![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn nog nooit zoveel Palestijnen geweest als nu. Wat horen sommigen zichzelf toch graag zeveren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe doe je dat dan precies, "lachen met volkerenmoord met een klein beetje respect tenminste"?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Het schijnt, en nog hebben velen dat niet helemaal verteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk zo, Christus is God*, we kunnen er dus redelijkerwijs van uitgaan dat - omdat God nu eenmaal vanuit zijn aard en karakter almachtig is, het "sterven" van Christus, tussen aanhalingstekens omdat hij een paar dagen later levend en wel weer tevoorschijn kwam, zijn oorspronkelijke bedoeling is geweest, temeer omdat hij gestorven is voor onze zonden - wat ik in alle eerlijkheid waarschijnlijk niet ten volle en in alle aspecten begrijp noch pretendeer te begrijpen. In mijn opzicht hebben we dat dus aan de joden te danken. *: naar verluid alleszins.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 juli 2014 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als God een jood was/is, dan moeten we niet verschieten dat de joden het uitverkoren volk zijn.
Inderdaad, God, eigen volk eerst. Of dat dit wil zeggen dat God strafbaar is onder de Belgische wetgeving weet ik niet zeker, het zou me niet verbazen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 juli 2014 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() VRM verklaart klacht over jodengrappen Alex Agnew ongegrond
“Hoewel humor niet is vrijgesteld van begrenzingen, moet ze ook kunnen genieten van een grote uitingsvrijheid. Deze kan enkel om bijzonder gewichtige reden en worden ingeperkt”, luidt het. De kamer besluit dat niet is aangetoond dat Alex Agnew met de gewraakte uitlatingen de intentie had om bewust en kwaadwillig aan te sporen tot haat of gewelddadig gedrag tegenover de Joden. “Evenmin blijkt dat in hoofde van SBS Belgium (door het uitzenden van de zaalshow) sprake is van enig opzet of intentie tot het aanzetten tot haat of geweld, noch dat het uitgezonden programma van aard is om aan te zetten tot of geweld. Evenmin is door het uitzenden van het programma sprake van discriminatie.” De klacht wordt dus ongegrond verklaard." Oef! Laatst gewijzigd door Miauw! : 15 juli 2014 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() zal toch een zaak bij verstek worden, vermoed ik zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal dan uit Belgie moeten wegblijven of opgepakt worden. Sowieso een slechte zaak voor het heilig land der vaderen, stel je voor dat ze hem in Mortsel opsluiten en dat het "Swatteam" hem daar in de cel komt doodstampen, hoe gaan we dat aan de (christelijke) wereld uitleggen? Want ik denk dat, "hij had drugs gepakt en was met zijn blote voeten tegen een stalen celdeur aan het stampen" niet goed genoeg gaat zijn om het te vergoelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer spreekt de procureur zich uit over het opinie-delict van Meneer Agnew?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
la justice belge zou zich ook daaruit wel redden ... gezichtsverlies kennen die mannen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor, hij bekijkt dat boek en met enige verdwazing op zijn smikkel zegt hij dan tegen de rechter, "hela! Dat heb ik nooit geschreven!"
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat dan? Zijn misdaden alleen vervolgbaar als er iemand klacht neerlegt?
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dat is in Mortsel...
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Belgie zal de rechter zeggen dat dit niet ter zake doet, of men zal rechtszaken houden tot men zo'n rechter vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |