![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
"Alle kruistochten ware reakties op Islamitisch geweld" :
Historians of the Enlightenment criticized the misdirection of the crusades. In particular they pointed to the Fourth Crusade which instead of attacking Islam attacked another Christian power—the (Eastern) Roman Empire. David Nicolle says the Fourth Crusade has always been controversial in terms of the "betrayal" of Byzantium.[103] Eight hundred years after the Fourth Crusade, Pope John Paul II twice expressed sorrow for the events surrounding it. In 2001, he wrote to Christodoulos, Archbishop of Athens, saying, "It is tragic that the assailants, who set out to secure free access for Christians to the Holy Land, turned against their brothers in the faith. The fact that they were Latin Christians fills Catholics with deep regret."[104] In 2004, while Bartholomew I, Patriarch of Constantinople, was visiting the Vatican, John Paul II asked, "How can we not share, at a distance of eight centuries, the pain and disgust."[105] This has been regarded as an apology to the Greek Orthodox Church for the terrible slaughter perpetrated by the warriors of the Fourth Crusade.[106] |
|
|
|
|
#142 |
|
Banneling
|
![]() Deze komt uit Brussel. Gisteren nog een hangjongere, vandaag omgord met bommen. Dat is carrière maken. |
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dat wij profijt hebben zolang de bevolking daar 'het moeilijk heeft' op alle vlakken, lijkt me geen al te goede investering, mettertijd zelfs minder en minder. Er is nu internet en zelfs 'de arme luizen' daar hebben een GSM. De zaken gaan daar nu veel rapper dan bij ons het geval is. Ons denken beent onvoldoende bij. |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb wel geschreven 'nieuwe' moslims. En ik zou godsdienstvrijheid willen herzien. En van overbevolking een issue maken waar iedereen eens ernstig over dient na te denken, wat tot nu toe nog niet gebeurd is.Jij doet me nadenken, maar iemand op TV doet me ook nadenken. Hij zei dat het aantal oorlogen per jaar afneemt en noemde cijfers van 60 tot zeventig oorlogen per jaar, dat nu ongeveer een dertigtal oorlogen per jaar zou zijn. Het markante vand e studie was, dat de oorlogen zich minder en minder afspeelden tussen twee soevereine staten, maar meer binnenin een land zelf (noem het burgeroorlog). We moeten dus een beetje af van het idee dat een oorlog begint tussen twee staten. Wij zijn volop bezig de honderdste verjaardag van WOI te herdenken. Oké, maar we moeten daar niet in verzinken, want de nieuwe oorlogen ontwikkelen zich ws niet meer zoals toen. Diversiteit wordt ons als pap ingelepeld. Mij goed. Maar zelfs diversiteit qua fauna en flora kent grenzen. Natuurlijkerwijze en de tendens van de homo sapiens is ook om de authentieke fauna en flora te beschermen. In Australië wordt er intensief gejaagd op katten, enz. Wij zitten hier met een brulpad die onze amfibieën bedreigen. De raccoon verspreidt zich, de Amerikaanse grijze eekhoorn. Bij de homo sapiens gaat het om culturele denkpatrimonia. Het denkpatrimonium dat excelleert in voortplanting, haalt het op den duur van het denkpatrimonium dat dat op wijze manier niet meer zo excessief doet. Beide denkpatrimonia staan regelrecht tgo elkaar. Tot wat de pot schaft toe. Kan je vertrouwen stellen in het denkpatrimonium van moslims? Neen, zeg ik. Voor je het weet beginnen soennieten en shieïeten het hier met elkaar aan de stok te hebben. Ik weet niet eens of mijn buren (vier gezinnen) soennieten of shieïeten zijn (Marokko, Somalië, en Palestijnse Jordaniërs met een sympathie voor Saddam Hoessein). Wat ik wel weet is dat ze elkaar extreem negeren. De vrouwen praten niet tegen elkaar, en de kinderen hebben geen enkel onderling contact. En de mannen eigenlijk ook niet. We zullen nooit een buurtfeest hebben. Laat staan een plantje uitwisselen zoals het vroeger veelvuldig gebeurde toen er nog oude Belgen woonden. (ik ben nu de enige). Dat soort diversiteit kan ik dus missen als kiespijn. |
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De moderne Homo sapiens was niet de enige aftakking van de archaïsche mens. Een andere ver ontwikkelde mensensoort, de zogenaamde Neanderthalers, waren gedurende het grootste deel van onze prehistorie onze tijdgenoten. In sommige opzichten leken zij meer op archaïsche mensen dan wij, en ze lijken daar tussen honderd- en tweehonderdduizend jaar geleden uit te zijn ontstaan, in dit geval niet in Afrika of Europa, maar in het Midden-Oosten." ... "Vervolgens wisten ze het grootste deel van deze periode in Europa stand te houden, om 28.000 jaar geleden te verdwijnen. Met andere woorden, gedurende hun hele bestaan waren Neanderthalers in Europa tijdgenoten van moderne emigranten vanuit Afrika." Er is meer, maar waarom ga je zo ver terug in de tijd? Als ik het over Europeanen heb, dan bedoel ik de mensen die er leefden ongeveer vanf 10.000 vCH. Het begin van het sedentaire. Waarom? Omdat het sedentaire nog steeds evolueert. De evolutie van stadstaat, feodalisme, naar soevereine natie ... Keltische overblijfselen qua taal, Romaanse en Germaanse talen. Maar voor mij zijn Scandinaviërs ook Europeanen. Muziek, architectuur, filosofie, wetenschappen, literatuur, ... Turkije heeft een ander denkpatrimonium. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
Sociale huisvesting, weet je wel.
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb de tekst van Taouil uit de Knack gelezen en dit valt me op tussen de rest pure gemoedelijkheid: "]En dat wekt repressie op"... "De haat tgo "moslims wordt groter".... Ik heb eerder de indruk dat alles bij het oude blijft. Zou hij dat ook kunnen staven met faits-divers? Waar is die groter wordende haat? "Daarom voel ik ook mee met moslims die de oproep van Bart De Wever niet op prijs stellen... en dus vragen ze zich af af waarom zij zich daarvoor moeten verantwoorden." Nu nog mooier! Geen kat vraagt aan moslims om zich voor iets te verantwoorden. En dat wordt gesubsidieerd! Eigenlijk bespeelt die man twee klavieren terzelfdertijd. Laatst gewijzigd door parsprototem : 4 september 2014 om 20:10. |
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De linkse schuldcomplexverdelers hebben daar zelfs een nieuw concept voor uitgevonden: 'ecologische voetafdruk'. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Parlementslid
|
Jihadist worden is blijkbaar een lucratieve bezigheid. 5.000 euro om in Syrië te gaan strijden.
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...-vechten.dhtml Misschien moeten de Jihadisten in spé toch eens nadenken over waar ze in terecht gaan komen. http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...tegen-IS.dhtml |
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ze nu nog ontploffen is hij gans geslaagd.