![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Relatief hoger, tov een normaal pensioen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ja, ook lage, omdat anders het gemiddelde NOG hoger lag, en nog een erger probleem had. Maar je begint al te klagen nog VOOR ik iets voorstel, omdat je nu al vreest dat er een ongelijke bijl gaat gezet worden in deze ganse groep ? ALS dat gemiddelde te hoog is, dan zijn er 1001 manieren om dat aan te passen. Enkel de laagste waarden aanpassen, dan ge je, waarschijnlijk niet ver geraken. Da's pure wiskunde. Maar ik weet niet of wiskunde aanvaard als wetenschap, omdat gemiddelde volgens u (in de ene post wel, en in de andere niet) geen betekenis heeft. -> De vraag is, zijn er te hoge pensioenen ? Dus, vooraleer die vraag beantwoord is, moet je niet dreigen met te stellen dat die mensen per definitie in armoede zullen vallen, en dat de anderen daarvoor dan moeten opdraaien. Dreigen helpt niet, de prive-werknemer wordt in 2014 al MASSAAL belast, dus nog een beetje meer kan niet direct kwaad. Het vreemde is wel, dat je zegt dat de lage ambtenarenpensioen zo zullen verlagen dat ze in armoede vervallen ... wel, dan veronderstel ik dat de prive-pensioen ook niet zullen blijven wat ze zijn. Vallen deze mensen dan ook in de armoede ? Want if so, wie gaat er dan die ambtenarenpensioenen betalen ? En owee, de koopkracht !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En vakbondsleden, die teren op het betalen van dure ambtenarenlonen. Analyze werkt op deze manier : input -> verwerking -> ouput Je zal wat meer input moeten geven, opdat ik ouput kan leveren. Laatst gewijzigd door Niko457 : 27 juni 2014 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus: Als ik zeg dat een ambtenarenpensioen van de lagere categoriën normal zijn, dan vind ik dat de privépensioenen te lag zijn. Echter is het zo dat (sommigen) andere pijlers hebben uitebouwd, iets wat die ambtenaren niet hebben (omdat ze rekenen op dat pensioen waar ze mee gaan toekomen). Ik ben akkoord dat er bij de hogere categoriën een maximum ingesteld wordt, alleen denk ik nooit dat dit mogelijk is door de verstrengeling van de top van de ambtenarij met de politiek. Een andere mogelijkheid is de fiscale voordelen van pensioensparen afschaffen voor ambtenaren, het lijkt me logisch dat als je al een redelijk pensioen hebt, je niet voor extra's fiscal voordelen moet hebben. En tenslotte: De vergrijzing biedt ook mogelijkheden: door structurele aanpassingen en administratieve vereenvoudiging kan er flink bespaard worden, hierdoor zal de werkingskosten van de ambtenarij verlagen en zal dat ook een deel van de meerkost opvangen. Het argument dat de niet-ambtenaren opdraaien voor de ambtenaren gaat enkel op als je de volledige ambtenarij als een kost beschouwd en niet kijkt naar wat ze opbrengt (onderwijs - politie - brandweer) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Tenzij jij een prof in Wiskunde ben, heb je mij niks te leren hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat 1 groep afziet van een spaar-optie, omdat ze toch een hoog pensioen krijgen, dat je dat als argument pro kun gebruiken. In tegendeel, je bevestigt enkel dat het te hoog is. Maar, dat wisten we al, enkel moest jij dat een paar posts laten lijken alsof dat niet zo is, door verwarrende termen te gebruiken (categorie B, C ... WTF ?), terwijl mensen met een boerenverstand allang weten wat ik zeg. Dus, als we klaar zijn met de probleemstelling, kunnen we verder. Gaat dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Gouverneur
|
![]() Zonder teveel in cynisme of sarcasme (of humor tout court) te vervallen : de verhouding wat het kost, en wat het opbrengt, is de reden waarom binnen 20 jaar zeer veel ambtenarenjobs vervangen zullen zijn door prive, zelfstandigen, en weet ik veel wat nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijf maar in rondjes draaien, statistisch heb je groot gelijk, alleen dat concrete iets aantonen iets moeilijker blijkt..... maar goed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt verdacht veel van mijn argumentatie trouwens totaal niet beantwoord, behalve die die je wel beantwoorde en waar je mij gelijk moest geven. Ben je een ambtenaar ? Da's een voorbeeld van een concrete vraag he ? (Let op, die tweede is een retorische vraag) Laatst gewijzigd door Niko457 : 27 juni 2014 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je leest statistisch dat het hoger is, je gooit daar zelf het predikaat te hoog boven en gaat dan nog even door dat er dringend iets aan moet gedaan worden. Net door populistisch met boerenverstand zonder het verschil tussen toppensioenen en de overgrote meerderheid te benaderen zal je vasstellen dat heel de benadering van de pensioenproblematiek op jouw manier goed is voor aan de toog en het Klein Vlaams Rechtvaardigheidsgevoel te voeden en een collectief Calimero effect uit te reopen zonder structurele oplossingen en het liefst met het stigmatiseren van hele bevolkingsgroepen. Veel success, maar wees consequent en ga het uitleggen aan de kleuterleidster, de politieagent, de brandweerman en het verzorgend personeel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() Yep, als er ergens te hoge pensioenen uitgegeven worden, dan zou ik onderzoeken of die echt te hoog zijn (en dus niet verantwoord), en indien zo : verlagen.
Idem voor pensioenen die te laag zijn : verhogen. Daarvoor heb ik geen gezever over categerie A, B of C nodig, en is het zelfs niet heel relevant of we nu jaloers zijn enkel op de ambtenaren of niet, en dat ons doel is om enkel hun te raken, maar niemand anders. Het gaat om pensioenen en werknemers. Kijk naar de titel van de thread, ik heb die niet geschreven he. Voldoet dit voorlopig ? Of heb je een iets meer concretere vraag als "ga je iets voorstellen ?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel, ik weet uit betrouwbare bron dat de cijfers die voorheen in de link stonden, nog zelfs lager zijn dan de realiteit. En die persoon in kwestie was (is) een gewone ambtenaar, niks chef, niks hoge ambt. Dat er lage pensioenen zijn : ZEKER EN VAST. Maar, het zijn niet enkel de hoge postjes die hoge pensioenen hebben. Het zijn ook "gewone" profielen. We spreken wel over mensen die NU op pensioen gaan, en heel hun leven ambtenaar waren. Binnen 20 jaar, wil ik het niet weten, misschien zijn er geen ambtenaren meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wow, je stelt wel veel vragen, maar je kan op zeer weinig argumenteren. Laatst gewijzigd door Niko457 : 27 juni 2014 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Want dat is het he, ambtenaren krijgen een hoog pensioen, omdat ze geen hoog loon krijgen. Maar "de zelfstandige", djeezus, dat gaat van de broodjeszaak tot de topvoetballer die in Engeland speelt ... bepaal daar het pensioen eens van. Lukaku zou in ieder geval van mij 0 euro per maand pensioen krijgen, da's wel duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren dringen gezinnen in de armoede ???
Geldwolven als de overleden Dehaene dringen gezinnen in de armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet niks uitleggen, ik ben niet verantwoordelijk voor hun loon of pensioen. Jij als ambtenaar misschien zelfs meer als ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar goed ik ben blij dat je vindt dat de gewone ambtenaar ook een hoog pensioen heeft, toont alleen maar aan wat ik in mijn eerste post stelde, hoog is relatief en met daggeldprijzen van rusthuizen die variëren tussen de 40 en 60 euro ben ik blij dat er nog solidairen zijn zoals jij die met plezier hun gemeentebelasting omhoog zien gaan omdat de pensioenen van de gewone ambtenaren naar beneden worden gecorrigeerd. |
|
![]() |
![]() |