![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeld 1 https://www.youtube.com/watch?v=SVe4_G2eT0Y Voorbeeld 2 http://www.sonicbomb.com/iv1.php?vid...mp%20Explosion De reden is niet echt vanwege mijn menslievendheid, maar ik hou graag mijn slaven heel.
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hamas houdt van de dood, daarom leggen ze ze in dichtbevolkte gebieden aan. Heeft ook weer het voordeel dat ze de burgerdoden aan Israel kunnen toeschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat is er nodig om een gebied te bezetten? indien op elke hoek vd straat een vreemde agent/soldaat moet staat dan betekent dit dat Belgie gedurende wo2 ook niet bezet was. indien de bezetters fysiek aanwezig moet zijn om te kunnen spreken van een bezetting dan kun je bijna stellen dat het warschaughetto ook geen bezet gebied was. Hier kun/kon je krek dezelfde logica gebruiken die Israel gebruikt om te claimen dat gaza niet bezet is. we zijn binnen niet aanwezig, we besturen het gebied niet,... Stel dat gaza niet bezet is en totaal vrij is in zijn zelfbeschikkingsrecht zoals jij en ik dit zijn, dat zou betekenen dat ze dezelfde rechten en vrijheden hebben als jij en ik. het is niet moeilijk om te zien dat dit niet klopt. Jij en ik lopen bv niet het risico een bom op onze kop te krijgen als we een röntgenfoto moeten laten nemen in het UZA We zijn het er over eens dat de Westbank wel bezet is. Israel is militair aanwezig en heeft daar, net zoals de Duitsers in wo2 of de Sovjets in het oostblok, een eigen regering geïnstalleerd. Denk eraan dat Hamas de laatste verkiezing verpletterend gewonnen heeft de helft van PAlestina is de facto al wel bezet. Israel is niet fysiek in de gaza aanwezig maar ze controleren wel heel het leven vd bezette bevolking economisch, cultureel, medisch, gezondheid, basisvoorzieningen (water), ze controleren grenzen, luchtruim, kust, landbouw (vernietigen die af en toe), communicatie, ze controleren de import- en export in dat gebied,... ze zijn een directe constante bedreiging voor de Palestijnse bevolking en beperken hun zelfbeschikking en vrijheden maximaal. als de gaza niet bezet is dan waren de ghetto's ook niet bezet. De nazi's zijn enkel de ghetto's binnengetrokken om opstanden neer te slaan of om ze op te kuisen, voor de rest waren de Nazi's totaal afwezig in de ghetto's. ook de Joden in het Ghetto hadden geen vrijheden, geen zelfbeschikkingsrecht, waren compleet de willekeur vd nazi's uitgezet, geen economie, geen ... maar het argument dat Gaza niet bezet zou zijn is een schoolvoorbeeld van Goebbels zijn stelling. "als je een leugen vaak genoeg herhaald, de mensen zullen ze op den duur geloven" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Een verhouding 7/3 is zéér disproportioneel en bewijst dat Israël helemaal geen moeite doet om burgerslachtoffers te vermijden. Je zou bijna denken: integendeel....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los van die discussie is het moeilijk vast te stellen welke slachtoffers burgers waren en welke niet. Zo rekent Israel bijvoorbeeld gewapende politiemannen tot gevechtsdeelnemers en anderen niet, en noemen Palestijnse media elk slachtoffer een ‘onschuldige burger’ en melden zij nooit een dode Hamasvechter. Er is echter wel een lijst met namen en leeftijden van de slachtoffers van Al Jazeera, en dat kan een indicatie geven over het soort slachtoffers dat er valt. Een anonieme lezer van de website Israellycool* en haar gezin hebben deze lijst geanalyseerd. Hun conclusie was dat 80% van de Gazaanse slachtoffers mannen zijn. Daarvan was bijna de helft (45,5%) tussen de 18 en 28 jaar, de leeftijd waarin we de meeste militanten mogen verwachten. Nog eens 20% was tussen de 29 en 48 jaar, ook een leeftijdsgroep waarin Hamasleden te verwachten zijn. Dit is een goede indicatie dat Israel niet willekeurige Gazanen treft, want de demografische opbouw van het Gazaanse volk ziet er heel anders uit. Bij willekeurig schieten zouden er meer vrouwen zijn gedood (dan 20% zoals nu) en meer kinderen (dan de 18% nu), want meer dan de helft van de Gazanen is jonger dan 14 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou ze NIET in dichtbevolkte gebieden leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Beantwoord de vraag nou eens Tamil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Bs'd
Kijk het hier even na: Hamas Spokesman Sami Abu Zuhri: Human-Shield Policy Is Effecive En hier: Hamas - Human Shield Confession Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhoopte "pantser"resultaten werken alleen bij tegenstanders die politiek correct aan de slag zijn, en waar de media elk ambigue feitje sterk uitvergroten en polariseren.
![]() |
![]() |
#157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een gebied bezet is hebben de bezetters ook controle over ziekenhuizen en scholen. Daar gaan verzetslieden weinig raketten kunnen opslaan. Voor mij is het duidelijk. Met mensen die uit hun nek kletsen ga ik niet langer mijn tijd verprutsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Israël werkelijk met niets rekening houden was nu al de helft van de bevolking van Gaza uitgeroeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |