![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Interessante vraag, aangezien ik vermoed dat u dezelfde soort toegevoegde waarde levert) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A: het publieke systeem. - iedereen moet uw studies financieren. Als die rendabel zijn, betaalt ge daarmee veel belastingen terug. In feite HEB je dus een "lening" aangegaan bij de belastingbetaler, en betaal je die, als je succesvol bent, terug. B: met een lening - je financiert zelf je studies, en je betaalt dat nadien terug. Als het financieel kifkif zou zijn, waarom steigert men dan zo geweldig voor optie B ?? Het probleem met optie A is dat er geen directe relatie is tussen "klant" en "leverancier". IEDERE belastingbetaler moet maar betalen, heeft daarover niks te zeggen, en SOMMIGEN beslissen van hun studies economisch te laten renderen, en moeten dan blind ook betalen. De studenten-consumenten die er niet veel van bakken en zo, die laten hun kosten door de anderen opdraaien, die daardoor voor meer geld, minder kwaliteit krijgen. Dus wat is er zo onmenselijk aan optie B, als het uiteindelijk kifkif is met optie A, op de motivering, de responsabilisering en de vrije keuze na ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en om wat voor een % zou dat gaan denk je? Courant, of eerder de uitzondering?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Echter, moet die openbare uitbesteding dan ook zo efficient mogelijk zijn, en bijvoorbeeld wetenschap in het buitenland kopen is misschien meer kost-effectief. Geld aan een Chinese universiteit geven om publikaties te schrijven is misschien rendabeler dan aan een Belgische, dat weet ik niet. 't is daar dat ik zeg dat je een onderscheid moet maken tussen de (eventueel publieke) klant die "onderzoek" wil kopen (in China misschien) en het financieren van studies. Ik ben een profiteur. Ik weet dat. Het huidige systeem maakt dat je oftewel profiteur bent (publiek), oftewel uitgezogen wordt (prive), om die profiteurs te betalen. De keuze is dan rap gemaakt. Dat wil niet zeggen dat ik geen "goed" product lever, naar eigen mening. Ik kan echter onmogelijk weten of het iets waard is aangezien niemand er uit vrije keuze voor betaalt. Maar ik ben er volop van bewust dat dat puur profitariaat is. Ik schrijf eigenlijk vooral publicaties om andere mensen te ambeteren en om mijzelf eventueel aan promoties te helpen. En ook omdat ik het plezant vind. Ik schrijf dat helemaal niet om "de wetenschap vooruit te helpen" of een of ander ideaal. Als dat daar toevallig door komt, dan is dat een beetje zoals de onzichtbare hand van Schmidt dat doet ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2014 om 13:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Vrij courant. Zoals ik eerder zei, verdienen universitairen gemiddeld gezien meer dan niet-universitairen. Dat sluit echter niet uit dat relatief veel niet-universitairen evenveel verdienen als universitairen. Een goeie stielman bvb.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is de reden waarom men steigert om een lening aan te gaan om te studeren: omdat men dan zou zien dat het in het huidige Belgie niet rendabel is ! Het is een van de redenen geweest waarom ik gaan lopen ben. Hier waar ik nu zit maakt het een verschil. In Belgie was ik beter in een garage gaan werken als auto mecanicien eerder dan studies te doen. Het fiscale regime is zo in Belgikske dat hoger onderwijs niet rendabel is. Het netto netto effect is dat de Belgische belastingsbetaler voor mijn studies mogen betalen heeft, en dat het de Franse staat is die daar de vruchten van plukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Of knippen in folietjes zoals de Student Kick-Off, fakbars, studentenresto's, 'studentenclubs' als Moeder Theepot, die gesubsidieerd worden om thee te sippen, en ga zo maar door. Onderzoek- en onderwijsinstellingen hebben met bovenstaande geen zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de domste dingen verdiend men sowieso het meest....goedkoop importeren en dan hier duur verkopen....met een velo rijden....met een bal spelen ....en nog meer onbenullige dingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat u de kostprijs van dat soort zaken zwaar overschat, en ook de financieringsbronnen (veelal ook uit de prive).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu schrijft Wouter Jambon dus wel in zijn naam.
http://forum.politics.be/showpost.ph...27&postcount=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Met groeiende verontwaardiging en zelfs met walging heb ik het interview met zoontje Jambon doorgenomen ! Zijn uitspraken getuigen van een groot gebrek aan inzicht en inleving. Zegt ook veel van het clubje rijke hersenloze snobs dat de KVHV is geworden ! Ik hoop dat de 'verstandige' studentenclubs hier gauw duidelijk stelling tegen gaan innemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb u gemeld bij de moderatie. Off topic, ad personam, en kwetsend.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 juli 2014 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost u, dit was maar een flets regenbuitje in het gezicht van de NVA. Helaas voor dit gezelschap en voor u, binnenkort is het donderweer . _____________ (1) "Een verhoging van het inschrijvingsgeld lijkt een eerste goede stap om een dergelijke diploma-inflatie een halt toe te roepen." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 juli 2014 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 29 juli 2014 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat studeert ge?
![]() |