige' der aarde opgedrongen aan hun ondergeschikten op basis van een zogezegde verstandelijke redenering.
Bekijk het maar. Ik verlies mijn tijd bij jou.
Oud 2 juni 2014, 18:16   #154
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dat is het probleem met atheïsten, ze hebben geen moraal. Of op zijn best een zeer flexibele veranderlijke wegwerpmoraal.

Daardoor kunnen ze zonder blikken of blozen het vermoorden van ongeboren baby's in de moederschoot goedkeuren, terwijl ze moord en brand gillen over het verwijderen van een stukje vel wat grote gezondheidsvoordelen heeft en al vele miljoenen levens gered heeft.

En daarom zijn atheïsten de minst betrouwbare mensen, op hetzelfde nivo als verkrachters:

Study: Atheists distrusted as much as rapists

http://usatoday30.usatoday.com/news/...ism/51777612/1

By Kimberly Winston, Religion News Service
Updated 12/10/2011 4:42 AM

A new study finds that atheists are among society's most distrusted group, comparable even to rapists in certain circumstances.

Psychologists at the University of British Columbia and the University of Oregon say that their study demonstrates that anti-atheist prejudice stems from moral distrust, not dislike, of nonbelievers.

"It's pretty remarkable," said Azim Shariff, an assistant professor of psychology at the University of Oregon and a co-author of the study, which appears in the current issue of Journal of Personality and Social Psychology.

The study, conducted among 350 Americans adults and 420 Canadian college students, asked participants to decide if a fictional driver damaged a parked car and left the scene, then found a wallet and took the money, was the driver more likely to be a teacher, an atheist teacher, or a rapist teacher?

The participants, who were from religious and nonreligious backgrounds, most often chose the atheist teacher.

The study is part of an attempt to understand what needs religion fulfills in people. Among the conclusions is a sense of trust in others.

"People find atheists very suspect," Shariff said. "They don't fear God so we should distrust them; they do not have the same moral obligations of others. This is a common refrain against atheists. People fear them as a group."

Shariff, who studies atheism and religion, said the findings provide a clue to combating anti-atheism prejudice.

"If you manage to offer credible counteroffers of these stereotypes, this can do a lot to undermine people's existing prejudice," he said. "If you realize there are all these atheists you've been interacting with all your life and they haven't raped your children that is going to do a lot do dispel these stereotypes."
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 18:33   #155
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
Dat is het probleem met atheïsten, ze hebben geen moraal. Of op zijn best een zeer flexibele veranderlijke wegwerpmoraal.

Daardoor kunnen ze zonder blikken of blozen het vermoorden van ongeboren baby's in de moederschoot goedkeuren, terwijl ze moord en brand gillen over het verwijderen van een stukje vel wat grote gezondheidsvoordelen heeft en al vele miljoenen levens gered heeft.

En daarom zijn atheïsten de minst betrouwbare mensen, op hetzelfde nivo als verkrachters.
DAT IS OP ZIJN MINST GROF TE NOEMEN !!
Ik hoop dat de moderator hier ingrijpt ! Dit is er wel over ! Atheïsten over hetzelfde kam scheren als verkrachters ?

Trouwens, ik heb in de discussie over abortus zelfs niet deelgenomen.

Je moet je schamen, als je dat nog enigszins kunt.
Oud 2 juni 2014, 18:47   #156
Peche
Banneling

Standaard

Thy juices, purified Soma, all-pervading, swift as thought, go of themselves like the offspring of swift mares; the celestial well-winged sweet-flavoured-juices, great exciters of exhilaration, alight upon the receptacle.
Thy exhilarating all-prevading juices are let loose separately like chariot-horses; the sweet-flavoured Soma waves go to Indra the wielder of the thunderbolt as a cow with milk to the calf.
Like a horse urged on to do battle, do thou who art all-knowing rush from heaven to the receptacle whose mother is the cloud...
Purified Soma, thy celestil steed-like streams as quick as thought are pouring along with the milk into the receptacle; the rishis, the ordainers of sacrifice, who cleanse thee, O rishi-enjoyed Soma, pour thy continous streams into the midst of the vessel.
Oud 2 juni 2014, 19:03   #157
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
DAT IS OP ZIJN MINST GROF TE NOEMEN !!
Ik hoop dat de moderator hier ingrijpt ! Dit is er wel over ! Atheïsten over hetzelfde kam scheren als verkrachters ?
Bs'd

Ik heb hier een onderzoek voor je wat dat zegt:

En of je het leuk vindt of niet: Dat zijn de feiten.

Mensen vertrouwen atheïsten niet omdat ze geen moraal hebben.
Oud 2 juni 2014, 22:12   #158
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ik heb hier een onderzoek voor je wat dat zegt:

En of je het leuk vindt of niet: Dat zijn de feiten.

Mensen vertrouwen atheïsten niet omdat ze geen moraal hebben.
ACH ROT TOCH OP JIJ IDIOOT !
Oud 2 juni 2014, 22:15   #159
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
ACH ROT TOCH OP JIJ IDIOOT !
Bs'd

Scheldwoorden zijn de argumenten van iemand die geen argumenten meer heeft.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 2 juni 2014 om 22:27.
Oud 2 juni 2014, 22:22   #160
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Scheldwoorden zijn de argumenten van iemand die geen arguementen meer heeft.
tegen religieuze dwaasheden zijn geen argumenten bestand

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be