Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 18 januari 2015, 22:08   #141
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is dat hun goed recht. Ik reageerde echter wel op een heel andere stelling, nl. op de noodzaak van respect.
Met respect ga je volgens mij verder komen, maar het is geen verplichting. Het is enkel een noodzaak als je in dialoog wil gaan. Dat was en is nooit de bedoeling van Charlie Hebdo, dat was hun keuze.

Ze stonden aan de zijlijn, ze waren narren, net zoals Urbanus dat was met een bakske vol met stro.
Oud 18 januari 2015, 22:09   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt dus niet door welke sleutelrol Mohammed in de islam heeft. Als christen voelde ik mij ook niet echt gelukkig toen een kunstenaar afkwam met zijn "Piss Christ". Ontneemt u nu mij het recht op straat te komen, mijn verontwaardiging te uiten in een lezersbrief of krantenartikel?
Ge hebt dus niet door dat het niet bij lezersbrieven of krantenartikels blijft?
Bobke is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:10   #143
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Met respect ga je volgens mij verder komen, maar het is geen verplichting. Het is enkel een noodzaak als je in dialoog wil gaan. Dat was en is nooit de bedoeling van Charlie Hebdo, dat was hun keuze.

Ze stonden aan de zijlijn, ze waren narren, net zoals Urbanus dat was met een bakske vol met stro.

Stel u voor u nooit uit de kudde te begeven... Beetje respect voor de astronauten he!!!

"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 18 januari 2015 om 22:12.
Reverberation is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:10   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Vele richtingen zijn mogelijk.

Wss een complot....
Nietszeggende antwoorden. Jammer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:11   #145
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt dus niet door welke sleutelrol Mohammed in de islam heeft. Als christen voelde ik mij ook niet echt gelukkig toen een kunstenaar afkwam met zijn "Piss Christ". Ontneemt u nu mij het recht op straat te komen, mijn verontwaardiging te uiten in een lezersbrief of krantenartikel?
Neen, zeker niet. Dat moet ook kunnen, meer zelf, het moet.

Maar daar moet het uiteraard bij blijven. Het mag niet verboden worden laat staan dat er geweld mag komen om het te stoppen.
Oud 18 januari 2015, 22:12   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik noteer dus dat volgens u een Belgische burger die moslim is, geen recht op vrije meningsuiting heeft, omdat hij volgens u sowieso tot acties zal overgaan die buiten de krijtlijnen van onze wet liggen?

Moeten we dan ook autorijden verbieden, omdat er een paar snelheidsduivels rondrijden die zich onverantwoord gedragen in het verkeer?
Oud 18 januari 2015, 22:13   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Omdat de bijbel ook spreekt van geen "andere goden voor het aangezicht te hebben"...in principe doet de westerse wereld juist het tegenovergestelde van wat een godsdienst betaamd te zijn.

Ze hebben god als geld voorgesteld...de meeste mensen functioneren ook vanuit die optiek !

Geld is een afgod, evenals beelden die afgoderij afbeeld...de eer is tegenovergesteld aan het respect voor het beleven van je eigen mens zijn !
Tiens, nu is Mo ook al een God?
Men zou zowaar beginnen geloven dat de moslims het verschil niet meer kennen.
Bobke is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:13   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zeker niet. Dat moet ook kunnen, meer zelf, het moet.

Maar daar moet het uiteraard bij blijven. Het mag niet verboden worden laat staan dat er geweld mag komen om het te stoppen.
Natuurlijk, maar dat geldt toch voor iedereen? Dat is nu juist de eigenheid van onze rechtstaat: de rechten zijn voor iedereen gelijk, maar ook de beperkingen gelden voor iedereen.
Oud 18 januari 2015, 22:13   #149
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nietszeggende antwoorden. Jammer.

De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:15   #150
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar dat geldt toch voor iedereen? Dat is nu juist de eigenheid van onze rechtstaat: de rechten zijn voor iedereen gelijk, maar ook de beperkingen gelden voor iedereen.
Natuurlijk, je gaat me dan ook niet horen zeggen dat gelovigen niet mogen protesteren tegen zoiets. Zolang de regels gevolgd worden en dat het recht op vrije meningsuiting gevrijwaard blijft.
Oud 18 januari 2015, 22:16   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, je gaat me dan ook niet horen zeggen dat gelovigen niet mogen protesteren tegen zoiets. Zolang de regels gevolgd worden en dat het recht op vrije meningsuiting gevrijwaard blijft.
Volkomen mee akkoord.
Oud 18 januari 2015, 22:17   #152
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Stel u voor u nooit uit de kudde te begeven...
Man, als ik daaraan denk...het treft me diep in het hart dat ik nu vrij ben van enige invloed van een kudde die zich onder die invloed van die kudde blijft reageren of antwoorden..

Het heeft me moeite gekost om me er uit te worstelen, ik weet inmiddels allang wat me te doen staat...zo lang als het kan alleenstaande en kinderloos blijven, de redenen zijn immers met de huidige argumenten van de 'zogenaamde' overbevolking duidelijk...

Ik ben dus individueel uit het zicht geraakt van de kudde..geisoleerd, en dat accepteer ik nu als vanzelfsprekend en velen zijn dat ook, hoe moeilijk het ook is in deze draconische tijden van chaos en onduidelijkheden, overal vage shit en dergelijke !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 18 januari 2015 om 22:18.
Kristof Piessens is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:22   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noteer dus dat volgens u een Belgische burger die moslim is, geen recht op vrije meningsuiting heeft, omdat hij volgens u sowieso tot acties zal overgaan die buiten de krijtlijnen van onze wet liggen?

Moeten we dan ook autorijden verbieden, omdat er een paar snelheidsduivels rondrijden die zich onverantwoord gedragen in het verkeer?
Hou uw stropoppen voor u als je een ernstige discusie wilt blijven voeren.
Ik schreef duidelijk dat ze dat wel hebben.m
Maar ze hebben niet het recht ons hun geloof op te dringen.
Het verbod om Mo af te beelden geldt voor Moslims niet voor ons.
Bobke is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:27   #154
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volkomen mee akkoord.
Je ziet, gelovigen en niet-gelovigen kunnen elkaar vinden, zolang er wederzijds respect is.
Maar niet iedereen wil in debat gaan, ze willen provoceren, uitdagen. En soms is dat nodig om alles eens in een ander perspectief te bekijken. Maar ondertussen moet de dialoog onderhouden blijven natuurlijk.
Oud 18 januari 2015, 22:29   #155
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verbod om Mo af te beelden geldt voor Moslims niet voor ons.
In principe geldt het verbod om profeten of goden af te beelden voor alle godsdiensten of religies...dus de islam is in navolging van de christelijke kerk als de katholieke kerk...duidelijk ?

Dus als dat via spot gebeurd ook al ben je atheïst verzaak je aan het verbod van alle kerken en religies ook toe te passen...en een mening uitten is niet hetzelfde als een spotprentje tekenen dat blijkbaar een grappige bijbedoeling zou hebben en dat is niet naar de zin van de islam...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 18 januari 2015 om 22:41.
Oud 18 januari 2015, 22:34   #156
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je ziet, gelovigen en niet-gelovigen kunnen elkaar vinden, zolang er wederzijds respect is.
Maar niet iedereen wil in debat gaan, ze willen provoceren, uitdagen. En soms is dat nodig om alles eens in een ander perspectief te bekijken. Maar ondertussen moet de dialoog onderhouden blijven natuurlijk.
En welke partij steun jij om die dialoog te houden, en dat status quo? En juist hoe ga jij die sofa en sigaar niet leuk vinden?

Laatst gewijzigd door Reverberation : 18 januari 2015 om 22:34.
Reverberation is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:35   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
In principe geld het verbod om profeten of goden af te beelden voor alle godsdiensten of religies...dus de islam is in navolging van de christelijke kerk als de katholieke kerk...duidelijk ?

Dus als dat via spot gebeurd ook al ben je atheïst verzaak je aan het verbod van alle kerken en religies ook toe te passen...en een mening uitten is niet hetzelfde als een spotprentje tekenen dat blijkbaar een grappige bijbedoeling zou hebben en dat is niet naar de zin van de islam...
Alleen heeft dat weinig nut, daar we het binnen onze rechtstaat enkel hebben over de rechten (en plichten) binnen de seculiere wetgeving.
Oud 18 januari 2015, 22:36   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou uw stropoppen voor u als je een ernstige discusie wilt blijven voeren.
Waarom schreef u dan eerder het volgende?

Citaat:
Hierbij gaat u uit dat de kwade wil er sowieso is en dat alle vormen van vrije meningsuiting van die aard onvermijdelijk tot geweld leiden?
Oud 18 januari 2015, 22:39   #159
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alleen heeft dat weinig nut, daar we het binnen onze rechtstaat enkel hebben over de rechten (en plichten) binnen de seculiere wetgeving.

Meent ge da nu? Thats the best we can do?
Reverberation is offline  
Oud 18 januari 2015, 22:40   #160
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke rechten en plichten bestaan er in een rechtsstaat ?

GEEN, de wetgeving is enkel gebaseerd om voordeel te geven voor degene die dat opgezet hebben met een duidelijke bedoeling...de vrijheid te beknotten van het individu ! (en de vrijwilligheid te laten prevaleren boven de vrijheid van keuze )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be