Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2014, 01:20   #141
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Mijn reactie van vroeg op de avond niet gelezen, toen nog geen kat het over de slachtoffers gehad had?
Toch wel, maar toen werd de islam er nog in betrokken.
Ik heb de indruk dat, eens het over inside jobs en de reactie van Israël gaat, de remmen al iets losser gaan en de sereniteit wat zoek raakt.

Dat valt me, eerlijk waar, tegen van jou omdat ik in de korte tijd dat je hier bent tot mijn vreugde heb gemerkt dat je wel een tegenwicht durft bieden voor de ontmenselijking die de mensen achter de moslims hier op dit forum moeten ondergaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 mei 2014 om 01:21.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:22   #142
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Geneuzel in de marge.
Zelfs met hetgeen jij hier aandraagt lijkt de kans klein dat de dader een toevallige passant wou treffen en die twee toeristen uit Israël zullen dus ook wel niet héél toevallig net op dat moment passeren aan dat museum.
Of ze kwamen er net binnen, of ze gingen er net buiten.

We kunnen nu wel degelijk de piste van de toevallige passant verlaten.
Joden dus, doelbewust.
Dat lijkt wel zeker, maar de vraag is: waarom net die twee Israëlische joden? Als de dader in het wilde weg joden wou vermoorden, hoe groot was dan de kans dat hij net twee Israëli's zou treffen? Zeker nu we weten dat hij hen doelbewust ombracht met gerichte schoten in hoofd en keel, zonder een woord te zeggen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:24   #143
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Oh, het vierde slachtoffer is intussen overleden. RIP.
Dank je, dit is menselijkheid. Ik meen het.

En wat het nieuws dat je brengt betreft, da's verschrikkelijk.
Ik trek me terug uit dit topic.
Het is zo al erg genoeg en ik voel dat ik ga ontsporen in mijn posts en dat verdienen die stakkers absoluut niet.

Dit is zo verschrikkelijk erg, onrechtvaardig en triest!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 mei 2014 om 01:31.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:27   #144
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Anti-zionisme is een excuus om antisemitisme goed te praten. En veel Joden antizionistisch? Ja, die paar gekken uit Brooklyn die zich Naturei Karta noemen..Ja dat zijn veel Joden..
Daar dacht ik niet echt aan. Ik dacht aan Belgische joden. Naturei Karta ken ik niet eens, maar ik ken bv. wel Jewish Voice for Peace, ook fervent antizionistisch.
Oud 25 mei 2014, 01:28   #145
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Nierika, mensen zijn heus wel begaan met wat er gebeurd is .. en dood is dood .. het is nu ook niet dat men ze persoonlijk kent ofzo .. er vallen dagelijks doden in aanslagen, terreurdaden etc., zeg jij dan ook telkens RIP
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:29   #146
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Kritisch?? Het is alom bekend ook in Nederland trouwens dat de meeste antizionisten fervente Jodenhaters zijn.
Je hebt gelijk en dat ontkent ik absoluut niet. Ik ben zelf ook helemaal geen antizionist. Maar ik hou mij wel het recht voor om kritisch te zijn tegenover acties van Israël, net zoals ik het recht heb om kritisch te zijn tegenover de acties elk ander land.

Dat Israel boven alle kritiek zou moeten staan omdat die kritiek door racisten wordt misbruikt, daar doe ik niet mee mee.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:32   #147
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt wel zeker, maar de vraag is: waarom net die twee Israëlische joden? Als de dader in het wilde weg joden wou vermoorden, hoe groot was dan de kans dat hij net twee Israëli's zou treffen? Zeker nu we weten dat hij hen doelbewust ombracht met gerichte schoten in hoofd en keel, zonder een woord te zeggen.

het lijkt sterk op het werk van een professional ..

edit: ik trek m'n woorden terug, een professional zou immers toch een masker opgezet hebben? (en niets wijst erop dat dit het geval was)

Laatst gewijzigd door bembem : 25 mei 2014 om 01:38.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:33   #148
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar toen werd de islam er nog in betrokken.
Ik heb de indruk dat, eens het over inside jobs en de reactie van Israël gaat, de remmen al iets losser gaan en de sereniteit wat zoek raakt.

Dat valt me, eerlijk waar, tegen van jou omdat ik in de korte tijd dat je hier bent tot mijn vreugde heb gemerkt dat je wel een tegenwicht durft bieden voor de ontmenselijking die de mensen achter de moslims hier op dit forum moeten ondergaan.
Voor de goede orde: ik geloof niét in een inside job. Ik vroeg enkel aan Discuz of hij dat misschien wou suggereren, maar zei er direct bij dat ik het nut daarvan niet zou kunnen inzien. Maar ik vind wél dat men "antisemitisme" en "kritiek op Israël" gescheiden moet houden. Een antisemiet zal natuurlijk ook anti-Israël zijn, maar iemand die kritisch is t.o.v. Israël is daarom geen antisemiet. In mijn geval verre van zelfs! Zoals ik kritisch ben t.o.v. moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, maar daarom geen islamofoob ben. Eveneens verre van.
Oud 25 mei 2014, 01:48   #149
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Mogelijk wou men Reynders treffen, die liep immers slechts twee straten verder.
Niet alleen Reynders was vlak in de buurt, ook Milquet was 'dans le quartier'. Dat is natuurlijk niet zo heel vreemd, Brussel is nu eenmaal niet zo groot.

In ieder geval zal Reynders erg aangeslagen zijn. Je maakt als Belgisch politicus zo'n internationale terrreurdaad niet elke dag vanop de eerste rij mee.

Maar ik herhaal dat volgens mij groter is dan België. Er zijn straks verkiezingen in heel Europa, en de buitenlandse pers en ook Israël heeft het over een toenemend anti-semitisme in heel Europa.
Oud 25 mei 2014, 01:59   #150
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In ieder geval zal Reynders erg aangeslagen zijn. Je maakt als Belgisch politicus zo'n internationale terrreurdaad niet elke dag vanop de eerste rij mee.
Pun intended?

Citaat:
Maar ik herhaal dat volgens mij groter is dan België. Er zijn straks verkiezingen in heel Europa, en de buitenlandse pers en ook Israël heeft het over een toenemend anti-semitisme in heel Europa.
Inderdaad toevallig, ja.
Oud 25 mei 2014, 02:05   #151
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
"Het heeft me diep geraakt toen ik de gewelddadige actie vernam die het leven gekost heeft aan 3 onschuldige mensen in het centrum van Brussel voor het Joods museum deze middag. In mijn eigen naam en namens de Europese Commissie maak ik mijn innige deelneming over aan de families van de slachtoffers van deze tragische misdaad.

Ik veroordeel ten zeerste dat deze vreselijke daad gericht lijkt tegen een religieus symbool in het hart van de hoofdstad van Europa. Dit was een aanval tegen de Europese waarden die wij niet kunnen aanvaarden.

Mijn gedachten en solidariteit gaan uit naar de Belgische regering en het Belgische volk."
Zie je, Barroso probeert toch wat weerwerk te bieden. Israël krijgt geen speciale behandeling, deze reactie zou perfect kunnen dienen als het om een schietpartij voor een moskee of een kerk zou gaan.

Heeft Washington al gereageerd?
Oud 25 mei 2014, 02:53   #152
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
8<
Geachte heren en dames van de Joodse gemeenschap, in jullie plaats zou ik al de youtubefilmpjes waarop Moureaux en co meestappen in betogingen waarin Israëlische vlaggen verbrand worden en men de Joden met Nazi's vergelijkt, om nog maar te zwijgen over de oproepen tot een nieuwe genocide, eens stuk voor stuk aan de kranten doorsturen en ze zoveel mogelijke verspreiden (de kranten zullen dit zonder de nodige druk toch niet doen).
Vanaf 2'45" echt interesant...
http://www.youtube.com/watch?v=NDUvk8JnCZk

Jakkes.
En het zijn die pipo's die dan graag partijen als N-VA gelijkstellen aan een bende collaborateurs en/of verwijzen naar de jaren '30.

Bedankt voor de link.

Laatst gewijzigd door hamac : 25 mei 2014 om 03:06.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 06:01   #153
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dader is nog steeds voortvluchtig. Kan iemand uitleggen waarom er geen opsporingsbericht verspreid wordt, of de mensen tenminste gewaarschuwd worden?
Ik denk dat het is omdat zijn tante niet bij het VB is, als je me begrijpt.
Oud 25 mei 2014, 06:08   #154
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, je gaat toch niet zeggen dat dit een Mossad-actie was, om de Europese publieke opinie pro-Israël te beïnvloeden?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  disgrace.jpg‎
Bekeken: 24
Grootte:  67,3 KB
ID: 94294  

Oud 25 mei 2014, 06:29   #155
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see .. maar iets ontgaat me: als het om een terroristische aanslag zou gaan, waarom dan niet gewoon in het wilde weg schieten op plaatsen waar er sowieso meer Joden zijn (ipv. in een gewone wijk..), misschien is het idd. zoals Miauw zei "een afrekening" ..
Natuurlijk, een 'afrekening'.

Citaat:
Mohamed Merah sprak jihadist in Brussel vóór aanslagen in Toulouse
Deze moordenaar uit Noord-Afrika ging doelbewust Joodse kinderen vermoorden door ze een schot tussen de ogen geven.

Iets ontgaat me. Volgens jou was dat wellicht een 'afrekening'?
Is dat al de officiele versie geworden? Of de gewenste versie?

Ik zie nochtans op het eerste zicht meer gelijkenissen met de islamitische moordpartij op kinderen in Frankrijk.

Citaat:
In de regio Midi-Pyrénées kwamen door de terreurdaden van de 23-jarige Merah (twee aanslagen in Toulouse en een in Montauban) zeven slachtoffers om het leven. Drie van hen waren militairen, verder stierven ook drie kinderen bij de aanslag op een joodse school. Merah koos zijn doelwitten bewust uit: alle slachtoffers waren van Maghrebijnse, Caribische of joodse afkomst.

Terreurcel
Merah had naar eigen zeggen banden met al-Qaida. Volgens de Franse media hielden de inlichtingendiensten de jonge terrorist al sinds 2006 in de gaten. Uit hun onderzoek blijkt nu dat Merah nauwe banden had met een Brusselse terreurcel. Volgens Le Parisien was Mohamed Merah drie weken voor de aanslagen nog in België, meer bepaald in Brussel. Daar ging hij op bezoek bij Abou Jaber, een in België wonende Marokkaan. Eerder werd de jihadist al ondervraagd door onze justitie in het kader van een onderzoek naar een terreurcel in Brussel.

Belegering
De terrorist gebruikte steeds dezelfde 'modus operandi': hetzelfde wapen en dezelfde scooter. Na een belegering van liefst 32 uur werd Merah gedood in een vuurgevecht met de politie. Tijdens de belegering gaf Merah toe dat hij achter de drie aanslagen zat: de militairen moesten dood als vergelding voor de Franse militaire acties in Afghanistan en de moorden op de joodse kinderen waren een wraakactie voor omgekomen Palestijnse kinderen (zie ook onderstaande video).
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...Toulouse.dhtml
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 06:35   #156
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Erg wat er gebeurde , en mijn medeleven voor de nabestaanden.....maar ik vraag mij serieus af hoe de politieke wereld zou reageren had er gisteren een gek er beginnen op los schieten op pakweg een metal festival ? En de slachtoffers 4 langharige metalheads waren geweest ipv 4 Joden .....

Hadden ze dan ook zo "getweet" om hun afschuw kenbaar te maken, waren ze dan ook zo geschokt geweest en bovenal....hadden ze dan ook hun ultieme debat gecanceld ? Don't think so ....

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 07:06   #157
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de goede orde: ik geloof niét in een inside job. Ik vroeg enkel aan Discuz of hij dat misschien wou suggereren, maar zei er direct bij dat ik het nut daarvan niet zou kunnen inzien. Maar ik vind wél dat men "antisemitisme" en "kritiek op Israël" gescheiden moet houden. Een antisemiet zal natuurlijk ook anti-Israël zijn, maar iemand die kritisch is t.o.v. Israël is daarom geen antisemiet. In mijn geval verre van zelfs! Zoals ik kritisch ben t.o.v. moslimlanden zoals Saoedi-Arabië, maar daarom geen islamofoob ben. Eveneens verre van.
Het is mooi dat jij dat gescheiden houdt, maar de meeste mensen doen dat niet.
Al helemaal niet in de, zogenaamd Pro Palestina, massabetogingen, die meestal bol staan van anti Joodse slogans en regelrechte oproepen tot een nieuwe genocide.

En waaraan, met veel overtuiging, wordt deelgenomen door linkse politici...

Vanaf 2'45" echt interessant...
http://www.youtube.com/watch?v=NDUvk8JnCZk
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 07:17   #158
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het interesseert me niet.
Drie onschuldige mensen zijn doodgeschoten en een ander vecht voor zijn leven.
Dat zijn de feiten.
Maar als het joden zijn dan kun je er donder op zeggen dat het binnen de kortste keren over Israël moet gaan, terwijl er al tweeduizend jaar voor de stichting van Israël joden worden vermoord omdat ze jood zijn, er meteen weer kwistig complottheorieën worden rondgestrooid, terwijl er nochtans genoeg mensen op jodenbloed uit zijn, en er weer straal aan één zaak wordt voorbijgegaan: mensen zijn gedood.

In ieder godverdomd topic over mensen die gestorven zijn kun je je weg niet banen door de rips en de rouwbetuigingen, maar als het joden zijn moet je er met een vergrootglas naar zoeken.

Om het in het Engels te stellen:

What the fuck is wrong with you people?

Het is walgelijk dat zovelen ervan uitgaan dat alle miserie die de joden over zich heen krijgen, verdiend is.

Joden varen hun eigen koers, daar heb ik respect voor. Beats the half-hearted way we deal with shit!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 07:18   #159
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

De daders geen moslims? Daar twijfel ik aan vermits de moordenaar naar de kelen geschoten heeft.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 08:11   #160
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
De daders geen moslims? Daar twijfel ik aan vermits de moordenaar naar de kelen geschoten heeft.
2

Die keel-schoten lijken me eveneens een verwijzing naar de 'Qasas'

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be