Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2004, 07:53   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Goed, dus gij moogt roken, maar ik wil niet mee de risicos dragen die gij neemt met uw gezondheid. Daarom moeten we dan ook de sociale zekerheid herzien zodat ge er zelf voor moogt instaan. Kees kloost.
Fair enough!
Je hebt er dan natuurlijk ook niks op tegen dat rokers niet meer hoeven mee te betalen aan de extra jaren pensioen die niet-rokers krijgen uitbetaald.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 10:57   #142
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Fair enough!
Je hebt er dan natuurlijk ook niks op tegen dat rokers niet meer hoeven mee te betalen aan de extra jaren pensioen die niet-rokers krijgen uitbetaald.
Ik vind zelfs dat rokers op hun 65ste een premie zouden moeten krijgen ter waarde van 4 �* 5 pensioen aangezien ze enkele jaren vroeger sterven en hierdoor dus geen pensioen krijgen.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 11:13   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Ik vind zelfs dat rokers op hun 65ste een premie zouden moeten krijgen ter waarde van 4 �* 5 pensioen aangezien ze enkele jaren vroeger sterven en hierdoor dus geen pensioen krijgen.
Dinosaurus, what 's in a name!?
50% is reeds overtuigd van rookverbod, nu nog de overige 50% overtuigen, inbegrepen de Dinosaurussen.
Men praat tegenwoordig veel over misdaden tegen de mensheid.
Wat is er erger en onbegrijpelijker dan een jonge vrouw die rookt (omdat ze dat plezant vindt) en daardoor de gezondheid van het kindje ter wereld brengt schade aanbrengt. Ik heb er geen woorden voor.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 11:22   #144
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
sinds dat er op een pakje sigaretten 4.45 € staat terwijl er nog geen 1 € productiekosten voor nodig zijn
Amaai 4,45 euro voor een pakske saffen en in de UK is het nog meer, ... !

Moest ik roken , ik kocht al mijn saffen in luxemburg, !

Nu kijk, van mij mag iedereen roken zoveel hij wil en zelfs wat hij wil, maar als m met longkanker in de kliniek ligt, is dat zijn probleem niet het mijne, vandaar dat er op een sigaret wel wat taks mag gehoffen worden, al die campagnes moeten trouwens ook betaald worden, die kosten handen vol geld !

En dan schoonmaakkosten van openbare gebouwen en openbare vervoermiddelen, ze hebben dat verbod daar nie voor niets ingevoerd, geloof met het gaat niet alleen om de gezondheid, ...

Waarom denk je dat er zoveel no smoking vluchten zijn tegenwoordig, ? ik heb ooit een studie gezien, dat door de aanslag van teer en nicotine in de bekleding een Boeing per jaar kilo's meer begon te wegen en dus extra brandstof ging verbruiken.

Niet alle maatregelen zijn dus puur aan jullie longskes besteed, roken kost gewoon geld.

Maar voor mijn part pafte rustig voort, alleen nie in mijnen bureau en ook nie terwijl ik eet of moet gaan eten.

In restaurants mag men dus voor mijn part gerust een 100 % rookverbod eisen, en dat men daarnaast een rookkamer/Bar voorziet, volledig akkoord, ik kan best aannemen dat nen dikken havana met een goe glas whiskey na de maaltijd enorm kan smaken, maar verpest de smaakpapilen dan nie van de mensen die nog zitten eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 12:29   #145
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dinosaurus, what 's in a name!?
50% is reeds overtuigd van rookverbod, nu nog de overige 50% overtuigen, inbegrepen de Dinosaurussen.
Men praat tegenwoordig veel over misdaden tegen de mensheid.
Wat is er erger en onbegrijpelijker dan een jonge vrouw die rookt (omdat ze dat plezant vindt) en daardoor de gezondheid van het kindje ter wereld brengt schade aanbrengt. Ik heb er geen woorden voor.
Gaat deze thread over nicks, LucBrousse ...?
Als een zwangere jonge vrouw ervoor kiest om te roken (wat idd verwerpelijk is), gaat een rookverbod in café en restaurant daar dan iets aan veranderen, denk je?
Of ga je zwangere vrouwen dan helemaal verbieden (ook thuis) te roken? En hoe ga je dat dan controleren?
En mogen ze dan nog wel alcohol drinken (ook niet zo goed)... Ook verbieden. En teveel vet eten...? Allemaal verbieden want ongezond voor ongeboren kind.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 13:00   #146
Tegendradigaard

Standaard

Gewoon verbieden van seks te hebben, dan krijgen ze ook geen ongeboren kinderen die al dadelijk ziek kunenn worden.

voila hier is weeral de oplossing.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 14:25   #147
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Waarom denk je dat er zoveel no smoking vluchten zijn tegenwoordig, ? ik heb ooit een studie gezien, dat door de aanslag van teer en nicotine in de bekleding een Boeing per jaar kilo's meer begon te wegen en dus extra brandstof ging verbruiken.
Het is echt wel meer als een paar kilos, ge praat eerder over een paar honderd kilos. Als ge er rekening mee houdt dat lucht in een vliegtuig gerecycleerd wordt, is het niet meer als normaal dat ge op een vliegtuig niet moogt roken.

Het laatste vliegtuig dat ik gezien heb waarin ge mocht roken was een jaar geleden, een GIV die eigendom was van Philip Morris.
Oud 23 september 2004, 14:43   #148
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is echt wel meer als een paar kilos, ge praat eerder over een paar honderd kilos. Als ge er rekening mee houdt dat lucht in een vliegtuig gerecycleerd wordt, is het niet meer als normaal dat ge op een vliegtuig niet moogt roken.

Het laatste vliegtuig dat ik gezien heb waarin ge mocht roken was een jaar geleden, een GIV die eigendom was van Philip Morris.
Wel ja, het was al een paar jaar geleden dak het gelezen had dus ik was voorzichtig met getallen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 14:54   #149
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:

Volgens mij heeft het ook te maken dat die damp aanslaat op de fuselage aan de binnenkant en zo kleine fracturen (haarscheurtjes) onzichtbaar maakt voor controle.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2004, 15:16   #150
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die last hebben van sigarettenrook. Ik als notoir ex-roker (Bastos - 1 pakje/dag) vind het echter allemaal een beetje overroepen.

Als de niet-rokers cafés openen voor enkel niet-rokers is het probleem opgelost. Laat de paffers in de vertrouwde, vergeelde en door rook doordrongen dranktent blijven. Tolerant zijn voor de in Burka gehulde medemens maar ontolerant zijn voor de rokende medemens. Dit is niet links, niet rechts maar averechts !!

Anders vind ik het voor restaurants. Zelfs toen ik nog enthousiast aan mijn kankerstokje trok, vond ik het walgelijk wanneer iemand aan mijn tafel een sigaretje aanstak terwijl ik nog mijn laatste stukje gebraden koe naar binnen speelde. Als roker vind ik dat je ook toegevingen moet kunnen doen. Laten we het dus op 50/50 houden. De rokers doen een toegeving in restaurants en de niet-rokers doen een toegeving in de café's.

Is het leven niet simpel?
Oud 23 september 2004, 16:11   #151
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Volgens mij heeft het ook te maken dat die damp aanslaat op de fuselage aan de binnenkant en zo kleine fracturen (haarscheurtjes) onzichtbaar maakt voor controle.
Ik doe geen airframe controles, materiaal is te duur.
Oud 24 september 2004, 00:37   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Gewoon verbieden van seks te hebben, dan krijgen ze ook geen ongeboren kinderen die al dadelijk ziek kunenn worden.

voila hier is weeral de oplossing.
Sadist, de mensen verbieden om seks te hebben.
Gewoon castreren dan mogen ze naar hartelust seks hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 14:28   #153
Tegendradigaard

Standaard

hoe kende gij mij zo goed ??? .. grinik grinik ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 09:20   #154
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Goe nieuws . De strijd tegen alcohol is ook van start gegaan. Beperkingen op reclame met extra aandacht voor jongeren. Waar heb ik dat nog gehoord?

Over een jaar krijgen we de eerste oproepen om cafe's, restaurants of wat dan ook alcoholvrij te maken. What's next?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be