![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tjuh! zoals ik zei, hoogstwaarschijnlijk geloof je niet in de mens, de mens is voor jou een sprookje. Natuurlijk is het onzin om over openbaring te praten als je niet eens in God gelooft, maar het geloof in God vergt sowieso het geloof in de waarheid van de mens, waarin jij dus niet gelooft. Is het soms moeilijk om te begrijpen ?
Citaat:
Ik heb de term die deze periode beschrijft niet zelf verzonnen hoor ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Hallstatt-cultuur, de La Tène-cultuur, Jastorf-cultuur, de bandkeramische cultuur, de Gallo-Romeinse cultuur, de Etruskische cultuur, de Griekse cultuur, de Romeinse cultuur... Of heb je op school geleerd dat jouw voorouders enkel een knots hadden en in grotten leefden tot aan de kerstening van Europa? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() In zulke huizen woonden Noord-Europeanen 6000 jaar geleden. ![]() ![]() Reconstructie La Tène periode Europeanen (500-50 VC). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij beweert dat-ie er wel is, nodig ik je uit om dat (ondubbelzinnig) aan te tonen. Mocht je dat lukken, wordt je wél meteen wereldberoemd en waarschijnlijk een Nobelprijs voor op de schoorsteenmantel. Citaat:
Of je moet geloven (toon dat maar aan!) dat de maan met een onzichtbaar goddelijk touwtje aan de aarde vast zit. Citaat:
Daartegen is er geen enkel exemplaar gevonden van de goddelijke bedenksels van dat zoogdier. U bent aardig aan het ridiculiseren, maar dat is gebruikelijk als er geen argumenten meer zijn voor een sprookje.
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() @Thuleander
Wie had het hier over cultuur? @Jan van den Berghe Jawel !!!! Ik heb daarnet een wiki pagina gelezen over Mediëvistiek. Daar staat ook Bekende mediëvisten. De vraag aan U: als het juist is dat er een soort consensus onder deze mediëvisten bestaat over de dark ages, dan mag u een paar bronnen vermelden over de beschaving(en) in deze periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() @microwezen
Waarom zou ik God moeten bewijzen volgens u ? Uw vraag is onzinnig aangezien u niet eens in de mens gelooft. Als je echt de mens erkent, dan erken jij God noodzakelijk. Indien dat niet het geval is, en je ziet de mens slechts als een benaming voor een dier dat toevallig en/of selectief (noodzaak uit natuur) is "ontstaan", dan is dat einde discussie omdat ook deze discussie dan toevallig/selectief is. Je vraag zelf om bewijzen terwijl bewijs iets wat jouw bijgeloof overstijgt. Als je toch deze discussie wilt aangaan dan moet je eerst heel goed weten aan wat je begint. Ik ben een mens, ben jij dat of geloof jij in de mens? Zo ja, hoe ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo simpel is het. Citaat:
Feit: De mens bestaat. (7 miljard voorbeelden) En god is nergens voor nodig. En nu verbind jij er óók nog eens een noodzakelijkheid aan. Dus verwacht ik nu dubbel bewijs van uw buitengewone bewering. Citaat:
Veel verder dan "ik heb gelijk omdat ik gelijk heb" kom je niet. Citaat:
Jezelf verheffen boven het "gepeupel" dat niet in jouw sprookje geloofd. Een narcist is er niets bij ![]() Maar daar hebben alle sprookjesgelovers last van. Kritiek op hún sprookje mag niet (op straffe van de dood van de criticaster bij sommige sprookjes)! Nog maar een keer. Er is niets te geloven aan een Homo Sapiens.
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie het net andersom: wie zelfvertrouwen heeft, in zichzelf gelooft, zijn leven en lot in eigen handen wil nemen, wie sterk genoeg is om zélf tegenslagen te overwinnen en kracht, hoop en moed uit zichzelf kan putten, kortom: wie in de méns gelooft, die heeft volgens mij geen god nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
@Miauw! Een discussie met jou is uitgesloten want ik verlies iig. ![]() @microwezen Sorry maar ik lees geen antwoord op mijn vragen die ik heb gesteld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waren dat vragen dan? 't Leken mij meer stellingen waar geen kritiek op gegeven mag worden. En op domme vragen geef ik geen antwoord. ("geloof je in de mens?" is een domme vraag)
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 27 mei 2014 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In zekere zin was dat ook zo. Vooral dan economisch en technologisch. Veel kennis ging verloren. Toch moet men niet denken dat de "Dark Ages" een tijd was dat de mensheid bleef stilstaan. Vooral in de bouwkunst is er enorm veel gepresteerd. Laten we ook niet vergeten dat, ook al werd het samenleving in West-Europa kleinschaliger, het Oost-Romeinse Rijk (later Byzantijnse Rijk) nog steeds de bakermat was van cultuur, economie, kennis, etc... En dit bleef zo tot lang na het ontstaan van de Islam...
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Breng 's een bewijs dat ge bestaat, dan zal ik u en uw vraag serieus nemen. Ik ben hier slechts aan het hallucineren en @microwezen is waarschijnlijk een hallucinatie, en minder waarschijnlijk een computerrobot. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Byzantijnse Rijk hadden ooit een beschaving gekend, minder beschaafd dan de Perzen indertijd, maar dat was het niet het geval in de late periodes van het rijk. Alles was verloren gegaan en/of stilgestaan; de meeste volkeren waren blij met de islamitische bevrijding. De kennis die ze hadden, ja. Daar deden ze niets mee, en deelden ze die ook niet, zelfs niet met Europa. De kruisvaarders gingen de islamitische kennis vernietigen, en voor een deel verdoezelen en verstoppen in de kerken: https://www.youtube.com/watch?v=HGfvTgXvquE Laatst gewijzigd door porpo : 27 mei 2014 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat je niet denkt dat het de bedoeling is om "op je kap te zitten"! Als het een troost mag zijn: dergelijke discussies heb ik met mijn schoonmoeder ook! ![]() Ik vind het trouwens heel moedig dat je deze "één-tegen-allen"-strijd aandurft! |
|
![]() |
![]() |