Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2014, 14:52   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Opmerkelijk hoeveel mensen op hun achterste poten staan als er geprotesteerd wordt, betoogd en met eieren/paintball gegooid/geschoten wordt. ALs ge uw vaderlandse geschiedenis even nakijkt is dit schering en inslag, van allerhande slag. Leuven Vlaams iemand vergeten ?

Er is NIKS ondemocratisch aan dit gegeven. Het proberen te verbieden, monddood maken van vakbonden en betogers, dat zou pas een teken van weinig democratisch inzicht zijn.

De vakbonden hebben als hoofdtaak hun leden te beschermen en hun mening kracht bij te zetten. De huidige regering doet een frontale aanval op de werknemers en daar moet tegen verzet worden. of ze nu een meerderheid in het parlement heeft of niet.

De transfer van arbeid naar kapitaal, die in conservatieve middens (reagan, thatcher en ook recent in onze buurlanden) die wordt gezien als het redmiddel van de economie WERKT niet. Het zal ons enkel in een grotere, diepere crisis storten.

En daarom is vakbondsprotest gerechtvaardigd en beter nog, noodzakelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 14:55   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er moet een klacht ingediend worden bij de gelijke kansen commissie...
Me dunkt dat die commissie maar beter wég wordt bezuinigd.

Liever gisteren al dan morgen pas.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 14:56   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Opmerkelijk hoeveel mensen op hun achterste poten staan als er geprotesteerd wordt, betoogd en met eieren/paintball gegooid/geschoten wordt. ALs ge uw vaderlandse geschiedenis even nakijkt is dit schering en inslag, van allerhande slag. Leuven Vlaams iemand vergeten ?

Er is NIKS ondemocratisch aan dit gegeven. Het proberen te verbieden, monddood maken van vakbonden en betogers, dat zou pas een teken van weinig democratisch inzicht zijn.

De vakbonden hebben als hoofdtaak hun leden te beschermen en hun mening kracht bij te zetten. De huidige regering doet een frontale aanval op de werknemers en daar moet tegen verzet worden. of ze nu een meerderheid in het parlement heeft of niet.

De transfer van arbeid naar kapitaal, die in conservatieve middens (reagan, thatcher en ook recent in onze buurlanden) die wordt gezien als het redmiddel van de economie WERKT niet. Het zal ons enkel in een grotere, diepere crisis storten.

²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 15:04   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoezo 'soms'? Waarom niet 'voortdurend'?

Laat de vakbonden 'de boel platleggen' om het BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) onmiddellijk in te voeren als wettig én wettelijk beleidsinstrument en ze krijgen mijn steun.

Als de vakbonden echter 'de boel platleggen' om - ik citeer - 'de belangen van haar leden te verdedigen' - kunnen ze de pot op.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is:

het is ook nuttig om de vakbonden er aan te herinneren dat ze rekening hebben te houden met het volk (waartoe ook ik behoor).
Jij beseft niet hoe groot de woede en onmacht is bij een deel van de bevolking die zich al tot de zwakste voelde.

Hard werken, loonbevriezing (afgelopen jaren) en nu nog eens een indexsprong. En in de tussentijd stijgt de bel 20 maar.....

Kom kom....
Oud 22 oktober 2014, 15:10   #145
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beseft niet hoe groot de woede en onmacht is bij een deel van de bevolking die zich al tot de zwakste voelde.

Hard werken, loonbevriezing (afgelopen jaren) en nu nog eens een indexsprong. En in de tussentijd stijgt de bel 20 maar.....

Kom kom....
En zijn dat deel van de bevolking dan tevreden met de manier waarop dit geuit wordt???
Als ik vind dat mijn buurman meer verdient dan ikzelf, mag ik dan zijn eigendom beschadigen uit onvrede???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 15:13   #146
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Kom kom....
En alleen het laatste wat je vermeldde kan op conto van de nieuwe regering worden geschreven.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 15:29   #147
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En zijn dat deel van de bevolking dan tevreden met de manier waarop dit geuit wordt???
Als ik vind dat mijn buurman meer verdient dan ikzelf, mag ik dan zijn eigendom beschadigen uit onvrede???
Het gaat niet over uw buurman.
Oud 22 oktober 2014, 15:32   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
En alleen het laatste wat je vermeldde kan op conto van de nieuwe regering worden geschreven.
Inspanningen doen is geen probleem. Als die inspanningen maar eerlijk worden verdeeld.

Bij de NVA en de liberale partijen heerst er al lang het idee dat de gewone mens boven zijn stand leefde. Het werd voor hun tijd om die eens terug op hun plek te zetten.

Met een linkse partij erbij was er waarschijnlijk een vermogensbelasting gekomen ipv een indexsprong en werd er gefocusd op carriereverleningen ipv bruut de pensioenleeftijd te verhogen. Maar beiden zouden hoe dan ook de loonkost hebben laten dalen. Maar de manier is anders.

Wat de CD&V daar doet is een raadsel. De postjes ?
Oud 22 oktober 2014, 15:41   #149
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inspanningen doen is geen probleem. Als die inspanningen maar eerlijk worden verdeeld.

Bij de NVA en de liberale partijen heerst er al lang het idee dat de gewone mens boven zijn stand leefde. Het werd voor hun tijd om die eens terug op hun plek te zetten.
Dat dat sentiment leefde bij NVA en de liberale familie weet jij omdat... ?

Citaat:
Met een linkse partij erbij was er waarschijnlijk een vermogensbelasting gekomen ipv een indexsprong en werd er gefocusd op carriereverleningen ipv bruut de pensioenleeftijd te verhogen.
Maar beiden zouden hoe dan ook de loonkost hebben laten dalen. Maar de manier is anders.

Met meerdere linkse partijen in de vorige regeringen is er niks gedaan aan het structurele tekort van de staatsfinanciering. Ik heb bijvoorbeeld de vermogensbelasting van die regering gemist, denk ik, evenals een hervorming van het pensioenstelsel.
Waarom zou het deze keer anders zijn geweest? Ook weer eigen inspiratie?
Daarover begonnen: Bruut? Hoelang is de overgangsregeling voor de pensioenhervorming? 15 jaar? 20?

Laatst gewijzigd door babel : 22 oktober 2014 om 15:41.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:07   #150
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

ACOD spoor veroordeelt aanval op MR niet

Nee, de aanval was immers een antwoord op het geweld uitgaande van de regering. Dat geweld zou dan het doorvoeren van hervormingen moeten zijn...

Vreemde redenering, last time I checked impliceerde geweld toch nog altijd een fysieke kracht.

Die Fabrice Macors, één van de actievoerders, stond in mei op de lijst van de commies van PTB. Niet de eerste keer dat commies met geweld reageren tegen zgn. hervormingen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:15   #151
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

Er is hier voor zover ik zie niemand die op zijn achterste poten staat omdat er geprotesteerd wordt.

Er wordt hier wel gereageerd omdat er selectief bepaalde zaken worden goedgepraat, terwijl dezelfde zaken door andere groepen veroordeeld zouden worden. Zolang het vakbonden/linkse groepen zijn die gana protesteren mbv de manieren die ze nu gebruiken, is het ok. Het zal me benieuwen of diezelfde vakbonden en de linkse goegemeente het even ok zouden gevonden hebben, wanneer werkgeversorganisaties hun gevels zouden komen bekladden omwille van pakweg het Rosetta plan, of wanneer de NVA dat zou gaan doen bij de SPA/PS wanneer zij in de oppositie zouden zitten.

Erger nog, hier wordt ook gereageerd omdat botweg strafbare feiten worden goedgepraat, enkel en alleen omdat ze binnen het kader van een vakbondsactie zouden gebeuren. Met blikken Cara-pils smijten naar de flikken, zoals je het zo mooi verwoordde, is idd gevaarlijk en strafbaar. Eigendommen beschadigen is strafbaar. Zelfs al negeer je die paintballaanval op het hoofdkantoor van de MR (dat wellicht geen schade zal ondervinden), die wagen die voor het kantoor stond, die kan je wel beschadigen daardoor. Is dat normaal dan? En als je de vergelijking met eieren wil gaan maken: al eens een ei tegen je gekregen en al eens een vlaag van een paintballgeweer op je gekregen? Enig idee wat je zou gezegd hebben, hadden ze daarmee een voorbijganger geraakt, laat staan een kind geraakt of een passant/medewerker van de MR in de ogen hadden geraakt?

Hetgeen hier opgeworpen wordt afdoen als een gebrek aan democratisch inzicht, is de ware toedracht simpelweg negeren. Zoals ik al zei, Macchiavelisme ten top.

Citaat:
Het zou leuk zijn als die vakbonden zich effectief bezig houden met hun leden te beschermen. Wat ze nu doen, is alles behalve dat. Ze zetten zich op deze manier gewoon buiten het debat. Veel geluk om van daaruit nog iets te gaan doen voor je leden.

Citaat:

Dat is wat de vakbonden stellen in hun eigen, tweeledig opgesplitste wereld ja. De realiteit is er eentje die ene pak complexer is. En zelfs al was het noodzakelijk, dan nog rechtvaardigt dat geen acties zoals je die nu ziet.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:16   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom kom....

Ik geef ondermeer les Nederlands aan jonge (merendeels 'Brusselse') Franstaligen, van wie de meesten eigenlijk géén 'échte' "Belgen" (willen) zijn.

Zwijg mij dus maar van de woede en onmacht bij een deel van de bevolking die zich al tot de zwakste voelde.

Maar neem gerust van mij aan: het 'gemeenschappelijk vakbondsfront' kan bij mijn leerlingen op weinig begrip rekenen.

Oud 22 oktober 2014, 16:17   #153
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

Kom kom....
Een bel 20 die bevolkt wordt door bedrijven die het gros van hun omzet en winsten buiten België halen. Solidariteit is de hele wereld die het systeem hier moet financieren?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:18   #154
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef ondermeer les Nederlands aan jonge (merendeels 'Brusselse') Franstaligen, van wie de meesten eigenlijk géén 'échte' "Belgen" (willen) zijn.
Les geven in Nederlands en jezelf Phlamandophobe noemen?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:35   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Les geven in Nederlands en jezelf Phlamandophobe noemen?
Ikzelf ben géén phlamandophobe, wees gerust.

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen van 'mijn locatie'.

Ikzelf ben 'mijn locatie' niet, begrijpt u?

Oud 22 oktober 2014, 16:42   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Vreemde redenering, last time I checked impliceerde geweld toch nog altijd een fysieke kracht.
Nee, voor links is geweld, alles wat gij hebt en niet direct aan mij geeft. Iets niet aan mij geven is een daad van geweld aan mijn adres. Ik mag daarop wettelijke zelfverdediging toepassen, door het U komen af te pakken, of het kapot te kloppen. Immers, in de twee gevallen maakt dat dat de geweldsdaad op mij stopt: ofwel hebt gij het ook niet meer (da's dus goed), ofwel heb ik het uiteindelijk bekomen (da's nog beter).

Zie je, het is heel logisch.

Voor links is geweld "other people's money" dat nog niet in mijn zak zit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2014 om 16:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 16:50   #157
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over uw buurman.
juridisch gezien zijn de gefilmde mannen verantwoordelijk voor hun daden, het kan niet dat er een soort rechtelooshheid bestaat voor vakbondsknokploegen ???

ALs de politie weigert op te treden en deze mensen te straffen met een boete die het restaureren van de beschadiging van de gevel herstelt, dan kun je alleen maar besluiten dat de politie ook gebrek aan correctheid heeft en zich als rechter opstelt

het indienen van de klacht, kan ook botsen op een vooringenomen door abvv benoemde rechter, die het stakingsrecht vertaalt in een soort vernielingsrecht. Terwijl we totaal intolerant zijn ten opzichte van moslims die zich zo gedragen, gaan we juist tegenover de knokploegen van abvv een tolerantie hebben die juridisch nergens kan aangeklaagd worden ?
Aangezien er geen juridische persoon verantwoordelijk is, moet per definitie de verantwoordelijkheid op de gefilmde personen vallen, en kan de vakbond ofwel die mensen hun opgelegde boete helpen betalen, ofwel zal zij ook weer zoals het acv proberen haar verantwoordelijkheid af te schudden...

wordt eigenlijk nog grappig

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 oktober 2014 om 16:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 17:10   #158
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
ACOD spoor veroordeelt aanval op MR niet

Nee, de aanval was immers een antwoord op het geweld uitgaande van de regering. Dat geweld zou dan het doorvoeren van hervormingen moeten zijn...

Die Fabrice Macors, één van de actievoerders, stond in mei op de lijst van de commies van PTB. Niet de eerste keer dat commies met geweld reageren tegen zgn. hervormingen...
Mag een paintbalclub dat door de zoveelste spoorstakingen weeral niet op hun bestemming dan ook zonder problemen hun kantoren bekladden?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 17:18   #159
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Leuke anekdote:

Onlangs passeerde er bij ons op IT een dame van het ABVV.

Ze kwam melden dat haar laptop was gestolen, en dat ze er waarschijnlijk niet moest bijvertellen wat de huidskleur van de dader was. Ik viel bekan van mijn stoel.
Toen ik er haar daarna op wees dat ze om zulke uitspraken te maken het verkeerde kleurtje had gekozen, was haar antwoord dat ze altijd al sos is geweest en altijd zal blijven.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 17:24   #160
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn ze, en jij hebt nog nergens het tegendeel aangetoond.

Citaat:
Leugens, ze zeggen dit van belgie als geheel. Zowat alle besparingen zijn trouwens niet voor de armsten, integendeel zelfs.

Citaat:
Met een linkse partij erbij was er waarschijnlijk een vermogensbelasting gekomen ipv een indexsprong en werd er gefocusd op carriereverleningen ipv bruut de pensioenleeftijd te verhogen. Maar beiden zouden hoe dan ook de loonkost hebben laten dalen. Maar de manier is anders.
Het laatste doet men al, het eerste zou niet genoeg geld opbrengen EN je blijft met een index die vooral hogere lonen olslag geeft . Echt "sociaal"
Citaat:
HUn programma, akkoord ligt het dichtste bij cd&v programma .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be