![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
That's the spirit. Citaat:
Sport hoort op school niet plaats te vinden. Let op, ik benadruk: op school. Sport, spel, kunst, beweging zijn belangrijk, vaak belangrijker dan vele schoolvakken, maar toch horen ze in de priveesfeer, zowel qua tijdsspendering als qua financiering. Citaat:
Niet op andermans kosten. En om het verwijt van onsolidaire gierigaard compleet te pareren: voor mijn part mag eenzelfde som aan onderwijs besteed worden als nu met alle overbodige hullaballoo er in, maar dan enkel aan het optimaal aanleren van de individueel en maatschappelijk nuttige vaardigheden.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 september 2014 om 17:17. |
|||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen die niet bereid zijn tot die inspanning, of die geen sport voor hun kinderen in de vrije tijd kunnen of willen bekostigen, zouden misschien beter overwegen om kinderloos blijven. Dat is op twee manieren een weldaad voor de maatschappij: het remediëert aan de overbevolking, en het vermindert de colonne subsidieslurpers.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 september 2014 om 17:40. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen ik vroeger nog geen kind had dan had dan had ik ook altijd zo een neiging om beter te weten hoe men een kind moet opvoeden. Nu ben ik daar een pak toleranter in geworden. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegenwoordig worden er bestaande zwembaden gesloten. Niet zozeer wegens een tekort aan financiële middelen maar wegens een welbepaald soort overlast, en de gevolgen daarvan.
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vwala , de exacte beschrijving beeld van een politieker !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je ziet van hier dat het ontbreken van zwemlessen via de school dat soort subsisieslurpers ervan zal weerhouden om nageslacht te maken. Die hebben andere bedoelingen, hoor.
|
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat effectief de overheid het soms beter weet. Soms is een belangrijk woord in deze zin overigens. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor jou dus nog steeds een portie van de katholieke visie: kweek-als-konijnen-de-anderen-draaien-er-wel-voor-op?
Citaat:
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#151 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
De conditie van onze jeugd is slechter dan ooit, waarmee voor mij afdoende is aangetoond dat lichamelijke opvoeding op school niet werkt voor degenen die het nodig hebben en puur tijdverlies is voor de anderen. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Ik herinner mij nog de zwembeurten met school,20 BFR moesten we elke keer betalen.Na enkele keren had ik door dat ik mij snel in het toilet kon verstoppen tot iedereen had betaald en zo wat extra zakgeld kon verdienen.
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In deze faalt de overheid omdat ze inefficiënte vormen van onderwijs aanbiedt, zowel qua aanpak als inhoud, zodat er massa's vrije tijd verloren gaat waarin kinderen weldegelijk ook fysiek-conditioneel en/of cultureel zouden kunnen vooruitgaan.
|
|
|
|
#154 |
|
Banneling
|
100 min in twee blokken, waarvan 30 min omkleden zijn (effectief 70 min sporten) is echt voldoende om conditie te kweken. Per week.
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
'k zal wel weer onnozelteiten verkopen, maar als 'de schoolgaande jeugd' bijv. gemiddeld X km/u loopt (geen idee hoeveel 't in werkelijkheid is) en er is een zwembad zo'n halve X km van school....waarom geven ze dan geen 2 lesuren lichamelijke opvoeding na elkaar, lopen naar dat zwembad, "zwemmen" een uur en lopen dan terug naar school ? Als 't verder is dan een halve X km is, ....fietsen schijnt ook gezond te zijn....
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 21 september 2014 om 17:44. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De leraar LO is uiteraard het best geschikt om kinderen te leren zwemmen, en zwemles op school is ook een goede aanzet om later naar een zwemclub te gaan.
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanwaar haalt iedereen toch die vermaledijde zwemfetish?
Waarom persé de kinderen in een infectueuze bak drab leren dabben? Als sport op school dan toch zo belangrijk is, doe dan iets gezond. Denksport bijvoorbeeld.
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik op mijn 30ste, en zonder enige hulp, nog leerde zwemmen moeten de kinderen van vandaag dat mét een beetje steun van hun ouders ook kunnen.
|
|
|
|
#159 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belgisch denken, is denken als een winnaar. Maar dit terzijde wegens off topic. Citaat:
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pfffft.
Van de vrijheid voor meningsuiting en rechtstreekse democratie heb ik in Belgique anders nog niet gek veel gemerkt. Van vorstelijke salarissen wel, maar dat noem ik liever dieverij van de machthebbers dan eerlijk verdiende salarissen.
|