![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, ok. Maar wanneer ga je nu dat wapen in huis halen?
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn de argumenten op?
![]() |
#143 |
|
![]() gewoon dezelfde. trouwens die link tussen wapens bij burgers en wapens crimineel zijn wel heel losjes, gezien er sowieso in België extreem veel meer criminelen zijn dan vuurwapeneigenaars. EN dat is al lang zo.
Mocht iedereen die wettelijk kan een vuurwapen legaal in huis halen zou dat anders zijn. Dan zouden het aantal clubs ook moeten stijgen. Maar ik zie die massale vraag naar vuurwapens niet. Jij gaat wel uit van die massale stijging van illegale wapens. Maar ik geloof geen bal van de schaal ervan. Jij wil graag een wapen zeg je. Net zoals je graag in de Rennicke draad van alles vindt. Maar je doet niets. Dat doet mij twijfelen aan je woorden. Ik zie enkel heel veel draden den draden en draden en draden .....
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 november 2014 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Draai het eens om: vorige wapenwet. Hoeveel mensen hadden toen effectief vuurwapens? En hoeveel criminelen?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 21 november 2014 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze passen immers niet in jouw kraam.
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En misschien binnen 5 of 10 jaar altijd de schuld van de geel-zwarten (NVA).
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn woorden passen duidelijk ook niet in jouw kraam want wij hebben aan de drank gezeten en raaskallen volgens jouw als we tegenargumenteren. Bent daar vér niet alleen in je verkeert hier in goed gezelschap trouwens.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hier inderdaad korte termijndenken. Niettegenstaande alles zal het gezond verstand de bovenhand halen. Je mag niet beginnen doemdenken. Eén demonen is al genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd al gehad en er is geen rede waarom de gewone burger er geen zou mogen hebben, criminelen zullen er zich allerminst aan storen om zich van wapens te voorzien en die zijn niet geregistreerd daar waar de gewone burger zijn wapen (s) wel laat registreren.
Laatst gewijzigd door Garry : 21 november 2014 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten hier altijd bepaalde mensen andere mensen willen dicteren hoe zij moeten leven. Dat zij die tegen wapens gekant zijn, voor welke domme reden dan ook, gerust door het leven gaan zonder wapens in hun bezit maar dat ze een ander ook laten leven zoals zij het wensen. Ik doe niemand onrecht aan door een wapen in mijn bezit te hebben dat ik op een verantwoorde manier behandel en geregistreerd heb.
Ten lange laatste heeft zo wat iedereen wapens, het hoeven daarom niet steeds vuurwapens te zijn. Iedereen heeft denk ik toch voldoende messen in de keuken liggen en zij die een auto hebben rijden dagelijks met een zeer gevaarlijk wapen rond. Wie uiteindelijk niet iemand wil vermoorden zal dat niet doen ook al heeft hij 100 wapens in zijn bezit en wie wel iemand wil omleggen zal moeiteloos wel een manier vinden om die daad te stellen ook zonder dat hij over vuurwapens beschikt. Het wapen is niet dodelijk, de mens wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 november 2014 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfft, ik weet het niet goed. Enerzijds heeft elke burger het fundamentele recht zichzelf te beschermen en bijgevolg ook een wapen in bezit te hebben. Is dit praktisch een oplossing? Ik vrees ervoor. Het gros van de mensen hier die schrik hebben voor inbraak beelden zich gewoon dat iedereen bij hen wilt inbreken en ze praten zichzelf angst aan. Moet je zo'n types nu echt gaan bewapenen? Daar gaan enkel maar meer ongelukken van komen.
Ik kan me trouwens niet inbeelden dat een vuurwapen werkelijk bescherming gaat bieden als er een paar inbrekers s'nachts bij je binnen staan. De situatie zal er vooral door escaleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 november 2014 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Of dat ze het wapen in handen krijgen en u met uw eigen wapen overhoop schieten.
Ik kan mij wel inbeelden dat je jezelf wilt bewapenen, maar enkel op voorwaarde dat je er grondig mee traint en geen arsenaal in huis haalt. Als je snachts een inbreker hoort, moet je klaar en capabel zijn om dat wapen te gebruiken. Anders heeft het geen nut en dient het ding enkel voor accidenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |