Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2014, 05:21   #141
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Geen van beide partijen kan op mijn sympathie rekenen. Het is een smerige oorlog, doorspekt met platvloers kolonialisme en etnocentrisme. Het geweld zal pas stoppen als een van beide partijen etnisch weggezuiverd is. Voorlopig ziet het er naar uit dat Israël als grote winnaar uit de bus zal komen: De kolonisatie gaat verder, doden aan Israëlische kant zijn verwaarloosbaar, de Palestijnse gebieden zijn gereduceerd tot de grootste concentratiekampen ter wereld..

De hele kwestie zet nog eens extra in de verf waartoe abrahamistische waanzin en zich uitverkoren voelen toe kan leiden: ranzig etnocentrisme, genocide en haat.

Ik begrijp mensen niet die onvoorwaardelijk een zijde steunen. Hamas doet gortige dingen, de Israëlische staat ook. Als je bereid bent gruwelijkheden te negeren/banaliseren om toch maar te kunnen vasthouden aan de zekerheden van een eenduidig ideologisch wereldbeeld dan ben je gewoon een intellectueel oneerlijke idioot. Laat het nu net dat soort types zijn die het debat hebben gekaapt..
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 07:05   #142
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard

2
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 08:53   #143
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Stel dat de geallieerden na de oorlog België aan de Joden gegeven hadden...........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 09:41   #144
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Historicus prof. Wolffsohn (München): Duitse Israëlhaat is disproportioneel

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenla...oneel_1_841260

12-07-2014 20:25 | gewijzigd 12-07-2014 20:34

„Waarom haten zo veel Duitsers Israël?” Die vraag werpt de Joodse historicus prof. dr. Michael Wolffsohn, verbonden aan het historisch instituut van de Universität der Bundeswehr München, op in een zaterdag verschenen bijdrage bijdrage op de Duitse nieuwssite Focus Online. „De Duitse Israëlhaat”, stelt hij vast, „is totaal disproportioneel en irrationeel.” Om te besluiten: „Is de Israëlhaat inmiddels zo heftig, dat ook ik misschien het begrip „antisemitisme” moet gebruiken?”

Aanleiding tot zijn artikel vormt het recent weer in alle hevigheid opgelaaide conflict tussen Israël en Hamas. Prof. Wolffsohn: „Amerikanen, Europeanen en vooral Duitsers roepen op tot beëindiging van de gevechtshandelingen. Duitse media en de publieke opinie reageren eenzijdig, bijna giftig op Israël. Is dat nog kritiek of toch wel antisemitisme?”

Al op de eerste dag van de strijd viel het hem bij „een bekende tv-presentator” op, schrijft de historicus uit München: diens houding, mimiek, lichaamstaal „drukte voor mij meer uit dan al zijn kritische woorden.”

Maar je mag Israël toch kritiseren, zonder meteen van antisemitisme te worden verdacht? „Minstens eenmaal per dag is deze zin wel ergens hier te lande te lezen of te horen”, aldus prof. Wolffsohn. „Klopt. Maar tussen kritiek, vooringenomenheid en haat bestaat toch echt wel onderscheid.”

Ongeliefd

Israël behoort voor „de” Duitsers tot de „ongeliefdste staten van de wereld”, vervolgt hij. De uitkomsten van „talloze serieuze enquêtes” die sinds begin jaren tachtig zijn gehouden, bewijzen dat volgens hem. „Sterker nog: Israël is bij „de” Duitsers veel ongeliefder dan in bijna alle andere EU-landen. En nog sterker: uit enkele enquêtes kwam naar voren dat de Israëlhaat in Duitsland alleen nog door die in extreem Arabisch-islamitische staten wordt overtroffen.”

Er z�*jn aanleidingen om Israël en de Israëlische politiek te kritiseren, erkent prof. Wolffsohn. „Maar waarom verhit Israëls nederzettingenpolitiek de gemoederen meer dan de veel brutalere Chinese politiek ten aanzien van Xinjinag of Tibet? Ik weet het niet, ik stel het alleen maar vast, en laat niet meteen alle alarmbellen rinkelen door „antisemitisme” te roepen. Ik vraag. Ik vraag waarom talrijke, dagelijkse schendingen van de mensenrechten in Iran, Noord-Korea, Zimbabwe, Rusland of waar dan ook bij ons meer of minder stilzwijgend voor kennisgeving aangenomen worden, terwijl je uit de media en vele gesprekken de indruk krijgt dat Israël de ergste onderdrukkende staat is die wereldwijd bestaat.”

Niet begrijpen

„Al decennia analyseer en becommentarieer ik onder andere de Duits-Israëlische betrekkingen”, besluit de Joodse historicus zijn bijdrage. „Ik weet, waarom de Duitsers de Israëlische politiek kritisch volgen. Ik kan dat vaak ook nog wel volgen en begrijpen, niet zelden zelfs toegeven. Maar niet begrijpen, niet volgen kan ik de onevenwichtigheid – de Duitse kritiek ten opzichte van de democratie Israël in vergelijking met de milde beoordeling van dictaturen, ja, brutale dictaturen. Niet begrijpen, niet volgen kan ik de Duitse Israëlháát. De Duitse Israëlhaat is disproportioneel en irrationeel. Is de Israëlhaat inmiddels zo hevig, dat ook ik misschien het begrip ”antisemitisme” moet gebruiken?”
de Joden haat was de basis voor het succes van de Nazi's.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 10:01   #145
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
de Joden haat was de basis voor het succes van de Nazi's.
Mag ik effe... een kleine correctie: joden+haat in 1 of 2 woorden is een totaal verschillende toestand.
Kies en verbeter eventueel.
Oud 19 juli 2014, 20:30   #146
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Dus kleine joodjes worden NIET verteld dat zij behoren tot het uitverkoren volk? Is het joodse geloof opeens veranderd de laatste paar dagen? Krijgen ze eindelijk door dat je pas mag geloven vanaf je 18e?
Raar, want ze gedragen zich er anders niet naar.
leer eerst maar het verschil tussen orthodoxe, gewoon gelovige en niet gelovige Joden, enkel bij die eerste zie ik dat gebeuren, zij vormen een minderheid in Israël
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 20:32   #147
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Christenen en moslims beschouwen zichzelf wel degelijk als uitverkoren door hùn god.

Joden hebben 't in 1ste instantie verzonnen, dat uitverkoren zijn door 1 god, daarna hebben christenen 't overgenomen en geloven dat, met de komst van christus, zìj dus 't nieuwe uitverkoren volk zijn, voor moslims idem dito, met de komst van mohamed zou god van gedachten veranderd zijn en hèn als uitverkoren volk bestempeld hebben.

Bovendien betekent dat 'uitverkoren' zijn voor de joden niet dat ze superieur zouden zijn, maar uitverkoren zijn om god (die ene) te dienen.

Net als de andere abrahamitische religies dus.

't Verschil bij de 3 ideologiën is, dat bij 't christendom en islam algemeen aanvaard wordt dat zij de uitverkorenen zijn, bij 't jodendom wordt 't als excuus gebruikt door antisemieten om joden te haten.
game set and match
Oud 19 juli 2014, 20:37   #148
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Dus kleine joodjes worden NIET verteld dat zij behoren tot het uitverkoren volk? Is het joodse geloof opeens veranderd de laatste paar dagen? Krijgen ze eindelijk door dat je pas mag geloven vanaf je 18e?
Raar, want ze gedragen zich er anders niet naar.
Bs'd

Het gaat niet om al dan niet uitverkoren zijn.

Het gaat hier om, ik herhaal het even:

Je hebt GEEN ENKEL voorbeeld gegeven waarbij kleine joodse kinderen ingeprent werd dat alle arabieren/niet-joden apen en varkens zijn en allemaal vermoord moeten worden.

Mocht je hier anders over denken geef dan even de link met het nr van de post.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 19 juli 2014 om 20:37.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 20:49   #149
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je hebt GEEN ENKEL voorbeeld gegeven waarbij kleine joodse kinderen ingeprent werd dat alle arabieren/niet-joden apen en varkens zijn en allemaal vermoord moeten worden.
Waarom wonen de Joden dan niet gewoon tussen de Palestijnen. Of, omgekeerd. Nuja, da's hetzelfde eigenlijk. Er is geen haat, maar we bouwen wel een muur tussen ons en hen.

Ja, da's logisch.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 21:19   #150
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Waarom wonen de Joden dan niet gewoon tussen de Palestijnen. Of, omgekeerd. Nuja, da's hetzelfde eigenlijk. Er is geen haat, maar we bouwen wel een muur tussen ons en hen.

Ja, da's logisch.
die muur beschermd hen tegen terroristische aanslagen werk wonderwel goed!
Oud 19 juli 2014, 21:49   #151
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
die muur beschermd hen tegen terroristische aanslagen werk wonderwel goed!
Ja, dat antwoord had ik wel verwacht. Overal ter wereld wonen er mensen tussen elkaar, behalve in Israel, daar staat er nog effectief een muur. Beetje zoals in de Middeleeuwen.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 21:58   #152
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Mocht je hier anders over denken geef dan even de link met het nr van de post.

of een artikel indien u wenst:

Israeli Textbooks and Children’s Literature Promote Racism and Hatred Toward Palestinians and Arabs

http://www.wrmea.org/wrmea-archives/...and-arabs.html

Laatst gewijzigd door Tamam : 19 juli 2014 om 21:59.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2014, 23:54   #153
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
leer eerst maar het verschil tussen orthodoxe, gewoon gelovige en niet gelovige Joden, enkel bij die eerste zie ik dat gebeuren, zij vormen een minderheid in Israël
Bron?
Oud 20 juli 2014, 00:50   #154
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat antwoord had ik wel verwacht. Overal ter wereld wonen er mensen tussen elkaar, behalve in Israel, daar staat er nog effectief een muur. Beetje zoals in de Middeleeuwen.
Bijna overal
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 07:24   #155
Peche
Banneling

Standaard

Maar E,
Als de joden zich moeten bevrijden van egyptenaren, wie was hun God dan?
Wat deden ze bij de Egyptenaren? Lees Genesis, we lezen hoe de naam Israël tot stand komt, maar we lezen niet hoe zij bij de Egyptenaren belandden.
Wijst er toch sterk op dat Joden in de gelijkenis van Egyptenaren zijn geschapen om hun piramides te bouwen? Of dat de Joden op zijn minst de Farao's als goden aanzagen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 12:27   #156
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

[quote=Peche;7241856]Maar E,
Als de joden zich moeten bevrijden van egyptenaren, wie was hun God dan?
Wat deden ze bij de Egyptenaren? Lees Genesis, we lezen hoe de naam Israël tot stand komt, maar we lezen niet hoe zij bij de Egyptenaren belandden.
/QUOTE]

Er uit eigen beweging naar toe getrokken wegens hongersnood. Blijkbaar was Abraham toch niet zo content met dat land waar zijn god hem naar toe gebracht had.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 juli 2014 om 12:27.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2014, 13:19   #157
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zouden de dummy's niet weten dat er 20% arabieren wonen in Israël?
muren, hekken en grensovergangen vind je overal ter wereld dit ontkennen is te belachelijk voor woorden
ik zal eens wat voorbeeldjes geven tussen Marokko en Spanje, tussen de VS en Mexico tussen Egypte en gaza enz enz
Oud 20 juli 2014, 13:20   #158
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Bron?
een goed stel hersenen
Oud 20 juli 2014, 13:23   #159
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, da's logisch.
Bs'd

Je snapt het niet helemaal. Er is geen haat van de joden naar de arabieren.

Maar van de arabieren naar de joden is er heel veelh haat. Daarom kunnen ze niet door elkaar wonen, want dan gaan de arabieren joden vermoorden.
Oud 20 juli 2014, 13:25   #160
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

De arabieren leven nog steeds in de middel eeuwen, daarom is er een muur nodig om ze buiten te houden, anders gaan ze joden vermoorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be