Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 11:48   #141
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Ik had gisteren een digitaal breedbeeld Tv kunnen kopen, maar omdat er geen nederlandstalige handleiding bij zat, heb ik dan maar een aquarium gekocht!

Wat de ballen maakt de taal uit, als je materie komt kopen!

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 17 oktober 2004 om 11:49.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 oktober 2004, 13:25   #142
Tommy_
Schepen

Standaard

Stop het verfransen van Brabant. De Walen hebben het grootste landsdeel van Belgie en dan nog komen ze naar Vlaanderen. Zijn de Ardennen niet mooi genoeg? A ja het is weeral voor het geld dat ze komen en om hun wil op ons te leggen. Dat ze in Waals Brabant dan wonen dat is ook niet zo ver van Brussel als ze er moeten zijn.
Tommy_ is offline  
Oud 17 oktober 2004, 14:00   #143
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Is dat waar? Ik heb er nooit van gehoord. Ik wist wel dat ze deel uitmaakte van de provincie Luik maar ik heb van problemen gehoord toen het aan Brabant werd aangesloten.
och in die streek bestaande uit Haspengouw en het westers hageland zijn er nooit echte problemen geweest op taalgebied...
de bewoners van de noorderkant van de taalgrens spraken hun "vlaamse" dialecten en die van het zuiden hun waals dialecte en beide groepen verstonden hun nabuurdorpbewoners in hun taal...
de kinderen gingen naar Waremme of Tienen naar school en leerden genoeg Vlaams of Frans om met mekaar om te gaan...
het is pas met de "regionalisatie" dat de boel bedorven werd en dat sluipend linguistiek vergif begon de boel te bederven...
maar ja... nu zijn er mensen als Jan V D B die daar vanalles beginnen over als waargeid te vertellen, ofschoon ze in de Vlaanders wonen...
Jan documenteert zich doorgaans nogal heel goed...
maar om teoordelen moet men de eigenheden van de taalgrens in het Oosten van het land kennen...
en dat is niet zo...
maar ja... hier grote theorieën verkondigen... ten behoeve van toch sowieso al overtuigde taalfanaten...
dat is ook een pleziertje dat ik hem gun...
maar of dat de waarheid is...
twijfels en nog eens twijfels...
Oud 17 oktober 2004, 15:38   #144
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ze hebben toch het recht in Machelen te gaan wonen, als ze het willen.
Natuurlijk, maar daarnaast is het niet meer dan normaal dat we van hen verwachten dat als ze in vlaanderen gaan wonen, ze zich aanpassen. I.e. Nederlands leren bvb.

Iedereen vind het normaal dat als je naar het buitenland verhuist je daar de lokale taal leert. Enkel de imperialistische francofonen in dit landje hebben deze elementaire beleefdheidsreflex niet.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be