Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2014, 17:16   #141
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge mijn berichten terugleest, ziet ge dat ik geen problemen heb om die 3-4 euro inkom en die paar euro voor het busvervoer te betalen.

That's the spirit.

Citaat:
Wat mij vooral aanbelangt is dat kinderen meer sport krijgen op school en dus ook zwemmen. Dat is minstens even belangrijk als de andere vakken.
Hier lopen onze meningen uiteen.
Sport hoort op school niet plaats te vinden.
Let op, ik benadruk: op school.
Sport, spel, kunst, beweging zijn belangrijk, vaak belangrijker dan vele schoolvakken, maar toch horen ze in de priveesfeer, zowel qua tijdsspendering als qua financiering.

Citaat:
Overigens, recruiters weten u ook al te vertellen dat mensen die veel sporten, en vooral ook teamsport, vaker de betere kandidaten zijn. Ze zijn competetief, weten wat teamwork is en zijn in goede fysieke gezondheid.
Best mogelijk, maar die vaardigheden horen in de thuissfeer aangeleerd te worden.
Niet op andermans kosten.

En om het verwijt van onsolidaire gierigaard compleet te pareren: voor mijn part mag eenzelfde som aan onderwijs besteed worden als nu met alle overbodige hullaballoo er in, maar dan enkel aan het optimaal aanleren van de individueel en maatschappelijk nuttige vaardigheden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 september 2014 om 17:17.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 17:35   #142
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

That's the spirit.

Hier lopen onze meningen uiteen.
Sport hoort op school niet plaats te vinden.
Let op, ik benadruk: op school.
Sport, spel, kunst, beweging zijn belangrijk, vaak belangrijker dan vele schoolvakken, maar toch horen ze in de priveesfeer, zowel qua tijdsspendering als qua financiering.

Best mogelijk, maar die vaardigheden horen in de thuissfeer aangeleerd te worden.
Niet op andermans kosten.

En om het verwijt van onsolidaire gierigaard compleet te pareren: voor mijn part mag eenzelfde som aan onderwijs besteed worden als nu met alle overbodige hullaballoo er in, maar dan enkel aan het optimaal aanleren van de individueel en maatschappelijk nuttige vaardigheden.
Dat is wishful thinking. Het overgrote aandeel van de ouders gaat zich niet bezighouden om met de kinderen sport of beweging te doen. Dat doen ze niet eens met zichzelf.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 17:40   #143
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is wishful thinking. Het overgrote aandeel van de ouders gaat zich niet bezighouden om met de kinderen sport of beweging te doen. Dat doen ze niet eens met zichzelf.
Daar kan je gelijk in hebben.
Mensen die niet bereid zijn tot die inspanning, of die geen sport voor hun kinderen in de vrije tijd kunnen of willen bekostigen, zouden misschien beter overwegen om kinderloos blijven.
Dat is op twee manieren een weldaad voor de maatschappij: het remediëert aan de overbevolking, en het vermindert de colonne subsidieslurpers.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 september 2014 om 17:40.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 17:55   #144
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die niet bereid zijn tot die inspanning, of die geen sport voor hun kinderen in de vrije tijd kunnen of willen bekostigen, zouden misschien beter overwegen om kinderloos blijven.
Dat is op twee manieren een weldaad voor de maatschappij: het remediëert aan de overbevolking, en het vermindert de colonne subsidieslurpers.

Toen ik vroeger nog geen kind had dan had dan had ik ook altijd zo een neiging om beter te weten hoe men een kind moet opvoeden. Nu ben ik daar een pak toleranter in geworden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 18:03   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Bron: http://www.radio1.be/hautekiet/moete...-leren-zwemmen

Deze morgen in Hautekiet op Radio 1 en al een tijdje in het nieuws...
Het schoolzwemmen in het lager en het middelbaar moet er uit want te duur in transport en in lessen.
Hoe laag kan je als regering vallen, dat nu ook al de meest kwetsbaren, onze kinderen, moeten besparen op lichaamsbeweging.
Maar tegelijk wel van alle torens roepen dat obesitas bij de jeugd een groeiend probleem is.
Nog maar eens hypocrisie ten top bij die politieke maffia.
Wil men besparen?
Schaf misschien eens alle luxecars af in de steden die voor -en na de school de kinderen in een straal van 3 km rond de school naar huis voeren!

Directe win punten:
1. minder gevaarlijke toestanden (door 1000 x te stoppen op de meest onmogelijke plaatsen)
2. Door die kinderen voor de bus te laten oversteken (uitgerekend vandaag had ik bijna een jongske mee) creëert men gevaarlijke situaties
3. minder lucht vervuiling
4. minder verkeer in de spits

En "last but not least"....een dikke besparing voor de staat, zonder in te grijpen op de broodnodige lichaamsbeweging van de kinderen.

Hoe eenvoudig kan het soms zijn.
In mijn tijd was er van zwemlessen via de school geen sprake. Toch waren er toen veel minder te dikke kinderen dan nu. En het strafste van al, ik heb toch leren zwemmen, maar dan op eigen kracht en met eigen centen. Ik moest er nochtans ook voor op verplaatsing daar mijn gemeente geen zwembad rijk was.

Tegenwoordig worden er bestaande zwembaden gesloten. Niet zozeer wegens een tekort aan financiële middelen maar wegens een welbepaald soort overlast, en de gevolgen daarvan.
Oud 20 september 2014, 18:20   #146
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan moet ik maar aan zelfspot doen is dat nog de enige humor die mag, ofwa ?
Ik ben namelijk een zwarte homoseksuele loser die niet kan zwemmen en fietsen omdat ik spastische neigingen heb en la Tourette heb. Nu, goed.
Niet persoonlijk , maar algemeen naar politiekers bedoeld:
Vwala , de exacte beschrijving beeld van een politieker !!
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 18:28   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe groter de nest kinderen, hoe meer kindergeld.
Je ziet van hier dat het ontbreken van zwemlessen via de school dat soort subsisieslurpers ervan zal weerhouden om nageslacht te maken. Die hebben andere bedoelingen, hoor.
Oud 21 september 2014, 00:16   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een liberale visie die ik niet deel.

Ik denk dat effectief de overheid het soms beter weet. Soms is een belangrijk woord in deze zin overigens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 07:33   #149
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een liberale visie die ik niet deel.
Voor jou dus nog steeds een portie van de katholieke visie: kweek-als-konijnen-de-anderen-draaien-er-wel-voor-op?
Citaat:
Ik denk dat effectief de overheid het soms beter weet. Soms is een belangrijk woord in deze zin overigens.
Als een overheid het etiket demokratisch wil voeren, dan hoeft ze zich niet te bekommeren om wat zij zelf fout, goed, beter of best vindt, maar dan voert zij onverkort het beleid uit naar wens van de meerderheid der burgers.
Oud 21 september 2014, 07:38   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat effectief de overheid het soms beter weet.
Ik weet zeker dat de overheid niet bepaald populair is bij de bevolking, en dat dit geen toeval is.
Oud 21 september 2014, 14:51   #151
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Blijkbaar faalt de overheid.
De conditie van onze jeugd is slechter dan ooit, waarmee voor mij afdoende is aangetoond dat lichamelijke opvoeding op school niet werkt voor degenen die het nodig hebben en puur tijdverlies is voor de anderen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 14:56   #152
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Ik herinner mij nog de zwembeurten met school,20 BFR moesten we elke keer betalen.Na enkele keren had ik door dat ik mij snel in het toilet kon verstoppen tot iedereen had betaald en zo wat extra zakgeld kon verdienen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 16:31   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
De conditie van onze jeugd is slechter dan ooit, waarmee voor mij afdoende is aangetoond dat lichamelijke opvoeding op school niet werkt voor degenen die het nodig hebben en puur tijdverlies is voor de anderen.
In deze faalt de overheid omdat ze inefficiënte vormen van onderwijs aanbiedt, zowel qua aanpak als inhoud, zodat er massa's vrije tijd verloren gaat waarin kinderen weldegelijk ook fysiek-conditioneel en/of cultureel zouden kunnen vooruitgaan.
Oud 21 september 2014, 17:31   #154
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
100 min in twee blokken, waarvan 30 min omkleden zijn (effectief 70 min sporten) is echt voldoende om conditie te kweken. Per week.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 17:44   #155
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

'k zal wel weer onnozelteiten verkopen, maar als 'de schoolgaande jeugd' bijv. gemiddeld X km/u loopt (geen idee hoeveel 't in werkelijkheid is) en er is een zwembad zo'n halve X km van school....waarom geven ze dan geen 2 lesuren lichamelijke opvoeding na elkaar, lopen naar dat zwembad, "zwemmen" een uur en lopen dan terug naar school ? Als 't verder is dan een halve X km is, ....fietsen schijnt ook gezond te zijn....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 21 september 2014 om 17:44.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 17:49   #156
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De leraar LO is uiteraard het best geschikt om kinderen te leren zwemmen, en zwemles op school is ook een goede aanzet om later naar een zwemclub te gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 19:06   #157
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanwaar haalt iedereen toch die vermaledijde zwemfetish?
Waarom persé de kinderen in een infectueuze bak drab leren dabben?
Als sport op school dan toch zo belangrijk is, doe dan iets gezond.
Denksport bijvoorbeeld.
Oud 21 september 2014, 20:23   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar haalt iedereen toch die vermaledijde zwemfetish?
Waarom persé de kinderen in een infectueuze bak drab leren dabben?
Als sport op school dan toch zo belangrijk is, doe dan iets gezond.
Denksport bijvoorbeeld.
De duivel beware ons voor denksport die op de Belgische leest is geschoeid! Onze kinderen worden ook zonder denksport op zijn Belgisch al van jongs af gehersenspoeld.

Als ik op mijn 30ste, en zonder enige hulp, nog leerde zwemmen moeten de kinderen van vandaag dat mét een beetje steun van hun ouders ook kunnen.
Oud 21 september 2014, 20:26   #159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De duivel beware ons voor denksport die op de Belgische leest is geschoeid! Onze kinderen worden ook zonder denksport op zijn Belgisch al van jongs af gehersenspoeld.
Komkom, wie Belgisch denkt, schopt het ver(der)
Belgisch denken, is denken als een winnaar.
Maar dit terzijde wegens off topic.
Citaat:
Als ik op mijn 30ste, en zonder enige hulp, nog leerde zwemmen moeten de kinderen van vandaag dat mét een beetje steun van hun ouders ook kunnen.
Oud 21 september 2014, 20:37   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pfffft.

Van de vrijheid voor meningsuiting en rechtstreekse democratie heb ik in Belgique anders nog niet gek veel gemerkt. Van vorstelijke salarissen wel, maar dat noem ik liever dieverij van de machthebbers dan eerlijk verdiende salarissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be