Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2014, 08:39   #141
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar heb ik alvast niet al te veel van gemerkt. De afkeuring is vrij algemeen, wat ook verklaart waarom de vakbonden uiteindelijk ook zelf, zij het enkele dagen later, dit veroordeelden.
Zoals jij ben ik ook van mening dat de vakbonden zich in eigen voet geschoten hebben.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 08:57   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De federale regering heeft wel een mooie doelkans laten liggen deze week.
Met dank aan de starheid van vooral de MR en de VLD.

Men had de boodschap moeten geven dat de vermogenswinstbelasting er ging komen, maar met grote voorzichtigheid voor kleinere en middelgrote vermogens, en met de grootste aandacht om contraproductieve maatregelen er uit te weren.

De Vlaming is geen relschopper (meer), zelfs niet op betogingen.
Hij is bereid tot inspanningen, zelfs grote inspanningen.
Maar dan mogen er geen stoorzenders zijn, die niet meespelen met de inspanning. Genre Coucke.

Afijn, zo'n bericht vanwege de regering had veel lont uit het vuur getrokken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 10:19   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik hier lees en hoor wordt die staking toch een succes.

Er is zeer veel bereidheid bij de achterban om actie te voeren. Dus het draagvlak TEGEN de overheid is groot.
Het draagvlak van de minderheid tegenover de meerderheid is groot.
Maar mij lijkt het toch vooral een succes te worden bij de overheidsdiensten, maw bij deze diensten die niets, of toch niet zo direct, te verliezen hebben als de economie helemaal ineenstort.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 10:28   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De federale regering heeft wel een mooie doelkans laten liggen deze week.
Met dank aan de starheid van vooral de MR en de VLD.

Men had de boodschap moeten geven dat de vermogenswinstbelasting er ging komen, maar met grote voorzichtigheid voor kleinere en middelgrote vermogens, en met de grootste aandacht om contraproductieve maatregelen er uit te weren.

De Vlaming is geen relschopper (meer), zelfs niet op betogingen.
Hij is bereid tot inspanningen, zelfs grote inspanningen.
Maar dan mogen er geen stoorzenders zijn, die niet meespelen met de inspanning. Genre Coucke.

Afijn, zo'n bericht vanwege de regering had veel lont uit het vuur getrokken.

.
Uw partij, samen met de liberalen, zitten met hun hoofd in de kont van de ondernemers.

Zo een signaal, gerne tax shift van arbeid naar vermogens en vervuiling, waardoor loonlasten en personenbelasting omlaag zouden kunnen gaan, had het sociaal overleg terug vlot getrokken.

Maar het staat niet in het regeerakkoord en sommige autisten houden halsstarrig vast aan dat regeerakkoord.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 10:29   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het draagvlak van de minderheid tegenover de meerderheid is groot.
Maar mij lijkt het toch vooral een succes te worden bij de overheidsdiensten, maw bij deze diensten die niets, of toch niet zo direct, te verliezen hebben als de economie helemaal ineenstort.
Ben benieuwd als er nu verkiezingen komen of de huidige regering nog aan de bak kan komen. De middenstand deelt in de klappen, maar ze heeft wel gekozen voor rechts. Zouden ze zich bedenken ? Ik denk het wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 10:39   #146
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben benieuwd als er nu verkiezingen komen of de huidige regering nog aan de bak kan komen. De middenstand deelt in de klappen, maar ze heeft wel gekozen voor rechts. Zouden ze zich bedenken ? Ik denk het wel.
Maar gaat de middenstand beter af zijn met een linkse regering ? Een regering die als enige reddingsmiddel zal hebben, het geld te pikken van al degenen die nog wat geld hebben. En daarna terug een rechtse regering.
Ernstig. Denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wie aan de macht komt. De economie in Belgie ligt nu eenmaal op zijn gat, bedrijven spurten om weg te komen, en het puin zal moeten geruimd worden. En mi zal het niet zoveel uitmaken of het puin nu door een linkse, of een rechtse regering gaat moeten geruimd worden. Het zal moeten geruimd worden. Het zullen eerder details zijn die het verschil zullen uitmaken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 11:09   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw partij, samen met de liberalen, zitten met hun hoofd in de kont van de ondernemers.

Zo een signaal, gerne tax shift van arbeid naar vermogens en vervuiling, waardoor loonlasten en personenbelasting omlaag zouden kunnen gaan, had het sociaal overleg terug vlot getrokken.

Maar het staat niet in het regeerakkoord en sommige autisten houden halsstarrig vast aan dat regeerakkoord.
Ik herhaal (spijtig vind ik niet direct de link terug van het artikel dat ik deze ochtend nog las):
Vooral mr en vld waren halstarrig tegen;
de nva is alleen superachterdochtig dat het geen shift maar toch een lift wordt;
de halstarrigen zitten nu zwakker door Coucke en Luxileaks;

maar vooral: het staat wel in het regeerakkoord.
Alleen, het staat er niet zo in dat mr en vld direct afgeschoten kunnen worden, maar toch ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 november 2014, 16:46   #148
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zou wel eens een hoofdstukje apart kunnen worden in heel die affaire.

http://www.demorgen.be/binnenland/re...pakt-a2121816/

Titel: Relschoppers betoging worden eerstdaags opgepakt
"tiental Antwerpse dokwerkers geïdentificeerd; Arrestaties zijn eerstdaags gepland "

Tiens. Was jij niet degene die hier op dit forum zat te schreeuwen ? :

"Het waren gvd geen dokwerkers in Brussel !"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=209244
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 22 november 2014 om 16:47.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 17:00   #149
Tomas
Gouverneur

Standaard

Uiteraard is geweld af te keuren, maar de frustratie is zeker te begrijpen.
Als dokwerker werk doe je in weer en wind zwaar labeur. Dat je dan te horen krijgt dat je tot je 67ste moet werken, doet mensen terecht steigeren.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2014, 19:04   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
"tiental Antwerpse dokwerkers geïdentificeerd; Arrestaties zijn eerstdaags gepland "

Tiens. Was jij niet degene die hier op dit forum zat te schreeuwen ? :

"Het waren gvd geen dokwerkers in Brussel !"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=209244
Neen !
Dat was ik niet.
Dat was de dokwerker die geïnterviewd werd voor de Antwerpse regionale televisie, zoals je kon zien als je op de link klikte.

Of vind jij nu dat ik niet destijds niet mocht geloven ?
Wil jij dat ik voortaan tv-interviews eerst aan jou voorleg, vooraleer ik er een draad over zou mogen opstarten ?

Aai dontink so.

.

Oud 22 november 2014, 19:07   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Als dokwerker werk doe je in weer en wind zwaar labeur. Dat je dan te horen krijgt dat je tot je 67ste moet werken, doet mensen terecht steigeren.
Wie liegt tegen die mensen dat ze met hun zwaar beroep niet tot de uitzonderingen zullen behoren ?

Antwoord: de top van de abvv en de extreem-linkse partijtjes.
Behoort gij tot één van die categorieën ?

.

Oud 22 november 2014, 19:26   #152
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Qua desinformatie kan dit tellen,hoor.....afgekeken van de vakbonden ?
"""Vervroegd pensioen zal vanaf 2030 pas mogelijk zijn vanaf 63 jaar, na een loopbaan van 41 jaar. De Zweedse coalitie gaat voortbouwen op de hervormingen die de regering-Di Rupo al op de rails zette. Wie vandaag 61 is en een loopbaan van 39 jaar achter de rug heeft, kan door die hervormingen vandaag al met vervroegd pensioen. Tegen 2016 wordt dit opgetrokken tot 62 en een loopbaan van 40 jaar. N-VA, CD&V, Open VLD en MR gaat dit nu optrekken tot 63 jaar en een loopbaan van 41 jaar."""
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141007_01307892
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be