![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet (lees:wilt) u de toekomst van Zwarte Piet? | |||
Zoals het altijd al was, volgens de traditie |
![]() ![]() ![]() |
75 | 84,27% |
Zwarte Piet is racistisch en moet weg |
![]() ![]() ![]() |
7 | 7,87% |
Zwarte Piet heeft niets met het Siterklaasfeest te maken. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Heel het Sinterklaasfeest is overbodig |
![]() ![]() ![]() |
7 | 7,87% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus met Sinterklaas herdenken "we" de sterfdag van Sint-Nicolaas? Zoals we met Kerstmis de geboorte van Jezus herdenken? Sorry, maar ik denk niet dat ook maar iémand, laat staan kinderen, daar bij stiltaat op 6 december. Dat is het feest van de kindervriend die cadeautjes brengt samen met zijn malle Zwarte Piet, niet de herdenking van de sterfdag van een heilige van lang geleden. Hoeveel ouders zouden hun kinderen verteld hebben dat dit de sterfdag van Sint-Nicolaas was? Vooropgesteld dat die ouders dat zélf al weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet ook dat niemand hier bij stil staat, maar het is er dus wel. En ik vertel het mijn kinderen ook, maar leg er geen nadruk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() k zal mijn stem in deze toch wel ongenuanceerde poll maar verklaren
![]() �*ls die zwarte piet voor sommige mensen kwetsend overkomt, dan moet die zwarte piet hier iets aan doen. 1 zij die gekwetst zijn moeten dan maar eens haarfijn uitleggen wat er zo kwetsend is 2 dan ben ik ervan overtuigd dat die delen makkelijk aangepast kunnen worden, ook zonder de traditie fundamenteel te schaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1.Kroeshaar weg 2.Gouden oorbellen weg 3.Domheid weg Voila, ik zie niet goed in waarom dit onoverkomelijk zou moeten zijn voor de traditio's. edit: Racistische Piet: ![]() Niet-racistische Piet: ![]() Laatst gewijzigd door Klein Licht : 24 juni 2014 om 09:39. Reden: meer pieten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
3 is een foute redenering (als 1 en 2 weg zijn, kan je 3 niet meer als racistisch kwantificeren, want zwarte piet is dan geen 'neger' meer) edit, die jute zak weg, vindt ik veeeeel te ver gezocht. Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juni 2014 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het verhaal van die persoon uit Mira.
De reden waarom we hier sinterklaas spelen is gebaseerd op veel oudere rituelen waarbij Wodan met zijn zesbenig paard Schleipnir over de daken raasde en daarbij voedingsmiddelen door de schouwen gooide. Zwarte Piet is dan weer een pestgod die zwart zag en stoute kinderen oppikte. Doe nu niet of we vieren hier een of andere bisschop uit Turkije.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bruine mensen die het hulpje en ondergeschikt zijn aan de blanke man? RAAAAACIIIIIIIIIIIIIISMMMMMMMMMMEEEEEEEE
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wodan was niet gekleed zoals een middeleeuwse bisschop! inderdaad. en de schimmel van de sint heeft slechts 4 poten etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu serieus: Laat de kinderen inderdaad gewoon genieten van de Sint !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan gebeuren
![]() Inderdaad , en laat kinderen kinderen zijn !! De maatschappij is zo al zuur genoeg !! Elke zoetigheid moet er blijkbaar aan geloven , omdat ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor de anti-zwarte Piet mensen alzeker wel.
Als hij er niet als een neger mag uitzien, waarom dan wel als een hindoe?
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn met name de achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-kleinkinderen van de slaven van de Antillen en Suriname die er een probleem van maken (en de rest van de 'gut-menschen' uit de zieligheidsindustrie). (Dat het de zwarten zélf waren in Afrika die zwarten verkochten vergeten we dan maar even)
![]() |